Anna Jane "AJ" Valentine
Niall lachte zacht toen hij mijn enthousiasme hoorde. 'Zet je fiets maar hier onder de carport. Dan wordt hij niet nat.' stelde hij hij. 'Eh, ja.' zei ik zacht, waarna ik mijn fiets onder de carport stalde. Ook Niall zette zijn fiets onder de afdak, iets wat wij thuis niet hadden. Elke ochtend als het die nacht had geregend was mijn fietszadel kleddernat. De jongen zwaaide de deur open, met het eten nog in zijn hand. 'Willkommen in mein Haus, kommst du weiter.' Ik giechelde even. Ik was heel nerveus, ik wist niet waarom. Waarom was ik nerveus als ik eerst met deze jongen had gespijbeld en op de fiets door de McDrive had gereden en ik nu alleen maar zijn huis binnenging? Het huis was enorm, enormer dan enorm, gewoon enorm enorm. De inrichting zag er geweldig uit en er hing een lekkere sfeer. Een normale sfeer, niet zo eenzaam en alleen als bij mij thuis. Alhoewel ik wel iets van die sfeer herkende, maar ik had vast gewoon te lang in die lucht gehangen.
Niall trok me mee naar de keuken en wees naar zwarte stoel die aan de tafel stond. 'Ga zitten, dan probeer ik ons eten nog wat te redden.' Een schuldgevoel overstroomde me. 'Niall, ik heb het toch niet verpest, hè?' vroeg ik. De jongen zette het ijs in de diepvries en het eten in de oven. Even later klonk er een piep, als melding dat het eten klaar was om opgegeten te worden. Niall pakte de spullen en ging ook op een zwarte stoel zitten. 'Eet smakelijk.' zei hij nog, waarna hij zijn tanden in de Big Mac zetten. Ook ik begon aan mijn Chicken Sensation. 'Zullen we een spelletje doen? Ik bedoel.. Anders is het zo stil, en ik haat stiltes. Bijvoorbeeld dat jij een vraag stelt aan mij, en dat ik die dan eerlijk beantwoord, daarna is het omgekeerd. Dan mag jij beginnen. Wil je dat?' stelde de jongen opeens voor. Ik knikte. 'O, ja hoor.' zei ik wat verlegen. 'Als je moet kiezen, wat is dan je favoriete vak op school.' Ik wist dat de jongen een hekel had aan school, dat was dus waarom ik hem wilde pesten met deze vraag. Ik wachtte tot hij antwoord had gegeven en zei daarna: 'Nu ben jij.'
"Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa