Tatia Quinn
'Het is omdat hij je nooit over de weerwolven heeft verteld, nietwaar?' Ik schudde mijn hoofd. 'Je moet niet kwaad op hem zijn. Niemand van ons heeft ooit geweten dat je zelf ook een weerwolf was. Het is gevaarlijk anderen te vertellen over het pack. Het kan meer gevolgen hebben dan je je eigenlijk realiseert.'
'Het is niet omdat hij me niet verteld heeft over weerwolven het is omdat hij me nooit echt iets heeft verteld. Ik wist dat hij prive was, maar... Het is bijna belachelijk hoeveel ik niet van hem weet in vergelijking met wat hij allemaal van mij weet, wat zo'n beetje alles is. Want ik ben een stomme flap uit en vertel iedereen alles.' Jared zweeg even.
'En daarnaast, wij zijn nu je vrienden. Natuurlijk ga je niet met iedereen geweldig op kunnen schieten, maar er zijn vast wel een paar wolven waarmee je goed op kan schieten,' ging hij uiteindelijk verder. 'Maar als je naar huis wilt, kan ik je eventueel wel brengen.' Daar dacht ik even over na. Kon ik wel naar huis? School was nog niet uit en wilde ik eigenlijk wel weten waarom mijn familie zo raar deed? 'O, God ik ben zo egoïstisch,' mompelde ik. 'Ik zit hier om Clyde te zeuren terwijl er God weet wat thuis aan de hand is!' Ik greep mijn telefoon en belde direct mijn broer Alex. 'Alex, is alles goed met je?' vroeg ik hem. 'Ben je weer ziek? Gaat alles goed met je?'
'Waarom zou ik ziek... ga me niet zeggen dat je door die stomme sms'jes dacht dat ik weer ziek was!' hij klonk boos en ik besloot maar niet te antwoorden. 'Er is niets ernstigs aan de hand, mam is op haar werk van een trappetje afgevallen en heeft haar enkel gebroken. Pap in paniek, belde ons op, wilde jou opbellen en begon je toen te sms'en. Het was een heel drama. Het gaat goed met Mam, ze zit nu thuis een boek te lezen.' Ik zuchtte opgelucht. 'Ik hoop dat je niet in paniek bent geraakt.'
'Nee, geen paniek hier,' zei ik direct. 'Maar Thanks Alex.' ik hing op en kon mezelf wel voor mijn hoofd slaan. 'Wel dat was een geweldig verhaal om mensen te vertellen. Hoe ben je voor het eerst in een wolf verander Tatia? Wel ik raakte zo in paniek omdat mijn vader rare sms'jes stuurde en ik daaruit ideeën kreeg dat ik in een wolf veranderde terwijl er eigenlijk niets aan de hand waah...' O, god dat had ik hard opgezet. Ik keek kort even naar Jared en klapte mijn mond dicht. 'Zeg me alsjeblieft dat ik nog steeds dronken kan worden, want ik heb zin om dronken te worden en morgen ochtend niets meer van vandaag te herinneren,' zei ik terwijl ik langs hem heen de woonkamer in loop.
[ bericht aangepast op 19 dec 2014 - 18:19 ]
There is something alluring about an angel drawn to the dark side.