Vroeger kon ik makkelijk zonder internet en computer, ik dacht er niet steeds aan en ik vond altijd wel iets anders om me bezig te houden. Maar eenmaal je elke dag achter je computer zit en dan opeens twee dagen zonder internet zit, merk je pas echt hoe verslaafd je wel niet bent.
Toen ik donderdagmiddag gezellig aan het surfen was, viel opeens het internet uit. Bij mijn broer hetzelfde geval aangezien we hetzelfde internet gebruiken. Ik dacht 'Ok, zal zo wel weer terug zijn.' Even gewacht en een aantal keer opnieuw geprobeerd, geen internet. Ik begon al 'gek' te worden omdat ik ook net midden in een gesprek was met een vriendin op facebook dat nogal belangrijk was. Uiteindelijk accepteerde ik het maar dat er geen internet was. De rest van de dag had was er dan ook geen en de volgende dag ook niet.
Als ik bezig kon zijn merkte ik er niks van en miste ik het ook helemaal niet, maar ik verveelde me ook zoveel en uiteindelijk begon ik dan toch meer en meer te beseffen dat ik niet meer zonder internet kan. Je mist het en verlangt echt naar het online gaan op Quizlet en facebook enz. Vooral ook omdat ik heel veel mensen meer online spreek dan via sms fzo. Toen begon mijn mobiel ook nog een vervelend te doen en werkte ook niet helemaal zoals het hoort. Het waren uiteindelijk saaie dagen voor me en ik ben echt blij dat ik weer internet heb en dat mijn mobiel weer normaal werkt.
Kunnen jullie makkelijk zonder internet?
16 - 09 - '17