Clayton 'Clay' Davide Fontani || Timuto di Roma || Outfit
Nora had het bij het rechte eind. Als ik nu niet tactvoller en aardiger ging doen tegen Raquelle was de kans veel groter dat ik haar in de armen van Giovanni dreef in plaats van dat ik haar met me meekreeg. Maar ik moest zeggen dat ze het me verdomd moeilijk maakte. En ook al lukte het me om me verbaal kalm te houden, lichamelijk was het veel moeilijker.
“Cláy. Ik ga godverdomme niet met jóú en jóú vriendin mee.” siste ze nu tegen me waardoor mijn rechterwenkbrauw omhoog schoot. Ze dacht toch niet dat ik het zomaar kon tolereren dat ze eventjes zo de hele tijd tegen me deed terwijl ik haar gewoon maar probeerde te helpen. “Ik wil gewoon met je praten, Raquelle. Ik zei niet dat je mee moet gaan.” zei ik kalmpjes maar betweterig nadat mijn rechterwenkbrauw weer was gezakt. Goed zo, Clay. Niet laten zien dat ze je kan opjutten.
Ik hoorde hoe daarna Nora, Raquelle begon uit te dagen. Ik wist niet echt wat ze met haar plan wilde bereiken. Als ze uiteindelijk Raquelle naar haar kon leiden, moesten we nog steeds afreken met Giovanni. Ik wist dat die rat niet zomaar even wegging, hij zou namelijk elke gelegenheid nemen om me zien gekleineerd te worden. En dat zeker door een meisje. Raquelle had nu zoveel geluk dat ze mijn zusje was. Als onderleider had ik dit bij iemand anders niet kunnen toestaan.
Ik werd stilaan Raquelle’s kinderachtige gedrag beu en het duurde dan ook niet lang voor mijn tactheid bijna in het water viel. “Ja, en ik heb onderhand al gezegd dat je me met rust moet laten en dat ik niet met je mee ga lopen om dan een gezellig gesprek met jóú te hebben.” Haar stem klonk even rustig als de mijne eerder was. “Ja, en ik heb ondertussen al duizend keer gevraagd of je verdomme gewoon niet met me wilt praten.” beet ik haar toe. Ik had zoveel zin om haar gewoon over mijn schouder te zwieren en haar mee te nemen. Nora’s stem zorgde er echter voor dat ik het niet deed en weer kalm werd. “Jij hebt het recht niet eens om je hiermee te bemoeien, bitch.” zei Raquelle waarna mijn ogen gleden naar haar gebalde vuist. Typisch Raquelle. Blijkbaar zat woede dus echt wel in de familie. Naar mijn verbazing reageerde Nora echter niet op de scherpe opmerking en bleef ze de hele tijd kalm.
Toen Raquelle voorstelde aan Giovanni om het gesprek ergens anders voor te zetten, moest deze laatste natuurlijk weer toestemmen en een grote mond opzette waardoor ik Nora zachtjes hoorde zuchten. Als Raquelle nu met hem meeging dan zou het inderdaad een grote ramp worden. Ik wist dat ze dacht dat we dan niets meer voor haar konden doen en dat ze dan buiten onze macht was, maar zo dacht ik er niet over. Ook al zou ze met hem meegaan, zou ik ze nog steeds volgen. Dit zou waarschijnlijk dan uitdraaien op een gevecht met alle andere bendeleden van Assassini maar dat scheelde me niets. Ik moest en zou mijn zusje meekrijgen. Al was het met Nora en bleef ik achter.
Mijn verachting voor Giovanni werd met de seconde groter waardoor ik weer een rake opmerking naar zijn hoofd slingerde waarop hij weer iets beledigend terug slingerde maar ik reageerde er niet meer op. Ik was hiervoor Raquelle, niet om een gevecht tegen de leider van Assassini te spannen. Ik richtte me vervolgens weer kalm naar Raquelle om wederom een tevergeefse poging te doen die ze natuurlijk voor de duizendste keer moest afwijzen. “Raquelle..” begon ik om daarna Nora’s zacht gemompel te horen. Ze zei dat ik mijn excuses moest aanbieden. Ik slikte. Godverdomme. Moest ik nog sorry zeggen ook. Zij was wel diegene die moeilijk deed en mijn territorium betrad. Oké, misschien had ik daarstraks niet zo mogen reageren, maar het was wel met een goede reden geweest..
Net toen ik de besloot dat ik me beter kon excuseren – ook al wilde ik dit totaal niet – maar ik wist dat dat de enige manier ging zijn om haar zover te krijgen, zag ik opeens hoe ze naar Nora liep en deze tegen haar neus probeerde te raken. Natuurlijk haalde dit niets uit en wist ik dat ik niet moest ingrijpen omdat Nora het sowieso wel onder controle had. Maar tot mijn verrassing haalde Nora een vuurwapen tevoorschijn en richtte het daarna op haar maag. Dat was iets dat ik helemaal niet apprecieerde, ook al had Nora het recht om het vuurwapen trekken. Raquelle deed misschien wel zo moeilijk als ze kon maar het was en bleef wel mijn kleine zusje.
De opmerking die Raquelle daarna weer naar me toe slingerde, deed me toch wel iets of wat pijn. Ik wist dat ik een zielig leventje leed en niet aan de verwachtingen voldeed maar omdat er nog eens in te wrijven.. Och ja. Ze had het recht om kwaad op me te zijn.
Ik luisterde niet meer naar wat Nora zei maar trok Raquelle gewoon bij haar schouders mee, weg van Giovanni en Nora zodat ze het niet hoorden. Ik mocht niet zwak overkomen ten opzichte van Giovanni. “Raquelle.. Het spijt me, oké? Wat ik eerder allemaal tegen je heb gezegd, was fout van mij. Sorry.” Mijn handen lagen nog steeds op haar beide schouders terwijl ik oprecht in haar grijze ogen keek. Ik had haar echt gemist, ook al wilde ze dat niet geloven. “Wil je nu alsjeblieft wel met me praten?”
Rise and rise again until lambs become lions