• Vanmiddag waren er twee katten heel heftig aan het vechten bij ons in de tuin. Mijn vader joeg ze allebei weg en daarmee leek het verhaal ten einde te zijn, maar toen we later in de tuin wat aan het drinken waren en mijn broertje van binnen wat chips wilde halen, bleef hij opeens staan en zei dat er allemaal kleine beestjes in de tuin lagen. En inderdaad, er lagen vier wezentjes in het gras, doodstil, die ieder meer weghadden van een kattenfoetus dan iets anders. Het bleken echter de baby's te zijn van de muis waar die twee katten daarvoor dus om gevochten hadden. Drie van de vier (inmiddels dus wees) jongen waren al dood, maar eentje trilde nog een beetje, dus die heb ik naar binnen gehaald.



    Nou, dit is dus Sil. Hij is echt nog héél klein, zoals je misschien kan zien op de foto. Hij heeft amper een vachtje en zijn oogjes en oortjes zitten nog dicht, dus ik schat hem ongeveer drie à vier dagen oud. Eerst bewoog hij echt amper, maar inmiddels kruip ie al een beetje rond in het geïmproviseerde nestje van toiletpapier en watjes waar ik hem maar in heb gelegd. Voeren gaat nog heel erg lastig; ik heb geprobeerd wat melk in hem te krijgen door middel van een in een punt gedraaid watje, gevuld met melk, maar hij wilde er in eerste instantie niets van weten. Toen was er een moment waarop hij het watje wel in zijn mond nam, maar ik geloof niet dat hij toen ook echt heeft gedronken. Nu ligt hij volgens mij te slapen. Of niet. Beetje lastig te zien als zijn oogjes nog dichtzitten. :'D

    Ik hoop in ieder geval dat hij de nacht gaat halen, maar ik durf daar nog niet al te erg vanuit te gaan. >< Morgen wil ik in ieder geval kijken of er in de buurt een knaagdierenopvangcentrum is die Sil wilt overnemen.

    Als iemand tips heeft voor het handmatig opvoeden/voeren van zo'n beestje, zijn die ook meer dan welkom.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Nawh, wat leuk en schattig dat het nu goed gaat. *O*
    En lol, Silver


    -

    Te schattig gewoon. c:


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Ben je niet bang dat ze Sil bij de knaagdierenopvang plaatsen in de categorie 'ongedierte' en 'm dood maken?
    Ik zeg niet dat ik dat wil..

    Wat lief (;


    “Do what I do. Hold tight and pretend it’s a plan!” - The Doctor

    Wiarda schreef:
    (...)

    Nou, aangezien hij nog niet echt een vachtje heeft, ziet hij er een beetje zilver uit. :'D Dus toen kwam er Silver uit, maar dat was twee lettergrepen lang en ik ben verschrikkelijk lui daarin, dus werd het Sil. :')

    Ik ga even kijken of ik nu nog eventueel wat kattenmelk ergens vandaan kan halen, of misschien wel een soort knaagdieren melkpoeder. Hij piept in ieder geval al lekker, dus ik neem aan dat het redelijk goed gaat. :Y)


    Oké. Het klinkt wel schattig, eigenlijk. Zacht, op een of andere manier. (:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Krull schreef:
    Ben je niet bang dat ze Sil bij de knaagdierenopvang plaatsen in de categorie 'ongedierte' en 'm dood maken?
    Ik zeg niet dat ik dat wil..


    Wat, waarom zouden ze dat doen? D:
    Bij zo'n opvang is het doel toch juist zoveel mogelijk dieren te redden? Ik kan me niet voorstellen dat ze een klein muisje de nek om zouden draaien puur omdat het een wild beestje is.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Update: Sil heeft ook deze nacht + grootste deel van de dag weer overleefd, op magische wijze, want volgens mij heeft hij in de tijd dat hij hier is nog minder dan een theelepel vocht binnengekregen - minder dan er per voedingsbeurt dus naar binnen moet gaan. Misschien is het wel een soort vampiermuis en gaat hij pas drinken als hij tandjes heeft, en dan wel uit mijn hand. :')

    Of misschien toch niet, want met enige dwang en een soort houdgreep heb ik toch een met melk doordrengt, puntvormig watje in zijn mond gekregen en hij heeft daar wel eventjes aan gezogen. Er zit nu dus ten minste iets in zijn muizenbuikje, maar naar mijn mening bij lange na niet genoeg. :/

    Wel begint hij steeds verder en meer te kruipen, over mijn hele hand en dwars door mijn vingers. Hij sprong al een keer recht in mijn schoot, brutale aap. :')


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Awh, wat een schatje! Ik hoop echt zo dat hij het overleefd.


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Wiarda schreef:
    Update: Sil heeft ook deze nacht + grootste deel van de dag weer overleefd, op magische wijze, want volgens mij heeft hij in de tijd dat hij hier is nog minder dan een theelepel vocht binnengekregen - minder dan er per voedingsbeurt dus naar binnen moet gaan. Misschien is het wel een soort vampiermuis en gaat hij pas drinken als hij tandjes heeft, en dan wel uit mijn hand. :')

    Of misschien toch niet, want met enige dwang en een soort houdgreep heb ik toch een met melk doordrengt, puntvormig watje in zijn mond gekregen en hij heeft daar wel eventjes aan gezogen. Er zit nu dus ten minste iets in zijn muizenbuikje, maar naar mijn mening bij lange na niet genoeg. :/

    Wel begint hij steeds verder en meer te kruipen, over mijn hele hand en dwars door mijn vingers. Hij sprong al een keer recht in mijn schoot, brutale aap. :')

    Kun je niet proberen om via een spuitje (naaldloos, natuurlijk (krul)) wat melk in z'n mond te krijgen? Dat gaat misschien wat beter en dan krijg je er ook meer in, denk ik.


    I would tell you my autumn joke but you probably wouldn't fall for it

    Novoselic schreef:
    (...)
    Kun je niet proberen om via een spuitje (naaldloos, natuurlijk (krul)) wat melk in z'n mond te krijgen? Dat gaat misschien wat beter en dan krijg je er ook meer in, denk ik.

    Ik heb dat urenlang geprobeerd, maar het probleem is dat dat spuitje te groot is voor zijn mond en de druppeltjes die eruit komen vaak terecht komen in zijn neus. Ziet er op zich wel grappig uit, zeker als hij dan de hele tijd over zijn snoet gaat wrijven, maar voor hem is het natuurlijk een stuk minder grappig en is het bovendien geen oplossing voor het drinkprobleem, als ik dat zo even mag noemen. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Oh, en nog wat foto'tjes voor de liefhebbers!







    Hierop is het pas echt duidelijk wat voor een wurmpie het is. :'D


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Babyfoto's! ^^
    Goed om te horen dat het nog steeds oké lijkt te gaan. Hopen dat het zo blijft, natuurlijk.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Wat een cutie, en echt goed dat je voor hem zorgt!


    'I've got the scars from tomorrow, and I wish you could see, you're the antidote to everything except for me.'

    Wauw. Leuk om te lezen dat ie nog leeft! En wat een uppie is het! (:


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Emboaba schreef:
    Wat een cutie, en echt goed dat je voor hem zorgt!


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."