• Een licht in het duister.







    1862.
    De bemanning van het Franse schip, van een vloot besteedt aan ruilhandel, La Fortune de Dieu is genoodzaakt hun reis te onderbreken als een hevige storm komt opzetten. De woeste baren hebben hun immers al veel te ver van hun route doen afwijken en even lijkt het erop dat ze tussen de Noorse fjorden met man en muis zullen vergaan.
    Enkele moedige lieden trekken echter hun landlaarzen aan en gaan op zoek naar teken van leven. Ze vinden een klein dorp maar de inwoners zijn niet gesteld op de komst van de vreemden en weigeren hun huizen voor hen open te stellen.
    Enkele van de jongere vrouwen zijn echt gefascineerd door de mannen met de ridicule accenten en besluiten na enig beraad om hen naar een grot in de fjorden te leiden, waar ze kunnen schuilen tot de storm voorbij is, mits de belofte dat ze meteen weer zullen vertrekken zodra de donkere wolken geweken zijn. De bemanning stemt in, opgelucht dat ze ergens terecht kunnen ook al zullen ze zich niet aan een haardvuur kunnen verwarmen en laten de vrouwen hen door de fjorden gidsen.
    Tegen de tijd dat ze de grot bereikt hebben, begint het immense noodweer al op gang te komen. Net voor een eerste aardbeving de rotsen laat beven, weten de reizigers zich in de diepe inham te verschuilen. Helaas komen ze al snel tot de conclusie dat door het neerkomen van enkele zware stenen de ingang – en dus ook hun uitgang- versperd is. Op de koop toe blijken enkele van de mannen buiten de grot vast te zitten.
    De tijd tikt langzaam voorbij, minuten of uren; in het donker lijkt er geen onderscheid meer. En buiten raast de storm verder. Alsof de aarde het op hen gemunt heeft volgen nog drie aardbevingen, waarbij de laatste een deel van de grond onder hun voeten doet wegzakken. Een ondergrondse tunnel wordt hierdoor ontdekt, waaruit een vreemd pulserend licht naar boven komt. Als in trance wagen enkelen zich om op zoek te gaan naar de bron van het licht. Maar dit een slim idee is is nog maar de eerste vraag van het grote mysterie dat zich spoedig zal ontrafelen.


    Waar dat licht vandaan komt en wat het met degenen in de grot zal doen wordt pas later onthuld.



    Rollen:

    Noorse vrouwen:
    - Linnea Einara Heilagr - Deryth
    - Elín Nifel Munin - Walt
    - Eir Norna Gulveig - Snowqeeun
    - Auduna Runa Aegir Dangerx
    - xLout


    Bemanningslieden:
    - Louis Julien Lamaîre - Ranmaru
    - Ludovic Warrane Lamaîre -RIN
    - Éduárd-Amédeé Rosaire - SherIock
    -
    -

    In te vullen:
    Rol:
    Volledige naam:
    Leeftijd:
    Karakter:
    Uiterlijk:
    Familie & Geschiedenis:
    Extra:


    Regels
    - Liever ervaren schrijvers, d.w.z.: minimum 350 woorden per post of 10 regels (géén enter na elke zin!)
    - 16+ is toegestaan, in beperkte mate
    - Hou het reëel, geen relaties na één dag
    - Vol is vol
    - Mannen en vrouwen graag evenredig
    - OOC tussen haakjes
    - Geef elkaar tijd om te reageren, wacht minimum twee posts voor je opnieuw post (kan later nog veranderen)
    - Spelling en grammatica zijn niet je vijand (;
    - Geen perfect players!!!

    Vriendelijk verzoek:
    Hou alsjeblieft rekening met de afkomst van de personages bij het kiezen van de namen. Noren in die tijd kenden volgens mij geen Ashley's en Caitlinn's net zoals de Fransen geen Ryan's en Jake's kenden.

    [ bericht aangepast op 15 feb 2014 - 14:55 ]


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Elín Nifel Munin



          Character
    Noorse vrouw

          Naam
    Elín Nifel Mulin

          Roepnaam
    Elín

          Leeftijd
    21

          Geboortedatum
    31 December,
    1841


          Geslacht
    Vrouwelijk

          Innerlijk
    Elín's persoonlijkheid is in zijn geheel gevormd door alle jaren van haar aanwezigheid bij Munin – de oude, wijze vrouw die haar heeft opgevangen nadat ze was gevonden in de donkere grot. Het gevolg hiervan is het gegeven dat Elín's persoonlijkheid ver boven haar daadwerkelijke leeftijd – een frisse eenentwintig jaar – uit stijgt. Vele andere dorpsbewoners beweren zelfs dat de oude, wijze Munin – welke ook wel gezien wordt als 'stamoudste' – haar eigen geest aan het overdragen is op de jonge Elín, zodat ze eveneens na haar overlijden verder kan bestaan.
    Vrijwel geen enkele dorpsbewoner weet echter dat Elín daadwerkelijk een persoonlijkheid van zichzelf bezit – waar ze Munin verschillende keren gedurende de dag het hoofd mee op hol kan laten slaan. Elín's grootste persoonlijkheidstrek is namelijk het feit dat ze ontzettend koppig kan zijn – voornamelijk gedurende situaties waarin haar opgedragen wordt om iets te doen. Ze zal nooit of te nimmer van haar eigen mening of standpunt afwijken en kan deze daardoor ook met grote en harde argumenenten ondersteunen.
    Daarnaast heeft Elín – wat ze wel heeft overgenomen van Munin – een zekere zelfverzekerdheid over zich heen liggen. Dit houdt voornamelijk in dat Elín een duidelijk beeld heeft van wat er van haar wordt verwacht en ook een diepe gedrevenheid voelt om hier ook aan te voldoen. Als 'de vondeling uit de duistere grot' heeft Munin haar gepresenteerd als een geschenk van de Goden, welke haar zal opvolgen. Elín weet hierdoor dat ze zo veel mogelijk kennis op moet doen en is hierdoor ontzettend nieuwsgierig ingesteld.
    Echter, Elín weet ook dat er bepaalde gedragsregels van haar worden verwacht. Evenals Munin heeft ze niets op met mannen – aangezien Munin eveneens haar gehele vrijgezel is geweest. Ze vindt het daarom ook een 'schande' om te zien hoe andere jonge vrouwen met hun lichaam omgaan en zich daarmee bevuilen door met jan en alleman te flirten of zelfs nog erger – in haar ogen is dat een grote roep om aandacht omdat deze vrouwen verder niets in zichzelf hebben zitten. Alhoewel meerdere mannen hebben geprobeerd in en goed blaadje te komen bij haar – is het hen allen niet gelukt, Elín wil niet overkomen als 'gemakkelijk' – maar als een jonge, standvastige vrouw waar moeite voor gedaan moet worden, omdat ze dat waard is.
    Diep verscholen achter deze standvastige houding richting mannelijke personen – zit echter een gedeelte wantrouwen, aangezien Elín nooit of te nimmer in direct contact is gekomen met mannelijke personen. Munin heeft haar namelijk van jongs af aan duidelijk gemaakt dat ze zich nooit zomaar aan de voeten van een man moet werpen – omdat ze daar boven staat. Hierdoor heeft Elín een diep wantrouwen ontwikkeld jegens mannelijke personen en zal ze deze ook nooit of te nimmer direct geloven.


          Uiterlijk
    De uiterlijke kenmerken van Elín stralen haar zelfstandigheid en standvastigheid geheel uit wanneer ze door het dorp of door de wijde omgeving loopt – wat iedere dorpsbewoner zal beamen. Met haar dunne, pezige lichaam en haar gestrekte rug komt ze over als een sterke vrouw die zich niet zo snel uit het veld laat slaan als andere vrouwen. Hierbij helpt de felle, waakzame blik in haar ogen ontzettend mee – welke wordt versterkt door het feit dat haar donkerbruine oogkleur haast tegen het zwarte aanleunt. Vrijwel ieder moment van de dag lijken haar ogen een vage gloed over zich heen te hebben liggen, alsof ze ieder moment klaar is om haar woord af te steken en haar wil te verkondigen.
    Ondanks het feit dat ze een groot wantrouwen heeft tegen mannelijke personen – trekt ze bij deze groep vaak de aandacht door haar vrouwelijke rondingen, die niet te groot voor haar tengere lichaam zijn. Ze schaamt zich er zeker niet voor – maar zal er wel altijd voor zorgen dat deze redelijk bedekt zijn, omdat het in haar ogen een zonde is om dit gedrag uit te lokken.
    De donkerbruine kleur van Elín's ogen is geheel in overeenstemming met de donkerbruike kleur van haar haren – welke een grote betekenis voor haar hebben. Munin heeft haar namelijk verschillende verhalen verteld over het feit dat 'blond' teken stond voor de heiligheid en de schoonheid – waardoor Elín er eigenlijk trots op is dat zij donkerbruine haren heeft en alsnog zo standvastig kan zijn als de goden zelf. Niemand – zelfs Munin – krijgt hierdoor de kans om haar wilde haren te temmen, waardoor ze altijd op een vrij woeste manier in model lijken te zitten en uiteindelijk eindigen op haar schouders.
    Verder heeft Elín een vrij blanke huid, waar geen enkele oneffenheid op lijkt te zitten en hierdoor afsteekt tegen de donkerbruine kleur van haar ogen en haren. Ze zal zich vrijwel altijd kleden in donkere, gemakkelijk zittende kledij – waarmee ze de omgeving kan verkennen zonder tegen gehouden te worden door de nadelen van wijde rokken of zware schoenen. Wat eveneens geen enkele persoon weet – is dat Elín een klein, scherp geslepen mes in de schacht van haar kledij heeft verstopt.




          Extra gegevens
    Gedurende de allerlaatste dag van het jaar, in de ijzige vrieskou – werd Elín ten vondeling gelegd in de duistere grot ; waar ze enkele uren later werd gevonden door de oudste en wijste vrouw van het gehele dorp – genaamd Munin. Na enige twijfeling en het herhaaldelijk bidden richting de goden voor een goede raad – besloot de oude Munin haar mee te nemen richting het dorp, om haar daar op te voeden als haar enige echte opvolgster ; wat heel het dorp ook te weten zou gaan komen.
    Ze doopte haar hierdoor Elín Nifel Munin, om haar er later bewust van te maken dat zijzelf – Munin – altijd voort zou leven in het lichaam van Elin.


          Familie & Geschiedenis
    Elín heeft geen enkel idee wie haar biologische vader en moeder zijn – aangezien zij de dag na haar geboorte ten vondeling werd gelegd in de duistere grot, ten midden van grote hompen ijs en sneeuw. Huilen deed zij echter niet – enkel en alleen haar grote, donkerbruine ogen keken gefascineerd over de duistere wanden van de grot ; waardoor zij ook nu – na eenentwintig jaren – de grot nog exact kent. Liggen tussen de grote hompen ijs en sneeuw werd zij gevonden door Munin en meegenomen naar een dorp in de buurt ; waar Munin een groot aanzien had ten opzichte van de overige dorpsbewoners, waardoor eveneens Elín direct in de armen werd gesloten.
    Elín heeft hierdoor nooit het gevoel kunnen ervaren hoe het zou zijn om familie te hebben – aangezien Munin haar al vanaf jonge leeftijd duidelijk maakte dat zij niet haar moeder was en eveneens niet haar grootmoeder. Elín werd ingeprent dat zij de opvolgster zou zijn van Munin en zich hierdoor zou moeten gedragen naar de goede maatstaven.


    Morticia wilt graag de laatste man reserveren.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Damn, waarom zijn de meeste gozers zo jong? Thank god dat die van Ranmaru en Caerleon 23 jaar zijn..

    Rol: Noorse vrouw.
    Volledige naam: Melena Mayen.
    Leeftijd: 22 jaar.
    Karakter: Melena is een sierlijk, elegante vrouw, maar in haar doen en laten is ze een klunzig en een onhandig iemand. Er zijn altijd wel wat problemen rond haar heen te vinden en hoezeer zij dit ook niet leuk vindt en er wat aan probeert te veranderen, toch zullen er zich problemen rond haar bevinden.


          Ze draagt een sombere, onzekere sfeer om zich heen. Ze wil het liefst alle tijd aan haar bloemen besteden, want die praten niet terug en ze geven Melena rust. Ze zijn mystiek en daardoor is zij ook zo geworden. Ze zal niet snel een antwoord teruggeven noch opkijken als er tegen haar gepraat wordt, zelfs niet als het iemand van adel is – alleen als dit van haar verwacht word.
          Melena kan kil overkomen, omdat ze de neiging heeft om haar vriendelijkheid te onderdrukken door de negatieve ervaringen die haar overkomen zijn. Hierdoor kan ze niet snel vriendschappen sluiten, maar vanbinnen barst ze met de emoties – weliswaar overheersen de verdrietige en treurige emoties. Deze wil ze echter niet verhullen, omdat ze niet meer in de mensheid vertrouwt en bang is om zichzelf te onthullen – bang dat ze de fout ingaat en mensen haar verafschuwen. Stiekem maakt ze zich druk om anderen, maar zegt ze hier niks van/over.
          Melena kan dan wel erg stil zijn en amper praten, maar eenmaal ze zich fijn in haar vel voelt heeft ze een duidelijk woord en praat ze vaker dan dat ze ooit gepraat heeft. Je kan dan zelfs een kleine glimlach op haar gezicht betrappen.
          Melena is dol op kunst en literatuur, dus daarom heeft ze meer dan de helft van de tijd een boek bij zich waar ze zich in verdiept – vooral als ze even weg wilt en het haar teveel wordt. Dan kan ze zich daarachter verstoppen. Al met al is Melena wel een harde werkster, ze komt op voor het ongerechtigheid – ze houd echter er niet van om het op te lossen met geweld. Nee, Melena zal – raar genoeg, het proberen op te lossen met woorden.

    Uiterlijk:
    Alhoewel ze erg onhandig is, is ze een elegante, jonge vrouw.

          Melena heeft een slank en fijn gezicht waar haar mooie, bruine kijkers prachtig uit opvallen. Deze stralen echter geen onzekerheid uit, maar verdriet en pijn – ze wilt heel graag losbreken uit haar dagelijkse sleur. Haar donkerbruine haren sieren zich langs haar schouders, tot haar rug. Ze heeft niet enorm dikke lippen noch dunne, het zit er middenin. Haar huid heeft een blanke kleur en haar postuur is mooi lang en slank.
    Ze draagt vaak haar wat doffe, roze jurk – wat haar lieveling is. De rest van haar kleding heeft een overeenkomst met dat ze niet graag opvalt. Ze probeert zich te verstoppen in de menigte, maar dit lukt haar echter ook wel – wat haar stiekem pijn doet, omdat niemand haar echt opmerkt.

    Familie & Geschiedenis: Melena kende haar echte ouders niet, want ze is in een andere familie opgenomen – van de straat geplukt toen ze baby was (Ja, ze is ten vondelinge gelegd).
    Haar 'vader' heeft een goedlopend bedrijf. In de prostituees.
          De 14e verjaardag van Melena zat eraan te komen en in plaats van dat ze er een leuke dag van maakte, was ze verplicht om te beginnen met werken in het bedrijf van haar 'vader'. Haar moeder was al vroeger vertrokken, vanwege de vele ruzies die ze hadden. Melena had dan geen enkele keuze om daar te gaan werken, want ze kon nergens anders naartoe – ze wist ook helemaal niet dat dit niet hoorde of ze iets anders kon doen. Ze was erin opgegroeid, dus bleef ze dit doen tot ze een erge ervaring met haar 'vader' had gehad, terwijl haar 21e verjaardag eraan kwam.
    Haar vader wilde zien of ze wel echt zo goed was in haar werk. Dit accepteerde ze niet en liep in diezelfde nacht nog weg met enkele belangrijke spullen. Ze wilde met een schone lei wilt beginnen. Hier heeft ze natuurlijk wel veel problemen mee gehad en is onmiddellijk op reis gegaan, ergens anders naartoe. Ook omdat ze de mannen met wie ze het bed had gedeeld, niet meer tegen wilde komen – bang voor dat ze haar geheim zullen verklappen. Bang voor dat mensen haar niet serieus namen en haar alleen zagen voor het werk dat ze deed. Want ze wist en kende niks anders. Ze wist niet wat goed was.
    Met het geld dat ze had gespaard heeft ze gereisd tot ze op een andere plek aankwam. Ze heeft zichzelf voorgenomen om niet meer het bed met iemand te delen en om wat rust te nemen.

    Houdt van: Delen, tederheid, romantiek.
    Houdt niet van: Geweld, onrecht, Bruutheid.
    Extra:

    [ bericht aangepast op 24 jan 2014 - 20:16 ]


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Gooi mijn personage maar weg.


    "I Was Born To Be A Warrior, And Now I Am."

    > Mijn topics.


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    MyHome schreef:
    Gooi mijn personage maar weg.

    Ah, no. Why?


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    MyHome schreef:
    Gooi mijn personage maar weg.


    Jammer, waarom wil je plots niet meer meedoen?


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Ik wil hem trouwens graag morgenavond openen, dus het zou fijn zijn als iedereen zijn rol af heeft tegen dan.


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    Ranmaru schreef:
    Ik wil hem trouwens graag morgenavond openen, dus het zou fijn zijn als iedereen zijn rol af heeft tegen dan.

    Ik heb hem pas net gereserveerd. Maar ik weet niet zeker of ik mee kan doen, aangezien mijn laptop telkens vastloopt als ik dit topic open, vanwege de gifs. Gisteren probeerde ik mijn rol in te vullen en toen flipte ie helemaal. Het is een oud ding, dus het is op z'n zachtst gezegd nogal kut. :'D


    Quiet the mind, and the soul will speak.

    Ik zal kijken of ik mijn rol af kan maken, maar heb even een inpsiratieloos crisis.


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Sorry, ik schrijf me uit. Ik ben nogal druk met school.

    [ bericht aangepast op 27 jan 2014 - 19:28 ]


    It's not that I don't love our little talks, it's just... I don't love them. ~ Loki

    NCIS schreef:
    Sorry, ik schrijf me uit. Ik ben nogal druk met school.

    Nooess. :c


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik open hem morgen. Wie dan zijn rol niet af heeft springt maar in (:


    The hardest part of a journey is to choose to make it.

    zou ik een noorse vrouw dan mogen? aangezien er weer eentje open is


    "I don't have sweet dreams.. I have beautiful nightmares" †

    Ranmaru schreef:
    Ik open hem morgen. Wie dan zijn rol niet af heeft springt maar in (:

    Ik weet niet of je 'm al hebt aangemaakt, maar hoe laat ga je 'm ongeveer openen? :].


    Don't walk. Run, you sheep, run.