• Vanmiddag waren er twee katten heel heftig aan het vechten bij ons in de tuin. Mijn vader joeg ze allebei weg en daarmee leek het verhaal ten einde te zijn, maar toen we later in de tuin wat aan het drinken waren en mijn broertje van binnen wat chips wilde halen, bleef hij opeens staan en zei dat er allemaal kleine beestjes in de tuin lagen. En inderdaad, er lagen vier wezentjes in het gras, doodstil, die ieder meer weghadden van een kattenfoetus dan iets anders. Het bleken echter de baby's te zijn van de muis waar die twee katten daarvoor dus om gevochten hadden. Drie van de vier (inmiddels dus wees) jongen waren al dood, maar eentje trilde nog een beetje, dus die heb ik naar binnen gehaald.



    Nou, dit is dus Sil. Hij is echt nog héél klein, zoals je misschien kan zien op de foto. Hij heeft amper een vachtje en zijn oogjes en oortjes zitten nog dicht, dus ik schat hem ongeveer drie à vier dagen oud. Eerst bewoog hij echt amper, maar inmiddels kruip ie al een beetje rond in het geïmproviseerde nestje van toiletpapier en watjes waar ik hem maar in heb gelegd. Voeren gaat nog heel erg lastig; ik heb geprobeerd wat melk in hem te krijgen door middel van een in een punt gedraaid watje, gevuld met melk, maar hij wilde er in eerste instantie niets van weten. Toen was er een moment waarop hij het watje wel in zijn mond nam, maar ik geloof niet dat hij toen ook echt heeft gedronken. Nu ligt hij volgens mij te slapen. Of niet. Beetje lastig te zien als zijn oogjes nog dichtzitten. :'D

    Ik hoop in ieder geval dat hij de nacht gaat halen, maar ik durf daar nog niet al te erg vanuit te gaan. >< Morgen wil ik in ieder geval kijken of er in de buurt een knaagdierenopvangcentrum is die Sil wilt overnemen.

    Als iemand tips heeft voor het handmatig opvoeden/voeren van zo'n beestje, zijn die ook meer dan welkom.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Scribe schreef:
    Wauw. Leuk om te lezen dat ie nog leeft! En wat een uppie is het! (:


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Square schreef:
    Babyfoto's! ^^
    Goed om te horen dat het nog steeds oké lijkt te gaan. Hopen dat het zo blijft, natuurlijk.


    Pretty is just a pretty word.

    Aw, wat een dotje! Ik hoop dat het goed blijft gaan met hem! ^^

    Heb je weer een update voor ons?


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    TheLostMermaid schreef:
    Heb je weer een update voor ons?

    Yes, give us updates! :'D


    I long for this feeling to not feel at all.

    Wat een dotje! Super van je dat je zo lief bent om voor 'm te zorgen, respect!


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    Poep, ik ben inderdaad vergeten vandaag te updaten. :'D Nou, komt 'ie dan. De observaties van vandaag:

    Sil heeft officieel de bijnaam Sil de Sukkel gekregen, want hij heeft de gewoonte ontwikkeld om overal op, onder, tussen of door te willen kruipen. Dat is ergens heel schattig om te zien, maar ook ongelofelijk idioot, want hij heeft zijn oogjes nog steeds dicht en kan daarom nog steeds niet zien. Dus, natuurlijk, kruipt hij de hele tijd over mijn hand heen, verliest dan zijn balans, en valt op mijn schoot met een geschrokken piep. Vervolgens pak ik hem weer op, doet hij het weer. Opnieuw, en opnieuw en opnieuw. En toch altijd weer helemaal blij zijn als ik hem oppak. :')

    Ook lijkt zijn vachtje wat beter door te komen, ondanks het feit dat het voeden een groot probleem blijft. Vandaag ging het overigens wel weer even wat beter en heeft hij trouw vijf minuten lang op een met verdunde kattenmelk doordrengt watje gesabbelt, maar ik vraag me nog af hoeveel dat geweest moest zijn. In ieder geval niet de ideale hoeveelheid. Ik heb nog een paar foto's, maar mijn camera ligt nog beneden, dus ik vrees dat die morgenochtend pas komen. ><


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wanneer kunnen we op kraamvisite komen?


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Wiarda schreef:
    Poep, ik ben inderdaad vergeten vandaag te updaten. :'D Nou, komt 'ie dan. De observaties van vandaag:

    Sil heeft officieel de bijnaam Sil de Sukkel gekregen, want hij heeft de gewoonte ontwikkeld om overal op, onder, tussen of door te willen kruipen. Dat is ergens heel schattig om te zien, maar ook ongelofelijk idioot, want hij heeft zijn oogjes nog steeds dicht en kan daarom nog steeds niet zien. Dus, natuurlijk, kruipt hij de hele tijd over mijn hand heen, verliest dan zijn balans, en valt op mijn schoot met een geschrokken piep. Vervolgens pak ik hem weer op, doet hij het weer. Opnieuw, en opnieuw en opnieuw. En toch altijd weer helemaal blij zijn als ik hem oppak. :')

    Ook lijkt zijn vachtje wat beter door te komen, ondanks het feit dat het voeden een groot probleem blijft. Vandaag ging het overigens wel weer even wat beter en heeft hij trouw vijf minuten lang op een met verdunde kattenmelk doordrengt watje gesabbelt, maar ik vraag me nog af hoeveel dat geweest moest zijn. In ieder geval niet de ideale hoeveelheid. Ik heb nog een paar foto's, maar mijn camera ligt nog beneden, dus ik vrees dat die morgenochtend pas komen. ><


    Wat fijn om te horen dat het goed gaat met Sil! (: Dat word beschuit met muisjes!


    I'm a warrior, and you can never hurt me again.

    ExpectoPatronum schreef:
    Wanneer kunnen we op kraamvisite komen?


    Oeh, dan kan ik eerst naar het nieuwe zoontje van mijn neef en dan direct door naar de muis. Kijk uit Jip, straks zit heel Q in je woonkamer. Misschien toch de achterdeur maar eens dicht doen. :Y)

    Het is wel een beetje zorgwekkend dat hij zo weinig eet, ja. Maar hoeveel zou zo'n klein wormpje eigenlijk ook moeten eten? :/


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat een baas! Ik hoop dat 'ie het overleeft :Y)


    Ik heb een vermoeden.

    Dat is echt zo schattig!
    Ik vind het overigens erg knap dat je dit doet.
    Ik heb net even rondgekeken op het internet en heb misschien een handigere manier gevonden om het eten te geven.
    Als je een heel fijn puntpenseeltje hebt (Een proper) dan moet je dit onderdompelen in melk en dat vervolgens aan de muis geven.
    Op het filmpje zag het er vrij gemakkelijk uit en die muis was 5 dagen oud.

    https://www.youtube.com/watch?v=nNPoBJiHdy8#t=111
    Ja, de link werkt blijkbaar niet, dus ik moet het zo doen.
    In het begin is het wel een filmpje over hoe je juist melk klaar moet maken voor zo'n beestje en wat je allemaal moet gebruiken.

    [ bericht aangepast op 7 aug 2014 - 3:06 ]


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Ehduzyfgzyegfez

    Ahwwww, wat schattig. (bloos)


    help

    Shirtsleeves schreef:
    Wat goed van je dat je Sil onder je hoede hebt genomen. ^^

    Indeed. Wat een schatje!


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nog updates?


    Ik heb een vermoeden.