echt mijn topic, was het 12 uur in de nacht?, heb ik van morge na me kranten voor niks te zitte wachten tot 12 uur, dacht in de middag, o god, gelukkig ben ik Abbo, en nu merk ik niets van deze geweldige mooie rpg
Angel liep stilletjes door de bossen van Eriador, aan de grensen van de Shire. Overal waar ze keek zag ze kleine bloempjes in het gras, Athalas werden ze genoemd, koningskruid. Ze reikte haar hand naar de kruiden dat voor haar voeten groeide en trok een klein beetje van de plant af. ze genoot van de geur.
De zoete geur deed haar aan haar ouders denken voordat ze onder de leiding kwam van Aragorn, zoon van Arathorn.
Toen ze acht jaar oud was bood ze haar diensten aan de grootvader van Aragorn; Arador zoon van Argonui. Arador had haar diensten aangenomen. maar haar pas beloofd dat ze hem mocht dienen al ze 20 jaar zou worden, ook al was dat nog wat jong, Arador herkende moed wanneer dat zich aanbood.
Helaas een paar jaar later sneuvelden Arador en werd zijn zoon Arathorn hoofd van de Dúnedain, en daar, ondanks haar verdriet om de dood van de oude man, verheugde Angel zich op, maar het geluk stond niet aan haar kant, noch aan de kant van haar verwanten want drie jaar na de dood van Arador werd het dorp overvallen door orks en Sneuvelde Arathorn. Een vrouw en zoon achter latend.
Angel moest wel lachen toen ze terug dacht aan haar eerste dag dat ze voor Arador stond en hem haar diensten bewees, maar ook tranen vloeide mee bij het verlies van haar grootste helden. Boven haar scheen de zon hoog en ergens achter haar hoorde ze een konijn weg springen.
'Ik zal uw kleinzoon goed dienen, heer Arador,'mompelde Angel terwijl ze het Athalas in haar zak stopte. 'Ik zal u niet teleurstellen.'
Snel deed Angel haar groenbruine mantelcap over haar hoofd en draaide zich om. Het was tijd om aan Halbalard, die nu over de Dúnedain regeerde, nu Aragorn in Rivendell verbleef.
[ bericht aangepast op 28 dec 2013 - 17:04 ]
A wizzard is never late Frodo Baggins, nor is he urly. he arrives precisely when he means to ~Gandalf