• Palm spring's storyhouse

    Wat er gebeurde
    In een jaar is een oude villa in een prachtige villawijk, aan het strand en vlakbij het centrum volledig gerenoveerd tot een geweldig luxe paradijs. De grote villa werd bijna meteen opgekocht door een van de rijkere zakenmannen in Amerika, Michael Carter, hij had wel plannen met het huis. Binnen een week stond de volgende advertentie in verschillende tijdschriften en kranten.

    Deze villa gelegen in het prachtige palm springs, biedt ruimte voor 15 personen en eventuele gasten. Met alle faciliteiten in de buurt, uitgaansgelegenheden, eettentjes, universiteit etc. zou dit vooral voor jongeren een geweldige verblijfplaats zijn. De villa ligt op loopafstand van het strand en dichtbij het centrum, openbaar vervoer is makkelijk te bereiken. De villa heeft een grote luxe woonkeuken die uitmondt in een eetkamer met de ramen naar het Zuiden zodat je optimaal profiteert van het zonlicht, een ruime woonkamer ingericht met smaakvolle design meubels. Op de begane grond zijn nog enkele ruimtes geschikt voor recreatief gebruik denk nu aan een jaccuzzi, studeerkamer, een lounge enz. Natuurlijk is er boven en beneden beschikking over een ruim, sfeervol en schoon toilet. De bovenverdieping verschaft 10 ruime eenpersoonsslaapkamers en nog eens 5 slaapkamers voor 2 personen, een luxe badkamer incl. douche, bubbelbad, stoomcabine en wastafels. Verder heeft deze villa nog een prachtig dakterras, balkon en een geweldig grote exotische tuin met zwembad, vanuit de tuin kun je over de vlonders naar het strand lopen. Hieronder volgen enkele foto's, zoals je hoort is dit een perfecte villa voor jongere studenten, om je aan te melden op de volgende pagina staat het aanmeldingsformulier, even invullen en opsturen.




    Volledige naam:
    Leeftijd: *het liefst van min. 17 jaar tot ong. 20 jaar*
    Karakter: *zowel positief als negatief + evt. bijzondere eigenschappen en interesses*
    Uiterlijk: *graag met foto('s)en duidelijke beschrijving*
    Extra: *evt. extra informatie (geschiedenis enz.) + plaats van herkomst*
    Aankomst: *zet hierbij hoe jij je aankomst in de villa zou beleven dus eigenlijk een soort eerste comment*

    ik laat wel weten wie er uiteindelijk in de RPG zitten, ik wil graag ongeveer een even aantal jongens en meisjes en mensen die vaak kunnen komen "spelen". Zodra er genoeg mensen zijn kunnen we beginnen

    Volledige naam: Mia Amelia Carter
    Leeftijd: 17 jaar (bijna 18)

    Karakter: Veel mensen zien Mia als een vrolijk meisje die prima op haar plaats is in de wereld, en dat is precies hoe ze wil overkomen. Mia is vrijwel altijd vrolijk behalve s'ochtends dan heeft ze een ochtendhumeur en kun je haar beter even met rust laten meestal trekt het snel weer weg. Ze houdt wel van een beetje lol trappen en is altijd wel in voor iets leuks vaak is ze degene die de stemming luchtig houdt. Mia voelt andere mensen snel aan, ze is iemand die snel dingen opmerkt, verandering van klank in de stem, lichaamshouding of gezichtsuitdrukkingen gaan aan haar niet voorbij, ze voelt ook vrijwel meteen aan als iemand niet helemaal lekker in z'n vel zit en dan probeert ze er voor diegene te zijn. Ze staat altijd klaar voor de mensen van wie ze houdt, maar heeft ook een uitgesproken mening, als ze je niet mag dan is het ook klaar en beter om je er gewoon bij neer te leggen. Haar passie ligt in dansen, muziek en kunst dit wil ze dan ook verwerken in haar studie aan de universiteit en daarom heeft ze voor een speciaal pakket gekozen, ze kan amper een dag zonder muziek of dans. Zoals eerder genoemd zien mensen Mia als een meisje dat lekker in d'r vel zit maar dat is niet altijd zo van binnen kwelt ze zichzelf vaak met lastige vragen over vroeger maar ook over nu, ze zorgt er wel voor dat niemand het merkt. Lange tijd kan ze piekeren en nadenken over dingen en ze heeft vrij vaak last van flashbacks of nachtmerries, ze wil er alleen niet over praten en al helemaal niet geholpen worden want ze houdt er niet van om zich kwetsbaar op te stellen. Behalve dat heeft Mia ook nog tal aan bijzondere, aparte eigenschappen: ze houdt van schrijven en woorden, en loopt dan ook bijna constant met een klein notitieboekje rond daarin krabbelt ze kleine onzinnige dingetjes die ze in de loop van de dag gehoord of beleefd heeft. Verder heeft ze een enorme hekel aan insecten en spinnen alleen vlinders zijn een uitzondering erop, als ze er een ziet kan ze nogal panisch reageren, ze vindt het vieze beesten en mept ze dan ook het liefst meteen het raam uit. Ze is erg gehecht aan haar persoonlijke bezittingen en als je er zonder te vragen aankomt kan ze heel fel uit de hoek komen.

    Uiterlijk: Mia heeft een vriendelijke uitstraling en een getinte huidskleur omdat haar moeder oorspronkelijk uit Italië komt. Ze heeft prachtige blauwgrijze, amandelvormige ogen waarmee ze soms door iemand heen lijkt te staren op het moment dat ze aan het nadenken is. Rond haar neus heeft ze een aantal sproetjes die niet zo heel erg opvallen omdat ze van zichzelf al een getinte huidskleur heeft. Mia heeft lange, krullende, bruine haren die altijd vol volume over haar schouders vallen, ze besteedt er dan ook veel aandacht en verzorging aan. Mia heeft een eigen stijl die eigenlijk iedere dag weer verandert haar kledingkast hangt dan ook bomvol met allerlei verschillende kleding, van sexy en uitdagend tot een shabby blauwe abercrombie joggingbroek, ook heeft ze veel accessoires van een fake bril tot armbanden en shawls. Ze heeft dus veel keuze uit haar kleding en ze kan dan ook lang bezig zijn met het uitkiezen ervan ze is zo'n meisje die er altijd verzorgd bijloopt, maar ze gaat niet per sé met de tijd mee en draagt vooral wat ze zelf wil. Over het algemeen gebruikt ze vrij weinig make-up, alleen af en toe wat mascara. Ze heeft een slank figuur, en dat wil ze graag zo houden, ze let goed op wat ze eet en als ze eens wat extra's neemt sport ze ook wat meer, vooral haar benen zijn erg lang en slank. Haar lengte is 1.76 en daar is ze heel trots op. Toch is soms nog wel eens onzeker over zichzelf.



    Extra: Mia had een tweelingbroer die zelfmoord pleegde toen ze 15 was, ze praat hier eigenlijk nooit over. Haar vader draaide compleet door na het overlijden van zijn zoon en zocht zijn toevlucht in drank en drugs, Mia heeft verschrikkelijke dingen meegemaakt met haar vader, toen ze 16 was is ze daarom bij haar beste vriendin Mina gaan wonen die al op zichzelf woonde, de relatie met haar moeder was altijd maar zwakjes en ze hadden vaak ruzie. Mia maakt snel nieuwe vriendinnen maar ze heeft een muur om zich heen gebouwd, persoonlijke vragen vermijd ze het liefst en om dit zo onopvallend mogelijk te doen heeft ze slimme trucjes bedacht.

    Aankomst:
    Ik staarde uit het raam, de drukke snelweg waar auto's ons voorbij raasden had plaatsgemaakt voor een grote, luxe villawijk met prachtige villa's die je normaal alleen in brochures en op tv zag en waarvan ik me altijd afvroeg of ze wel echt bestonden, jawel dus. We moesten er nu wel bijna zijn, Jack doorbrak zijn zwijgen "We zijn er nu bijna nog zo'n 3 minuten" zei hij en daarmee bevestigde hij mijn vermoeden, Ik was opgelucht want ondanks de airconditioning die hard zijn best deed om de bestuurderscabine van de vrachtwagen af te koelen was het flink benauwd geworden. Ongeduldig wierp ik een blik op het navigatiesysteem, het zwart met witte vlaggetje dat ons eindpunt aangaf was al op het beeldscherm verschenen, nog even dacht ik bij mezelf en ik voelde m'n vingertoppen tintelen, Spannend! M'n kont deed pijn, de stoel waar ik nu alweer een hele dag op zat was niet bepaald comfortabel en de veringen werkte ook niet perfect, vanuit m'n ooghoeken keek ik naar Jack, de oude man rond de 50 hield zijn blik strak op de weg gericht de hele reis had hij niet zo heel veel gezegd. Na wat vragen vertelde hij wat dingen over z'n vrouw en dochtertje en vooral over z'n hond maar meer kwam er niet uit, ik vond het niet erg want dat betekende dat ik ook geen vervelende, standaard vragen hoefde te beantwoorden. Ik schoot naar voren, de gordel sneed in m'n schouder en drukte alle lucht uit m'n longen, we waren gestopt besefte ik meteen "Zo hier is het wijfie, mooi huisje hoor" bromde Jack terwijl hij de deur opengooide. Ik trok de oordopjes van m'n Ipod uit m'n oren en keek naar buiten hij had gelijk deze villa lag een beetje afgezonderd van de anderen en leek net wat mooier, groter en statiger dan de rest, enthousiast gooide ik de deur van de vrachtwagen open en rukte mijn gordel los. Jack was al bezig mijn koffers uit de laadruimte te tillen ik zag hem kijken, ik kon wel raden wat hij dacht -wat heeft dat meisje allemaal meegenomen- of iets in die richting in ieder geval maar ik trok me er niets van aan en stapte uit. De warme lucht werd gecompenseerd met een zacht zeebriesje die langs m'n wangen streelde en ik genoot van de omgeving want het was prachtig. Voor ik het doorhad had Jack m'n koffers op de stoep gezet, was hij weer in de cabine geklommen en na een keer geclaxonneerd te hebben reed hij de straat alweer uit. Verward keek ik hem na maar lang stond ik er niet bij stil het was aardig dat hij voor mij om was gereden en hij had haast waarschijnlijk. Met moeite trok ik mijn koffers naar de deur, de sleutel die ik het afgelopen half uur in m'n hand geklemd had stak ik in het slot, de deur veerde licht mee en sprong open. De hal was adembenemend en rook nog nieuw een mengeling geuren van verf, warmte en net gemaaid gras drong mijn neus binnen "hmm" wist ik uit te brengen en ik trok mijn koffers over de drempel. Ik had veel te veel meegenomen, Mina had me al gewaarschuwd bij een nieuwe start horen nieuwe spullen had ze wijs gezegd maar ik was gewoon gehecht aan mijn bezittingen. Aan de muur hing een whiteboard met foto's erop, de mijne hing ertussen met een sleutel eraan. Voordat ik de sleutel pakte bekeek ik de andere foto's nauwkeurig, dit waren mijn nieuwe huisgenoten bedacht ik me en ik nam de sleutel van het haakje "Kamer 8" mompelde ik hardop

    [ bericht aangepast op 5 april 2012 - 20:06 ]

    Volledige naam: Bente Dehlia Dros
    leeftijd: net 18
    Karakter: Bente is iemand die het beste van haar leven probeert te maken. Als je haar kent, weet je dat ze erg druk, grappig en vrolijk kan zijn. Maar als je haar niet kent, komt ze over als een heel verlegen meisje en heb je al snel het idee dat ze zich erg afstandelijk houdt. Ze vertrouwd niet snel mensen, maar aan de mensen die ze wel vertrouwd, verteld ze heel veel. Bente probeert mensen altijd zo goed mogelijk te helpen met hun problemen, maar dat lukt niet altijd even goed. Ze is erg slim, maar kan soms wel klunzig overkomen. Om wat losser over te komen houdt Bente er wel van om af en toe wat te drinken en dan veranderd het verlegen meisje in een beest. Ze begint dan altijd harder te praten, wordt heel vrolijk, flirt dan met vele jongens en doet soms stomme dingen waardoor ze soms in de problemen raakt. Door haar verleden (kijk bij extra) denkt Bente veel na over het leven en probeert ervan te genieten. Ze probeert ook altijd de positieve kant van mensen te ontdekken en heeft er een hekel aan als mensen het leven somber inzien. En niet te vergeten; Bente is een echte romanticus, ze probeert mensen vaak te koppelen en vindt bijna elk koppel wel schattig. Ze houdt erg veel van dansen en zingen, alleen is ze er niet erg goed in. Wel is ze goed in tekenen en ze tekent daarom ook veel uit haar omgeving na.
    Uiterlijk:Bente haar tanden staan mooi recht en zijn erg wit, waarop Bente trots is. Ze staat daarom ook vaak met haar tanden bloot op foto’s. Ze houdt ervan om te experimenteren met haar stijl licht blonde haar, zo heeft ze de ene dag een vlecht en de andere dag een grappig knotje. Make-up heeft ze ook altijd op, soms wat meer dan anders. Bente houdt wel van mode, maar ze doet er alleen aan mee als ze het zelf leuk vindt. Ze houdt er net zo erg van om lekker in een trainingspak rond te lopen. Bente is niet heel slank, maar ook niet dik. Het maakt haar verder ook niet zo heel veel uit, want ze houdt erg veel van snoepen, vooral koekjes, en daarvoor mag niets in de weg staan. Ze heeft blauw/groene ogen en een lichte huidskleur, maar in de zomer wordt ze snel bruin. Haar lengte is 1.65 en ze wilt liever iets groter zijn.


    Extra:Bente heeft bijna heel haar leven met haar ouders en haar 5 jaar jongere zusje, Noa, in Noorwegen gewoond. Haar moeder komt daar vandaan, maar haar vader komt oorspronkelijk uit Nederland. Toen Bente 16 was, is haar familie vermoordt. Ze is als een soort op de vlucht gegaan naar haar oom en tante in Nederland. Ze had erg veel verdriet, maar is daardoor wel meer van het leven gaan genieten. Bij haar oom en tante werd ze erg goed behandeld en daar heeft ze ook Nederlands geleerd.
    Aankomst:‘Zijn we er al bijna?’ vraag ik ongeduldig aan me tante. ‘Ja we zijn er bijna’ zegt ze lachend. Ik zucht en kijk naar buiten naar de grote villa’s, wauw wat zijn die huizen mooi! Ik kan bijna niet geloven dat ik ook in zo’n villa ga wonen. Toen ik het artikel in de krant las, was ik meteen al enthousiast. Ik wilde er heel graag wonen en had het ook meteen aan mijn oom en tante gevraagd of het mocht. Mijn tante had heel erg getwijfeld, maar mijn oom had haar overgehaald. ‘Ze verdient het’ had hij gezegd. Maar nou we er bijna zijn, word ik toch wel erg zenuwachtig. Hoe zouden mijn huisgenoten zijn? En hoe zouden ze mij vinden? Even later stoppen we voor een grote villa, dat ik meteen herken van het artikel. In het echt lijkt het nog veel groter. ‘Wauw’ zeg ik terwijl ik de auto stap en meteen richting de voordeur wil lopen. Dit huis ga is sowieso nog een keer natekenen. ‘Hé Bente, kom je je koffer nog halen of moet ik die mee terug nemen’ roept me tante naar me. Owja, helemaal vergeten. Meteen loop ik terug en help mijn koffer uit de auto te sjouwen. Ik had niet heel veel kleding mee, maar ik was van plan hier veel te kopen. Mijn ouders waren erg rijk en daarvan had ik veel geërfd. Verder had ik mijn make-up, mobiel, ipod en natuurlijk mijn tekenspullen mee. ‘Nou, dan denk ik dat we afscheid moeten nemen’ zucht mijn tante dramatisch. Sinds ik bij haar woon is ze als een soort moeder voor me geworden en daar ben ik heel blij mee. Ik trek een pruillipje en geef haar een dikke knuffel. ‘Heel veel plezier meid en ik weet zeker dat het goed komt’ ‘Ik hoop het’ zeg ik en een brok vormt zich in mijn keel. Ze stapt de auto weer in en ik loop richting de stoep voor het huis. Ik zwaai haar na, totdat ze de auto de hoek om draait en verdwijnt. Ik zucht, pak mijn koffer en loop naar de ingang van het huis. Laat het maar beginnen, ik ben er helemaal klaar voor!


    Always look on the bright side of life.