George Weasley
‘P-professor.’ goorde ik campbell stotteren. Ik keek hem strak aan en hoopte vurig dat hij niets zou zeggen. Maar dat was slechts hoop. Want hij praatte door en terwijl ik op mijn lip beet en mijn gezicht in mijn handen verborg. Dit gaat niet goed aflopen met ons.
‘A-angelique ging naar het b-bal met George en ik was gemeen tegen haar geweest en toen wilde ze wraak nemen en wilde ze mij kopiëren door middel van wisseldrank. Ze zou mijn hele reputatie vernietigen die ik had met zwerkbal door wat ik haar aangedaan had en… ik wilde mijn haar terug en toen nam ik haar daarnaartoe en dwong ik het haar terug te geven en toen plakte ik haar vast aan de muur omdat ze loog en het verstopt had. Ik dwong George die haar wilde redden om me een waarheidsdrankje te geven omdat hij allemaal dingen creëert. Maar die heeft hij niet en toen dwong ik hem me hierheen mee te nemen en toen jatten ik het van u om mijn haar terug te krijgen. Dus George is hier slachtoffer en ik ben dader… en.. en.. Karkarov heeft het vast druk en hij heeft veel aan zijn hoofd. Wilt u alsjeblieft mij straffen in plaats van hem…’ ik haalde mijn handen weg en keek Snape met een poker face aan. Afwisselend keek hij naar mij, terug naar Campbell en dan weer overnieuw.
'Is dat waar, Weasley?' O nee. Snape weet dat ik hier altijd zulke dingen doe. Als ik nu ja zeg, weet hij sowieso dat ik lieg. Dus gaat hij het ook doorvertellen aan Karkarov en ben ik samen met Campbell de dupe. Oh god. Maar als ik zeg dat het niet zo is, ik heb geen idee wat er dan gaat gebeuren maar alles is beter dan Karkarov.
'Nee, ik deed het. Ik plakte Angelique aan de muur en ik stal de waarheidsdrank zodat ze de waarheid vertelde over waar de haar van Campbell was.' Zei ik, op een kille toon en wierp Campbell een blik toe. Even bleef het stil.
'20 punten aftrek van Griffoendor.'
Ik probeerde mijn lach in te houden. Was dat alles?
'Ik ga dit met Karkarov bespreken.'
'Professor!' Ik sprong op en leunde geweldadig tegen zijn bureau aan.
'Campbell, ik kan zien wanneer mensen liegen.' Even bleef het stil en hij kruiste zijn armen in een slow motion manier.
'Ik heb van Karkarov gehoord dat Saunders niet met deze studenten om mocht gaan, of zelfs hun helpen.'
'Professor alstublieft, kunt u een keertje..'
'Ik heb gehoord wat ik wilde horen. Nu uit mijn kantoor, Weasley.'
Met een woeste blik greep ik Campbell zijn arm weer vast.
'Zou Perkamentus willen dat u dit aan Karkarov meldde?' Siste ik nog en trok Campbell mee de kantoor uit.
Sorry slechte post iknow, verzin maar wat xq
Saving people, hunting things, the family business デ--▸ •••