• Deze suggestie doe ik eigenlijk een beetje aan de hand van dingen die bij de stelling “De term 16+ is onnodig, mensen die jonger zijn dan 16 lezen het ondanks die waarschuwing toch wel” gezegd zijn.
    Daaruit proefde ik dat er toch wel behoefte is voor goede waarschuwingen, maar dat de huidige ‘12+’ en ‘16+’ een beetje onduidelijk zijn en dat men niet zo goed weet wanneer je 12+ of 16+ moet doen en je verder ook niet echt kunt aangeven waarom dat de adviesleeftijd is – omdat er seks in voorkomt (ongeacht de mate daarvan) of dat er mensen in worden afgeslacht of om een andere reden.

    Ik heb zelf geen kant en klare suggestie, maar ik dacht dat we er misschien wel met elkaar over na konden denken. Ik weet dat er bijvoorbeeld andere (Engelse) schrijfsites zijn met bepaalde codes waaruit je kunt opmaken wat de waarschuwingen zijn.

    Om even een voorbeeld te stellen, ik mijd 16+ stories vooral omdat ik geen behoefte heb aan hoofdstukken vol seks, terwijl de schrijvers het misschien al als 16+ markeren omdat er slechts drie hoofdstukken zijn waarin dat gaat gebeuren en het is best zonde dat je door het gebrek van een goed waarschuwingssysteem zulke stories zou laten liggen.

    Suggesties:
    Codes, bijvoorbeeld [S.] voor seks of [GS] voor gewelddadige seks (verkrachting, SM), [M] voor moord of [D] voor drugsgebruik.
    Plusjes om aan te geven in welke mate het in het verhaal voorkomt.
    Het gebruik van de kijkwijzer pictogrammen.

    Huidige voorstel:
    Een onderverdeling in deze type verhalen:

    [A]lle leeftijden
    - geen geweld
    - geen seksueel gedrag
    - geen alcohol gebruik
    - geen gevloek
    [J]ongeren
    - mild beschreven geweld
    - verwijzingen naar seksuele handelingen
    - mild alcohol gebruik
    - mild gevloek
    [V]olwassenen
    Alles met mate in het verhaal.
    - drugsgebruik
    - alcoholgebruik
    - beschreven seksuele handelingen
    - beschreven geweld
    - beschreven alcohol gebruik
    [E]xpliciet
    Kan vaker voorkomen in een verhaal.
    - uitgebreid drugsgebruik
    - uitgebreid alcoholgebruik
    - uitgebreide seksscènes
    - uitgebreid beschreven geweld

    Met mogelijk kijkwijzersymbolen zodat je weet of de waarschuwing op seks, geweld, grof taal gebruik, druggebruik etc. slaat.
    Vanwege copyright zijn woorden hiervoor misschien handiger.


    Smuttler schreef:
    Ben even wezen knippen en plakken van hoe ik de nieuwe "maak een story" pagina voor me zie.
    Op de afbeelding klikken maakt de afbeelding groter.



    Aanvullingen zijn welkom. (:

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 21:17 ]


    Every villain is a hero in his own mind.

    Smuttler schreef:
    (...)
    Had je de kolommen in de beginpost al gezien? Die komt als dit idee doorgevoerd wordt, vast ook op de pagina te staan waar je een nieuwe story maakt en waar je nieuwe hoofdstukken maakt. Zo kan je altijd zien wat - wat is.
    Ja, ik zag het, haha.
    Snap ik, maar wat als je een bezoeker bent zonder account, of als je zelf geen stories maakt en alleen maar leest etc?


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Herzschmerz schreef:
    (...)
    Ja, ik zag het, haha.
    Snap ik, maar wat als je een bezoeker bent zonder account, of als je zelf geen stories maakt en alleen maar leest etc?

    Dan heb je pech en moet je maar een account maken. (:
    Of er moet een publiekelijke plek zijn waar de betekenissen te vinden zijn. Bij [huisregels] > [creatieregels] bijvoorbeeld.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 15:41 ]

    Smuttler schreef:
    (...)
    Dan heb je pech en moet je maar een account maken. (:
    Of er moet een publiekelijke plek zijn waar de betekenissen te vinden zijn. Bij de algemene regels ofzo.
    Goed idee! Daar doelde ik op, alleen wist ik niet precies waarop. (x
    Want, er zijn genoeg mensen die geen smut willen lezen en dan verslaafd zijn aan een verhaal, om zo maar te zeggen, en dan komt er ineens smut in voor, dus ja...


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Ik ben voor het huidige voorstel!


    Mijn brein breint zoals het breint.

    Ik vind jullie uitwerking er erg goed uitzien! ^^ Aks ik thuis ben zal ik eens kijken of ik nog aanvullingen heb.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Smuttler schreef:
    (...)
    Dan heb je pech en moet je maar een account maken. (:
    Of er moet een publiekelijke plek zijn waar de betekenissen te vinden zijn. Bij [huisregels] > [creatieregels] bijvoorbeeld.


    Het zou natuurlijk sowieso handig zijn als het duidelijk in een topic vermeld zou worden, niet alleen voor de schrijvers maar juist ook voor de lezers. (:


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elladan schreef:
    (...)

    Het zou natuurlijk sowieso handig zijn als het duidelijk in een topic vermeld zou worden, niet alleen voor de schrijvers maar juist ook voor de lezers. (:
    Klopt, alleen komt niet iedereen op het forum, hé. En zo wel, zie je het nog niet altijd...


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Als je het wilt vinden, lukt dat vast wel via de zoekfunctie. Maar het zou ook wel goed tussen de huisregels passen, die kan iedereen sowieso vinden.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elladan schreef:
    Als je het wilt vinden, lukt dat vast wel via de zoekfunctie. Maar het zou ook wel goed tussen de huisregels passen, die kan iedereen sowieso vinden.
    Dan moet het een makkelijke naam/titel hebben, xp.
    Inderdaad! Tenminste, als ik daar al kijkt. (x En als je er niet kijkt, ligt het aan diegene zelf, xp.


    Someone you haven’t even met yet is wondering what it’d be like to know someone like you.

    Vind ik een goed idee :) Het enige wat me bij die indeling nog stoort (vooral dan onder volwassenen en expliciet) is dat sommige mensen bijvoorbeeld wel tegen verhalen met seks kunnen, maar niet met geweld, en omgekeerd. Misschien daar ook nog even een code bij zoeken dan, om een extra verschil aan te geven?


    Niemand is dom, mensen zijn gewoon goed in andere dingen

    Goede ideeën! Misschien is het ook een idee dat de schrijfster/schrijver bij de beschrijving van het verhaal zet, waar het precies om gaat? Dus bijvoorbeeld uitgebreid beschreven geweld.

    [ bericht aangepast op 2 dec 2014 - 16:29 ]


    Physics is awesome

    katl1 schreef:
    Vind ik een goed idee :) Het enige wat me bij die indeling nog stoort (vooral dan onder volwassenen en expliciet) is dat sommige mensen bijvoorbeeld wel tegen verhalen met seks kunnen, maar niet met geweld, en omgekeerd. Misschien daar ook nog even een code bij zoeken dan, om een extra verschil aan te geven?


    Ja, daar zit mijn probleem dus ook. Ik vind het ook nogal een verschil of er mensen afgeslacht worden of dat ze een paar keer liggen te rollebollen, maar ik weet zelf niet echt een oplossing hiervoor, tenzij je het allemaal erg gaat uitbreiden. Een combinatie met bijvoorbeeld kijkwijzersymbolen zou nog steeds wel wenselijk zijn.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Ryess schreef:
    Goede ideeën! Misschien is het ook een idee dat de schrijfster/schrijver bij de beschrijving van het verhaal zet, waar het precies om gaat? Dus bijvoorbeeld uitgebreid beschreven geweld.


    Ja, dat is zo en dat gebeurt natuurlijk al best wel vaak.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Elladan schreef:
    (...)

    Ja, dat is zo en dat gebeurt natuurlijk al best wel vaak.


    Inderdaad, dat zou ook al een stuk schelen want het gebeurt vaak, maar niet altijd.

    Zo'n systeem als de kijkwijzersymbolen - zoals jij zei - zou ook een uitkomst zijn.


    Physics is awesome

    Allemaal goede ideeën.


    16 - 09 - '17