• De verhaallijn:

    Met een groep jongeren zit je in Dark Side. Geen van allen ben je blij dat je hier zit. De leiding is gewelddadig en wil met alle macht de touwtjes in handen houden. De verhaallijn is soepel en dus kun je het volledig naar wens buigen. Willen ze ontsnappen? Komen ze in opstand? Blijven ze in het weeshuis en zetten ze de boel op stelten? Who knows...

    het verpleeghuis:
    van buitenaf:


    eetzaal:


    slaapzaal:



    De jongens en meiden hebben aparte slaapzalen en aparte badkamers.

    intro

    Welkom bij Dark Side pleeghuis voor jongeren. Wij vangen jongeren op in de leeftijd van 14 tot 21 die om welke reden dan ook niet meer thuis kunnen wonen. Ontsnappen ia niet mogelijk vanwege onze locatie in een kilometers groot bos en onze nieuwste technieken.

    Vanwege de moeilijke leeftijden hebben we wel enkele regels:

    1. Om tien uur savonds gaat het licht uit en mag er niet meer op de gangen worden rondgedwaald of worden gesproken.
    2. Jongens en meisjes slapen op aparte afdelingen.
    3. Een seksuele of romantische relatie tussen jongeren in het weeshuis is streng verboden.
    4. Tussen zeven en acht uur word het ontbijt aangeboden. Ben je te laat dan heb je geen ontbijt.
    5. Roken en drinken zijn ten strengste verboden.
    6. Om 5 uur wordt het diner aangeboden. Hiervoor Geld hetzelfde als bij het ontbijt. Te laat is geen eten.
    7. Opstandig gedrag wordt niet getolereerd.
    8. Schooluniformen moeten ten alle tijden tijdens schooltijden worden gedragen!
    9. Van 9 tot 3 is er school, met pauze's van 10:00 tot 10:15 en van 12:00 tot 12:45.
    10. Klusjes worden gedaan in je vrije tijd, na het avondeten.
    11. electronica mogen één keer in de week worden gebruikt, op zaterdag in het weekend van 11 tot 12.
    12. Er wordt geen contact gezocht met mensen buiten het pleeghuis.
    13. Van 7 tot 8 is het stiltetijd, er word dan niet gesproken.
    14. Op zondag is er van 12 tot 3 een groepsactiviteit waaraan alle jongeren verplicht deelnemen.

    Wanneer iemand zich niet aan de regels houd, zullen er consequenties volgen. De leiding mag zelf deze consequenties opstellen, naargelang van de overtreding


    Lijstje:

    Naam:
    Leeftijd:
    Innerlijk:
    Waarom hier:
    Foto/uiterlijk:
    Nieuw/ hoelang hier:
    extra

    regels:

    1. Schrijven in de eerste persoon
    2. Stukken schrijven van minimaal 5 regels. Af en toe een kort antwoord kan, maar probeer lange stukken met gevoelens etc. te schrijven zodat anderen er goed op kunnen reageren
    3. ervaring hoeft niet, maar is wel handig ;)
    4. Drama is prima, net als 16+,maar houdt het beperkt!
    5. Geen eendagsRPG!
    6. En probeer je personage zo gedetailleerd mogelijk te maken, geen perfecte personages please!
    7. Have fun :P



    Girls: VOOR NU VOL
    Ayalynn Denola - Rawiyah
    Nova McCarter - DevIce
    Nicole Brendalynn "Brandy" Martin. - Kayal
    Jolene Heather Cain - Meraki
    Maison Grase McLoid - weak
    Jane Bennet -LittleNinja
    Jules Charlotte Hastings- dumbledore
    Giselle Cémentine des Barres - Leidenschaft

    Boys:
    Ryder Finn Valentiné Montgomery - dumbledore
    ]Thomas Daniel Smiths. - bootin
    Raven Henderson - Lovelost
    Chase Aiden Walker -Meraki
    Christyan Raeder - DevIce

    [ bericht aangepast op 3 jan 2014 - 15:59 ]


    If you want someone to trust you, you should give them a reason.

    Chase Aiden Walker
    Mijn ademhaling is al een stukje gejaagder en ik bijt kort op de binnenkant van mijn wang.
    'Oké, stop. Gozer, je moet nu echt even op je attitude gaan letten, want ik raak echt heel erg geïrriteerd door jou. Waar haal je het lef vandaan om hier binnen te komen wandelen en meteen te doen alsof je de boel hier ownt.' Ik zet expres een stap dichterbij, gelukkig ben ik groter, anders zou dit helemaal geen indruk maken. 'Het is dat ik nu net wakker ben en daardoor te moe, maar anders had ik je hier nu allang tegen de muur omhoog gehad,' sis ik kwaad.


    everything, in time

    Ryder Montgomery
    Chase zette dreigend een stap naar me toe en barstte lichtelijk uit. Ik voelde me niet geïntimeerd door hem, hoewel hij daar toch hard zijn best op deed. Over zijn schouder zie ik een mooi meisje lopen dat met een verafschuwende blik naar Chase kijkt.
          Chase zag dat ik die richting in keek en volgde mijn blik om te zien waar ik naar keek. Hij leek haar te kennen. Hij zette weer een stap weg van me en deed ineens compleet anders dan hij enkele seconde geleden deed.
          'Wie is dat dan?' vroeg ik rustig.

    Jules Hastings
    Ik zag Chase staan met een jongen die ik nog nooit had gezien. Waarschijnlijk was hij nieuw en daar maakte Chase graag gebruik van. Hij stond dicht bij de jongen en het zag er naar uit dat hij hem een klap wilde verkopen. Ik rolde mijn ogen. Chase was altijd zo licht geraakt.
          Ik bleef even stil staan en zag toen dat Chase me zag. Op dat moment deed hij volkomen onschuldig en toverde een glimlach op zijn gezicht. Ik fronste mijn wenkbrauwen en forceerde een kleine lach, waarvan je meteen kon zien dat hij niet gemeend was.
          Chase moest echt wat aan zijn houding doen.


    Big girls cry when their hearts are breaking

    Chase Aiden Walker
    Terwijl ik zo dreigend mogelijk probeer over te komen, kijkt Ryder alleen maar ergens anders heen. Hallo, ik sta hier hoor! Ik volg zijn blik. Kut, Jules! Meteen doe ik een stap achteruit en glimlach haar toe, waarnaar ik me voor een kort moment nog terug naar Ryder draaide.
    'Jules, niet voor jou. You're lucky this time, verdwijn,' sis ik zacht, waarna ik me weer omdraai naar Jules. Ze lacht, maar het is overduidelijk niet gemeend.
    'Hij begon, Juul,' verdedig ik mezelf. 'Hij daagde me uit, dan mag ik mezelf toch zeker wel verdedigen?' Ik ben haar niet eens verantwoording schuldig, het is belachelijk dat ik dit aan haar sta uit te leggen.


    everything, in time

    Lale Grains

    de klok gaf al half 8 aan en iedereen maakte zich al klaar om naar beneden te gaan. velen onder luid protest omdat de badkamerdeur nog steeds dicht was. ik zag dat Maison nog sliep en zachtjes tikte ik tegen haar aan. "maison wakker worden anders mis je het ontbijt" zeg ik zacht en ik kan nog net een klap voorkomen. ik wacht totdat ze met een slaperig hoofd rechtop gaat zitten in bed "je hebt nog 25 minuten" zeg ik en loop alvast richting de eetzaal, waar vast nog niemand zal zijn


    Everything is possible,you just had to believe

    Simbaaa schreef:
    Lale Grains

    de klok gaf al half 8 aan en iedereen maakte zich al klaar om naar beneden te gaan. velen onder luid protest omdat de badkamerdeur nog steeds dicht was. ik zag dat Maison nog sliep en zachtjes tikte ik tegen haar aan. "maison wakker worden anders mis je het ontbijt" zeg ik zacht en ik kan nog net een klap voorkomen. ik wacht totdat ze met een slaperig hoofd rechtop gaat zitten in bed "je hebt nog 25 minuten" zeg ik en loop alvast richting de eetzaal, waar vast nog niemand zal zijn


    Ik wil niet gemeen zijn, maar dit is een beetje raar, haha. Je begint net over die deur die niet open gaat (daar heb ik btw op gereageerd) en vervolgens switch je ineens naar iets heel anders. Ik snap dat je naar Maison wilt omdat die nog niemand heeft en dat is natuurlijk prima, maar het is logischer als je het natuurlijker laat overlopen, snap je wat ik bedoel? Beetje lastig uit te leggen, haha.


    everything, in time

    Meraki schreef:
    (...)

    Ik wil niet gemeen zijn, maar dit is een beetje raar, haha. Je begint net over die deur die niet open gaat (daar heb ik btw op gereageerd) en vervolgens switch je ineens naar iets heel anders. Ik snap dat je naar Maison wilt omdat die nog niemand heeft en dat is natuurlijk prima, maar het is logischer als je het natuurlijker laat overlopen, snap je wat ik bedoel? Beetje lastig uit te leggen, haha.


    ja ik denk dat ik het wel snap :) beter dat je me hierop wijst. ik zal erop letten


    Everything is possible,you just had to believe

    Simbaaa schreef:
    (...)

    ja ik denk dat ik het wel snap :) beter dat je me hierop wijst. ik zal erop letten


    Heel fijn dat je het niet beledigend opvat, dankjewel, want zo was het echt niet bedoeld! ^^,


    everything, in time

    HAPPY 2014 !!
    @DevIce : Sorry dat ik je zo lang liet wachtten (flower)

    Jane Bennet

    'Had je een slechte droom?' hoorde ik iemand achter me zeggen. Ik draaide me snel om om te zien wie er aan het woord was. Het bleek een roodharig meisje te zijn met grote donkerblauwe ogen die ongeveer één meter en iets in de zestig moest zijn. Ze was redelijk tenger en zag er wat broos uit. 'In mijn begin tijd sliep ik ook altijd slecht. Veel nachtmerries.' vervolgde ze. 'Hoe heet je? Ik heet Ayalynn.' zei het meisje terwijl ze haar hand uitstak. Ik keek naar de hand terwijl ik demijne zelf uitstak. 'Hoi, ik ben Jane' zei ik met een twijfelende glimlach terwijl ik de hand schudde. 'En ik had niet bepaald een slechte droom maar ik herinnerde me niet echt meer waar ik was.' vervolgde ik. Oh wacht, misschien denkt ze nu dat ik Alzheimer heb ofzoiets, we zitten tenslotte wel nog altijd in een instelling. 'En ik heb geen Alzheimer.' voegde ik er nog bij alsof ze me dat gevraagd had.


    Jump, and you will find out how to unfold your wings as you fall

    Bootin schreef:
    Thomas Daniel Smiths
    ''Ja, ik ben nieuw,'' siste hij en ik fronsde met een kort, spottend lachje. De jongen boog zich over mij heen en een klein lachje speelde op zijn lippen. ''Maar dat geeft jou geen enkel recht om je als een achterbakse eikel te gedragen, vind je niet?'' Zei hij en hij plaatste een hand boven mijn hoofd. Ik kwam op de één of andere manier altijd in dit soort situaties terecht. ''Ik gedraag mij als een achterbakse eikel - wanneer ik wil. Dat jij dat nou niet aankunt,'' zei ik iets zachter dan ik daarnet deed maar ik moest vooral niet terug gaan deinzen.
    ''Luister, ik vroeg je gewoon wat. En je wilt niet delen, dat is prima, maar jongetje.. Vergeet niet wie je hier voor je hebt,'' grauwt hij en ik knikte kort en grijns dan speels. Ik was misschien wel de jongste in dit huis maar ik nam zeker geen blad voor mijn mond. ''Je hebt geluk dat Chris niet wil dat ik voor problemen zorg en dat ik het idee heb dat ik jou wel mag.. Je bent recht voor zijn raap en daar houd ik van,'' zei hij en ik schudde mijn hoofd.
    Als hij maar niet dacht dat ik nu vriendjes - vriendjes wou worden. ''Ik ben Daniel, Chris.. Het zit nogal ingewikkeld, maar ik ben er zeker van dat je er uiteindelijk wel achter komt,'' zei hij terwijl hij een stap naar achter zette. ''Laat die peuk maar zitten,'' mompelde hij vervolgens en ik lachte weer met een spottende toon. ''Jij bent helemaal gestoord,'' zei ik en leunde iets subtieler tegen de muur nu de hand van Chris weg was. ''Twee persoonlijkheden? Jij hoort hier maar al te goed,'' zei ik en had nog een brede grijns op mijn gezicht. ''Ik ben Thomas,'' zei ik kortaf en bekeek de jongen. ''Ik hoop dat je er ooit achter komt - wie je echt bent,'' zei ik en zat met een grijnsje gesierd aan mijn piercing. Het was een soort tik wat ik altijd deed als ik gewoon extreem geërgerd was.


    Chris

    De stem van Thomas klonk zachter toen ik dichterbij kwam, dat had ik maar al te goed gemerkt en ik grijnsde kort. "Twee persoonlijkheden? Jij hoort hier maar al te goed.", zei Thomas en ik schudde mijn hoofd. 'Dat is niet de reden dat ik hier zit, dat zou er nog eens bij moeten komen.', zei ik chagrijnig. Ik werd nu al helemaal gestoord van dit huis.. Ik kon de grijns wel van zijn smoel afslaan. Ik kneep mijn ogen dicht en wankelde even toen ik voelde hoe Chris sterker werd, ik opende mijn mond en voelde dat het te laat was.

    Verdwaasd kijk ik om me heen en zie de jongen voor me tegen de muur aangeleund staan. Hij zat aan zijn piercing en had een vreemde lach om zijn mond. Oh shit. Ik draaide met mijn ogen en zuchtte kort. Ik had geen flauw idee wat er aan de hand was en ik ging met een hand door mijn haar. "Ik hoop dat je er ooit achter komt - wie je echt bent.', ik schudde mijn hoofd kort. 'Zat het maar zo makkelijk.' Ik kijk om me heen en besef me dan dat ik weg ben geweest. 'Ik denk dat ik mijn excuses aan moet bieden voor mijn gezeik... Daniëls gezeik.', zei ik kort. Wat was ik blij dat ik hier niet zat om vrienden te maken, want dat ging hem nu sowieso niet meer worden. Ik kuchtte even. 'Hoelaat gaan we hier eigenlijk eten? Ik heb honger.'


    If you want someone to trust you, you should give them a reason.

    LittleNinja schreef:
    HAPPY 2014 !!
    @DevIce : Sorry dat ik je zo lang liet wachtten (flower)

    Jane Bennet

    'Had je een slechte droom?' hoorde ik iemand achter me zeggen. Ik draaide me snel om om te zien wie er aan het woord was. Het bleek een roodharig meisje te zijn met grote donkerblauwe ogen die ongeveer één meter en iets in de zestig moest zijn. Ze was redelijk tenger en zag er wat broos uit. 'In mijn begin tijd sliep ik ook altijd slecht. Veel nachtmerries.' vervolgde ze. 'Hoe heet je? Ik heet Ayalynn.' zei het meisje terwijl ze haar hand uitstak. Ik keek naar de hand terwijl ik demijne zelf uitstak. 'Hoi, ik ben Jane' zei ik met een twijfelende glimlach terwijl ik de hand schudde. 'En ik had niet bepaald een slechte droom maar ik herinnerde me niet echt meer waar ik was.' vervolgde ik. Oh wacht, misschien denkt ze nu dat ik Alzheimer heb ofzoiets, we zitten tenslotte wel nog altijd in een instelling. 'En ik heb geen Alzheimer.' voegde ik er nog bij alsof ze me dat gevraagd had.


    Nova

    'Hoi ik ben Jane.', zei het meisje dat in bed lag. Ik keek naar Ayalynn en trok mijn benen tegen me aan. 'En ik had niet bepaald een slechte droom maar ik herinnerde me niet echt meer waar ik was.', ging ze verder. 'En ik heb geen Alzheimer.', Ik fronsde mijn wenkbrauwen. Ik kon de link niet helemaal leggen, maar het zal wel. Ik sta op omdat er wat rumoer bij de deur ontstond. Ik stond op en keek naar de meiden. 'Jullie zouden wellicht op willen staan... Het is bijna etenstijd, als je niet op tijd bent dan is er geen ontbijt voor je.', zei ik, waarna ik richting mijn eigen bed liep. Snel pakte ik een pakje sigaretten en drukte ik hed in mijn bh. Misschien dat ik na het ontbijt even gauw een peukje zou kunnen doen. Ik had er behoefte aan.


    If you want someone to trust you, you should give them a reason.

    Ayalynn Denola

    "Hoi, ik ben Jane" Zegt het meisje, en ze steekt ook haar hand uit. "En ik had niet bepaald een slechte droom maar ik herinnerde me niet echt meer waar ik was." "je wilt hier het liefst ook niet zijn." zeg ik. "en ik heb geen Alzheimer." vervolgt ze. "Ik snap het, het is inderdaad niet prettig om in het begin hier wakker te worden. Niet dat het nu wel leuk is, het is altijd een hel hier. behalve dat Lucifer hier niet is, had gezelliger geweest dan met deze leiding..." Ik hoop maar niet dat ze gelovig is en nu denkt dat ik een Satanist ben ofzo.
    Plotseling word alles onscherp. Een zwarte leegte breid zich uit in mijn zicht. Ik kan niet meer denken, behalve dat het moet ophouden. Iemand gilt. Ik krijg flashbacks van mijn vader die me slaat, en ik die word achternagezeten door waakhonden. Langzaam trekt het zwarte niets op, en begin ik weer helder te zien. Ik tril als een gek, en ik hyperfentileer. " sorry" waarom moet ik nu een aanval hebben, straks heb ik Jane bang gemaakt.


    Ayalynn's aanval zag er zo uit: haar pupillen verweiden, en ze valt op de grond, en ze krult zich op. Ze drukt haar handen tegen haar hoofd, en ze begint te gillen. Dan houd het langzaam op, en trilt ze enzo, zoals ik al gezegt had in haar stukje.
    Voor degene die het zien, dan kunnen ze beschrijven wat ze zien zegmaar.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Nova

    Ik hoor een gil en draai me om. Ayalynn ligt opgekruld op de grond. Ik snel me naar haar toe en kniel naast haar op de grond wanneer ze weer een beetje bijkomt. Het was niet zo dat ik niet was geschrokken, maar ik had het al vaker meegemaakt. 'Wow, dat was onverwachts. Gaat het?' Ze verontschuldigd zich ook nog. 'Je hoeft toch geen sorry te zeggen, dat is nergens voor nodig.', mompel ik. Ik veeg een pluk haar uit mijn gezicht en probeer haar recht aan te kijken. 'Ayalynn... Ben je er weer bij?', vraag ik dan. Het zou fijn zijn als ik de bevestiging kreeg dat ze weer terug was. Niet dat ze zodadelijk op de trap opnieuw wegzakte, want dan zou het wel eens heel anders af kunnen lopen.


    If you want someone to trust you, you should give them a reason.

    Thomas Daniel Smiths
    ''Dat is niet de reden dat ik hier zit, dat zou er nog eens bij moeten komen,'' zijn humeur was bergafwaarts aan het gaan en ik fronste diep. De jongen rolde met zijn ogen en een korte zucht verliet zijn mond. ''Zat het maar zo makkelijk,'' zei hij en ik zag dat hij om zich heen keek.
    Ik vroeg mij serieus af wat het probleem was van die jongen. ''Ik denk dat ik mijn excuses aan moet bieden voor mijn gezeik.. Daniëls gezeik,'' zei hij kort. ''Jij bent ziek,'' zei ik kort en trok mezelf van de muur af. ''Hoelaat gaan we hier eigenlijk eten? Ik heb honger,'' zei hij onverwachts en hij kuchte kort. Ik rolde nu net zo overdreven met mijn ogen en ging dreigend voor hem staan en tilde mijn hoofd lichtjes omhoog om naar zijn gezicht te kunnen kijken.
    ''Wat als ik dat nou even niet ga zeggen?'' Zei ik plagerig en grijnsde speels naar hem. Als hij het zo wou doen - kon ik het ook kinderachtig gaan spelen.
    Mijn handen liet ik iets verder in mijn broekzak zakken en ik liep al iets voor hem uit. ''Nou, tot ziens hé,'' zei ik en glimlachte zwakjes en gemaakt naar hem. Die jongen had in ieder geval een goede eerste indruk bij mij achtergelaten.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 21:02 ]


    Everything is illuminated by the light of our past.

    DevIce schreef:
    Nova

    Ik hoor een gil en draai me om. Ayalynn ligt opgekruld op de grond. Ik snel me naar haar toe en kniel naast haar op de grond wanneer ze weer een beetje bijkomt. Het was niet zo dat ik niet was geschrokken, maar ik had het al vaker meegemaakt. 'Wow, dat was onverwachts. Gaat het?' Ze verontschuldigd zich ook nog. 'Je hoeft toch geen sorry te zeggen, dat is nergens voor nodig.', mompel ik. Ik veeg een pluk haar uit mijn gezicht en probeer haar recht aan te kijken. 'Ayalynn... Ben je er weer bij?', vraag ik dan. Het zou fijn zijn als ik de bevestiging kreeg dat ze weer terug was. Niet dat ze zodadelijk op de trap opnieuw wegzakte, want dan zou het wel eens heel anders af kunnen lopen.


    Ayalynn

    "wow dat was onverwachts. Gaat het?" Zegt Nova. "je hoeft toch geen sorry te zeggen, dat is nergens voor nodig." mompelt ze. Ze zit voor me, en ze duwt een plukje haar uit mijn bezweette gezicht. Ze kijkt me recht in mijn ogen en vraagt of ik weer bij ben. Ik knik. Ik voel me wat duizelig, maar toch ga ik recht op staan. Ik bal mijn vuisten, en loop naar de badkamer. Ik moet tegen de muur leunen, omdat ik dreig weg te zakken. Ik kom bij de badkamer aan, en ik gooi water in m'n gezicht, en drink ook wat. Als ik me weer goed voel, loop ik weer terug, en bedank Nova dat ze me weer terug heeft weten te krijgen. Ik ben bang dat Jane nu doodsbang voor me is, omdat ik net een aanval moet krijgen als we kennis maken. "Ik heb niet zo vaak een aanval. Ongeveer 1 keer per week." ik pauzeer even. "vroeger was het erger. Toen had ik er soms wel drie per dag." zeg ik zacht. Mijn stem trilt nog een beetje.


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Bootin schreef:
    Thomas Daniel Smiths
    ''Dat is niet de reden dat ik hier zit, dat zou er nog eens bij moeten komen,'' zijn humeur was bergafwaarts aan het gaan en ik fronste diep. De jongen rolde met zijn ogen en een korte zucht verliet zijn mond. ''Zat het maar zo makkelijk,'' zei hij en ik zag dat hij om zich heen keek.
    Ik vroeg mij serieus af wat het probleem was van die jongen. ''Ik denk dat ik mijn excuses aan moet bieden voor mijn gezeik.. Daniëls gezeik,'' zei hij kort. ''Jij bent ziek,'' zei ik kort en trok mezelf van de muur af. ''Hoelaat gaan we hier eigenlijk eten? Ik heb honger,'' zei hij onverwachts en hij kuchte kort. Ik rolde nu net zo overdreven met mijn ogen en ging dreigend voor hem staan en tilde mijn hoofd lichtjes omhoog om naar zijn gezicht te kunnen kijken.
    ''Wat als ik dat nou even niet ga zeggen?'' Zei ik plagerig en grijnsde speels naar hem. Als hij het zo wou doen - kon ik het ook kinderachtig gaan spelen.
    Mijn handen liet ik iets verder in mijn broekzak zakken en ik liep al iets voor hem uit. ''Nou, tot ziens hé,'' zei ik en glimlachte zwakjes en gemaakt naar hem. Die jongen had in ieder geval een goede eerste indruk bij mij achtergelaten.


    Chris
    'Jij bent ziek.', zei de gast kort en ik snoof. Vertel mij wat. Alsof ik hierom had gevraagd. Ik haalde kort mijn schouders op. 'Wat als ik dat nou even niet ga zeggen?', was zijn antwoord op mijn vraag. Ik had het idee dat hij dreigend over probeerde te komen en ik fronsde mijn wenkbrauwen.
    'Nou dan niet, het was maar een vraag.', De jongen liep iets voor me uit. 'Nou, tot ziens hé.', zei hij toen met een neppe glimlach. Ik besloot niet in de gang te blijven en liep terug naar de woonkamer. Daar stond al een deur open en toen ik naar binnen liep besloot ik dat dit de eetzaal moest zijn. Een beetje onwennig leunde ik tegen de muur terwijl ik rondkeek. Het zag er niet bepaald gezellig uit en ik wist nu al dat ik me hier echt ga opvreten. Ik hou er niet van om veel binnen te zitten, en al helemaal niet met zo veel mensen tegelijk.

    [ bericht aangepast op 1 jan 2014 - 21:16 ]


    If you want someone to trust you, you should give them a reason.