Tatia Quinn
Ik werd een stuk later dan gewoonlijk en ik kreunde. Was mijn weker vergeten te zetten. Wel niemand anders was nog op, dus ik kon in ieder geval nog een stukje hardlopen. Ik zuchtte en stapte mijn bed uit. Het was donker in mijn kamer, maar ik had geen zin om het licht aan te doen. Ik greep wat sport kleding uit mijn kleding kast zonder echt te zien wat het was. Ik liep de badkamer in en besefte ineens hoe raar het was dat ik het niet koud had. Normaal had ik altijd kippenvel. Ik schudde mijn hoofd. Deed het licht van de badkamer aan en staarde stomverbaasd naar de tandenborstels die in het glas naast de wasbak stond, want wat ik daar zag waren twee kleuren die ik nog nooit van mijn leven gezien had. Ik denk dat de ene kleur rood was en de ander roze. Ik pakte stomverbaasd de tandenborstel op die ik aan de vorm herkende als die van mij. Mijn moeder had hem voor me gekocht dus waarschijnlijk was deze kleur roze. Ik kon er niet boos om zijn. Ik was genezen!! Ik was niet meer kleurenblind. Wow, dat wolf zijn had dus toch voordelen. Met een grijns trok ik snel mijn sportkleding aan.
Het bos was prachtig, nu ik ineens de kleur rood kon zien. De bloemen zagen er anders uit, de boomstammen zagen er anders uit. Verder had ik het niet koud terwijl ik een korte broek aan had, ook rende ik mijn gebruikelijke rondje een stuk sneller. Toen ik thuis kwam kreeg mijn moeder zo'n beetje een hartaanval toen ze me zag.
'Lieverd zo word je nog ziek!' Ze kwam naar me toe gehopt en legde haar hand op mijn voorhoofd. 'Je bent super warm!'
'Ik voel me prima,' zei ik grijnzend.
'Je zei gister dat je je niet goed voelde en dat je daarom je bed in ging,' zei ze streng. 'Terwijl je daarvoor meer at dan je broers samen!' Ik haalde mijn schouders op.
'Waarom ben je al wakker?' vroeg ik. Ze maakte een dramatisch naar haar gips voet. Mijn maag rommelde en ik ging snel naar boven om te douchen zodat ik daarna kon gaan ontbijten.
Tegen de tijd dat ik bij school aan kwam had ik veel vragen. (Ja, ik weet heel verrassend) Was die warmere lichaamstemperatuur een wolven ding? Was dat vele eten een wolf ding? Want serieus ik had zeven boterhammen op. Was die betere conditie ook een wolf ding, want dat was ergens gewoon oneerlijk.
Ik plofte neer op een van de bankjes daar en wachtte tot er iemand kwam die mijn vragen kon beantwoorden.
There is something alluring about an angel drawn to the dark side.