Sebastian
Sebastian ziet hoe Sky de kamer uitloopt. Sebastian zucht en hij wilt met zijn hand haar vastpakken maar in plaats ervan maakt hij een vuist en laat hij zijn hand losjes vallen naast zijn lichaam. Hij zuchtte diep en toen hoorde hij Hades vragen: “Waarom raak je haar niet aan?” Sebastian draait zich om en zegt dan koel: “Lucifer heeft dit bevolen en we mogen elkaar niet aanraken totdat hij iets anders zegt.” Dan draait Seb zich om en zegt zonder Hades aan te kijken: “Leuk om je terug te zien maar ik ben niet in de stemming.” Dan loopt ook hij naar buiten maar hij gaat niet naar zijn kamer of die van Sky. Hij vertrekt naar de tuinen. Daar zet hij zich neer onder een boom zonder bladeren en sluit hij zijn ogen. Even later voelt hij een ademhaling naast de zijne. Hij opent zijn ogen en Shi ligt naast hem te rusten. Hij kijkt Seb lui aan met één oog. Dan sluit hij zijn oog weer en drukt hij zich tegen Seb. Seb zucht ook diep en zegt dan met zijn ogen gesloten: “We zullen straks nog eens een ziel gaan halen, hé.” Shi antwoordt niet maar bromt zachtjes. “Ja, ik weet het, slaap maar”, zegt hij. Ook Seb sluit zijn ogen en voor hij het doorheeft valt hij in slaap tegen de boom.
•Hades•
Hades ziet hoe Sky de kamer uitloopt. Hij ziet dat Seb achter haar aan wilt gaan en haar wilt vastpakken maar hij doet dit niet. Waarom? Hades is altijd al nieuwsgierig geweest en vraagt: “Waarom raak je haar niet aan?” Sebastian draait zich om en zegt dan koel: “Lucifer heeft dit bevolen en we mogen elkaar niet aanraken totdat hij iets anders zegt.” Dan draait Seb zich om en zegt zonder Hades aan te kijken: “Leuk om je terug te zien maar ik ben niet in de stemming.” Hades blijft verbaasd achter en denkt: “Waarom zou Lucifer dat nou gedaan hebben?” “Het wordt maar eens tijd dat ik de roddels moet horen”, denkt hij. Hij drinkt zijn glas leeg en loopt dan de kamer uit. Hij wist dat Lucifer thuis was maar hij kon hem moeilijk open vragen wat er mis was. Hij was misschien soms roekeloos maar hij wou niet dood. Daarom liep hij maar naar de kelder om één van zijn slachtoffers te pesten. Door zijn lange benen was hij er bijna direct en kon hij twee trappen tegelijk nemen. Hij liep weer fluitend naar beneden, gewoon om die zielen te irriteren deze keer. Hij liep verder naar zijn privégedeelte en koos er lukraak een ziel uit. Hij nam een man van 35 jaar en liep in zijn cel. Hij pakte hem ruw vast en dacht toen na. Het was handiger om iemand vast te pakken als Hades terug zocht naar zijn herinneringen aan deze persoon zijn dierbaren. Hij had al zo veel mensen gezien doorheen de eeuwen dat het altijd even duurde voordat hij alweer wist wie de persoon juist was. Nadat hij de herinneringen vond, creëerde hij een ‘mini dimensie’ en sleurde hij de man mee, die op het moment nog half bewusteloos was. Hades schopte hem wakker. De man keek hem versuft aan en dan zei Hades met een grijns: “Welkom, Thomas, tijd voor je sessie.” “Nee, niet weer”, jammerde de man. “Maar het was toch zo gezellig vorige keer?” vraagt Hades. De man knikt snel omdat hij weet dat hij erger gestraft wordt als hij nee zegt. “Braaf zo”, zegt Hades met een grijns. Dan knipt hij met zijn vinger en achter hem verschijnt Thomas vrouw. Hij was in Hell beland omdat hij zijn vrouw had doodgeschoten, ‘per ongeluk’ volgens hem want hij dacht dat zijn vrouw een inbreker was. Maar een leven blijft een leven. De vrouw strompelt naar hem en zegt: “Waarom, Thomas, ik dacht dat je van me hield?” De man slaakt een kreet en krabbelt recht en rent weg van zijn vrouw maar hij botst tegen een muur en kan niet meer verder. “Was ik niet mooi genoeg?” vraagt de vrouw al half hysterisch. Hades glimlacht en geniet van het spektakel. “Jawel!” gilt de man terug. Dan verandert de vrouw haar uiterlijk. De helft van haar huid is verdwenen en haar botten zijn zichtbaar. “Ik zei, vind je me niet mooi genoeg!” gilt ze hysterisch. “Ik hou van je, je bent de mooiste die er bestaat!” antwoordt de man terug. Hades glimlacht en dan bukt de vrouw zich en zegt in Thomas gezicht: “Fout, ik zie er verschrikkelijk uit, dankzij jou!” Zo gaat het martelen verder totdat Thomas het bewustzijn verliest. Dat doen ze altijd. Na een tijd kunnen ze het niet meer aan. Hades sleurt Thomas uit zijn dimensie en laat die dan verdwijnen. Hij sluit de cel terug en vertrekt naar boven.
Hades en Seb zijn vrij voor contact