• !Cosplay!

    Hallo iedereen,
    Ik weet dat hier best wel wat mensen zijn die Cosplay doen of mensen kennen die het doen en daarom wilde ik even een oproepje doen; we hebben het plan om een Cosplay Modeshow te houden. Dit houdt in dat er ongeveer een kwartier tot een half uur vrij gemaakt wordt op het "main stage" voor een modeshow van cosplayers - die de rest van de dag ook over het veld mogen lopen. Je hoeft hiervoor absoluut geen professionele cosplayer te zijn!

    Als je hier interesse in hebt kan je je opgeven in de categorie Performing Arts op de site en dan "Cosplay Modeshow" in de beschrijving zetten.

    Iedereen die mee doet hoeft geen entree te betalen!






    Questival
    Create Yourself

    Het festival voor en door jongeren!

    Zaterdag 20 Juni, 2015
    Bergharen



    Ongeveer een jaar geleden ben ik met het gestoorde idee begonnen om een festival voor Quizlet te organiseren. Ik heb hier toen een topic voor geopend in de verwachting dat iedereen me waarschijnlijk voor gek zou verklaren, maar dat gebeurde niet. Iedereen reageerde enorm enthousiast en wilde heel graag komen en meehelpen. Dat is de reden dat ik het idee door gaan zetten ben en hoewel het vorig jaar niet gelukt is wegens tijd gebrek, is het me gelukt om een klein groepje mensen bij een te krijgen - waaronder een man die de locatie beheerd waar het gegeven zal worden - en zijn we begonnen met het opzetten van dit festival. Nu - een paar maanden later - is het idee uitgebreid tot iets veel groters dan ik ooit verwacht is; de eerste versie van het Questival is geboren!

    Wij zoeken jou om jouw creativiteit te tonen!


    Questival is een eendaags festival waar jonge kunstenaars kunnen laten zien hoe zij zelf kunst creëren. Als bezoeker en deelnemer kan je op de dag zelf beleven hoe het is om kunst van andere jonge kunstenaars te zien en te horen, maar ook op de dag zelf kan er veel gecreëerd worden!
    Het festival is gericht op jongeren die met een kunstdiscipline bezig zijn. Door het uitwisselen van hun ervaringen en ideeën kunnen zij elkaar stimuleren om verder te komen met hun kunst.


    Questival Disciplines
    Performing arts; bij Performing Arts zullen zowel muzikale als theatrale optredens komen, de twee podia zijn geschikt voor elke vorm van podium kunsten. Meer informatie.
    Literatuur; de discipline literatuur is geschikt voor diegene die er van houden om verhalen te vertellen en te schrijven, maar ook voor vormen zoals poëzie en columns. Kortom, alles wat zicht ophoud rond om creatief schrijven. Meer informatie.
    Film; de derde discipline is film. Deze discipline is geschikt voor jonge filmmakers die de kans willen krijgen om hun eigen, korte films te laten zien aan het publiek en hun visie op de wereld te tonen. Meer informatie.
    Beeldende Kunst; de laatste discipline, beeldende kunst, is bedoeld voor jonge kunstenaars die bezig hiermee bezig houden. Hieronder vallen bijvoorbeeld fotografie, het maken van tekeningen en schilderijen en andere vormen van beeldende kunst - zowel 2D als 3D. Meer informatie.

    Links
    Questival.nl.
    Facebook Pagina.
    Event Pagina.

    Qletters op het Questival!


    Updates
    • De inschrijvingen zijn geopend!
    De eerste band is bekend! Einfach Kurt komt op het Questival!


    Facebook Pagina.

    Thomas Verbogt komt op het Questival!


    Meer informatie



    Hopelijk zie ik jullie op het festival, het lijkt me heel leuk om jullie allemaal te meeten! Als er nog vragen zijn kan je die gewoon hier stellen of even een mailtje sturen naar questival@outlook.com.

    [ bericht aangepast op 16 mei 2015 - 17:01 ]


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    !Cosplay!

    Hallo iedereen,
    Ik weet dat hier best wel wat mensen zijn die Cosplay doen of mensen kennen die het doen en daarom wilde ik even een oproepje doen; we hebben het plan om een Cosplay Modeshow te houden. Dit houdt in dat er ongeveer een kwartier tot een half uur vrij gemaakt wordt op het "main stage" voor een modeshow van cosplayers - die de rest van de dag ook over het veld mogen lopen. Je hoeft hiervoor absoluut geen professionele cosplayer te zijn!

    Als je hier interesse in hebt kan je je opgeven in de categorie Performing Arts op de site en dan "Cosplay Modeshow" in de beschrijving zetten.

    Iedereen die mee doet hoeft geen entree te betalen!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik wil graag van de lijst af, sorry. Ik sta bij misschien, Mulleroni. ^^


    Pretty is just a pretty word.

    Velleity schreef:
    Ik wil graag van de lijst af, sorry. Ik sta bij misschien, Mulleroni. ^^

    Awh jammer!


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Ik ga overwegen om mee te doen aan die cosplay show. Hoewel mijn cosplays niet echt bijzonder zijn, maar het lijkt me toch wel leuk om een keer aan zoiets mee te doen.

    Het hangt ook een klein beetje van mijn eindexamenresultaten af en wanneer de herexamens gepland gaan worden.


    Medb - Pronouced as [me-èv]

    Killua schreef:
    Ik ga overwegen om mee te doen aan die cosplay show. Hoewel mijn cosplays niet echt bijzonder zijn, maar het lijkt me toch wel leuk om een keer aan zoiets mee te doen.

    Het hangt ook een klein beetje van mijn eindexamenresultaten af en wanneer de herexamens gepland gaan worden.

    Gaaf! En succes alvast (:


    My fake plants died, because I did not pretend to water them.

    Zijn er mensen die in het noorden wonen en wel met mij mee willen reizen? Ik wil eigenlijk per se met de auto (ja, ik kan rijden) doordat ik met mijn accordeon zit mocht ik mogen optreden, maar vind het te duur om alleen te gaan. Er kunnen 3 mensen met mij mee in de auto. Reiskosten worden dan gedeeld. Dunno yet op hoeveel dat uitkomt.
    Desnoods kunnen de mensen die wel mee willen bij mij blijven slapen in de Grote Zaal (see what I did there? :p) van ons cafe (SLEEPOVER!). Dat is geen probleem.
    Ik woon overigens in Roswinkel. Ligt tussen Emmen en Ter Apel in, provincie Drenthe.



    Zo. En nu maar hopen dat ik niet met de trein hoef. Hoewel ik de treinkaartjesacties toch maar wel in de gaten zal houden. xd

    [ bericht aangepast op 27 april 2015 - 19:57 ]


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Zou zo leuk zijn maar ik heb het geld er niet voor aangezien ik al moet sparen voor vakantie enzo.. :'c
    Hopelijk volgend jaar.


    Little do you know

    LiamJamesPayne (oude naam) mag van de lijst af, ik kom bijna uit op 50 euro en dat is iets te veel. :c


    wat was dit ookalweer

    Starlord schreef:
    Zijn er eigenlijk mensen die bij Heemskerk in de buurt wonen en problemen hebben met de kosten voor openbaar vervoer om erheen te komen?
    (Heemskerk ligt tussen Alkmaar en Haarlem in)


    Niemand?


    Happy Birthday my Potter!

    Starlord schreef:
    (...)

    Niemand?


    Ik heb in principe wel een dagkaart, maar die zou ik ook ergens anders voor kunnen gebruiken. :'D
    Ik moet alleen dus even kijken hoelang Heemskerk reizen is voor mij en hoelang het is als ik rechtstreeks ga :p.


    Every villain is a hero in his own mind.

    DolGuldur schreef:
    (...)

    Ik heb in principe wel een dagkaart, maar die zou ik ook ergens anders voor kunnen gebruiken. :'D
    Ik moet alleen dus even kijken hoelang Heemskerk reizen is voor mij en hoelang het is als ik rechtstreeks ga :p.


    Haha oké, want ik kan dus misschien een auto fixen, maar als niemand daar behoefte aan heeft, ga ik gewoon lekker met OV, dus vandaar dat ik het mij afvraag.


    Happy Birthday my Potter!

    RechterTwix schreef:
    LiamJamesPayne (oude naam) mag van de lijst af, ik kom bijna uit op 50 euro en dat is iets te veel. :c


    Nou dat is nog niks 50 euro!!!
    Sorry maar ik ben voor letterlijk alleen al het reizen meer als 50 euro kwijt!!! Om daar te komen en terug thuis te komen!!
    Dus wat nou veel.. Voor een festival moet je altijd rekenen dat je tegen de 75 euro maximaal inclusief reizen zit.
    Nou voor mij is dat dus het geval, ik kom zelf al op een mega bedrag uit, voor 1 dag, dus ik ga gewoon slim spelen en maar der een weekend van!!
    Even kort en grof gerekent voor mij als ik er geen weekend van maak..

    Trein 26 euro Den Helder - Nijmegen.
    Trein 2.40 euro Nijmegen - Wijchen.
    Bus 5 euro van Wijchen naar bergharen.
    Dan zit ik alleen al op de heenweg 44 euro..
    DAN BEN IK NOG NIET EENS BINNEN!!
    Dat zelfde moet je ook voor terug rekenen enkel dan - de bus 5 euro!! Ja!!!
    Reken maar uit.. 44 + 39 = 83 Euro..
    Dan nog mijn kaart intree 15 euro .
    Owja er moet ook wat gegeten en gedronken worden!!!
    Huppa ook weer even 20 euro grof, want lijk me niet dat je met 1 beker drinken en 1 broodje blijft leven hele dag!!!

    Dus ik zit al op 1 dag om de bij 125 euro!! Minimaal!!
    Ik snap dat je het veel vind - is ook zo, maar voor festivals moet je zeker 75 euro voor een dag rekenen!!
    Ongeacht wat voor festival!!
    Dus 50 euro vind ik te veel vind ik wat somber, en stom,dat je dat nu al te veel vind...
    (Ik probeer er ook alles aan te doen om te komen, mijn vader was ook al niet blij, maar hij begreep dat een festival gewoon niet goedkoper kon, tenzij je er naast woont!!!!)

    P.S het is niet aanvallend, maar dan krijg je misschien een inzicht wat ongeveer normaal gesproken met festivals is..
    Als je zelf zoiets nog nooit heb meegemaakt dan...
    En kan je misschien nog wel je ouders over halen!!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi

    Sonyara schreef:
    (...)

    Nou dat is nog niks 50 euro!!!
    Sorry maar ik ben voor letterlijk alleen al het reizen meer als 50 euro kwijt!!! Om daar te komen en terug thuis te komen!!
    Dus wat nou veel.. Voor een festival moet je altijd rekenen dat je tegen de 75 euro maximaal inclusief reizen zit.
    Nou voor mij is dat dus het geval, ik kom zelf al op een mega bedrag uit, voor 1 dag, dus ik ga gewoon slim spelen en maar der een weekend van!!
    Even kort en grof gerekent voor mij als ik er geen weekend van maak..

    Trein 26 euro Den Helder - Nijmegen.
    Trein 2.40 euro Nijmegen - Wijchen.
    Bus 5 euro van Wijchen naar bergharen.
    Dan zit ik alleen al op de heenweg 44 euro..
    DAN BEN IK NOG NIET EENS BINNEN!!
    Dat zelfde moet je ook voor terug rekenen enkel dan - de bus 5 euro!! Ja!!!
    Reken maar uit.. 44 + 39 = 83 Euro..
    Dan nog mijn kaart intree 15 euro .
    Owja er moet ook wat gegeten en gedronken worden!!!
    Huppa ook weer even 20 euro grof, want lijk me niet dat je met 1 beker drinken en 1 broodje blijft leven hele dag!!!

    Dus ik zit al op 1 dag om de bij 125 euro!! Minimaal!!
    Ik snap dat je het veel vind - is ook zo, maar voor festivals moet je zeker 75 euro voor een dag rekenen!!
    Ongeacht wat voor festival!!
    Dus 50 euro vind ik te veel vind ik wat somber, en stom,dat je dat nu al te veel vind...
    (Ik probeer er ook alles aan te doen om te komen, mijn vader was ook al niet blij, maar hij begreep dat een festival gewoon niet goedkoper kon, tenzij je er naast woont!!!!)

    P.S het is niet aanvallend, maar dan krijg je misschien een inzicht wat ongeveer normaal gesproken met festivals is..
    Als je zelf zoiets nog nooit heb meegemaakt dan...
    En kan je misschien nog wel je ouders over halen!!!


    Ik snap dat je zei dat het niet aanvallend bedoelt is, maar je moet er rekening mee houden dat niet alle gezinnen even rijk zijn. Voor sommige is €75 een bedrag waar een maand lang boodschappen van gedaan moet worden. Dat is bij ons dan niet het geval (maar het was een voorbeeld) maar ik zou dit zelf moeten betalen en met mijn minimum loon van 3.94 is €50 toch al snel 13 uur werken. Kortom, niet iedereen heeft veel te besteden.


    You were born original, don't die as a copy.

    ^Tja, niet iedereen heeft een even groot budget hè? Voor de één is tien euro wat honderd euro voor de ander is.
    Anyway, er komt echt nog wel een dagkaartenactie, so don't worry. Je kunt echt wel voor 20 euro een retourtje vinden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Klopt ik snap wat je bedoelt, ik zelf heb maar 900 euro daarvan is al 500 huur kaal.. zonder g/w/l en nog geen eens verzekeringen dit dat zus en zooo!!
    Dus 75€ is indd veel..
    MAar, ze kunnen niet verwachten dat ze maar voor 20 euro een hele dag kunnen feesten, inclusief trein en alles!!
    Want dan kan je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang dromen!! Heb ik uiteindelijk mijn vader ook wijs weten te krijgen!!!!
    Ik zelf heb jaren lang met 20€ per maand moeten leven 2 personen!! en ja ik leef ook nog steeds, heb ook nog steeds mijn huis alles.
    Dus ik weet hoe et is roeien met de riemen die je hebt, (mijn ouders beter gezegt mijn moeder maakte altijd alles op geld, noem maar op, ik weet echt wel hoe het is om te leven van heeeeeeeeeeeeel weinig geld, niks te mogen, kunnen, ect, heb al 25 jr der op zitten!! en meer dan andere van mijn leeftijd al meegemaakt!!!)
    En zeker niet aanvallend, maar misschien kunnen ze zo via die schema's hen ouders over halen, om oké ik ging gewoon naar de boer en riep gewoon dat ik wilde werken, maar goed, niet iedereen mag dat van zijn ouders.. Zo weten om te krijgen toen ik jonger was, zelf werken en zelf sparen.. (Vaak ben je dan ook veel zuiniger op je stuff dan dat je het krijgt, ben ik al achter) en dan weet je ook waarvoor je het doet. (Helaas ben ik 75% afgekeurd en mag ik bijna niks meer)
    Je kan der ook een super leuke Familie dag van maken, dus das het probleem ook niet, zelf zak brood mee voor onderweg, fles limo in de auto en op het festival alles bekijken en wanneer je zo iets heb pfff we moeten nog terug reiden terug naar huis..
    Er is zoveel mogelijk, zelf ik heb oké slimme ikke weten te regelen bij fam te tukken, dichtbij in de buurt, dus ik krijg met 75% mijn vader al om dat ik mag, alleen nu nog alles op papier, en alles, dan krijg ik pas het echte ja woord...

    Het valt altijd te proberen, nee heb je en ja kan je krijgen...
    Is mij geleerd...
    En als je iets echt super graag wilt, en erin gelooft dat het -kan-, zal het vast eens gebeuren!!


    Enjoy the little things in life, because one day you wi