• Een licht in het duister.







    1862.
    De bemanning van het Franse schip, van een vloot besteedt aan ruilhandel, La Fortune de Dieu is genoodzaakt hun reis te onderbreken als een hevige storm komt opzetten. De woeste baren hebben hun immers al veel te ver van hun route doen afwijken en even lijkt het erop dat ze tussen de Noorse fjorden met man en muis zullen vergaan.
    Enkele moedige lieden trekken echter hun landlaarzen aan en gaan op zoek naar teken van leven. Ze vinden een klein dorp maar de inwoners zijn niet gesteld op de komst van de vreemden en weigeren hun huizen voor hen open te stellen.
    Enkele van de jongere vrouwen zijn echt gefascineerd door de mannen met de ridicule accenten en besluiten na enig beraad om hen naar een grot in de fjorden te leiden, waar ze kunnen schuilen tot de storm voorbij is, mits de belofte dat ze meteen weer zullen vertrekken zodra de donkere wolken geweken zijn. De bemanning stemt in, opgelucht dat ze ergens terecht kunnen ook al zullen ze zich niet aan een haardvuur kunnen verwarmen en laten de vrouwen hen door de fjorden gidsen.
    Tegen de tijd dat ze de grot bereikt hebben, begint het immense noodweer al op gang te komen. Net voor een eerste aardbeving de rotsen laat beven, weten de reizigers zich in de diepe inham te verschuilen. Helaas komen ze al snel tot de conclusie dat door het neerkomen van enkele zware stenen de ingang – en dus ook hun uitgang- versperd is. Op de koop toe blijken enkele van de mannen buiten de grot vast te zitten.
    De tijd tikt langzaam voorbij, minuten of uren; in het donker lijkt er geen onderscheid meer. En buiten raast de storm verder. Alsof de aarde het op hen gemunt heeft volgen nog drie aardbevingen, waarbij de laatste een deel van de grond onder hun voeten doet wegzakken. Een ondergrondse tunnel wordt hierdoor ontdekt, waaruit een vreemd pulserend licht naar boven komt. Als in trance wagen enkelen zich om op zoek te gaan naar de bron van het licht. Maar dit een slim idee is is nog maar de eerste vraag van het grote mysterie dat zich spoedig zal ontrafelen.


    Waar dat licht vandaan komt en wat het met degenen in de grot zal doen wordt pas later onthuld.



    Rollen:

    Noorse vrouwen:
    - Linnea Einara Heilagr - Deryth
    - Elín Nifel Munin - Walt
    - Eir Norna Gulveig - Snowqeeun
    - Auduna Runa Aegir Dangerx
    - xLout


    Bemanningslieden:
    - Louis Julien Lamaîre - Ranmaru
    - Ludovic Warrane Lamaîre -RIN
    - Éduárd-Amédeé Rosaire - SherIock
    -
    -

    In te vullen:
    Rol:
    Volledige naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Familie & Geschiedenis:
    Extra:


    Regels
    - Liever ervaren schrijvers, d.w.z.: minimum 350 woorden per post of 10 regels (géén enter na elke zin!)
    - 16+ is toegestaan, in beperkte mate
    - Hou het reëel, geen relaties na één dag
    - Vol is vol
    - Mannen en vrouwen graag evenredig
    - OOC tussen haakjes
    - Geef elkaar tijd om te reageren, wacht minimum twee posts voor je opnieuw post (kan later nog veranderen)
    - Spelling en grammatica zijn niet je vijand (;
    - Geen perfect players!!!

    Vriendelijk verzoek:
    Hou alsjeblieft rekening met de afkomst van de personages bij het kiezen van de namen. Noren in die tijd kenden volgens mij geen Ashley's en Caitlinn's net zoals de Fransen geen Ryan's en Jake's kenden.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 14:55 ]


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Caerleon schreef:
    (...)


    Vroeger dachten ze dit, omdat er vaak dingen fout gingen als er wèl vrouwen aan boord waren. ^^


    Ja, pirates of the caribbean xD


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    MyHome schreef:
    (...)

    Ja, pirates of the caribbean xD


    Uhh?
    Ooit die film gezien roen ik 7 was, maar weet er niks meer van,


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Caerleon schreef:
    (...)

    Uhh?
    Ooit die film gezien roen ik 7 was, maar weet er niks meer van,


    Ohh, slecht. Jack Sparrow, savy?:'D

    [ bericht aangepast op 21 jan 2014 - 18:45 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Allereerste stukje van de allereerste film Met Elizabeth Swan als kind xD


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Nah, vind pirates of the caribian stom. Sorry voor de lovers. :Y)


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mogen scheepsjongens van 14/15/16 ook?


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    MyHome schreef:
    Mogen scheepsjongens van 14/15/16 ook?


    Natuurlijk moet de topicmaakster dit toestaan of niet.
    Maar naar wat ik weet, ben je pas vanaf je 17e aangenomen op een schip (of 16 dat ben ik even kwijt).

    Maar wat ik al zei, de topicmaakster moet dit beslissen (:

    [ bericht aangepast op 21 jan 2014 - 18:54 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Caerleon schreef:
    Nah, vind pirates of the caribian stom. Sorry voor de lovers. :Y)


    There goes my heart. - Krak -. :'D


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    Dacht 16, herinner me vaag de Scheepsjongens van bontekoe xD Ik keek altijd van die films zoals brief voor de koning haha


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    MyHome schreef:
    Dacht 16, herinner me vaag de Scheepsjongens van bontekoe xD Ik keek altijd van die films zoals brief voor de koning haha


    Hou van die films. Pim Wessels :Y) en Yannick van der Velde :3


    Maarja, Annejo moet maar beslissen. Hihih ^^

    En we dwalen offtopic, volgens mij. ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Mag ik een Noorse vrouw of ben ik daar te laat mee? (:


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Rol:
    Bemanningslid. Zit in het kraaiennest.
    Volledige naam:
    Ludovic Warrane Lamaîre
    Leeftijd:
    23, Ludovic is geboren op 28 Juni, 1839. Om tien voor half negen.
    Karakter:
    Ludovic is erg op zijn werk gesteld, hij zou dit voor geen goud op willen geven en zal ook niemand zijn baantje over laten nemen. Hij niet, niemand niet. Hij houd ervan om te dollen, maar tijdens werkuren kan hij een enorme eikel zijn wanneer hij afgeleid wordt. Wanneer iemand Ludovic opzettelijk irriteert of van streek maakt kan die persoon beter uit de weg blijven voor een tijdje, tot hij is afgekoeld.
    Ludovic houd werk en privé graag van elkaar gescheiden, maar af en toe vindt hij dit wel lastig. Maar wanneer hij zichzelf voorhoud ontslagen te worden wanneer hij niet doet wat hem opgedragen wordt, kan hij zo weer omschakelen naar zijn 'zakelijke' kant.
    Liefde is iets waar Ludovic zich niet zo effectief mee bezig houd, maar af en toe een dolletje slaat hij niet af. Hij heeft het ook wel nodig. Een vaste relatie zal hem niet lukken, want daar is hij te veel voor op zijn werk op het schip gericht, maar soms wil hij zich overgeven aan zijn mannelijke charmes en probeert dan een dame te scoren voor de avond, vaak doet hij dit wanneer zijn oudste broer niet in de buurt is, want hij heeft al vaak genoeg meegemaakt dat deze de meiden van hem weg kaapte.
    Ludovic vindt grappen maken over andere leuk, maar wanneer er grappen over hem gemaakt worden kan hij niet zo hard lachen. Vaak wil hij die persoon slaan, maar doet dit niet. Hij weet zich in te houden, tot een bepaalde hoogte dan. Wanneer iemand zijn familie beledigd, in wat voor zin ook, gaat hij erop in zonder na te denken.
    Hoewel Ludovic de jongste is, is hij zeker niet de domste. Hij zit niet voor niets boven in de mast en mag hij soms de routes plannen samen met de kapitein, dit gebeurt zelden, maar wanneer Ludovic het doet gaat hij er voor en doet zijn best. Kaartlezen is iets dat hij maar graag doet, en ook weet hij aardig wat af van de sterren. Dit heeft hij allemaal geleerd vanaf het moment dat hij het schip betrad.
    Ludovic staat niet graag in de belangstelling en houd zich daarom op de meeste momenten wat achteraf en stiller. Hij komt alleen echt los wanneer hij drank in zijn systeem heeft zitten, hij wordt dan het tegenovergestelde van stil en achteraf zitten.
    Uiterlijk:


    Klik - Klik
    Familie & Geschiedenis:
    Extra:

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 14:40 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Rol: Noorse Vrouw
    Volledige naam: Linnea Einara Heilagr
    Leeftijd: 21 jaar
    Karakter:
    Uiterlijk:


    Familie & Geschiedenis:
    Extra:


    De rest komt nog (:


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Ranmaru schreef:
    (...)

    Ik wilde een simpel evenwicht tussen mannen en vrouwen creëren zodat er niet telkens gekeken moest worden of er van de ene groep nog wel mannen/vrouwen maken, daarbij vond ik het wel bij het verhaal passen... De vrouwen die een beetje met de gekke buitenlanders dwepen en ze toch iets van hulp willen bieden, de stakkers.

    Haha, oké. Ik snap het wel hoor. :] Dan houd ik het maar bij de Noorse vrouw. :]

    @ Caerleon: Lol, niet als ze niet weten dat er een vrouw aan boord is :').


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Caerleon schreef:
    Rol:
    Bemanningslid. Zit in het kraaiennest.
    Volledige naam:
    Ludovic ... Lamaîre
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:


    Klik
    Familie & Geschiedenis:
    Extra:


    Aaah ik wou in het kraaiennest xD


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."