• Waar vind ik de regels?
    De regels kan je vinden onder het kopje regels in de story Story of the Year editie 2.

    Waar kan ik terecht met vragen?
    Kijk eerst eens onder de F.A.Q. of je vraag nog niet eerder is gesteld. Is je vraag hiermee nog niet beantwoord contacteer dan madeupyou, Nami, OpheIiac, Scandal, Square of Yoda.
    Gelieve maar één persoon te contacteren met je vraag. Indien je geen antwoord binnen de drie dagen hebt, is het toegestaan om een nieuw bericht te sturen naar dezelfde of een andere persoon.

    Wat valt er te winnen tijdens deze wedstrijd?
    Hoofdprijs
    • De winnaar krijgt 500 credits ter beloning van zijn harde werk.
    • De winnaar zijn/haar story krijgt de titel 'Story van het Jaar'.
    • De winnaar mag een nieuw thema kiezen voor de volgende editie.

    Troostprijs
    • Om jullie extra te motiveren wordt je story in de spotlight geplaatst bij het behalen van 25.000 – 37.500 – 50.000 woorden.
    • Daarnaast wordt de schrijver/schrijfster met het meest geschreven woorden per maand beloond met een kleine attentie.
    • Per 10.000 woorden wordt een badge uitgereikt ter ere van het behalen van deze mijlpaal.

    Ik heb een writersblock of ik heb vragen over de lay out van mijn story, waar kan ik terecht?
    Zoals vorig jaar hebben we opnieuw een motiveer- en praattopic voorzien. Hier kunnen de deelnemers onderling elkaar motiveren en tussentijdse competities organiseren.

    Waar vind ik de winnaar van vorig jaar terug?
    Vorig jaar was Square de winnaar met haar story Catch me if you can.
    (Archief)




    Naar het idee van Fili

    [ bericht aangepast op 10 jan 2014 - 9:59 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 5 jan 2014 - 14:58 ]


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    ABIGAIL verhaal is nu geactiveerd


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    Amon schreef:
    (...)
    Ik wil niet heel stom doen, maar gaat dit niet over bekende historische personen, die ook daadwerkelijk in de hoofdrol spelen? Want zo lijkt het wel, en dat mag niet.


    Alle personen zijn onbekend.


    we are as indestructible as we believe ourselves to be ~John Green

    Ik zit erover te denken om een historisch verhaal te schrijven dat zich in Japan zal afspelen, maar mag ik dan eigenlijk termen gebruiken als daimyou, ronin, -sama,-dono en dergelijke? Of moet ik ze proberen te vertalen?


    Time to tip the scales!

    Kardia schreef:
    Ik zit erover te denken om een historisch verhaal te schrijven dat zich in Japan zal afspelen, maar mag ik dan eigenlijk termen gebruiken als daimyou, ronin, -sama,-dono en dergelijke? Of moet ik ze proberen te vertalen?


    Omg, dat verhaal ga ik dan sowieso lezen. ;d


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)





    De Engelenmoordenaar. De meest beruchte seriemoordenaar van de 21e eeuw, vernoemd naar de wijze waarop zijn slachtoffers, allemaal vrouwelijk, gevonden werden. Zorgvuldig gedrapeerd in de hallen van kerken, met vleugels waarvan hun eigen bloed de verf vormde. In de slaapkamer van elk slachtoffer werd een witte veer gevonden. Zijn opkomst luidde jaren vol angst in. Maar dat veranderde allemaal toen één van zijn slachtoffers ontsnapte.
          Leyna Lewarne werd op de nacht van 12 maart gevonden naast een afgelegen bosweg, compleet gedrogeerd en op sterven na dood. Het werd al snel duidelijk dat zij de enige was die een ontmoeting met de Engelenmoordenaar overleefd had. Terwijl de kranten overspoeld werden door haar miraculeuze ontsnapping, verdween de Engelenmoordenaar zelf langzaam uit het beeld. De moorden stopten en Amerika kon weer ademen.

    Drie jaar later, op de precieze datum van Leyna's ontsnapping, vindt de politie een lichaam. Zorgvuldig gedrapeerd in de hallen van een kerk, met bloedrood getekende vleugels. Tesamen met het lichaam van de jonge vrouw, wordt een brief gevonden. Een brief met uiterst duidelijke aanwijzingen naar komende moorden. En uiterst duidelijke aanwijzingen naar Leyna.
          Als laatste op de lijst, maar eerste om ontdekt te worden, is het duidelijk dat dit allemaal tot zijn plan behoort. De losse einden moeten vastgeknoopt worden. Om haar eigen leven te redden en de terreur van de Engelenmoordenaar te beëindigen, ziet Leyna zichzelf gedwongen om samen te werken met de politie. Of ze nou klaar is om haar angsten onder ogen te komen of niet.

    Voor hem is het een spel, voor haar een nachtmerrie.



    + Geschreven voor Story of the Year 2014
    + Genre: Thriller, OP
    + Nederlands geschreven

    [ bericht aangepast op 7 jan 2014 - 11:40 ]


    If you don't stand for something, you'll fall for anything.

    ^ Dat klinkt goed. Sowieso abo. (:

    Kardia schreef:
    Ik zit erover te denken om een historisch verhaal te schrijven dat zich in Japan zal afspelen, maar mag ik dan eigenlijk termen gebruiken als daimyou, ronin, -sama,-dono en dergelijke? Of moet ik ze proberen te vertalen?
    Dat mag. Je mag ook heil enzo gebruiken in verhalen over de oorlog. Misschien is het wel handig om een kleine woordenlijst te voorzien voor degene die totaal geen Japans kunnen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Dat mag. Je mag ook heil enzo gebruiken in verhalen over de oorlog. Misschien is het wel handig om een kleine woordenlijst te voorzien voor degene die totaal geen Japans kunnen.

    Dat is inderdaad wel handig, niet aan gedacht. Dank je ^^


    Time to tip the scales!

    Ik heb een verhaal,over 2e wereldoorlog in Indonesië.
    Mag ik dan net zoals hierbove een woordenlijst maken?


    Family is like music. Some high notes, some low notes, but always a beautiful song

    xxSummerxx schreef:
    Ik heb een verhaal,over 2e wereldoorlog in Indonesië.
    Mag ik dan net zoals hierbove een woordenlijst maken?
    Als jij dat noodzakelijk vindt, kan je dat doen.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    CnN schreef:
    (...)

    Alle personen zijn onbekend.


    Frans Duijts is een bestaande zanger, niet om bot te wezen. het lijkt er inderdaad op, maar als jij zegt van niet....

    succes met je verhaal


    We only have eachother, just you and me, what are we gonna do? Do you want to build a snowman?

    SapphireBlue schreef:
    (...)

    Frans Duijts is een bestaande zanger, niet om bot te wezen. het lijkt er inderdaad op, maar als jij zegt van niet....

    succes met je verhaal


    Oh, dat was niet de bedoeling.
    Ik dacht dat Frans Duijts zonder j geschreven werd.
    Ik deed het meer voor de grap, met de oorlog tussen Duitsland en Frankrijk.
    Bij deze gaat Frans Duijts in mijn story dus door het leven als Frans Duits.


    we are as indestructible as we believe ourselves to be ~John Green

    CnN schreef:




    Zanger Frans Duijts werd op 20 februari 1905 uitgenodigd om op te treden in het Mussée Guimet, dit was het begin van een groot avontuur. Op de avond van 5 maart 1905 deed hij een succesvol optreden met de beroemde exotische danseres Mia. Ze werden een gigantisch duo, en deden veel optredens op verschillende locaties in het rumoerige Europa. Duitsland en Frankrijk waren verstrengeld in een groot meningsverschil, wat later zou uitmonden in de Eerste Wereldoorlog. Het avontuur begon alleen pas echt, toen Mia zich anders bleek voor te doen dan iedereen aanvankelijk dacht.


    “The dance is a poem of which each movement is a word.”
    - Mia




    Dit is mijn story, met als thema Historisch.
    Je story wordt niet goedgekeurd. Meer info vind je in een pb.


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?

    Avarosa schreef:
    (...)Je story wordt niet goedgekeurd. Meer info vind je in een pb.

    Mijn verhaal Abigail staat nog niet in de lijst van historisch, als ik goed heb staat het op de vorige pagina, als dit niet het geval is dan quote ik even mijn verhaal


    Standing frozen, in the life I've chosen. You wont find me, the past is all behind me. Buried in the snow.

    De lijst is nog niet upgedate. Ik dacht dat ik dat gisteren al tegen je had gezegd. (tenzij ik je nu verwar met iemand anders)


    Mirror, mirror on the wall, will there be glory if I fall?