• Een licht in het duister.







    1862.
    De bemanning van het Franse schip, van een vloot besteedt aan ruilhandel, La Fortune de Dieu is genoodzaakt hun reis te onderbreken als een hevige storm komt opzetten. De woeste baren hebben hun immers al veel te ver van hun route doen afwijken en even lijkt het erop dat ze tussen de Noorse fjorden met man en muis zullen vergaan.
    Enkele moedige lieden trekken echter hun landlaarzen aan en gaan op zoek naar teken van leven. Ze vinden een klein dorp maar de inwoners zijn niet gesteld op de komst van de vreemden en weigeren hun huizen voor hen open te stellen.
    Enkele van de jongere vrouwen zijn echt gefascineerd door de mannen met de ridicule accenten en besluiten na enig beraad om hen naar een grot in de fjorden te leiden, waar ze kunnen schuilen tot de storm voorbij is, mits de belofte dat ze meteen weer zullen vertrekken zodra de donkere wolken geweken zijn. De bemanning stemt in, opgelucht dat ze ergens terecht kunnen ook al zullen ze zich niet aan een haardvuur kunnen verwarmen en laten de vrouwen hen door de fjorden gidsen.
    Tegen de tijd dat ze de grot bereikt hebben, begint het immense noodweer al op gang te komen. Net voor een eerste aardbeving de rotsen laat beven, weten de reizigers zich in de diepe inham te verschuilen. Helaas komen ze al snel tot de conclusie dat door het neerkomen van enkele zware stenen de ingang – en dus ook hun uitgang- versperd is. Op de koop toe blijken enkele van de mannen buiten de grot vast te zitten.
    De tijd tikt langzaam voorbij, minuten of uren; in het donker lijkt er geen onderscheid meer. En buiten raast de storm verder. Alsof de aarde het op hen gemunt heeft volgen nog drie aardbevingen, waarbij de laatste een deel van de grond onder hun voeten doet wegzakken. Een ondergrondse tunnel wordt hierdoor ontdekt, waaruit een vreemd pulserend licht naar boven komt. Als in trance wagen enkelen zich om op zoek te gaan naar de bron van het licht. Maar dit een slim idee is is nog maar de eerste vraag van het grote mysterie dat zich spoedig zal ontrafelen.


    Waar dat licht vandaan komt en wat het met degenen in de grot zal doen wordt pas later onthuld.



    Rollen:

    Noorse vrouwen:
    - Linnea Einara Heilagr - Deryth
    - Elín Nifel Munin - Walt
    - Eir Norna Gulveig - Snowqeeun
    - Auduna Runa Aegir Dangerx
    - xLout


    Bemanningslieden:
    - Louis Julien Lamaîre - Ranmaru
    - Ludovic Warrane Lamaîre -RIN
    - Éduárd-Amédeé Rosaire - SherIock
    -
    -

    In te vullen:
    Rol:
    Volledige naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Familie & Geschiedenis:
    Extra:


    Regels
    - Liever ervaren schrijvers, d.w.z.: minimum 350 woorden per post of 10 regels (géén enter na elke zin!)
    - 16+ is toegestaan, in beperkte mate
    - Hou het reëel, geen relaties na één dag
    - Vol is vol
    - Mannen en vrouwen graag evenredig
    - OOC tussen haakjes
    - Geef elkaar tijd om te reageren, wacht minimum twee posts voor je opnieuw post (kan later nog veranderen)
    - Spelling en grammatica zijn niet je vijand (;
    - Geen perfect players!!!

    Vriendelijk verzoek:
    Hou alsjeblieft rekening met de afkomst van de personages bij het kiezen van de namen. Noren in die tijd kenden volgens mij geen Ashley's en Caitlinn's net zoals de Fransen geen Ryan's en Jake's kenden.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 14:55 ]


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Burglar --> SherIock (De L is een hoofdletter 'i')


    Tijd voor koffie.

    Gaaaaan we nog beginnen?


    I can't wait! - Lolicia.


    "If you're going through hell, keep going." † Winston Churchill.

    Oh, trouwens, Lolicia -> Chiroptera.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Dangerx schreef:
    zou ik een noorse vrouw dan mogen? aangezien er weer eentje open is


    Dat mag.

    Hier is het speeltopic.
    Sorry dat het zo lang duurde maar ik ben behoorlijk ziek en gewoon nergens voor te porren de laatste dagen.


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Vullen Snowqeeun en Morticia hun chars nog (verder) in of mogen deze weg?


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    ^ Morticia haar laptop flipt als ze in dit topic komt, vanwege de vele gifs had ze gezegd. Ik weet niet hoe het verder zit, ik zal het zo aan haar vragen voor je. :]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Rol: Noorse vrouw
    Volledige naam: Auduna Runa Aegir
    Leeftijd: 23 jaar, Auduna is geboren op 24 Oktober 1839
    Karakter: Auduna is een pittige meid in eerste opzicht. Ze zal er ook alles aan doen om haar familie te beschermen en niemand erbij te laten. Dit heeft echter te maken met haar moeilijk verleden waardoor ze wat grof en bot kan overkomen. Auduna doet alleen zo als ze mensen niet vertrouwt of niet kent.
    Tegen haar vrienden en vriedinnen echter is ze haar aardige lieve zelf en is dan heel open. De wat oudere mensen in het dorp helpt ze ook gewoon. Auduna heeft soms zo haar momenten om plotseling te verdwijnen en dan gewoon te gaan jagen, zonder dat mensen weten waar ze gebleven is.
    Uiterlijk:



    Familie & Geschiedenis: Auduna is een van de oudste in het gezin. Ze heeft nog een oudere broer van 24 waar ze het goed mee kan vinden. Haar beide ouders zijn recent overleden door een verdachte aanval. Ze praat er niet veel over, omdat ook haar kleine zusje door die aanval in een coma ligt.
    Auduna was als klein kind al moeilijk en reageerde toen niet veel op de mensen om haar heen. Ze speelde niet met poppen of anders speelgoed zoals de normale kinderen. Ze speelde alleen maar met pijl en boog. Zo af en toe kwam daar ook een mes bij kijken. Dus Auduna was alles dan normaal. Er was alleen een dag.. Die dag veranderde Auduna compleet. Ze was toen gewoon aan het spelen in een plaatselijke bos samen met haar broer. Plots werd haar broer aangevallen door een gestoorde man. Auduna probeerde de man af te leiden, maar het hielp echter niet. Die dag was de eerste dag in Auduna's leven dat ze iemand had vermoord.
    Extra: Auduna houdt er niet van om erover te praten hoe haar eerste moord ging. Het is voor haar te moeilijk om erover te praten aangezien ze toen nog jong was.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 10:20 ]


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    ^ Sorry, maar ik vind sommige dingen nogal ongeloofwaardig en sommige stukjes doen me echt aan Hellsing denken. Maar goed, ik ga hier niet over :]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Als je nog haar uiterlijk aan kan passen dan is ze voor mij goedgekeurd.
    Volgens mij had iemand al Kate als uiterlijk (:


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    [ bericht aangepast op 13 feb 2014 - 10:20 ]


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Dangerx schreef:
    Rol: Noorse vrouw
    Volledige naam: Auduna Runa Aegir
    Leeftijd: 23 jaar, Auduna is geboren op 24 Oktober 1839
    Karakter: Auduna is een pittige meid in eerste opzicht. Ze zal er ook alles aan doen om haar familie te beschermen en niemand erbij te laten. Dit heeft echter te maken met haar moeilijk verleden waardoor ze wat grof en bot kan overkomen. Auduna doet alleen zo als ze mensen niet vertrouwt of niet kent.
    Tegen haar vrienden en vriedinnen echter is ze haar aardige lieve zelf en is dan heel open. De wat oudere mensen in het dorp helpt ze ook gewoon. Auduna heeft soms zo haar momenten om plotseling te verdwijnen en dan gewoon te gaan jagen, zonder dat mensen weten waar ze gebleven is.
    Uiterlijk:



    Familie & Geschiedenis: Auduna is een van de oudste in het gezin. Ze heeft nog een oudere broer van 24 waar ze het goed mee kan vinden. Haar beide ouders zijn recent overleden door een verdachte aanval. Ze praat er niet veel over, omdat ook haar kleine zusje door die aanval in een coma ligt.
    Auduna was als klein kind al moeilijk en reageerde toen niet veel op de mensen om haar heen. Ze speelde niet met poppen of anders speelgoed zoals de normale kinderen. Ze speelde alleen maar met pijl en boog. Zo af en toe kwam daar ook een mes bij kijken. Dus Auduna was alles dan normaal. Er was alleen een dag.. Die dag veranderde Auduna compleet. Ze was toen gewoon aan het spelen in een plaatselijke bos samen met haar broer. Plots werd haar broer aangevallen door een gestoorde man. Auduna probeerde de man af te leiden, maar het hielp echter niet. Die dag was de eerste dag in Auduna's leven dat ze iemand had vermoord.
    Extra: Auduna houdt er niet van om erover te praten hoe haar eerste moord ging. Het is voor haar te moeilijk om erover te praten aangezien ze toen nog jong was.


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Kan ik nog een Noorse vrouw zijn?


    If you don't know where you're going, any road will get you there

    xLout schreef:
    Kan ik nog een Noorse vrouw zijn?

    ik heb de laatste noorse vrouw geclaimd.. sorry :x


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Sorry iedereen, doe nog steeds mee, maar was paar dagen ziek e had ook even een inpsiratie om mijn rol te maken. Ik ga deze week aan werken :-)


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.