• Een licht in het duister.







    1862.
    De bemanning van het Franse schip, van een vloot besteedt aan ruilhandel, La Fortune de Dieu is genoodzaakt hun reis te onderbreken als een hevige storm komt opzetten. De woeste baren hebben hun immers al veel te ver van hun route doen afwijken en even lijkt het erop dat ze tussen de Noorse fjorden met man en muis zullen vergaan.
    Enkele moedige lieden trekken echter hun landlaarzen aan en gaan op zoek naar teken van leven. Ze vinden een klein dorp maar de inwoners zijn niet gesteld op de komst van de vreemden en weigeren hun huizen voor hen open te stellen.
    Enkele van de jongere vrouwen zijn echt gefascineerd door de mannen met de ridicule accenten en besluiten na enig beraad om hen naar een grot in de fjorden te leiden, waar ze kunnen schuilen tot de storm voorbij is, mits de belofte dat ze meteen weer zullen vertrekken zodra de donkere wolken geweken zijn. De bemanning stemt in, opgelucht dat ze ergens terecht kunnen ook al zullen ze zich niet aan een haardvuur kunnen verwarmen en laten de vrouwen hen door de fjorden gidsen.
    Tegen de tijd dat ze de grot bereikt hebben, begint het immense noodweer al op gang te komen. Net voor een eerste aardbeving de rotsen laat beven, weten de reizigers zich in de diepe inham te verschuilen. Helaas komen ze al snel tot de conclusie dat door het neerkomen van enkele zware stenen de ingang – en dus ook hun uitgang- versperd is. Op de koop toe blijken enkele van de mannen buiten de grot vast te zitten.
    De tijd tikt langzaam voorbij, minuten of uren; in het donker lijkt er geen onderscheid meer. En buiten raast de storm verder. Alsof de aarde het op hen gemunt heeft volgen nog drie aardbevingen, waarbij de laatste een deel van de grond onder hun voeten doet wegzakken. Een ondergrondse tunnel wordt hierdoor ontdekt, waaruit een vreemd pulserend licht naar boven komt. Als in trance wagen enkelen zich om op zoek te gaan naar de bron van het licht. Maar dit een slim idee is is nog maar de eerste vraag van het grote mysterie dat zich spoedig zal ontrafelen.


    Waar dat licht vandaan komt en wat het met degenen in de grot zal doen wordt pas later onthuld.



    Rollen:

    Noorse vrouwen:
    - Linnea Einara Heilagr - Deryth
    - Elín Nifel Munin - Walt
    - Eir Norna Gulveig - Snowqeeun
    - Auduna Runa Aegir Dangerx
    - xLout


    Bemanningslieden:
    - Louis Julien Lamaîre - Ranmaru
    - Ludovic Warrane Lamaîre -RIN
    - Éduárd-Amédeé Rosaire - SherIock
    -
    -

    In te vullen:
    Rol:
    Volledige naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Familie & Geschiedenis:
    Extra:


    Regels
    - Liever ervaren schrijvers, d.w.z.: minimum 350 woorden per post of 10 regels (géén enter na elke zin!)
    - 16+ is toegestaan, in beperkte mate
    - Hou het reëel, geen relaties na één dag
    - Vol is vol
    - Mannen en vrouwen graag evenredig
    - OOC tussen haakjes
    - Geef elkaar tijd om te reageren, wacht minimum twee posts voor je opnieuw post (kan later nog veranderen)
    - Spelling en grammatica zijn niet je vijand (;
    - Geen perfect players!!!

    Vriendelijk verzoek:
    Hou alsjeblieft rekening met de afkomst van de personages bij het kiezen van de namen. Noren in die tijd kenden volgens mij geen Ashley's en Caitlinn's net zoals de Fransen geen Ryan's en Jake's kenden.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 14:55 ]


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Ik zou even wachten op Ranmaru, of ze überhaupt zo jong wel accepteert.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2014 - 19:42 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Ik verander hem in ieder geval maar in een Fransman. Freyr is no more. Nu ja, noors Koosnaampje dan maar :Y)


    Tijd voor koffie.

    Oh wauw, jullie zitten niet stil zeg O_o"

    Chryse schreef:
    Mag ik een Noorse vrouw of ben ik daar te laat mee? (:


    Het spijt me, maar de vrouwen zitten vol (:
    Zelfs al zou ik nog ruimte voor meer personages maken, dan moeten eerst de mannen vol.

    En gezien het mijn schuld is dat ik geen minimumleeftijd vermeld heb sta ik het toe, mits ze beiden scheepsjongen zijn want dat is de enige functie waarin zulke jongens op een schip mochten beginnen. Natuurlijk mogen ze wel ambitieus zijn en willen opklimmen.

    Burglar, bedankt om je rol aan te passen. Nogmaals: sorry als het in het begin niet duidelijk was (:


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Ranmaru schreef:
    Oh wauw, jullie zitten niet stil zeg O_o"

    (...)

    Het spijt me, maar de vrouwen zitten vol (:
    Zelfs al zou ik nog ruimte voor meer personages maken, dan moeten eerst de mannen vol.

    En gezien het mijn schuld is dat ik geen minimumleeftijd vermeld heb sta ik het toe, mits ze beiden scheepsjongen zijn want dat is de enige functie waarin zulke jongens op een schip mochten beginnen. Natuurlijk mogen ze wel ambitieus zijn en willen opklimmen.

    Burglar, bedankt om je rol aan te passen. Nogmaals: sorry als het in het begin niet duidelijk was (:

    Oh, oke. Dan verwijder ik haar weer.


    "Do you believe monsters are born or made?"

    Chryse schreef:
    (...)
    Oh, oke. Dan verwijder ik haar weer.


    Het spijt me, maar er stond al in dat vol vol is.
    Als er wat vrijkomt en je wilt nog meedoen dan laat ik je dat weten.


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    ik zou graag mee willen doen, maar ik ben echt niet ervaren met een mannen rol. En aangezien je ervaren spelers zoekt, zou ik me daar niet aan durven wagen. Als er nog iets vrij kom, zou ik het graag willen weten


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    ...

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 14:16 ]


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    MyHome schreef:
    Rol: Bemanning, Franse jongen
    Volledige naam: Pippin Augustin Claudel
    Leeftijd: 16
    Karakter: Pippin is een rustige jongen, maar kan soms ook een beetje enthousiast zijn. Voor zover bekend houd hij wel van wat avontuur. Maar meestal doet hij erg stoer, en is soms banger dan hij lijkt. Hij staat graag in de aandacht, en is soms een tikkeltje arrogant.
    Uiterlijk:







    Familie & Geschiedenis: Pippin groeit op als oudste zoon van Elanor en Augustin Claudel. Hij erft als tweede naam, de naam van zijn vader, en moet de familie eer hoog zien te houden. Vanaf jongs af aan was Pippin eigenlijk bij het water te vinden, en hij maakte al jong stiekem zijn eigen bootje. Toen Augustin dit ontdekte hielp hij hem gelijk uit zijn droom; Hij moest Smid worden om de naam Claudel 'hoog' te houden. Maar zo snel liet hij zich niet uit het veld slaan. Braaf volgde hij jarenlang zijn vader en moeders raad op, maar in zijn vrije tijd onderzocht hij stiekem op welke boot hij later mee kon varen.

    In de loop van de tijd kreeg hij wel drie broertjes en twee zusjes. Dat waren Augustin(|||) die nu 14 is. Pippin(||) Hij is 12 jaar oud. En Amo, die nu 10 is. Zijn zusjes heten; Nicolette, zij is 17 en dus de oudste van de kinderen. En Elanor-Marion die nu 8 jaar oud is.

    De familie is niet arm, maar ook niet rijk.
    Extra: Pippin kan niet schrijven, maar een heel klein beetje lezen.


    Kan je zijn karakter misschien een beetje uitbreiden?

    [ bericht aangepast op 23 jan 2014 - 13:45 ]


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Ranmaru schreef:
    Oh wauw, jullie zitten niet stil zeg O_o"

    (...)

    Het spijt me, maar de vrouwen zitten vol (:
    Zelfs al zou ik nog ruimte voor meer personages maken, dan moeten eerst de mannen vol.

    En gezien het mijn schuld is dat ik geen minimumleeftijd vermeld heb sta ik het toe, mits ze beiden scheepsjongen zijn want dat is de enige functie waarin zulke jongens op een schip mochten beginnen. Natuurlijk mogen ze wel ambitieus zijn en willen opklimmen.

    Burglar, bedankt om je rol aan te passen. Nogmaals: sorry als het in het begin niet duidelijk was (:


    We hebben besproken dat mijn rol 17 is, en Pippin 18, dus de leeftijd valt nog wel mee qua jonge leeftijd (:

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 14:27 ]


    Tijd voor koffie.

    De naam van mijn personage zal zijn 'Elín Nifel Munin',
    daarnaast zal de faceclaim Keira Knightley worden. ^^

    Ik zal haar vanavond uitwerken.


    Rol: Noorse Vrouw
    Volledige naam: Linnea Einara Heilagr
    Leeftijd: 21 jaar. Linnea is geboren op 4 juni 1841
    Karakter: Ondanks dat Linnea, en haar broers, veel hebben meegemaakt en ze alle vier wel wat nodige littekens hebben gekregen, valt dat niet direct aan ze op te merken. Linnea is tegenover de meesten in het dorp vriendelijk en zorgzaam, helpt ouderen daar waar het kan en houd van een dolletje met haar vriendinnen. Maar daar naast is ze gruwelijk eigenwijs en kan soms onderling met haar broers best gemeen zijn als er iets is wat ze graag wil.
    Op haar mondje gevallen is ze absoluut niet en dat laat ze dan ook zonder blikken of blozen vlot merken, maar ze zal nooit uitermate grof worden. Dit zal alleen gebeuren wanneer ze ruzie krijgt, vooral wanneer het niet haar schuld is, en dan neemt ze ook werkelijk geen enkel blad voor de mond. Ze is geen agressief persoon, maar wanneer iets uit de hand kan lopen deinst ze er niet voor terug de nodige tikken uit te delen. Haar problemen lost ze dan ook vaak zelf op, ze wil namelijk niet gezien worden als het bange meisje wat haar oudere broers gaat halen omdat ze het niet zou kunnen winnen.
    Verder houd ze van eerlijkheid, ook wanneer dat betekend dat je daarmee iemand zult moeten kwetsen of pijn doen en kan ze niet tegen stiekem geroddel achter de mensen hun ruggen om.
    Qua liefdes gebied is Linnea absoluut geen onschuldige, vooral in haar tienerjaren wist ze zich niet helemaal aan haar geleerde fatsoensregels te houden als het aankwam op jonge mannen. Ze hield te veel van de aandacht en in die tijd gaf ze er niet veel om wat er kon gebeuren als ze met een van hen mee ging. Inmiddels is ze wat dat betreft wel een stuk rustiger geworden omdat ze niet gezien wil worden als het meisje wat met iedere jonge man mee naar huis gaat. Toch blijft het iets wat in haar karakter zit, en hoewel ze zich nu een stuk netter opstelt kan ze het heel af en toe nog steeds niet laten om van de aandacht die ze krijgt te genieten.
    Uiterlijk:


    Linnea heeft net als broers donkerbruin haar. Haar stijle lokken vallen los tot op haar onderrug maar wanneer ze aan het werk is bind ze deze vaak in een vlecht, of hoog op een knot, omdat ze dan behoorlijk in de weg kunnen gaan zitten. Haar ogen hebben een hazelbruine kleur met een paar lichte, gele puntjes erin en worden omlijst door een paar volle, dikke wimpers. Haar huid heeft een koele ondertoon, iets wat ze naar zeggen van haar moeder schijnt te hebben net zoals de kleur van haar ogen, en haar lippen hebben een zacht roze kleur van zichzelf.
    Over haar figuur en vrouwelijke rondingen mag Linnea absoluut niet klagen, ze is van een normaal slank postuur en is rond de 1.63 groot.
    Familie & Geschiedenis: Linnea is de jongste thuis, haar gezin bestaat uit drie ouder broers; Andor (31), Eirik (29) en Mats (25). Haar ouders zijn helaas overleden toen Linnea 4 jaar oud was. Wat er precies is gebeurd is voor haar nog steeds een vraag, het enige wat ze weet van haar broers is dat ze zijn komen te overlijden tijdens een vreselijke storm, en ze willen haar tot op de dag van vandaag nog steeds geen antwoord geven op de vraag; 'Hoe?' Wanneer ze er naar vraagt, subtiel of botweg direct, wordt ze af gewimpeld met de vraag of ze iets voor ze wil doen of krijgt ze het koude antwoord; 'Daar praten we niet over.' De eerste paar jaar na hun ouders dood heeft hun tante de zorg voor de vier weeskinderen op zich genomen, maar helaas toen Linnea de leeftijd van acht jaar bereikten overleed de oude vrouw aan een ziekte en stonden de vier wezen er wederom alleen voor.
    Met behulp van Jarl en Rane, een ouder stel wat langs hun woont, besloot Andor uiteindelijk de zorg voor Linnea en zijn twee broers op zich te nemen omdat hij het diep van binnen niet aandurfde iemand in huis te halen en zo zichzelf, of de rest, wederom aan iemand bloot te stellen die misschien wel weer eens kon wegvallen. Daarbij kon niemand in het dorp vier kinderen in huis nemen, en weigerde hij pertinent hun kleine gezin uit te elkaar te halen. Sommige dorpelingen waren het niet helemaal eens met dit besluit, maar omdat Jarl en Rane hadden aangeven dat zij hun zouden helpen en de vier zo bijeen konden blijven ook al woonden ze dan niet bij hun in maar in hun eigen huis, werd het uiteindelijk toch toegestaan.
    Veel mensen hadden ergens verwacht dat door dit overlijden, en het feit dat de oudste voor hun zorgde, er niks meer van ze terecht zou komen. Dat ze losbondig zouden worden, brutaal en arrogant zouden zijn en niks om andere zouden geven. Maar niks daarvan is helemaal waar geworden. Linnea werd vertroeteld door haar broers en buren, maar alle vier kregen ze strenge lessen als het aan kwam op normen en waardes, en fatsoensregels. Wanneer Andor en Eirik weg waren voor werk, bleven Mats en Linnea bij de buren. Daar leerde Linnea langzaamaan de huishoudelijke taken; wassen, eten koken, schoonmaken en verzorgen terwijl Mats allerlei mannenklusjes kreeg. Lezen en schrijven zat er niet helemaal in, wat gebrekkige woorden is het enige wat ze ooit geleerd heeft omdat er gezegd werd dat dat niet het belangrijkste was.
    Zodra ze oud genoeg was bleef ze vaak alleen thuis om het huis op orde te houden voor haar broers, er voor te zorgen dat er een warme maaltijd klaar stond wanneer ze thuis kwamen en dat hun kleren altijd schoon waren. In haar vrije tijd genoot ze van het buiten zijn, en ging dan vaak op zoek naar haar vriendinnen waar ze uren mee kon doorbrengen. Op sommige momenten kon ze zich ook terug trekken, dan trok ze makkelijke maar warme kleren aan en nam ze hun schaapshond Nenna mee uit om een lange wandeling te gaan maken.
    Extra: Vlak onder haar ribben heeft Linnea een dun litteken zitten wat schuin naar voren loopt tot vlak boven haar heupbotje. Dit is gebeurt tijdens een val, hoog uit te boom, waardoor ze zichzelf heeft opengehaald aan iets scherps. Door het strak en netjes hechten van Jarl is het gelukkig geen bobbelig litteken geworden, maar je kan er niet omheen wanneer ze haar kleding uit heeft.


    And she's done ^^

    [ bericht aangepast op 22 jan 2014 - 19:46 ]


    'Three words, large enough to tip the world; I remember you.'

    Mijn rol is trouwens ook helemaal af. Ben er best blij mee c:


    Tijd voor koffie.

    Ranmaru schreef:
    (...)

    Kan je zijn karakter misschien een beetje uitbreiden?


    Ga ik doen!


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    Morgen ga ik mijn rol helemaal afmaken, heb nu geen puf meer. Vandaag zangles gehad en net thuis gekomen


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Ik ga morgen beginnen aan mijn rol, aangezien ik nu een heleboel posts moet schrijven waar ze op wachten.. Als ik nog tijd over heb zal ik hieraan beginnen.


    Don't walk. Run, you sheep, run.