• Deze suggestie doe ik eigenlijk een beetje aan de hand van dingen die bij de stelling “De term 16+ is onnodig, mensen die jonger zijn dan 16 lezen het ondanks die waarschuwing toch wel” gezegd zijn.
    Daaruit proefde ik dat er toch wel behoefte is voor goede waarschuwingen, maar dat de huidige ‘12+’ en ‘16+’ een beetje onduidelijk zijn en dat men niet zo goed weet wanneer je 12+ of 16+ moet doen en je verder ook niet echt kunt aangeven waarom dat de adviesleeftijd is – omdat er seks in voorkomt (ongeacht de mate daarvan) of dat er mensen in worden afgeslacht of om een andere reden.

    Ik heb zelf geen kant en klare suggestie, maar ik dacht dat we er misschien wel met elkaar over na konden denken. Ik weet dat er bijvoorbeeld andere (Engelse) schrijfsites zijn met bepaalde codes waaruit je kunt opmaken wat de waarschuwingen zijn.

    Om even een voorbeeld te stellen, ik mijd 16+ stories vooral omdat ik geen behoefte heb aan hoofdstukken vol seks, terwijl de schrijvers het misschien al als 16+ markeren omdat er slechts drie hoofdstukken zijn waarin dat gaat gebeuren en het is best zonde dat je door het gebrek van een goed waarschuwingssysteem zulke stories zou laten liggen.

    Suggesties:
    Codes, bijvoorbeeld [S.] voor seks of [GS] voor gewelddadige seks (verkrachting, SM), [M] voor moord of [D] voor drugsgebruik.
    Plusjes om aan te geven in welke mate het in het verhaal voorkomt.
    Het gebruik van de kijkwijzer pictogrammen.

    Huidige voorstel:
    Een onderverdeling in deze type verhalen:

    [A]lle leeftijden
    - geen geweld
    - geen seksueel gedrag
    - geen alcohol gebruik
    - geen gevloek
    [J]ongeren
    - mild beschreven geweld
    - verwijzingen naar seksuele handelingen
    - mild alcohol gebruik
    - mild gevloek
    [V]olwassenen
    Alles met mate in het verhaal.
    - drugsgebruik
    - alcoholgebruik
    - beschreven seksuele handelingen
    - beschreven geweld
    - beschreven alcohol gebruik
    [E]xpliciet
    Kan vaker voorkomen in een verhaal.
    - uitgebreid drugsgebruik
    - uitgebreid alcoholgebruik
    - uitgebreide seksscènes
    - uitgebreid beschreven geweld

    Met mogelijk kijkwijzersymbolen zodat je weet of de waarschuwing op seks, geweld, grof taal gebruik, druggebruik etc. slaat.
    Vanwege copyright zijn woorden hiervoor misschien handiger.


    Smuttler schreef:
    Ben even wezen knippen en plakken van hoe ik de nieuwe "maak een story" pagina voor me zie.
    Op de afbeelding klikken maakt de afbeelding groter.



    Aanvullingen zijn welkom. (:

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 21:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ryess schreef:
    (...)

    Inderdaad, dat zou ook al een stuk schelen want het gebeurt vaak, maar niet altijd.

    Zo'n systeem als de kijkwijzersymbolen - zoals jij zei - zou ook een uitkomst zijn.


    Misschien aanvinkbare knopjes, onder de plek waar je de rating kiest.
    Dat je de dingen uit de kolommen kan aanvinken. Drugs, geweld, seks, extreme seks.

    Kijkwijzer symbolen kan denk ik niet om de reden die op de eerste of tweede pagina genoemd is.
    Of iemand moet nieuwe maken. Al zijn woorden die je kan aanvinken makkelijker.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 16:45 ]

    Smuttler schreef:
    (...)

    Misschien aanvinkbare knopjes, onder de plek waar je de rating kiest.
    Dat je de dingen uit de kolommen kan aanvinken. Drugs, geweld, seks, extreme seks.


    Kijkwijzer symbolen kan denk ik niet om de reden die op de eerste of tweede pagina genoemd is.
    Of iemand moet nieuwe maken. Al zijn woorden die je kan aanvinken makkelijker.
    Dat is het handigste denk ik. ^^


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ben even wezen knippen en plakken van hoe ik de nieuwe "maak een story" pagina voor me zie.
    Op de afbeelding klikken maakt de afbeelding groter.


    Smuttler schreef:
    Ben vergeten erbij te vertellen dat het "extreme seks" alleen bij "Expliciet" komt te staan. Want die is niet van toepassing op de rest.
    En ik ben vast iets vergeten, dus ik hoor het wel als er iets bij moet komen.

    De [info] link naast [leeftijdskeuring] moet natuurlijk naar de plek leiden waar de uitleg van de lettercodes staat, de kolommen.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 20:06 ]

    Smuttler schreef:
    Ben even wezen knippen en plakken van hoe ik de nieuwe "maak een story" pagina voor me zie.
    Op de afbeelding klikken maakt de afbeelding groter.

    Zo ja!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ziet er echt heel goed uit!


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ben vergeten erbij te vertellen dat het "extreme seks" alleen bij "Expliciet" komt te staan. Want die is niet van toepassing op de rest.
    En ik ben vast iets vergeten, dus ik hoor het wel als er iets bij moet komen.

    Smuttler schreef:
    Ben vergeten erbij te vertellen dat het "extreme seks" alleen bij "Expliciet" komt te staan. Want die is niet van toepassing op de rest.
    En ik ben vast iets vergeten, dus ik hoor het wel als er iets bij moet komen.
    Alleen moet het wel in Times of een lettertype, Arial dat er bij staat. :P


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Herzschmerz schreef:
    (...)Alleen moet het wel in Times of een lettertype, Arial dat er bij staat. :P

    Whaha, ja, maar ik wist niet meer welk lettertype op quizlet gebruikt werd, dus ik deed maar Comic Sans MS.

    En de [info] link naast [leeftijdskeuring] moet natuurlijk naar de plek leiden waar de uitleg van de lettercodes staat, de kolommen.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 20:05 ]

    Smuttler schreef:
    Ben vergeten erbij te vertellen dat het "extreme seks" alleen bij "Expliciet" komt te staan. Want die is niet van toepassing op de rest.
    En ik ben vast iets vergeten, dus ik hoor het wel als er iets bij moet komen.


    Misschien dat er wel gewelddadige seks kan staan? Want een waarschuwing voor een verkrachting is toch wel anders dan smut, terwijl het niet per se een 'expliciet' verhaal hoeft te zijn als het maar in één of twee hoofdstukken voorkomt.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Scorpion schreef:
    (...)

    Misschien dat er wel gewelddadige seks kan staan? Want een waarschuwing voor een verkrachting is toch wel anders dan smut, terwijl het niet per se een 'expliciet' verhaal hoeft te zijn als het maar in één of twee hoofdstukken voorkomt.
    Hmm, klopt!


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Smuttler schreef:
    (...)
    Whaha, ja, maar ik wist niet meer welk lettertype op quizlet gebruikt werd, dus ik deed maar Comic Sans MS.

    En de [info] link naast [leeftijdskeuring] moet natuurlijk naar de plek leiden waar de uitleg van de lettercodes staat, de kolommen.
    Je kon daar kijken, xp.
    Ahja, dat leek me al. (':


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Scorpion schreef:
    (...)

    Misschien dat er wel gewelddadige seks kan staan? Want een waarschuwing voor een verkrachting is toch wel anders dan smut, terwijl het niet per se een 'expliciet' verhaal hoeft te zijn als het maar in één of twee hoofdstukken voorkomt.

    True, dan moet je dat bij hoofdstukken kunnen instellen, denk ik.
    Want om één of twee verkrachtingsscènes je verhaal een [expliciet] rating te geven is ook zo.. overbodig.

    Herzschmerz schreef:
    (...)Je kon daar kijken, xp.
    Ahja, dat leek me al. (':

    Niet naar welk lettertype het is toch?

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 20:14 ]

    Smuttler schreef:
    (...)
    Niet naar welk lettertype het is toch?
    Ik bedoelde hoe het eruit ziet, dan weet je meestal de naam toch? (:


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Herzschmerz schreef:
    (...)Ik bedoelde hoe het eruit ziet, dan weet je meestal de naam toch? (:

    Lolol, nee. Ik ken alleen Comic Sans MS en Century Gothic als ik ze zie. Andere lettertypes niet XD

    Het is Arial, na even in de broncode geneusd te hebben.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 20:24 ]

    True, dan moet je dat bij hoofdstukken kunnen instellen, denk ik.
    Want om één of twee verkrachtingsscènes je verhaal een [expliciet] rating te geven is ook zo.. overbodig.


    Ik vind verkrachtingsscènes wel dingen waarvoor je van tevoren moet waarschuwen, want er zijn best wat mensen die zulke verhalen mijden. Het hoeft voor die twee scènes niet per se bij Expliciet, maar het kan daardoor wel voor Volwassenen zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.