• !Cosplay!

    Hallo iedereen,
    Ik weet dat hier best wel wat mensen zijn die Cosplay doen of mensen kennen die het doen en daarom wilde ik even een oproepje doen; we hebben het plan om een Cosplay Modeshow te houden. Dit houdt in dat er ongeveer een kwartier tot een half uur vrij gemaakt wordt op het "main stage" voor een modeshow van cosplayers - die de rest van de dag ook over het veld mogen lopen. Je hoeft hiervoor absoluut geen professionele cosplayer te zijn!

    Als je hier interesse in hebt kan je je opgeven in de categorie Performing Arts op de site en dan "Cosplay Modeshow" in de beschrijving zetten.

    Iedereen die mee doet hoeft geen entree te betalen!






    Questival
    Create Yourself

    Het festival voor en door jongeren!

    Zaterdag 20 Juni, 2015
    Bergharen



    Ongeveer een jaar geleden ben ik met het gestoorde idee begonnen om een festival voor Quizlet te organiseren. Ik heb hier toen een topic voor geopend in de verwachting dat iedereen me waarschijnlijk voor gek zou verklaren, maar dat gebeurde niet. Iedereen reageerde enorm enthousiast en wilde heel graag komen en meehelpen. Dat is de reden dat ik het idee door gaan zetten ben en hoewel het vorig jaar niet gelukt is wegens tijd gebrek, is het me gelukt om een klein groepje mensen bij een te krijgen - waaronder een man die de locatie beheerd waar het gegeven zal worden - en zijn we begonnen met het opzetten van dit festival. Nu - een paar maanden later - is het idee uitgebreid tot iets veel groters dan ik ooit verwacht is; de eerste versie van het Questival is geboren!

    Wij zoeken jou om jouw creativiteit te tonen!


    Questival is een eendaags festival waar jonge kunstenaars kunnen laten zien hoe zij zelf kunst creëren. Als bezoeker en deelnemer kan je op de dag zelf beleven hoe het is om kunst van andere jonge kunstenaars te zien en te horen, maar ook op de dag zelf kan er veel gecreëerd worden!
    Het festival is gericht op jongeren die met een kunstdiscipline bezig zijn. Door het uitwisselen van hun ervaringen en ideeën kunnen zij elkaar stimuleren om verder te komen met hun kunst.


    Questival Disciplines
    Performing arts; bij Performing Arts zullen zowel muzikale als theatrale optredens komen, de twee podia zijn geschikt voor elke vorm van podium kunsten. Meer informatie.
    Literatuur; de discipline literatuur is geschikt voor diegene die er van houden om verhalen te vertellen en te schrijven, maar ook voor vormen zoals poëzie en columns. Kortom, alles wat zicht ophoud rond om creatief schrijven. Meer informatie.
    Film; de derde discipline is film. Deze discipline is geschikt voor jonge filmmakers die de kans willen krijgen om hun eigen, korte films te laten zien aan het publiek en hun visie op de wereld te tonen. Meer informatie.
    Beeldende Kunst; de laatste discipline, beeldende kunst, is bedoeld voor jonge kunstenaars die bezig hiermee bezig houden. Hieronder vallen bijvoorbeeld fotografie, het maken van tekeningen en schilderijen en andere vormen van beeldende kunst - zowel 2D als 3D. Meer informatie.

    Links
    Questival.nl.
    Facebook Pagina.
    Event Pagina.

    Qletters op het Questival!


    Updates
    • De inschrijvingen zijn geopend!
    De eerste band is bekend! Einfach Kurt komt op het Questival!


    Facebook Pagina.

    Thomas Verbogt komt op het Questival!


    Meer informatie



    Hopelijk zie ik jullie op het festival, het lijkt me heel leuk om jullie allemaal te meeten! Als er nog vragen zijn kan je die gewoon hier stellen of even een mailtje sturen naar questival@outlook.com.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2015 - 17:01 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sterreliza schreef:
    Ik denk dat ik wel kom (even geld zien te verzamelen)
    Stel dat ik me inschrijf voor het literatuur gedeelte, hoe moet ik me dat dan voor me zien?
    Ik schrijf gedichten

    Als je je ergens voor inschrijft hoef je volgens mij geen ticket te betalen. ;)


    Every villain is a hero in his own mind.

    Zoo, dat wordt voor mij een super dure dag, ik moet zeker hier met mijn vader (bewindvoerder) over spreken..
    Mijn treinreis naar Nijmegen (enkele reis) is al 26.00 € daarnaast dan nog eens het ticket van 15€, dan nog eens de bus van 5€.
    Dan nog eens de bus 5€ terug waarschijnlijk. dan weer 26€ terug reis..
    Exclusief het eten en drinken dan nog eens wat ik moet kopen.
    Omgerekend zit ik dan op een dag voor ongeveer 150/200€ dat is wel erg duur..
    Plus nog eens dat ik met de trein zit, die als laatste terug naar den helder gaat, is geloof rond 9 uur avond.. !!
    Ik heb overigens wel familie in nijmegen wonen, (Wijchen, beuningen, nijmegen, hasselt, ect) maar dat is alsnog een tering end fietsen vanaf daar naar BERGHAREN.. En daarbij ik en fietsen in niemands land...
    Dus ik ga der nog even super goed over na denken (aangezien ik nog steeds op misschien sta, en dit dit met mijn vader en bewindvoerder over spreken) Voor dat ik iets echt mag toe gaan zeggen..


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Er is net gezegd dat 5 euro voor de bus heen EN terug is.


    Your make-up is terrible

    Weetje, het Questival klinkt wel echt heel erg gaaf; maar ik durf gewoon niet te vragen of ik er heen mag omdat m'n ouders niet weten dat ik Q heb, haha.

    Als je echt veel mensen naar het Questival wilt hebben; moet je misschien op iets groots reclame maken. Misschien dat je een grote krant kan aanschrijven ofzo? Zoals het AD, Volkskrant, weet ik veel wat. Of de Metro, daar bereik je ook aardig wat mensen in de leeftijdscategorie voor het Questival mee aangezien die krant overal gratis te vinden is. Misschien kun je zelfs wel de tv aanschrijven; RTL Nieuws of Editie NL ofzo, die komen meestal toch wel met 'nutteloos' nieuws en er kijken best wel veel mensen naar... Dan zou je veel mensen kunnen bereiken om er naartoe te komen en heb je straks niet een festival waar maar 3 mensen zijn, maar wat misschien ook wel een jaarlijks evenement kan worden.


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Elefant schreef:
    Weetje, het Questival klinkt wel echt heel erg gaaf; maar ik durf gewoon niet te vragen of ik er heen mag omdat m'n ouders niet weten dat ik Q heb, haha.

    Als je echt veel mensen naar het Questival wilt hebben; moet je misschien op iets groots reclame maken. Misschien dat je een grote krant kan aanschrijven ofzo? Zoals het AD, Volkskrant, weet ik veel wat. Of de Metro, daar bereik je ook aardig wat mensen in de leeftijdscategorie voor het Questival mee aangezien die krant overal gratis te vinden is. Misschien kun je zelfs wel de tv aanschrijven; RTL Nieuws of Editie NL ofzo, die komen meestal toch wel met 'nutteloos' nieuws en er kijken best wel veel mensen naar... Dan zou je veel mensen kunnen bereiken om er naartoe te komen en heb je straks niet een festival waar maar 3 mensen zijn, maar wat misschien ook wel een jaarlijks evenement kan worden.


    Het Questival is niet perse een Quizlet festival, dus je hoeft je ouders niet te zeggen dat je op Quizlet zit.(: Je zou ze de facebookpagina kunnen laten zien en zeggen dat je het daar gevonden hebt.='D


    You were born original, don't die as a copy.

    Sonyara schreef:
    Zoo, dat wordt voor mij een super dure dag, ik moet zeker hier met mijn vader (bewindvoerder) over spreken..
    Mijn treinreis naar Nijmegen (enkele reis) is al 26.00 € daarnaast dan nog eens het ticket van 15€, dan nog eens de bus van 5€.
    Dan nog eens de bus 5€ terug waarschijnlijk. dan weer 26€ terug reis..
    Exclusief het eten en drinken dan nog eens wat ik moet kopen.
    Omgerekend zit ik dan op een dag voor ongeveer 150/200€ dat is wel erg duur..
    Plus nog eens dat ik met de trein zit, die als laatste terug naar den helder gaat, is geloof rond 9 uur avond.. !!
    Ik heb overigens wel familie in nijmegen wonen, (Wijchen, beuningen, nijmegen, hasselt, ect) maar dat is alsnog een tering end fietsen vanaf daar naar BERGHAREN.. En daarbij ik en fietsen in niemands land...
    Dus ik ga der nog even super goed over na denken (aangezien ik nog steeds op misschien sta, en dit dit met mijn vader en bewindvoerder over spreken) Voor dat ik iets echt mag toe gaan zeggen..

    Bergharen-Wijchen of Bergharen-Nijmegen valt echt wel mee om te fietsen, dat heb ik vijf jaar gedaan c; + bus is heen en terug


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Elefant schreef:
    Weetje, het Questival klinkt wel echt heel erg gaaf; maar ik durf gewoon niet te vragen of ik er heen mag omdat m'n ouders niet weten dat ik Q heb, haha.

    Als je echt veel mensen naar het Questival wilt hebben; moet je misschien op iets groots reclame maken. Misschien dat je een grote krant kan aanschrijven ofzo? Zoals het AD, Volkskrant, weet ik veel wat. Of de Metro, daar bereik je ook aardig wat mensen in de leeftijdscategorie voor het Questival mee aangezien die krant overal gratis te vinden is. Misschien kun je zelfs wel de tv aanschrijven; RTL Nieuws of Editie NL ofzo, die komen meestal toch wel met 'nutteloos' nieuws en er kijken best wel veel mensen naar... Dan zou je veel mensen kunnen bereiken om er naartoe te komen en heb je straks niet een festival waar maar 3 mensen zijn, maar wat misschien ook wel een jaarlijks evenement kan worden.

    Daar zijn we al mee bezig, het stond sowieso al in de Gelderlander en we gaan het via Facebook promoten.


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    SPECS schreef:
    (...)

    Het Questival is niet perse een Quizlet festival, dus je hoeft je ouders niet te zeggen dat je op Quizlet zit.(: Je zou ze de facebookpagina kunnen laten zien en zeggen dat je het daar gevonden hebt.='D


    Ja snap ik; maar dan is het zo van "Hoe kom je daar dan op?" en "Dat is niks voor jou." :')


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    oehh:)Ik ga eens kijken of het mogelijk is om me in te schrijven voor Beeldende kunst. Tot welke datum kan je je nog inschrijven?


    I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. -Kurt Cobain

    Waarschijnlijk is deze vraag al gesteld, maar waar is de bus kaart goed voor? Gaat er een Q-bus rijden naar het terrein van het festival?


    Physics is awesome

    McCarthy schreef:
    Waarschijnlijk is deze vraag al gesteld, maar waar is de bus kaart goed voor? Gaat er een Q-bus rijden naar het terrein van het festival?

    Ja, er gaat een bus vanaf het station naar het terrein, omdat het ongeveer 10 KM is vanaf het station c:

    Somewhere_ schreef:
    oehh:)Ik ga eens kijken of het mogelijk is om me in te schrijven voor Beeldende kunst. Tot welke datum kan je je nog inschrijven?

    Oh dat zou echt leuk zijn! We hebben nog geen datum vast gelegd, maar het liefst zo snel mogelijk (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Sonyara schreef:
    Zoo, dat wordt voor mij een super dure dag, ik moet zeker hier met mijn vader (bewindvoerder) over spreken..
    Mijn treinreis naar Nijmegen (enkele reis) is al 26.00 € daarnaast dan nog eens het ticket van 15€, dan nog eens de bus van 5€.
    Dan nog eens de bus 5€ terug waarschijnlijk. dan weer 26€ terug reis..
    Exclusief het eten en drinken dan nog eens wat ik moet kopen.
    Omgerekend zit ik dan op een dag voor ongeveer 150/200€ dat is wel erg duur..
    Plus nog eens dat ik met de trein zit, die als laatste terug naar den helder gaat, is geloof rond 9 uur avond.. !!
    Ik heb overigens wel familie in nijmegen wonen, (Wijchen, beuningen, nijmegen, hasselt, ect) maar dat is alsnog een tering end fietsen vanaf daar naar BERGHAREN.. En daarbij ik en fietsen in niemands land...
    Dus ik ga der nog even super goed over na denken (aangezien ik nog steeds op misschien sta, en dit dit met mijn vader en bewindvoerder over spreken) Voor dat ik iets echt mag toe gaan zeggen..

    Er komt echt nog wel een actie van de NS. Gewoon even in de gaten houden, dan ben je voor 40,- klaar die dag.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ik heb me aangemeld, ik moet nog even een kaartje kopen , maar ik kom zeker


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Sterreliza schreef:
    Ik heb me aangemeld, ik moet nog even een kaartje kopen , maar ik kom zeker

    Super tof! Bedankt voor je aanmelding (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Hoeveel tickets worden er verkocht?


    Queer zijn is gewoon alles