• Een licht in het duister.







    1862.
    De bemanning van het Franse schip, van een vloot besteedt aan ruilhandel, La Fortune de Dieu is genoodzaakt hun reis te onderbreken als een hevige storm komt opzetten. De woeste baren hebben hun immers al veel te ver van hun route doen afwijken en even lijkt het erop dat ze tussen de Noorse fjorden met man en muis zullen vergaan.
    Enkele moedige lieden trekken echter hun landlaarzen aan en gaan op zoek naar teken van leven. Ze vinden een klein dorp maar de inwoners zijn niet gesteld op de komst van de vreemden en weigeren hun huizen voor hen open te stellen.
    Enkele van de jongere vrouwen zijn echt gefascineerd door de mannen met de ridicule accenten en besluiten na enig beraad om hen naar een grot in de fjorden te leiden, waar ze kunnen schuilen tot de storm voorbij is, mits de belofte dat ze meteen weer zullen vertrekken zodra de donkere wolken geweken zijn. De bemanning stemt in, opgelucht dat ze ergens terecht kunnen ook al zullen ze zich niet aan een haardvuur kunnen verwarmen en laten de vrouwen hen door de fjorden gidsen.
    Tegen de tijd dat ze de grot bereikt hebben, begint het immense noodweer al op gang te komen. Net voor een eerste aardbeving de rotsen laat beven, weten de reizigers zich in de diepe inham te verschuilen. Helaas komen ze al snel tot de conclusie dat door het neerkomen van enkele zware stenen de ingang – en dus ook hun uitgang- versperd is. Op de koop toe blijken enkele van de mannen buiten de grot vast te zitten.
    De tijd tikt langzaam voorbij, minuten of uren; in het donker lijkt er geen onderscheid meer. En buiten raast de storm verder. Alsof de aarde het op hen gemunt heeft volgen nog drie aardbevingen, waarbij de laatste een deel van de grond onder hun voeten doet wegzakken. Een ondergrondse tunnel wordt hierdoor ontdekt, waaruit een vreemd pulserend licht naar boven komt. Als in trance wagen enkelen zich om op zoek te gaan naar de bron van het licht. Maar dit een slim idee is is nog maar de eerste vraag van het grote mysterie dat zich spoedig zal ontrafelen.


    Waar dat licht vandaan komt en wat het met degenen in de grot zal doen wordt pas later onthuld.



    Rollen:

    Noorse vrouwen:
    - Linnea Einara Heilagr - Deryth
    - Elín Nifel Munin - Walt
    - Eir Norna Gulveig - Snowqeeun
    - Auduna Runa Aegir Dangerx
    - xLout


    Bemanningslieden:
    - Louis Julien Lamaîre - Ranmaru
    - Ludovic Warrane Lamaîre -RIN
    - Éduárd-Amédeé Rosaire - SherIock
    -
    -

    In te vullen:
    Rol:
    Volledige naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Familie & Geschiedenis:
    Extra:


    Regels
    - Liever ervaren schrijvers, d.w.z.: minimum 350 woorden per post of 10 regels (géén enter na elke zin!)
    - 16+ is toegestaan, in beperkte mate
    - Hou het reëel, geen relaties na één dag
    - Vol is vol
    - Mannen en vrouwen graag evenredig
    - OOC tussen haakjes
    - Geef elkaar tijd om te reageren, wacht minimum twee posts voor je opnieuw post (kan later nog veranderen)
    - Spelling en grammatica zijn niet je vijand (;
    - Geen perfect players!!!

    Vriendelijk verzoek:
    Hou alsjeblieft rekening met de afkomst van de personages bij het kiezen van de namen. Noren in die tijd kenden volgens mij geen Ashley's en Caitlinn's net zoals de Fransen geen Ryan's en Jake's kenden.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 14:55 ]


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Burglar schreef:
    Rol: Noorse man
    Volledige naam: Freyr-Oddmund Sveyn Tjasse Hugleikr
    Leeftijd: 19 Jaar. Hij is de 'jonkie' op het schip en heeft daarom minder status.
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Familie & Geschiedenis: Freyr komt uit een groot gezin, waarvan hij de oudste is, op zijn ouders na. Zijn moeder, Brynhilde, zijn vader, Oddmund, en dan nog zijn zusje Aegileif van negen-en-een-half, zijn broertje Jorundr-Ingolf van zes, en dan nog de jongste: Thorgunna-Frior. Allemaal hebben ze behoorlijk oude namen, maar zijn dan ook allemaal compleet Noors. Behalve de vader, die oorspronkelijk uit het koude Denemarken komt.
    Extra:


    Het spijt me als dat niet duidelijk was, maar het is een Frans schip dus de bemanningsleden zijn dan ook Frans. De Noren die hen in de fjorden leiden zijn uitsluitend vrouwen :X


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    (Eventjes zodat jullie het weten, Freyr is inderdaad Noors, maar dat zal ik zo helemaal uitleggen in mijn beschrijving)


    Tijd voor koffie.

    Hm, zijn er nog Noorse vrouwen over?

    Anders neem ik wel een male.
    Trouwens, kan allebei ook?


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Ranmaru schreef:
    (...)

    Gereserveerd ^^

    Thanks! ^^ Maar moeten de bemanningslieden perse mannelijk zijn?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Burglar schreef:
    (Eventjes zodat jullie het weten, Freyr is inderdaad Noors, maar dat zal ik zo helemaal uitleggen in mijn beschrijving)


    zie post boven je (:


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    MyHome schreef:
    Hm, zijn er nog Noorse vrouwen over?

    Anders neem ik wel een male.
    Trouwens, kan allebei ook?


    Nee, er zijn enkel nog mannen.
    Van het schip. En die zijn Frans. Voor de duidelijkheid.


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Thanks! ^^ Maar moeten de bemanningslieden perse mannelijk zijn?


    Jep (:


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Ranmaru schreef:
    (...)

    Jep (:

    Ah, oke :].


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Vrouwen op een schip brengt ongeluk.


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Lolicia schreef:
    (...)
    Ah, oke :].


    Ik wilde een simpel evenwicht tussen mannen en vrouwen creëren zodat er niet telkens gekeken moest worden of er van de ene groep nog wel mannen/vrouwen maken, daarbij vond ik het wel bij het verhaal passen... De vrouwen die een beetje met de gekke buitenlanders dwepen en ze toch iets van hulp willen bieden, de stakkers.


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Caerleon schreef:
    Vrouwen op een schip brengt ongeluk.


    En dat ^


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Caerleon schreef:
    Vrouwen op een schip brengt ongeluk.


    Haha dat zegt mijn opa ook altijd, (We wonen in een vissersdorp) Maar persoonlijk vind ik dat ik best handig ben op een schip xD Of boot, wat je het ook kunt noemen. Ik zit hier denk ik wel goed aangezien ik mooi m'n eigen zeilbootje heb. :)

    Hoe dan ook, graag een Bemanning voor mij :)


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Ranmaru schreef:
    (...)

    Het spijt me als dat niet duidelijk was, maar het is een Frans schip dus de bemanningsleden zijn dan ook Frans. De Noren die hen in de fjorden leiden zijn uitsluitend vrouwen :X


    Ah shit, ik zie dit nu pas D: Ik heb zijn geschiedenis net geschreven, omdat ik dit nog niet gezien had D:. Ik zal het zo even aanpassen, maar nu moet ik gaan.


    Tijd voor koffie.

    Dit mag dus niet, neem ik aan?

    Freyr komt uit een groot gezin, waarvan hij de oudste is, op zijn ouders na. Zijn moeder, Brynhilde, zijn vader, Oddmund, en dan nog zijn zusje Aegileif van negen-en-een-half, zijn broertje Jorundr-Ingolf van zes, en dan nog de jongste: Thorgunna-Frior, die nu een intelligente, driejarige peuter is. Allemaal hebben ze behoorlijk oude namen, maar zijn dan ook allemaal compleet Noors. Behalve de vader, die oorspronkelijk uit het koude Denemarken komt.
    Oddmund was een echte schippersman, die geen nee zei tegen een stevig avontuur. Het ging prima, al moesten de kinderen hun vader vaak misschien, aangezien hij lange tochten maakte, van soms wel vijf, of zes maanden. Bovendien miste hij de bevalling van Thorgunna-Frior, iets wat hij zich nooit vergeefd. Hij was twintig minuten te laat en het was een riskante bevalling. Brynhilde is er nooit echt helemaal bovenop gekomen -van de zware bevalling- en kon geen zwaar werk meer verzetten.
    Op zich ging alles prima, ondanks dat Oddmund vaak lang weg was. In 1857, vertrok Oddmund op een reis naar onbekende landen, op zoek naar een goede visplek. De oogst was mislukt en de winters waren streng. Freyr en zijn familie leefden moeizaam maar liefdevol in semi-periferie en ze waren al wel gewend aan de lange reizen van de vader. In 1858 keerde Oddmund niet terug, twee maanden na de tijd waarop hij terug moest komen, kregen de familie's van de bemanning een brief: De boot was gezonken, ze waren uitgevaren en overvallen door een zware storm. 10 Maanden lang zaten ze in onzekerheid: Daarna kwam het definitieve bericht. Brynhilde geraakte in een depressie en Freyr was zomaar ineens de man van het gezin. Het geld raakte op; De vergoeding die ze hadden verkregen was kleinschalig en de winter bleef doorrazen. Na zes maanden was het tijd om drastische maatregelen te nemen. Freyr zou tegen wil en dank de taak van zijn vader op zich nemen en vertrekken op zee. Dit schudde Brynhilde wel wakker en pakte het waswerk op. Hiermee verdiende zij de kost: Was doen voor anderen. Toch was het al duidelijk dat dit niet genoeg was, en Freyr vertrok.
    Freyr meldde zich aan, maar was niet oud genoeg en werd opgepakt toen hij zichzelf het schip op wilde smokkelen om daar zijn fortuin te vinden. Wegrennend voor de 'politie' kroop hij in een kar, die hem naar het zuiden voerde. Zo belandde hij in Parijs, van weg naar weg, van kar naar kar. Bij de herbergen waar hij langskwam genoot hij van de vrijgevigheid van de aardige mensen. Overal hoorde hij hetzelfde: Paris est l'endroit à être.
    Uiteindelijk kon hij zich aansluiten bij de groep die nog een matroos nodig hadden. Freyr had werk, stuurde nog een bericht over zijn verblijfplaats en hoop en vertrok op zee.


    Tijd voor koffie.

    MyHome schreef:
    (...)

    Haha dat zegt mijn opa ook altijd, (We wonen in een vissersdorp) Maar persoonlijk vind ik dat ik best handig ben op een schip xD Of boot, wat je het ook kunt noemen. Ik zit hier denk ik wel goed aangezien ik mooi m'n eigen zeilbootje heb. :)

    Hoe dan ook, graag een Bemanning voor mij :)



    Vroeger dachten ze dit, omdat er vaak dingen fout gingen als er wèl vrouwen aan boord waren. ^^


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.