• Helloooo,

    Ik heb de laatste tijd ervaart dat ik geen zin meer heb in de ontzettend lange roleplays. Ik heb geen inspiratie meer om de lange beschrijvingen voor personages te schrijven en wanneer een roleplay eenmaal begint, heb ik voor een paar posts nog wel inspiratie, maar daarna valt het weg en schrijf ik met moeite nog maar een paar zinnen wat tot ergernis lijdt bij mijn mede schrijvers. Ik vraag me af of dit er mee te maken heeft dat ik al een langere tijd bezig ben met roleplayen en daarom niks nieuws meer kan bedenken of dat dit gewoon het welbekende '"Writer's block" is.

    Anyway, ik vroeg me dus af of mijn idee voor een nieuw type van roleplayen hiervoor een oplossing zou kunnen zijn. Ik zal het uitleggen.
    Het is een roleplay zoals alle andere roleplay's, maar dan met een paar wijzigingen:
    - Je kunt ieder moment inspringen en je weer uitschrijven, maar niet te vaak want anders wordt het heel erg onoverzichtelijk.
    - Je hoeft geen lange personagebeschrijving te schrijven, maar gewoon een aantal steekwoorden over het innerlijk en een foto van het uiterlijk bijvoorbeeld.
    - Er is geen minimum of maximum voor het aantal zinnen of woorden van een post.
    - Het onderwerp van een roleplay is heel uitgebreid en simpel en geeft genoeg mogelijkheden om te schrijven, zoals een onbewoond eiland of een kamp bijvoorbeeld.

    Regels:
    - Een of twee berichten schrijven is niet toegestaan, je moet wel wat meer berichten schrijven (Anders zou je met een heel vreemd personage de roleplay binnen kunnen vallen en daarna meteen weer weg kunnen gaan).
    - Wanneer jouw personage met een ander personage praat, is het wel de bedoeling dat je blijft reageren en niet zomaar weggaat. Als je geen zin meer hebt, moet je je afmelden en jouw personage weg laten lopen bij het andere personage.

    Doordat iedereen op het moment kan inspringen wanneer hij/zij dat wilt, is er veel afwisseling qua personages en schrijver, wat het in mijn ogen erg leuk lijkt.
    En om de vragen: "Hoe moet ik inspringen? Wat is er gebeurt? Mag ik een samenvatting?" tegen te gaan, zal ik daar alvast antwoord op geven. In dit geval zal ik, als topic-starter, ongeveer na iedere pagina een samenvatting in de beginpost zetten zodat mensen altijd weten wat er gebeurt en hoe je kunt inspringen.

    Lijkt dit jullie wat? Ik wil graag weten wat jullie er van vinden en vragen zal ik beantwoorden.

    Edit: Ik kan een samenvatting maken van wat er gebeurt, maar de schrijvers kunnen zelf ook aangeven van waar hun personage zich bevindt.

    Edit 2: Ongeveer 11 mensen vinden het een interessant idee, dus ik wil het zeker uitwerken.. maar welk onderwerp moet het worden?

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 16:08 ]

    Rawiyah schreef:
    (...)
    Ik bedoel het niet aanvallend hoor, het valt me gewoon op dat je erg vind dat je lange posts moet schrijven, en het komt op mij over dat je wilt dat wij dat ook doen. Maar waarschijnlijk ligt het aan mij, omdat ik me ook snel aangevallen voelt

    Dan lijkt het me voor de volgende keer handig als je het op een andere manier verwoord, want ik ga me anders ook zo opstellen. En ik vind het helemaal niet erg om lange posts te schrijven, waar haal je dat vandaan?

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 19:18 ]


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Genest schreef:
    (...)
    Dan lijkt het me voor de volgende keer handig als je het op een andere manier verwoord, want ik ga me anders ook zo opstellen. En ik vind het helemaal niet erg om lange posts te schrijven, waar haal je dat vandaan?


    Oh nee, dat heb ik verkeerd getypt, sorry. Ik bedoelde dat je juist lange post wilt schrijven, en juist geen korte.
    Maar oke.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Ik weet niet wat hier nou zo bijzonder aan is, ik speel altijd zo rpg's ik vind het namelijk ook niks aan. Het is niets nieuws, ik kan je als je er een wilt: The school aanraden.


    ©1998

    Lenin schreef:
    Ik weet niet wat hier nou zo bijzonder aan is, ik speel altijd zo rpg's ik vind het namelijk ook niks aan. Het is niets nieuws, ik kan je als je er een wilt: The school aanraden.


    Geef me eens een link van dat topic?

    Rawiyah schreef:
    (...)
    Oh nee, dat heb ik verkeerd getypt, sorry. Ik bedoelde dat je juist lange post wilt schrijven, en juist geen korte.
    Maar oke.

    Het ligt eraan met wie ik RPG. Meestal worden ze toch wel langer, daarom pas ik hier ook voor.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Patholoog schreef:
    (...)

    Ik vind dat dus absoluut níet fijn en er moet al veel gebeuren wil ik meedoen aan een RPG waarbij er een minimum is. Dus ik ben er tegen. Meestal zeggen twee zinnen veel meer dan een heel stukje.


    Lol.


    To the stars who listen — and the dreams that are answered

    Lenin schreef:
    http://www.quizlet.nl/forum/topic.php?tid=159360


    Hmm oke, maar er wordt al uitgelegd dat het een "simpele RPG" is, dus is het niet hetzelfde als de "normale" roleplays. Mijn idee komt wel heel erg overeen met wat daar beschreven wordt.

    [ bericht aangepast op 9 maart 2014 - 19:47 ]

    Caim schreef:
    (...)
    Lol.

    That's what I mean.


    Quiet the mind, and the soul will speak.