Clayton Davide Fontani
“Ja oké goed. Je hebt gelijk. Wat wil je nu? Me nog dieper in de grond stampen door me te behandel als een klein kind?” Nog steeds was de woede in haar stem te horen, “Je bent ook mijn kleine zusje. Het is de bedoeling dat ik je bescherm, Raquelle Dat heeft niets te maken met in de grond stampen.”
Nu keek ik op mijn beurt ook haar geïrriteerd aan maar deze irritatie verdween als sneeuw voor de zon toen ze eenmaal huilde. Dit wist ik echter snel op te lossen door mijn vroegere methode te gebruiken als ze huilde en onmiddellijk verscheen haar vertrouwde glimlachje weer op haar gezicht.
“Ja, dat snap ik ook wel, maar ik had het over alleen jij, jij in je eentje, red je dat ook?” Ik maakte een ‘pfft’ geluid waarna ik met mijn hand door de lucht bewoog, alsof ik het wegwuifde. “Met gemak.” was dan ook het enige dat mijn mond verliet terwijl ik mijn zusje een beetje arrogant aankeek. Het was altijd grappig als we ons alle twee zo gedroegen. Hadden we vroeger vaak genoeg gedaan.
Ondertussen had ik een plagende opmerking gemaakt over de huilbaby die ze was toen ik ontdekte dat mijn grijze shirt een beetje nat was geworden. Haar befaamde pruillip kwam weer tevoorschijn op haar gezicht, “Lekker aardig, opschepper.” Ik keek haar hoofdschuddend lachend aan terwijl een ‘weet ik toch’ over mijn lippen rolde en haar daarna mee naar de bank trok om daarna over te schakelen op het onderwerp aanleren van vechttechnieken en het hanteren van een pistool. Raquelle wilde het onder de knie hebben zodat ze zich zou kunnen verdedigen. Ik stemde ermee in maar enkel op de voorwaarde dat ze niet in de bende zou stappen. Maar haar reactie was helemaal niet Raquelle-achtig waardoor ik onmiddellijk iets vermoedde en vroeg of ze het op onze levens wilde zweren. “Nee, sorry.” Haar stem klonk zacht waardoor ik zuchtte.
“Wanneer ga je nu eens begrijpen dat ik het gewoon niet wil? Je komt niet in de bende. Het is daar veel te gevaarlijk voor je. Dat was de deal, Raquelle.” Ik had allesbehalve geïrriteerd geklonken maar keek mijn zusje gewoon oprecht in de ogen. Ik wilde echt wat het beste voor haar was. “We praten er straks nog over.” voegde ik er nog aan toe toen ik besefte dat ik Nora nog moest bellen.
Ik schoot omhoog, merkte dat mijn mobiel niet in deze sportbroek zat waardoor ik naar mijn kamer liep. Enkele minuten later kwam ik al bellend de woonkamer binnen terwijl ik wachtte op het antwoord van Nora. “Ach… ik ben niet voor niets lid, gelukkig kan ik voor mijzelf zorgen.” Haar stem klonk veel te kil en ik vroeg me onmiddellijk af wat ik nu eigenlijk verkeerd had gedaan. Ik opende verbaasd mijn mond al om te vragen waarom ze zo deed maar ze zorgde er al snel voor dat ik hem weer dicht deed. Ondertussen was ik al naar de keuken gelopen. Ik liep altijd rond als ik belde.
“Alles goed met je zusje? Ik hoop dat ze niet teveel van mij is geschrokken..?” Ze klonk net zoals enkele uren geleden zakelijk waardoor een zachte onhoorbare zucht over mijn lippen rolde. “Mwah, alles is wel goed.” begon ik terwijl ik begon af te wegen of ik de situatie van morgen nu moest vertellen of niet. Ik had net de beslissing genomen om het haar te vertellen en bijna rolden de woorden over mijn lippen totdat ze me onderbrak.
“Ik kan het niet te lang maken, het is al laat en ik ben bezig met werk… ik heb geen zin in nachtwerk…” Ik wist dat ze me aan het afwimpelen af waardoor mijn wenkbrauwen fronsten. Ik had echt iets verkeerd gedaan, maar wat? Dat was de vraag. “Momentje Clay..” voegde ze er daarna nog aan toe waardoor ik nu helemaal raar opkeek.
Ik liet me leunen tegen het aanrecht van de keuken, wachtend op haar stem die terug zou beginnen praten. “Sorry voor het wachten, maar ik zei je al dat ik aan het werk ben.” Weeral die zakelijke stem.” Maakt niet uit en ja weet ik. Ik belde gewoon even omdat ik wilde checken of alles goed met je ging. Het spijt me trouwens dat ik je zomaar met die rat achterliet. Maar Raquelle…” begon ik maar door haar naam te zeggen, stroomden opeens alle woorden over mijn mond.
“Ik ga morgen enkele ‘vrienden’ van haar een bezoekje brengen.” Het woord vrienden had ik allesbehalve oprecht en vriendelijk uitgesproken. Het klonk eerder ironisch, bijna sarcastisch en bijtend. Waarschijnlijk zou Nora wel beseffen wat ik bedoelde met een bezoekje te brengen maar ze zou me toch niet op anderen gedachten kunnen brengen. Het bleef de hele tijd eventjes stil langs beide kanten waardoor ik opnieuw de stilte verbrak, “Zou je misschien willen meegaan?” vroeg ik opeens en even kon ik wel mezelf voor de kop slaan. Waarom zou ik nu in godsnaam het meisje dat ik juist een boontje voor had meenemen naar zoiets? Dan ziet ze hoe agressief en slecht je bent, Clay. Maar langs de ene kant…
“Jij bent diegene die me een beetje onder controle kan houden. Ik wil ze namelijk nog niet helemaal dood hebben. Maar je kent me.. als ik eenmaal flip..” Ik haakte al snel mijn zin af omdat we wel beide wisten wat er dan zou gebeuren. Ik wachtte gespannen af op haar antwoord en toen ze deze gaf, beëindigden we beide al snel het gesprek. Het was immers al laat. Nadat ik de telefoon had afgelegd, liep ik terug naar de woonkamer waar ik zag hoe Raquelle zachtjes in slaap was gevallen op de sofa. Een klein verterend glimlachje nestelde zich op mijn gezicht waarna ik naar mijn kamer liep en het deken af mijn bed trok. Ik liep terug, legde het over haar om vervolgens een kruisje op haar voorhoofd te vormen. Ja, Italianen waren erg katholiek.
Ik zette me naast Raquelle neer op het kleine plekje dat ze nog over had gelaten aangezien ze nu languit lag en al snel viel ik in een slaap. We zouden het er morgen wel over hebben.
Mijn ogen moesten wennen aan het zonlicht dat nu het appartement voluit binnen scheen. Het was negen uur ’s morgens, best wel vroeg dus. Ik rekte me uit en zag tot mijn verbazing enkel het deken opgevouwen naast me liggen. Hé? Waar was ze nu weer? Ik doorzocht alle kamers en kwam toen tot het besluit dat ze wederom de benen had genomen. Altijd hetzelfde. Als ik haar dan eens eindelijk toeliet in mijn leven, moest zij natuurlijk weer tegendraads doen en mijn leven verlaten. Ik durfde er zo voor te wedden dat ze weer op de straten hing. Ik douchte me dus tegen een hoog tempo om daarna mijn nieuwe propere kleding weer aan te doen. Een onderleider moest altijd goed voor de dag komen, ook al was hij maar een ONDERleider.
Met alle wapens terug op de juiste plaats en mijn sleutels in mijn broekzak, liet ik de deur achter me dicht vallen om me daarna weer naar buiten te begeven. Ik was van plan om Raquelle eerst te zoeken voor dat ik naar de plaats ging waar ik met Nora had afgesproken. We hadden meteen afgesproken in de rijke buurt om vandaar uit naar die verdomse jongeren te gaan. Maar mijn plan viel echter in het water toen ik een bekend figuur op de grond zag liggen met een hondje tegen zijn borst aangedrukt. Stephen. Wat deed die in godsnaam daar op de grond? Hij had zeker weer gedronken.
Ik hurkte me naast hem neer terwijl ik hem zachtjes aan zijn schouder schudde, “Stephen. Stephen. Wakker worden, man. De mensen kijken.” Dat laatste had plagend en treiterend geklonken. Ik kon immers wel goed opschieten met de man.
[Ik heb voor beide de naam in het vet gezet zodat jullie die hele tekst daarboven niet moeten doorlezen tot je bij jullie stukje komt. ^^]
Rise and rise again until lambs become lions