• De stelling van deze week luidt:
    Er moet bij levensbeschouwing aan alle geloven aandacht worden besteed, niet alleen aan de 5 grootste.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oneens. De leerlingen tonen toch geen interesse. (no_chears)


    (USER WAS BANNED FOR THIS POST)

    Eens. Bij ons is dat namelijk wel het geval. We zijn nu bezig met het geloof van de romeinen.

    [ bericht aangepast op 4 dec 2011 - 8:05 ]

    Eens, zo leren we ruimdenkende te zijn tegen over andere geloven.Dan durven mensen er ook beter voor uit te komen en zullen er minder vooroordelen zijn en dus minder gepest.
    En dan word ik tenminste niet meer zo ge aangekeken als ik het over mijn geloof heb.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    HATEBREEDER schreef:
    Oneens. De leerlingen tonen toch geen interesse. (no_chears)

    Oneens, want dan krijgen we nog meer levensbeschouwing D:
    HORROR


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Oneens, omdat het niemand ene flikker boeit.


    quidquid excusatio prandium pro

    RainbowDash schreef:
    Oneens, omdat het niemand ene flikker boeit.


    Mij wel.

    RainbowDash schreef:
    Oneens, omdat het niemand ene flikker boeit.


    Ik ben zo atheistisch als maar mogelijk en toch interesseert het me. Niet de godsdienst zelf, maar de beschouwing die ze van het leven hebben. Daarom heet het ook levensbeschouwing > <

    Eens, ik zou het best interessant vinden, zolang ik er niet meer door hoef te leren oid :3


    i put the fun in funeral

    Pfff nee, wordt het nog saaier.


    It probably had more to do with the hurled bombs, thrown down by humans hiding in the clouds...

    Ja, dat lijkt me wel redelijk. Zo krijg je niet meer levensbeshouwing, lijkt me, maar gewoon minder tijd per godsdienst. Cultuurverbreding is belangrijk voor het ontwikkelen van je denkwijze. Daar kunnen verschillende godsdiensten bij helpen.


    Have you ever been alone in a crowded room?

    Ja, voer maar door hoor! :'D
    Ik ben toch over een halfjaar klaar met school, muhaha. ^^


    "Well, well. Look who we've got here!"

    Wij hebben dat niet.


    And remember that, in a world of ordinary mortals, you are a Wonder Woman.

    eens.
    ik ben op een zigeunerse wijze, (zo zegt me vader dat) opgegroeid. eerste 2 jaar in roemenië, mensen oordelen al veel te snel. ik denk dat het een goed idee is (:


    Be who you wanna be.

    Niet als we dan nog meer godsdienstlessen krijgen, maar een beetje minder christendom en wat meer onbekende dingen zou best kunnen.


    A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

    Taize schreef:
    Niet als we dan nog meer godsdienstlessen krijgen, maar een beetje minder christendom en wat meer onbekende dingen zou best kunnen.


    We zien nu amper iets van het Christendom...
    Het laatste dat wij gezien hebben over de godsdiensten zelf was - nou - vorig jaar, in mei: Jezusbeelden in de kunst.
    Ik zou godsdienstlessen zelfs niet godsdienst noemen.
    Eerder leefsleutels of iets in die aard.

    Ja, ik vind dat ze meer godsdienst moeten geven in godsdienst. Over andere geloven mag ook wel.


    There's faith and there's sleep - we need to pick one - please