• Deze suggestie doe ik eigenlijk een beetje aan de hand van dingen die bij de stelling “De term 16+ is onnodig, mensen die jonger zijn dan 16 lezen het ondanks die waarschuwing toch wel” gezegd zijn.
    Daaruit proefde ik dat er toch wel behoefte is voor goede waarschuwingen, maar dat de huidige ‘12+’ en ‘16+’ een beetje onduidelijk zijn en dat men niet zo goed weet wanneer je 12+ of 16+ moet doen en je verder ook niet echt kunt aangeven waarom dat de adviesleeftijd is – omdat er seks in voorkomt (ongeacht de mate daarvan) of dat er mensen in worden afgeslacht of om een andere reden.

    Ik heb zelf geen kant en klare suggestie, maar ik dacht dat we er misschien wel met elkaar over na konden denken. Ik weet dat er bijvoorbeeld andere (Engelse) schrijfsites zijn met bepaalde codes waaruit je kunt opmaken wat de waarschuwingen zijn.

    Om even een voorbeeld te stellen, ik mijd 16+ stories vooral omdat ik geen behoefte heb aan hoofdstukken vol seks, terwijl de schrijvers het misschien al als 16+ markeren omdat er slechts drie hoofdstukken zijn waarin dat gaat gebeuren en het is best zonde dat je door het gebrek van een goed waarschuwingssysteem zulke stories zou laten liggen.

    Suggesties:
    Codes, bijvoorbeeld [S.] voor seks of [GS] voor gewelddadige seks (verkrachting, SM), [M] voor moord of [D] voor drugsgebruik.
    Plusjes om aan te geven in welke mate het in het verhaal voorkomt.
    Het gebruik van de kijkwijzer pictogrammen.

    Huidige voorstel:
    Een onderverdeling in deze type verhalen:

    [A]lle leeftijden
    - geen geweld
    - geen seksueel gedrag
    - geen alcohol gebruik
    - geen gevloek
    [J]ongeren
    - mild beschreven geweld
    - verwijzingen naar seksuele handelingen
    - mild alcohol gebruik
    - mild gevloek
    [V]olwassenen
    Alles met mate in het verhaal.
    - drugsgebruik
    - alcoholgebruik
    - beschreven seksuele handelingen
    - beschreven geweld
    - beschreven alcohol gebruik
    [E]xpliciet
    Kan vaker voorkomen in een verhaal.
    - uitgebreid drugsgebruik
    - uitgebreid alcoholgebruik
    - uitgebreide seksscènes
    - uitgebreid beschreven geweld

    Met mogelijk kijkwijzersymbolen zodat je weet of de waarschuwing op seks, geweld, grof taal gebruik, druggebruik etc. slaat.
    Vanwege copyright zijn woorden hiervoor misschien handiger.


    Smuttler schreef:
    Ben even wezen knippen en plakken van hoe ik de nieuwe "maak een story" pagina voor me zie.
    Op de afbeelding klikken maakt de afbeelding groter.



    Aanvullingen zijn welkom. (:

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 21:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Smuttler schreef:
    (...)
    Lolol, nee. Ik ken alleen Comic Sans MS en Century Gothic als ik ze zie. Andere lettertypes niet XD

    Het is Arial, na even in de broncode geneusd te hebben.
    Broncode? Wat is dat?
    ECHT NIET? Okay, sorry ik heb dat zelf altijd, vandaar.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Scorpion schreef:
    (...)

    Ik vind verkrachtingsscènes wel dingen waarvoor je van tevoren moet waarschuwen, want er zijn best wat mensen die zulke verhalen mijden. Het hoeft voor die twee scènes niet per se bij Expliciet, maar het kan daardoor wel voor Volwassenen zijn.

    Ja, maar dan kies je bij het maken van de story/het hoofdstuk voor [V] en dan vink je seks aan. Of misschien extreme seks.
    Ik bedoel meer dat er bij [J] en [A] geen extreme seks in voor komt.
    Herzschmerz schreef:
    (...)Broncode? Wat is dat?
    ECHT NIET? Okay, sorry ik heb dat zelf altijd, vandaar.

    Rechtermuisknop > paginabron weergeven/element inspecteren

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 20:35 ]

    Scorpion schreef:
    (...)

    Ik vind verkrachtingsscènes wel dingen waarvoor je van tevoren moet waarschuwen, want er zijn best wat mensen die zulke verhalen mijden. Het hoeft voor die twee scènes niet per se bij Expliciet, maar het kan daardoor wel voor Volwassenen zijn.
    Inderdaad!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik vraag me ineens af hoe dat moet met de stories die er al zijn, hoe gaat dat?


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik denk dat je die dan opnieuw moet invoeren. Maar dat is denk ik een vraag waar alleen Rutger een antwoord op heeft.


    Every villain is a hero in his own mind.

    -

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 21:18 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Herzschmerz schreef:
    Ik vraag me ineens af hoe dat moet met de stories die er al zijn, hoe gaat dat?


    Je kan altijd de schrijfster zelf een berichtje sturen als je het toevallig tegenkomt.


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Scorpion schreef:
    Ik denk dat je die dan opnieuw moet invoeren. Maar dat is denk ik een vraag waar alleen Rutger een antwoord op heeft.
    Snap ik, word wel verwarrend, haha.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Scribe schreef:
    (...)

    Je kan altijd de schrijfster zelf een berichtje sturen als je het toevallig tegenkomt.
    Snap ik.
    Maar wat als iemand een paar jaar niet online is geweest? Dan weten bijv. nieuwelingen niet hoe dat ken etc. (;


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Het idee van zo'n ratingsysteem is wel dat je uitgaat van de hoogste rating die op je verhaal van toepassing is. Als tien hoofdstukken duidelijk onder E vallen, met verkrachtingen, mishandelingen en weet ik het, kun je niet opeens toch een lagere rating nemen puur omdat twintig andere hoofdstukken op zichzelf onder A of J zouden vallen. Je moet een verhaal als één geheel zien, anders werkt het niet echt. :x
    Als er dus twee verkrachtingsscènes in je verhaal zitten, is het best mogelijk dat het onder E valt. Het hangt af van hoe gedetailleerd je die scènes beschrijft.



    Herzschmerz schreef:
    (...)Snap ik.
    Maar wat als iemand een paar jaar niet online is geweest? Dan weten bijv. nieuwelingen niet hoe dat ken etc. (;


    Dat soort dingen zul je altijd hebben. Het is ook iedere keer opnieuw verrassend voor mensen als ze voor het eerst zien dat iemand die nog nooit is ingelogd "laatst online" was in 1970, of als mensen opeens merken dat de Top Stories niet de stories met de meeste kudo's bovenaan zet, maar dat soort dingen zijn snel uitgelegd. ^^


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Het idee van zo'n ratingsysteem is wel dat je uitgaat van de hoogste rating die op je verhaal van toepassing is. Als tien hoofdstukken duidelijk onder E vallen, met verkrachtingen, mishandelingen en weet ik het, kun je niet opeens toch een lagere rating nemen puur omdat twintig andere hoofdstukken op zichzelf onder A of J zouden vallen. Je moet een verhaal als één geheel zien, anders werkt het niet echt. :x
    Als er dus twee verkrachtingsscènes in je verhaal zitten, is het best mogelijk dat het onder E valt. Het hangt af van hoe gedetailleerd je die scènes beschrijft.
    ^


    Ja, dat is ook wel waar.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Die afbeelding lijkt mij een geweldig systeem, als het te programmeren is :)


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen