• Een 13-jarige jongen uit Geldermalsen is maandag overleden door een verkeersongeval.

    Het slachtoffer fietste volgens de politie rond 08.00 uur met zijn zus van 16 jaar over de Rijksstraatweg tussen Geldermalsen en Culemborg toen ze werden aangereden door een vrachtauto.

    Beide slachtoffers werden naar het ziekenhuis gebracht. De jongen overleed daar. De vrachtwagen werd bestuurd door een 74-jarige man uit Buren. Hoe het ongeluk kon gebeuren, is nog onduidelijk.

    Op de school van de jongen is een herdenkingsplek ingericht.


    Bron

    Ik ga naar deze school en ik vind het echt te erg voor woorden.
    Tijdens mijn derde uur Frans begon mijn docente opeens te vertellen over dit ongeluk. Ik was erg geschokt, het is iets wat je niet aan ziet komen. Het kan iedereen overkomen.

    Het is zo raar dat je leven zo over kan zijn. En ook als ouder zijnde, dit moet toch vreselijk zijn? Net als iedere ouder laat je je kinderen gewoon naar school fietsen. Je wilt niet dat zoiets je overkomt.
    Ik wilde dit gewoon even met jullie delen zodat ik het even kwijt was. Het komt toch opeens wel erg dichtbij.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 17:08 ]

    O.o heftig...
    ook verschikkelijk voor de ouders en zus (zeker als je er bij bent wanneer het gebeurt).

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 17:08 ]


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Vreselijk altijd, zulke berichten :(

    Wow dat snap ik wel. Heftig zeg.

    Ik las ook vandaag dat een jongen bij hockey een puck op zijn hoofd kreeg en gelijk was overleden. Van die dingen waar je eigenlijk amper over na denkt en zo vaak kunnen gebeuren


    Change is for weirdos ~ Niall Horan

    Krull schreef:
    Vreselijk altijd, zulke berichten :(


    26 - 02 - '16

    Krull schreef:
    Vreselijk altijd, zulke berichten :(


    "Libraries were full of ideas – perhaps the most dangerous and powerful of all weapons."

    Ik kan het me echt niet voorstellen. Dat moet toch vreselijk zijn stel je kent die jongen. Of je zit in de klas bij die jongen en dan komt hij niet opdagen en dan krijg je dat nieuws...
    Bij mij op school hebben ze nu ook een herdenkingsplek voor zinloos geweld, maar dat is voor iets wat al een tijdje geleden gebeurt is. Nog steeds is het ontzettend heftig en ik wens jou en de rest van je school veel succes (flower)


    Spoiler alert: you will save yourself

    Nawh, dat is echt vreselijk!


    -

    He bah.

    Het is echt vreselijk als docenten opeens gaan vertellen over iets als er iemand dood is gegaan die op dezelfde school als jou zit enzo... Ook al 2x meegemaakt dusja...

    Ik zou wel willen weten hoe het ongeluk kon gebeuren, maar ja dat kunnen ze nooit helemaal tot in detail uitpluizen.

    Vreselijk voor de ouders van die jongen, en ik heb ook medelijden met die vrachtwagenchauffeur trouwens, veel mensen zullen gaan roepen dat het zijn schuld is terwijl hij er misschien ook helemaal niks aan kan doen... + hij heeft misschien het gevoel dat hij iemand 'vermoord' heeft en ja...

    Gewoon een vreselijk iets, dit soort dingen :c


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Heel erg, inderdaad.
    Wij hadden het een keer op school met een docente - haar klas trof haar bij het bureau aan, ze had een beroerte. Ging naar het ziekenhuis en overleed even later, was ook heel heftig.


    "When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.''

    Triest, maar toch ben ik altijd benieuwd naar hoe het heeft kunnen gebeuren. Fietsers die door rood fietsen is de normaalste zaak van de wereld. Maar dronken vrachtwagenchauffeurs hoor je ook soms.
    Ben toch wel benieuwd daar naar, want mensen die verkeersregels overtreden heb ik geen medelijden mee..


    It's high noon.

    heftig ):

    Het is altijd zo naar als zoiets gebeurd. Bij mijn oude middelbare school was eerst altijd een hele gevaarlijke oversteek waar zo'n beetje de halve school over moest steken met de fiets. Daar is toen ik in de eerste zat toen een buurmeisje van mij, 14 jaar, aangereden, in coma geraakt en uiteindelijk overleden. De bestuurder reed veel te hard en het was al zo'n gevaarlijk punt. Ze had geen schijn van kans tegen dat busje. Nu is het punt gelukkig aangepast, maar helaas moest er eerst iemand dood voor de gemeente maatregelen wilde nemen. Er waren namelijk al eerder mensen aangereden en verscheidene handtekeningen acties gehouden -_- Maar ja, heel veel sterkte gewenst aan jou en ieder ander die hem kende.


    Happy Birthday my Potter!

    Fixit_FelixJr schreef:
    Triest, maar toch ben ik altijd benieuwd naar hoe het heeft kunnen gebeuren. Fietsers die door rood fietsen is de normaalste zaak van de wereld. Maar dronken vrachtwagenchauffeurs hoor je ook soms.
    Ben toch wel benieuwd daar naar, want mensen die verkeersregels overtreden heb ik geen medelijden mee..


    Sorry, maar ik vat hem nu haast op dat als hij iets fout had gedaan, het maar zijn schuld is dat hij dood is? :'D

    In ieder geval ik vind het echt vreselijk voor hem en familie/vrienden.


    wat was dit ookalweer

    Fabrizio schreef:
    (...)

    Sorry, maar ik vat hem nu haast op dat als hij iets fout had gedaan, het maar zijn schuld is dat hij dood is? :'D

    In ieder geval ik vind het echt vreselijk voor hem en familie/vrienden.


    Als hij door rood heeft gefietst? Dan is het inderdaad gewoon simpelweg: eigen schuld, ja. Wie door rood fietst moet gewoon de gevolgen ervan zien. Het is allemaal ontzettend triest, maar als dit t geval was dan vind ik het gewoon puur zielig voor de chauffeur, zeker omdat ie toch deels schuld krijgt voor de overtreding van een fietser. Ook voor de familieleden is het heel triest, maar ja. Rood is rood weetjewel

    Als de vrachtwagenchauffeur niet goed heeft gekeken, dronken was, of door rood reed, dan is het dik zijn schuld en zal hij ook flinke boetes moeten betalen. Rood is rood, dronken zijn mag ook niet, en goed kijken tja.. dat is gewoon zwaar kut.

    En ga nu niet beginnen dat ik de hater ben, als je zelf deelneemt aan het verkeer, of gewoon een beetje nadenkt, dan zal je dit ook inzien.
    Oh en plus: daarom ben ik benieuwd naar wat de oorzaak was!

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 18:52 ]


    It's high noon.

    Sprakeloos...

    Medeleven naar de zus en ouders en moge hij in vrede rusten.


    and peace.

    [ bericht aangepast op 3 nov 2014 - 18:57 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.