Niall Horan
Freddie was vrij kortaf, wat waarschijnlijk betekende dat ze bij mensen was. Toch leek ze er niets tegenin te brengen, dus ik vroeg maar niet verder. Zij haar leven en ik het mijne. Niemand anders hoefde hiervan te weten, en meer dan dit hoefden we van elkaar niet te weten. Ik legde mijn telefoon neer en begon weer te typen. Niet veel later kwam mijn collega binnen, die me vragen begon te stellen. Ik luisterde met gevouwen handen en gaf hem al snel de antwoorden die hij nodig had. Hij knikte en wenste me nog een fijne dag. Ik glimlachte en wenste hem hetzelfde toe. Ik werkte rustig door en belde nog wat terwijl ik mijn verslagen instuurde naar de juiste instanties. Ik werkte rustig door, tot ik na een minuutje of 50 na het eerste telefoontje geklop op de nooddeur hoorde. Ik glimlachte toen ik haar met een glimlach op haar gezichtje zag verschijnen. Direct pakte ik mijn telefoon en belde mijn secretaresse. Dat zou al veel moeilijkheden voorkomen. "Hey, Katie-Ann. Ik wil zeker de komende 2 uur niet gestoord worden. Geen telefoontjes, geen bezoek. Gewoon een afspraak laten maken of later laten terugbellen." zei ik in de telefoon. Ze brabbelde nog iets, maar het was fijn dat ze wist hoe het werkte. Ze dacht dat ik soms gewoon gek werd van de constante stroom vragen en mensen om me heen. "Je bent een schat. Ik bel je wel als het weer gaat." zei ik, voor ik ophing en de telefoon daarna van de haak in mijn bureau opborg. "Zo, Freddie. Wat heb je meegenomen om vandaag mee te spelen?" vroeg ik speels en nieuwsgierig, terwijl ik de rest van mijn bureau leegmaakte. "We hebben zeker twee uur, misschien wel meer, dus het is tijd zat om lekker te spelen. En als je goed je best doet, krijg je een extraatje." zei ik met een grijnsje. Zelf had ik hier in een van mijn lades nog wel een zweepje en wat touw liggen, maar dat werd langzaam ook een beetje oud. Ik was nu eenmaal een man die op dit vlak snel verveeld raakte. Wat wilde je van iemand die de hele dag door compleet overgestimuleerd werd? Alleen thuis had ik rust, maar dan werd mijn hoofd al snel druk als ik niet bezig bleef. Het was dus fijn om me te ontspannen, maar tegelijkertijd elke keer nieuwe dingen te proberen. Ze was een meisje met wie is alles kon doen wat ik wilde, een soort persoonlijk hoertje. Ik haalde mijn sleutels uit mijn zak en stond op, om eerst de nooddeur en daarna de hoofddeur van mijn kantoor op slot te doen. Uiteindelijk loot ik de rolluiken en ging weer achter mijn bureau zitten. Zacht klopte ik op mijn schoot, zodat ze wist waar ik haar wilde hebben. Dan konden we beginnen en zouden we de hele twee uur voor onszelf hebben in dit nu schemerige kantoor. Ik kreeg al wat jeukende handen en kriebels in mijn buik, wat betekende dat ik heel graag aan de gang wilde. Ik had er namelijk enorm veel zin in, zeker nu het een aantal dagen geleden was sinds de laatste keer.
Kevin Styles
In mijn eentje werkte dit echt niet. Ik had een van de muren rechtop, maar dat was ook alles. Ik had intussen ook nog een smsje gekregen, maar geen tijd gehad om het te lezen, doordat ik anders op mijn flikker zou krijgen. Dat wilde ik echt niet hebben. Ik wankelde net met het tweede zijpaneel, toen Jessie aan kwam lopen. Ik merkte hem eerlijk gezegd niet op, tot ik bijna een meter de lucht in sprong van een tikje op mijn arm. "Ik schiet al op, ik schiet al op." piepte ik, voor ik door een bekende stem toch wat kalmeerde. Ik keek hem met een klein glimlachje aan en drukte heel snel met knalrode wangetjes een kusje op zijn wang als begroeting. Alleen al een klein beetje fysiek contact met hem maakte me compleet warm van binnen. "Dank je voor het komen. Je bent veel te lief voor me." zei ik zacht, voor ik het muurtje neerzette en vast klikte aan het andere. "Kom je vanavond ook?" vroeg ik zacht en onzeker, terwijl ik nu met mijn handen en op mijn hurken wel de dwarsbalken goed kon neerleggen, zodat het een stevig kraampje werd. Nog twee muurtjes en een vloer. Het dak zou iemand anders erop moeten tillen, want ik was verre van lang genoeg. Kijk, mijn vader was lang en die van Jessie was kort, maar tussen ons was het andersom. Ik was een klein mager mannetje, Jessie was ook wel mager, maar toch een stuk langer. Het maakte me weinig uit. Ik vond het misschien zelf wel fijn, want het gaf me een veilig gevoel, het gevoel alsof hij voor me uitkeek en me beschermde. Het liet me geliefd voelen en ik hoopte dat ik dat bij hem ook kon doen. Ik wist eerlijk gezegd niet goed hoe dat werkte, maar ik mocht hem echt heel graag en zijn glimlach was er eentje die mijn hele wereld liet stralen. Ik zag hem niet vaak, maar als ik hem zag, kon mijn hele dag niet meer stuk. Misschien moest ik het hem ooit zeggen, ik plaats van het alleen maar op te schrijven, maar dat durfde ik gewoon niet. Ik was bang hem te beledigen, hem pijn te doen, en hem weg te jagen. Iemand kon de wereld van duivels overleven voor een engel, en een engel was hij zeker. Ik zou me geen wereld meer kunnen voorstellen zonder zijn aanwezigheid en zijn prachtige glimlach, waarmee hij mijn dag soms wist op te lichten. "Kan je helpen met de volgende muur? Het gaat jammer genoeg niet allemaal handig." zei ik met een zucht, terwijl ik het volgende deel van het stomme kraampje oppakte. Ik had er echt geen zin in, zelfs al zou het goed zijn, volgens de mensen om me heen. Ik geloofde het niet echt. Ik zou liever ergens rustig met Jessie een pint gaan drinken ofzo, maar dat kon jammer genoeg niet, want ik moest werken op het feest en hij had vast anderen om mee op te gaan terwijl ik warme drankjes schonk.
[ bericht aangepast op 19 jan 2015 - 14:26 ]
Bowties were never Cooler