• Vanmiddag waren er twee katten heel heftig aan het vechten bij ons in de tuin. Mijn vader joeg ze allebei weg en daarmee leek het verhaal ten einde te zijn, maar toen we later in de tuin wat aan het drinken waren en mijn broertje van binnen wat chips wilde halen, bleef hij opeens staan en zei dat er allemaal kleine beestjes in de tuin lagen. En inderdaad, er lagen vier wezentjes in het gras, doodstil, die ieder meer weghadden van een kattenfoetus dan iets anders. Het bleken echter de baby's te zijn van de muis waar die twee katten daarvoor dus om gevochten hadden. Drie van de vier (inmiddels dus wees) jongen waren al dood, maar eentje trilde nog een beetje, dus die heb ik naar binnen gehaald.



    Nou, dit is dus Sil. Hij is echt nog héél klein, zoals je misschien kan zien op de foto. Hij heeft amper een vachtje en zijn oogjes en oortjes zitten nog dicht, dus ik schat hem ongeveer drie à vier dagen oud. Eerst bewoog hij echt amper, maar inmiddels kruip ie al een beetje rond in het geïmproviseerde nestje van toiletpapier en watjes waar ik hem maar in heb gelegd. Voeren gaat nog heel erg lastig; ik heb geprobeerd wat melk in hem te krijgen door middel van een in een punt gedraaid watje, gevuld met melk, maar hij wilde er in eerste instantie niets van weten. Toen was er een moment waarop hij het watje wel in zijn mond nam, maar ik geloof niet dat hij toen ook echt heeft gedronken. Nu ligt hij volgens mij te slapen. Of niet. Beetje lastig te zien als zijn oogjes nog dichtzitten. :'D

    Ik hoop in ieder geval dat hij de nacht gaat halen, maar ik durf daar nog niet al te erg vanuit te gaan. >< Morgen wil ik in ieder geval kijken of er in de buurt een knaagdierenopvangcentrum is die Sil wilt overnemen.

    Als iemand tips heeft voor het handmatig opvoeden/voeren van zo'n beestje, zijn die ook meer dan welkom.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Nou, ik geloof dat het er toch een keer van moest komen met dit eetgedrag, maar het was nog steeds niet leuk om te ontdekken: Sil heeft deze nacht dus niet meer overleefd. Hij is ergens vanmorgen tussen 9 en 12 in slaap gevallen en niet meer wakker geworden. Nu ligt hij in de tuin, dicht bij het plekje waar ik hem gevonden had, en is hij hopelijk ergens daarboven aan het ravotten met zijn broertjes, zusjes en moeder.


    Ik kijk uit het raam, naar de lucht en de zon, ik loop naar buiten en flikker van het balkon.

    Awh, gecondoleerd. ;c


    Your make-up is terrible

    Naahw, onwijs zielig. Gecondoleerd.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Awh noo :c gecondoleerd!


    [i]Help always come when people fight for right - Tonto [/i]

    Aaawh :(


    If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

    DiNozzo schreef:
    Naahw, onwijs zielig. Gecondoleerd.


    Queer zijn is gewoon alles

    Handles schreef:
    Awh, gecondoleerd. ;c


    " icarus had loved the sun, and so daedalus lost his. "

    Awh, dat is echt super erg. :/
    En het was net zo'n schatje.


    Forget the risk and take the fall...If it's what you want, it's worth it all.

    Nooo... ;_; Ik had zo gehoopt dat hij in een lief muisje groeide en ugh :c why..


    I long for this feeling to not feel at all.

    Wat jammer. Ik had nog wel een sprankje hoop, eigenlijk.


    "Her heart was a secret garden, and the walls were very high."

    Nooo. :"""""( Gecondoleerd... :[


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Nouuuu! ):
    Gelukkig had hij wel de tijd van zijn leven, samen met jou. (:


    Birds born in a cage think flying is an illness.

    Oh gut, wat zielig. Iedere keer dat ik een nieuw bericht in dit topic zag was ik al bang dat dit soort nieuws zou komen, maar het is toch verdrietig. In ieder geval is hij nog een paar dagen goed verzorgd. RIP Sil. D:


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Awh, wat zielig :c

    Rest in peace Sil..


    26 - 02 - '16

    Aww :c Ik had echt gehoopt dat hij het zou overleven..