• Vanmiddag waren er twee katten heel heftig aan het vechten bij ons in de tuin. Mijn vader joeg ze allebei weg en daarmee leek het verhaal ten einde te zijn, maar toen we later in de tuin wat aan het drinken waren en mijn broertje van binnen wat chips wilde halen, bleef hij opeens staan en zei dat er allemaal kleine beestjes in de tuin lagen. En inderdaad, er lagen vier wezentjes in het gras, doodstil, die ieder meer weghadden van een kattenfoetus dan iets anders. Het bleken echter de baby's te zijn van de muis waar die twee katten daarvoor dus om gevochten hadden. Drie van de vier (inmiddels dus wees) jongen waren al dood, maar eentje trilde nog een beetje, dus die heb ik naar binnen gehaald.



    Nou, dit is dus Sil. Hij is echt nog héél klein, zoals je misschien kan zien op de foto. Hij heeft amper een vachtje en zijn oogjes en oortjes zitten nog dicht, dus ik schat hem ongeveer drie à vier dagen oud. Eerst bewoog hij echt amper, maar inmiddels kruip ie al een beetje rond in het geïmproviseerde nestje van toiletpapier en watjes waar ik hem maar in heb gelegd. Voeren gaat nog heel erg lastig; ik heb geprobeerd wat melk in hem te krijgen door middel van een in een punt gedraaid watje, gevuld met melk, maar hij wilde er in eerste instantie niets van weten. Toen was er een moment waarop hij het watje wel in zijn mond nam, maar ik geloof niet dat hij toen ook echt heeft gedronken. Nu ligt hij volgens mij te slapen. Of niet. Beetje lastig te zien als zijn oogjes nog dichtzitten. :'D

    Ik hoop in ieder geval dat hij de nacht gaat halen, maar ik durf daar nog niet al te erg vanuit te gaan. >< Morgen wil ik in ieder geval kijken of er in de buurt een knaagdierenopvangcentrum is die Sil wilt overnemen.

    Als iemand tips heeft voor het handmatig opvoeden/voeren van zo'n beestje, zijn die ook meer dan welkom.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Please_Charon schreef:
    Dit vind ik heel leuk om te leven. Ik vind mensen die zulke beestjes proberen op te voeden altijd geweldig.
    Ik zou even op internet zoeken naar tips en anders even langs de dierenarts/winkel gaan misschien weten zij er meer over?


    Ik vind het ook heel leuk om te zien :3 Als ik jou was zou ik inderdaad op zoek gaan naar informatie, en ik zou hem niet meteen weg laten brengen naar een knaagdierenopvangcentrum brengen, want jij zorgt zelfs 's nachts om de paar uur voor dat muisje, en ik denk niet dat de mensen bij het opvangcentrum dat ook doen.

    Houd hem please ;_; Dan word hij de nieuwe Quizlet mascotte, als die het overleeft. D:


    I long for this feeling to not feel at all.

    Penta schreef:
    Houd hem please ;_; Dan word hij de nieuwe Quizlet mascotte, als die het overleeft. D:


    Dear Molly. Watching over Fred like you have been watching over Harry all these years. Love, Lily.

    Leda schreef:
    (...)

    Ik vind het ook heel leuk om te zien :3 Als ik jou was zou ik inderdaad op zoek gaan naar informatie, en ik zou hem niet meteen weg laten brengen naar een knaagdierenopvangcentrum brengen, want jij zorgt zelfs 's nachts om de paar uur voor dat muisje, en ik denk niet dat de mensen bij het opvangcentrum dat ook doen.


    Dat is waar, maar aan de andere kant heb ik geen idee hoe ik goed voor zo'n jong diertje moet zorgen. Ik heb wel eerder muizen gehad, maar dat waren tamme beestjes, en bovendien waren ze een heel aantal weken ouder toen we ze voor het eerst kregen. ><

    Hij bleef de hele tijd maar trillen, dus heb ik een flesje met heet water in een sok gestopt en die in zijn (nieuwe) "kooi" gestopt. Het ziet eruit als een vrij groot succes, want hij kroop er meteen op af. Eerst ging hij er plat bovenop liggen, en nu heeft hij zich genesteld tussen de papieren handdoekjes en de sok. :'D





    Edit: Volgens mij is door de warmte het zooginstinct (is dat hoe het heet?) ingeslagen. Hij loopt nu overal een beetje aan te sabbelen, dus ik haal die spuit met water er nog maar eens bij. :Y)

    [ bericht aangepast op 4 aug 2014 - 16:12 ]


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Als die overal aan sabbelt dan maak jetoch een stukje sok nat zodat hij dat op kan zuigen? En omg zo lief ;___; damn.


    I long for this feeling to not feel at all.

    Wat heb je dat creatief bedacht! Ik hoop dat Sil wat gaat drinken en nogmaals: ik vind het top dat je dit voor dat beestje over hebt. (:


    Pretty is just a pretty word.

    Ik heb dit hele topic doorgelezen en ben nu echt wel heel erg benieuwd naar hoe het met hem af gaat lopen.


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Baby Sil en mama sok. (bloos)

    Ik ben echt opgelucht dat hij het vrij goed lijkt te doen. Die fles in de sok was slim. ^^ Puur uit nieuwsgierigheid, hoe ben je eigenlijk bij de naam Sil gekomen?


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Square schreef:
    Baby Sil en mama sok. (bloos)

    Ik ben echt opgelucht dat hij het vrij goed lijkt te doen. Die fles in de sok was slim. ^^ Puur uit nieuwsgierigheid, hoe ben je eigenlijk bij de naam Sil gekomen?


    Nou, aangezien hij nog niet echt een vachtje heeft, ziet hij er een beetje zilver uit. :'D Dus toen kwam er Silver uit, maar dat was twee lettergrepen lang en ik ben verschrikkelijk lui daarin, dus werd het Sil. :')

    Ik ga even kijken of ik nu nog eventueel wat kattenmelk ergens vandaan kan halen, of misschien wel een soort knaagdieren melkpoeder. Hij piept in ieder geval al lekker, dus ik neem aan dat het redelijk goed gaat. :Y)


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Onwijs leuk dat je Sil in huis hebt genomen! :3

    Ga je haar (hem?) trouwens houden als ie groter is, of laat je 'm dan vrij in de natuur? Aangezien het oorspronkelijk een wild beestje is, en geen tamme muis. -Of misschien kun je 'm tam maken doordat ie nog zo jong is, haha. Geen idee eigenlijk.-


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    Onwijs leuk dat je Sil in huis hebt genomen! :3

    Ga je haar (hem?) trouwens houden als ie groter is, of laat je 'm dan vrij in de natuur? Aangezien het oorspronkelijk een wild beestje is, en geen tamme muis. -Of misschien kun je 'm tam maken doordat ie nog zo jong is, haha. Geen idee eigenlijk.-

    Als zo'n beestje de natuur in wordt gelaten, dan zal hij dat toch niet overleven? Zijn mama heeft hem niets kunnen leren of iets dergelijks, denk ik dan tenminste.


    Pretty is just a pretty word.

    Shirtsleeves schreef:
    Wat heb je dat creatief bedacht! Ik hoop dat Sil wat gaat drinken en nogmaals: ik vind het top dat je dit voor dat beestje over hebt. (:


    Queer zijn is gewoon alles

    Shirtsleeves schreef:
    (...)
    Als zo'n beestje de natuur in wordt gelaten, dan zal hij dat toch niet overleven? Zijn mama heeft hem niets kunnen leren of iets dergelijks, denk ik dan tenminste.


    Ja oke, dat is ook wel weer waar inderdaad. :p


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    DiNozzo schreef:
    Onwijs leuk dat je Sil in huis hebt genomen! :3

    Ga je haar (hem?) trouwens houden als ie groter is, of laat je 'm dan vrij in de natuur? Aangezien het oorspronkelijk een wild beestje is, en geen tamme muis. -Of misschien kun je 'm tam maken doordat ie nog zo jong is, haha. Geen idee eigenlijk.-


    Ik denk niet echt dat ik hem vrij kan laten zonder het risico te lopen dat hij zich laat grijpen door een roofdier, want volgens mij is hij dat instinct inmiddels een beetje kwijt. Hij reageert nu wel feller als ik hem vastpak dan eerst, zeker een heel stuk feller dan mijn tamme muisjes ooit hebben gedaan, dus ik betwijfel ook of ik hem wel kan houden als huisdier, aangezien ik waarschijnlijk toch keihard en doorlopend gebeten ga worden als die tandjes eenmaal doorkomen. :') Ik weet het dus nog niet. Sowieso is het eerst afwachten hoe lang hij het volhoudt, natuurlijk.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Wiarda schreef:
    (...)

    Ik denk niet echt dat ik hem vrij kan laten zonder het risico te lopen dat hij zich laat grijpen door een roofdier, want volgens mij is hij dat instinct inmiddels een beetje kwijt. Hij reageert nu wel feller als ik hem vastpak dan eerst, zeker een heel stuk feller dan mijn tamme muisjes ooit hebben gedaan, dus ik betwijfel ook of ik hem wel kan houden als huisdier, aangezien ik waarschijnlijk toch keihard en doorlopend gebeten ga worden als die tandjes eenmaal doorkomen. :') Ik weet het dus nog niet. Sowieso is het eerst afwachten hoe lang hij het volhoudt, natuurlijk.


    Jaaa dat sowieso, kijken of ie het volhoudt. Dat is wel te hopen, he's adorable. c:

    Maar ieder beestje dat in het wild rondloopt loopt het risico gegrepen te worden door een ander roofdier. Dat is gewoon hoe de natuur in elkaar zit. Maar als ie het wilde instinct kwijt is, dan is het natuurlijk wél weer logisch dat je 'm niet vrijlaat. Hoewel houden inderdaad ook geen hele goede optie is, als ie je gaat bijten etc.
    Mjah, vertel het maar als je het weet, en als Sil het heeft gered. :3


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •