Audacity schreef:
(...)
Depressiviteit heeft, naar mijn mening, niet veel te maken met de omstandigheden waarin je je verkeert, maar de manier waarop je ermee omgaat. Ik zit atm weer volledig in de put, zonder precies te weten waarom. De aanleiding van mijn zwaarmoedige gevoelens (liefdesverdriet/ verliezen van een goede vriend) klinkt misschien niet als een goed 'excuus' om me zo ellendig te voelen, maar het is dan ook een aanleiding en geen oorzaak. Deze ligt helaas een stuk dieper, daar doe je niet één-twee-drie iets aan.
Nou, ik denk wel dat gebeurtenissen een bepalende rol spelen in depressiviteit. Vaak hoor ik wel dat intuïtie idd daar ook een rol in speelt, maar ik vraag me dan af hoe je vanuit het niets je depressief kan voelen. Ook al weet je zelf het antwoord niet, iets moet het veroorzaken lijkt mij het. Het valt mij gewoon op dat mensen hun leven steeds slechter weten te accepteren en ik vraag mij af waarom. Ik vind trouwens wel dat liefdesverdriet en verliezen van een goede vriend een reden kunnen zijn om je ellendig te voelen en je gewoon down bent, maar depressiviteit vind ik net een stap te ver. Maar wie ben ik om daar over te oordelen, want ik weet het eigenlijk ook niet. Ik vraag het mij gewoon af waarom zoveel mensen pretenderen zo depressief te zijn, terwijl hier soms diegene die depressief hadden moeten zijn, positief in het leven staan. Het is niet logisch en als amateuristisch schrijver probeer ik toch me te bedenken hoe het kan xd Maar ja, miss zeur ik wel te veel en licht ik de verkeerde dingen te veel op.
"There’s no such thing as miracles, only the inevitable and the accidental – and what we do. I’ve always believed that.