• Helloooo,

    Ik heb de laatste tijd ervaart dat ik geen zin meer heb in de ontzettend lange roleplays. Ik heb geen inspiratie meer om de lange beschrijvingen voor personages te schrijven en wanneer een roleplay eenmaal begint, heb ik voor een paar posts nog wel inspiratie, maar daarna valt het weg en schrijf ik met moeite nog maar een paar zinnen wat tot ergernis lijdt bij mijn mede schrijvers. Ik vraag me af of dit er mee te maken heeft dat ik al een langere tijd bezig ben met roleplayen en daarom niks nieuws meer kan bedenken of dat dit gewoon het welbekende '"Writer's block" is.

    Anyway, ik vroeg me dus af of mijn idee voor een nieuw type van roleplayen hiervoor een oplossing zou kunnen zijn. Ik zal het uitleggen.
    Het is een roleplay zoals alle andere roleplay's, maar dan met een paar wijzigingen:
    - Je kunt ieder moment inspringen en je weer uitschrijven, maar niet te vaak want anders wordt het heel erg onoverzichtelijk.
    - Je hoeft geen lange personagebeschrijving te schrijven, maar gewoon een aantal steekwoorden over het innerlijk en een foto van het uiterlijk bijvoorbeeld.
    - Er is geen minimum of maximum voor het aantal zinnen of woorden van een post.
    - Het onderwerp van een roleplay is heel uitgebreid en simpel en geeft genoeg mogelijkheden om te schrijven, zoals een onbewoond eiland of een kamp bijvoorbeeld.

    Regels:
    - Een of twee berichten schrijven is niet toegestaan, je moet wel wat meer berichten schrijven (Anders zou je met een heel vreemd personage de roleplay binnen kunnen vallen en daarna meteen weer weg kunnen gaan).
    - Wanneer jouw personage met een ander personage praat, is het wel de bedoeling dat je blijft reageren en niet zomaar weggaat. Als je geen zin meer hebt, moet je je afmelden en jouw personage weg laten lopen bij het andere personage.

    Doordat iedereen op het moment kan inspringen wanneer hij/zij dat wilt, is er veel afwisseling qua personages en schrijver, wat het in mijn ogen erg leuk lijkt.
    En om de vragen: "Hoe moet ik inspringen? Wat is er gebeurt? Mag ik een samenvatting?" tegen te gaan, zal ik daar alvast antwoord op geven. In dit geval zal ik, als topic-starter, ongeveer na iedere pagina een samenvatting in de beginpost zetten zodat mensen altijd weten wat er gebeurt en hoe je kunt inspringen.

    Lijkt dit jullie wat? Ik wil graag weten wat jullie er van vinden en vragen zal ik beantwoorden.

    Edit: Ik kan een samenvatting maken van wat er gebeurt, maar de schrijvers kunnen zelf ook aangeven van waar hun personage zich bevindt.

    Edit 2: Ongeveer 11 mensen vinden het een interessant idee, dus ik wil het zeker uitwerken.. maar welk onderwerp moet het worden?

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 16:08 ]

    Ik vind het een geniaal idee. (cat)


    But perhaps the monsters needed to look out for each other every now and then.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Niet van iedere pagina, misschien wel van iedere twee pagina's. Als het snel gaat misschien drie. Het is te doen als je veel online bent en niets te doen hebt.
    Je kunt beter iedere speler zelf de locatie erbij laten zetten, dat is al overzichtelijker.


    Klopt, dus dat je je post schrijft en daaronder vermeld tegen wie je precies praat of wie er in je buurt staat en waar je bent bijvoorbeeld?

    Mindoro schreef:
    (...)

    Klopt, dus dat je je post schrijft en daaronder vermeld tegen wie je precies praat of wie er in je buurt staat en waar je bent bijvoorbeeld?


    Bijvoorbeeld;
    Rose Black - Tuin
    (...)


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    EIijah schreef:
    Ik vind het een geniaal idee. (cat)


    And don't forget, Elvendork! It's unisex!

    Patholoog schreef:
    (...)

    Bijvoorbeeld;
    Rose Black - Tuin
    (...)


    Dat is zeker een goed idee! (:

    Het lijkt me wel ergens een goed idee, alleen ik vind het juist fijn om zulke lange posts te schrijven (en om te lezen).


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    I'm in. :Y)


    What do we say to the god of death? ''Not today.''

    Genest schreef:
    Het lijkt me wel ergens een goed idee, alleen ik vind het juist fijn om zulke lange posts te schrijven (en om te lezen).


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Genest schreef:
    Het lijkt me wel ergens een goed idee, alleen ik vind het juist fijn om zulke lange posts te schrijven (en om te lezen).


    Alleen personages vind ik dan weer verschrikkelijk om te maken, dus die regel vind ik top c:


    That is a perfect copy of reality.

    Took schreef:
    I'm in. :Y)


    The monsters running wild inside of me. I'm faded

    Mindoro schreef:
    [face=times]Het is een roleplay zoals alle andere roleplay's, maar dan met een paar wijzigingen:
    - Je kunt ieder moment inspringen en je weer uitschrijven, maar niet te vaak want anders wordt het heel erg onoverzichtelijk.
    - Je hoeft geen lange personagebeschrijving te schrijven, maar gewoon een aantal steekwoorden over het innerlijk en een foto van het uiterlijk bijvoorbeeld.
    - Er is geen minimum of maximum voor het aantal zinnen of woorden van een post.
    - Het onderwerp van een roleplay is heel uitgebreid en simpel en geeft genoeg mogelijkheden om te schrijven, zoals een onbewoond eiland of een kamp bijvoorbeeld.


    Dat kan altijd toch al? :p En ik ken dit als 'meespeel verhalen', dat heb je op digidier.nl Klinkt heel flauw en kinderachtig, maar daar ben ik ooit begonnen en soms had je dan een post van like één woord hahaha. Zoals: *glimlacht*

    Ah well, mij lijkt dit niet zo tof, maar dit is er toch ook gon al?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Dat kan altijd toch al? :p En ik ken dit als 'meespeel verhalen', dat heb je op digidier.nl Klinkt heel flauw en kinderachtig, maar daar ben ik ooit begonnen en soms had je dan een post van like één woord hahaha. Zoals: *glimlacht*

    Ah well, mij lijkt dit niet zo tof, maar dit is er toch ook gon al?


    Nou het is niet te bedoeling dat je een rol aanmaakt voor 5 posts, en dan weer weg gaat.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Huh nee dat zei ik toch ook niet?


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Is er niet ooit eens zoiets geweest? Ergens vaag komt me dit idee bekend voor, volgens mij iets met een hotel ofzo, maar dat is alweer iets van een jaar geleden geloof ik.

    Ik herken het ook van een hotel rpg, dat vond ik altijd al een goed idee, dus dit ook (:


    16 - 09 - '17