• Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Historisch.
    Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Sci-Fi.
    Hier kan je terecht met problemen specifiek gericht over het thema Horror/Thriller.


    In die topic kunnen de kandidaten elkaar motiveren en tips geven tijdens het schrijven.

    Toegestaan:
    • Offtopic praten over de wedstrijd
    • Tips geven over elkaars creatie
    • Het motiveren van andere schrijvers
    • Het organiseren van kleine competities onderling om aan het aantal woorden te geraken

    Niet toegestaan
    • Het promoten van niet deelnemende stories
    • Iemand zijn werk afkraken
    • Negatieve en uitdagende posts posten
    • Enkel 'Mijn topics' plaatsen, gelieve je reactie nuttig te houden.
    • Praten over de andere genres
    • Een nieuw topic openen indien deze vol is.

    De crew houdt dit topic niet bij, dus gelieve belangrijke vragen nog altijd aan ons door te spelen. Gelieve een bericht naar Avarosa te sturen indien het topic vol is.

    Veel succes!


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Oh lol, ik ben bezig met een cover voor mijn story en ik kom erachter dat ik nog geen flauw idee heb wat ik als titel wil :'D Lekker handig.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Fock it, en nu krijg ik een prachtidee voor Sci-Fi. Urgh.


    Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried

    Assassin schreef:
    Weet iemand trouwens of je gelijk bij de eerste zin van je hoofdstuk al moet inspringen of niet?
    Je eerste zin niet. Vaak wordt wel de eerste regel (geen zin) in caps gezet, toch voornamelijk in Engelse boeken, maar ik vind dat persoonlijk niet zo leuk staan.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Je eerste zin niet. Vaak wordt wel de eerste regel (geen zin) in caps gezet, toch voornamelijk in Engelse boeken, maar ik vind dat persoonlijk niet zo leuk staan.


    Nee, dat vind ik ook niet mooi. Af en toe zijn al die dingen best verwarrend haha.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    (...)

    Nee, dat vind ik ook niet mooi. Af en toe zijn al die dingen best verwarrend haha.
    Maar ik heb net een boek voor je opengeslagen en daar stond de eerste zin gewoon en de tweede zin met een tab.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Maar ik heb net een boek voor je opengeslagen en daar stond de eerste zin gewoon en de tweede zin met een tab.


    Yes, dankjewel. :3


    Your make-up is terrible

    Ik vind hoofdstukken van 1000 woorden redelijk kort, maar volgens mij lezen mensen het niet als ik het langer maak. Wat denken jullie, hoelang maken jullie je hoofdstukken?


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik vind hoofdstukken van 1000 woorden redelijk kort, maar volgens mij lezen mensen het niet als ik het langer maak. Wat denken jullie, hoelang maken jullie je hoofdstukken?

    Ik maak ze altijd tussen de 1000 en 1500 woorden. Als je heel ver boven dat gaat denken mensen vaak dat het gewoon te lang is om te lezen, in ieder geval dat heb ik vaak wel.


    "Delaying death is one of my favourite hobbies."

    Assassin schreef:
    Ik vind hoofdstukken van 1000 woorden redelijk kort, maar volgens mij lezen mensen het niet als ik het langer maak. Wat denken jullie, hoelang maken jullie je hoofdstukken?
    Ik vond rond de 1000 wel goed eigenlijk. Soms zijn het er ook eens 1200 bij mij of eens 900, maar als het 1500 woorden zijn, ontzie ik mij dat soms omdat ik daar niet altijd de tijd voor heb. (dit om te lezen dan)

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 13:07 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Ja, precies wat ik al dacht. Ik denk dat ik ze gewoon ga opsplitsen in 1.1.


    Your make-up is terrible

    Assassin schreef:
    Ik vind hoofdstukken van 1000 woorden redelijk kort, maar volgens mij lezen mensen het niet als ik het langer maak. Wat denken jullie, hoelang maken jullie je hoofdstukken?


    Ik heb nu één verhaal echt geschreven als boek en toen kwam ik telkens tussen de 1500 en 2000 woorden, maar voor Q is dat vaak te veel om te lezen. Dus zoals je later al zegt, zou ik het ook gaan opsplitsen denk ik.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Klinkt dit als een goede samenvatting/flaptekst? Want ik ben er nog niet helemaal zeker van:

    In 2193 is genetische manipulatie aan de orde van de dag. Iedereen die geld heeft, kan zich kracht, schoonheid en talent veroorloven, waardoor veel gemanipuleerde mensen een gemiddelde leeftijd van wel tweehonderd jaar bereiken. Door de vele technologische ontwikkelingen is Europa hechter dan ooit, maar dit verbond kent ook een schaduwzijde: om de bevolking onder de duim te houden heerst er een sterk hiërarchische samenleving, waarin de rijken zichzelf de meerderen voelen van wie dan ook.

    Zo worden de arbeiders gezien als de paria's van de maatschappij. Zij kunnen zich immers geen genetische manipulatie veroorloven. Dit loopt zelfs zo erg uit de hand dat er een groepering opstaat die vastbesloten is hen uit te roeien. Zodra zij de politieke macht krijgen, breekt de oorlog los. Om het menselijk ras te ‘zuiveren’ worden vele mannen, vrouwen en kinderen afgevoerd naar kampen of zelfs ter plekke geëxecuteerd wanneer ze zich verzetten.

    De twintigjarige Dallis Starrk behoort tot de rijke klasse. Ook zij is vanaf jongs af aan genetisch gemanipuleerd om te voldoen aan de eisen die aan de hedendaagse mens gesteld worden. Wanneer haar vader wordt benoemd tot adviseur van president Morton Parcae, leider van de facistische groepering, wordt aangenomen dat ook zij aan hun kant staat. Zodra haar vader en broer omkomen tijdens een oproer in Praag, wordt Dallis aangewezen om haar vaders plek in te nemen. Omdat ze nu eenmaal geen keus heeft, neemt ze dit aanbod aan, maar wat als ze de arbeidersjongen Griffick Brandt tegenkomt die haar meetrekt in een wereld van verzet en haar het geheim van haar familie helpt oplossen?

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 13:31 ]


    The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom

    Als je een quote wilt gebruiken aan het begin van je verhaal, vind je dan dat die vertaald moet worden of niet?


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Blancefloer schreef:
    Klinkt dit als een goede samenvatting/flaptekst? Want ik ben er nog niet helemaal zeker van:

    (...)


    Ik vind hem echt goed klinken.


    Your make-up is terrible

    Blancefloer schreef:
    Klinkt dit als een goede samenvatting/flaptekst? Want ik ben er nog niet helemaal zeker van:

    (...)
    Ik vind het een beetje een combo van Divergent/Legend/Mein Kampf


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?