• Ik las net een verhaal op tumblr, niet de enigste in zijn soort, dat een homo het huis was uitgezet door zijn ouders door zijn geaardheid. Dit op zich is al vreselijk. En het is begrijpelijk dat het één keer voor komt in al die staten die de VS heeft, maar néé. Dat deel van het verhaal wat ik gelezen had op tumblr heb ik zó vaak voorbij zien komen, en het maakt mij gewoon kwaad. Hoe kunnen ouders die hun bloedeigen kinderen de deur wijzen wanneer blijkt dat ze niet in een bepaald ideaalbeeld van die ouders (notabene) passen, zeggen dat ze van die kinderen houden?! Of laat ik het omdraaien: wanneer die ouders zeggen dat ze van dat kind houden (hoe oud ook), hoe kunnen ze dan door zoiets "onbenulligs" hen de deur wijzen.
    Dit maakt me zo kwaad! Maar laat ik het je beter vertellen. Mijn tante is Jehova's getuige. Daar is niets mis mee op zich, maar mijn nicht heeft een vriendin. En weet je wat? Mijn tante heeft het daar moeilijk mee gehad (de details precies weet ik niet), maar ze heeft haar kind nooit de deur gewezen. Sterker nog, ze tolereert de vriendin van mijn nicht en gaat daar menselijk mee om. En nu kun je dat meer dan normaal vinden voor normale ouders, maar Jehova's getuige zijn vrij gelovige mensen, dus dit vind ik al knap. Niet het punt, dit was enkel om te illustreren dat een zeer gelovig persoon een LGBTQ-dochter niet de deur heeft gewezen, maar evenveel van haar is blijven houden, en zelfs de partner accepteert. Dan vertel mij eens, HOE IN HEMELSNAAM WIJZEN OUDERS NOG ALTIJD HUN KINDEREN DE DEUR! Het maakte me serieus ziedend.

    Sorry voor de ramble. Ik had niet gedacht dat het zo lang zou worden, maar ik was een klein beetje kwaad en ik denk dat velen van jullie ook zo denken. Dus, wat vinden jullie hiervan?

    *kleine toevoeging; het maakt het nog meer onbegrijpelijk wanneer je ziet dat een groot deel van de ouders streng Christelijk zijn, en Paus Franciscus heeft gezegd dat LGBTQ-mensen welkom zijn in de kerk. Ongelofelijk.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Maar de paus is niet christelijk, maar katholiek, toch? (cat)

    Ja, het is iets waar ik me ook heel boos over kan maken, maar het heeft zo weinig zin. In Amerika is het 2 stappen vooruit, 1 stap terug momenteel en soms zelfs omgedraaid.


    Your make-up is terrible

    Flazeda schreef:
    Maar de paus is niet christelijk, maar katholiek, toch? (cat)

    Ja, het is iets waar ik me ook heel boos over kan maken, maar het heeft zo weinig zin. In Amerika is het 2 stappen vooruit, 1 stap terug momenteel en soms zelfs omgedraaid.


    Nu moet ik zorgen dat ik niets doms zeg, maar Katholiek is Christelijk, toch?
    Je hebt gelijk, ik moet me er eigenlijk niet zo boos over maken. Amerika is gewoon een fucked up land.


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Ik ben het hier helemaal mee eens.
    ik bedoel, enige tijd om te wennen er aan is zeker niet raar. Maar uit huis zetten vind ik ook te ver gaan. There's ohing wrong with it and it isn't a choice either.


    If only humans could have vertical asymptotes ~ Quinn

    Patholoog schreef:
    (...)

    Nu moet ik zorgen dat ik niets doms zeg, maar Katholiek is Christelijk, toch?
    Je hebt gelijk, ik moet me er eigenlijk niet zo boos over maken. Amerika is gewoon een fucked up land.


    Katholiek is christelijk ja c:

    En ik vind het altijd triest dit te lezen. Zelf snap ik namelijk al helemaal niet wat er nu zo erg aan is.


    "A good book is always good, no matter how many times you've read it."

    Ugh. Shoot those parents.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Nu moet ik zorgen dat ik niets doms zeg, maar Katholiek is Christelijk, toch?
    Je hebt gelijk, ik moet me er eigenlijk niet zo boos over maken. Amerika is gewoon een fucked up land.


    Op zich wel, maar ook weer niet. Christelijke mensen hebben alleen geen paus en er zijn andere verschillen. Zo vieren ze ook geen carnaval, biechten ze niet en nog meer van die verschillen. Katholiek is een stroming van het christendom.

    [ bericht aangepast op 17 mei 2016 - 23:35 ]


    Your make-up is terrible

    Uit onderzoek is laatst gebleken dat 1/3 van de Nederlands het niet fijn vind om 2 jongens/ 2 meisjes intiem met elkaar te zien. Daarmee wordt dus ook al bedoeld handen vast houden enzo.
    En dat terwijl Nederland bekend staat om zijn tolerantie tegenover homoseksuelen.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    DrFluke schreef:
    Uit onderzoek is laatst gebleken dat 1/3 van de Nederlands het niet fijn vind om 2 jongens/ 2 meisjes intiem met elkaar te zien. Daarmee wordt dus ook al bedoeld handen vast houden enzo.
    En dat terwijl Nederland bekend staat om zijn tolerantie tegenover homoseksuelen.


    Ik heb een relatie gehad met een transgender (meisje naar jongen) en heb eigenlijk nooit rare blikken gehad. Je kon goed zien dat het een meisje was in het begin.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Wat ik nog erger vind, zijn ouders die hun kinderen laten oppakken of executeren (gebeurd geloof ik nog in enkele Afrikaanse landen).

    Ik heb haat tegen homoseksualiteit nooit begrepen, hoewel ik het me kan inbeelden dat je als ouder het er in het begin moeilijk mee hebt als je zelf bent opgevoed met het idee dat alleen een huwelijk tussen man en vrouw mag.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    DrFluke schreef:
    Uit onderzoek is laatst gebleken dat 1/3 van de Nederlands het niet fijn vind om 2 jongens/ 2 meisjes intiem met elkaar te zien. Daarmee wordt dus ook al bedoeld handen vast houden enzo.
    En dat terwijl Nederland bekend staat om zijn tolerantie tegenover homoseksuelen.

    Om heel eerlijk te zijn ben ik er ook zo één. En waarom? Ik heb werkelijk géén idee, ik heb nota bene familie en hele close vrienden die niet hetero zijn. Al moet ik zeggen dat ik er ook niet blij van wordt als er een hetero stel voor mijn neus staat te tongen, maar ik merk toch dat ik ondanks alles, toch vreemder opkijk van een niet-hetero stel dat ergens staat te zoenen of jongens die hand in hand lopen (bij meiden heb ik dat minder). En die personen zijn echt niet minder in mijn ogen, maar ik ben toch wel geneigd om er steeds naar te kijken.


    Every villain is a hero in his own mind.

    Infini schreef:
    Wat ik nog erger vind, zijn ouders die hun kinderen laten oppakken of executeren (gebeurd geloof ik nog in enkele Afrikaanse landen).

    Ik heb haat tegen homoseksualiteit nooit begrepen, hoewel ik het me kan inbeelden dat je als ouder het er in het begin moeilijk mee hebt als je zelf bent opgevoed met het idee dat alleen een huwelijk tussen man en vrouw mag.


    + Alle katholieke mensen zijn christelijk, maar niet alle christelijke mensen zijn katholiek.


    -