Yoite schreef:
Ik lees deze hele discussie hier nu maar half, maar ik wil wel even meedelen dat een depressie wél uit de lucht kan vallen. Het is eigenlijk meer een ziekte dan een psychische stoornis. En ik weet 99 procent zeker dat ik daar gelijk in heb.
Psychische stoornissen zíjn ziektes, dus dat is het ook. Het komt niet uit de lucht vallen, meestal sluipt het langzaam naar binnen tot het ineens een hoogtepunt bereikt en dan pas merk je het. 'Gradually and then suddenly.'
Wat Sarah zei was wel waar, misschien heel kortzichtig samengevat, maar wel waar. Natuurlijk hebben gebeurtenissen te maken met het uiten ervan en tot hoever zoiets doorgaat, maar sommige mensen kunnen het gewoon niet en daar kunnen ze weinig aan doen.
Ik heb zelf een klein stukje hierover in mijn studie gehad, maar ik heb zelf ook een gediagnosticeerde depressie. Toen ik medicijnen voorgeschreven kreeg heb ik eerst heel wat diepgaand onderzoek gedaan naar de werking ervan. Ze weten niet eens precies hoe het werkt, behalve dat het de heropname van serotonine regelt.
Als je echt meer wilt weten raad ik je aan om 'Het land prozac' of 'Prozac nation' als je Engels prefereert te lezen. Het is een redelijk extreem boek, waargebeurd, maar het maakt veel duidelijk over een depressief persoon.
Your make-up is terrible