• Over deze stelling ga ik een betoog schrijven en ik zou best wat hulp kunnen gebruiken bij het verzamelen van verschillende voor argumenten en tegenargumenten + de ontkrachting van deze, dus zouden jullie me willen helpen?=)

    Ik moet drie voor en een tegenargument + de ontkrachting maar ik zou blij zijn als ik meerdere punten heb om uit te kiezen omdat je niks mag meenemen naar het schrijven van het betoog, het moet dus uit je hoofd en hoe meer punten, hoe groter de kans dat ik er drie onthoud.='D

    Voor argumenten:

    -De leerlingen zul niet gepest worden op basis van hun kleding, iedereen is dus gelijk.
    -Het voorkomt discussies over kleding voorschriften.
    -Het voorkomt stress bij de leerlingen over hun kleding, ze hoeven niet meer onzeker te zijn over wat ze dragen.
    -Bij uitstapjes zijn de kinderen voor de leraar makkelijk herkenbaar en bij elkaar te houden.

    Tegen argumenten:

    -Leerlingen worden allemaal in een hokje geduwd en hebben geen kans om hun eigen persoonlijkheid naar buiten te brengen, dit maakt het tevens moeilijker om vrienden te vinden die bij de leerling passen.
    - Een kind wordt een uniform opgedrongen en heeft geen vrijheid meer in het kiezen van zijn eigen kleren
    - Het kan dat een uniform juist duurder is dan het dragen van gewone kleding. [denk aan massaproductie]
    -Het uniform zal door ouders betaald moeten worden, dit is een extra belasting voor de ouders.
    -Het is geen afspiegeling van de maatschappij
    -Kinderen leren niet omgaan met verschillen en dit kan problemen veroorzaken in hun latere leven.
    -Het word voor de leraren moeilijker om de leerlingen te onderscheiden.

    [ bericht aangepast op 31 maart 2014 - 9:20 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Oeh, hier moesten wij laatst een draai discussie over maken. Ik zal even kijken of ik mijn aantekeningen kan terug vinden. ^^
    Nee, ik kan ze niet vinden. Wel heb ik er nog twee gevonden;
    - Een kind wordt een uniform opgedrongen en heeft geen vrijheid meer in het kiezen van zijn eigen kleren
    - Het kan dat een uniform juist duurder is dan het dragen van gewone kleding. [denk aan massaproductie]

    [ bericht aangepast op 28 maart 2014 - 17:16 ]


    "It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart."

    Memoria schreef:
    Oeh, hier moesten wij laatst een draai discussie over maken. Ik zal even kijken of ik mijn aantekeningen kan terug vinden. ^^


    Dat zou fijn zijn, bedankt!=D


    You were born original, don't die as a copy.

    Ik heb altijd naar een school willen gaan met uniformen! En dan vooral in Engeland, zwijmel. Je hoeft nooit na te denken wat je aan gaat doen, wat dus tijd bespaart. :'D


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Er zal minder snel groepvorming ontstaan als iedereen gelijk is?


    Pretty is just a pretty word.

    Barnabas schreef:
    Ik heb altijd naar een school willen gaan met uniformen! En dan vooral in Engeland, zwijmel. Je hoeft nooit na te denken wat je aan gaat doen, wat dus tijd bespaart. :'D


    En daarnaast hoef je veel minder geld uit te geven aan kleren want je hebt in verhouding minder kleren nodig.


    "Ignite, my love. Ignite."

    Mijn tegenargument:

    Je bent niet meer uniek, niet origineel, je kan minder jezelf zijn als je dezelfde kleding draagt...


    so if you care to find me, look to the western sky, as someone told me lately: everyone deserves a chance to fly

    Barnabas schreef:
    Ik heb altijd naar een school willen gaan met uniformen! En dan vooral in Engeland, zwijmel. Je hoeft nooit na te denken wat je aan gaat doen, wat dus tijd bespaart. :'D


    Ja nu je het zegt! Dat scheelt echt tijd!


    Spoiler alert: you will save yourself

    Misschien heb je hier wat aan?


    How lucky I am to have something that makes saying goodbye so hard.

    Nicosia schreef:
    Misschien heb je hier wat aan?


    Woah, ja daar heb ik wel wat aan ja!='D Thanks!<3 Serieus....als ik quizlet toch niet had voor hulp zo nu en dan....dan zou ik het niet overleven.x)

    Edit: Ik zie dat de lijst nogal veel op hetzelfde neerkomt helaas, als er nog mensen zijn die goede punten hebben moeten jullie het laten weten!=)

    [ bericht aangepast op 28 maart 2014 - 18:56 ]


    You were born original, don't die as a copy.

    Geen gedoe meer met kleding uitzoeken morgen, hiep hoi *\o/*
    Oh en minder was! Jaja.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Het dragen van een uniform hoeft niet te betekenen dat iedereen gelijk is. In sommige landen is het namelijk zo dat de welvarende families vaak de wat duurdere uniformen kunnen aanschaffen en zo kan je dus aan 't uniform aflezen wat iemand zijn sociaal-economische status is.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Orchard schreef:
    Het dragen van een uniform hoeft niet te betekenen dat iedereen gelijk is. In sommige landen is het namelijk zo dat de welvarende families vaak de wat duurdere uniformen kunnen aanschaffen en zo kan je dus aan 't uniform aflezen wat iemand zijn sociaal-economische status is.


    Sssssh ik heb te weinig voor argumenten.=')


    You were born original, don't die as a copy.

    Oh, voor docenten lijkt het me lastiger leerlingen uit elkaar te halen :'D Stel je voor dat je leerlingen in de gang iets ziet doen wat niet mag, maar je ziet alleen hun rug, zie dan de dader dan nog maar eens te vinden, haha.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    SPECS schreef:
    (...)

    Sssssh ik heb te weinig voor argumenten.=')


    Die kun je toch weer weerleggen? = Bonuspunten.

    Zeg je van;
    - Ja iedereen gelijk ...
    - Maar, in sommige landen zit het zus en zo ...
    - Als oplossing daarvoor kan een school één verplicht uniform aanbieden.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    BastiIIe schreef:
    (...)

    Die kun je toch weer weerleggen? = Bonuspunten.

    Zeg je van;
    - Ja iedereen gelijk ...
    - Maar, in sommige landen zit het zus en zo ...
    - Als oplossing daarvoor kan een school één verplicht uniform aanbieden.


    Nou in principe is het de bedoeling dat ik drie voor argumenten geef en een tegen en die juist ontkracht, dus niet de voor argumenten ontkrachten maar de tegen argumenten. Maar je mocht het volgens mij bij deze ook andersom doen, dat weet ik echter niet zeker want ik was er niet bij.=').


    You were born original, don't die as a copy.