Nora (Leonora) Vieri || Timuto di Roma Outfit
Door mijn woede en teleurstelling had ik niet gemerkt dat Clayton een mes naar de jongen had gegooid. Ik duwde Clayton van mij af en trok mijn kleding weer recht. Pas toen hij opstond en het mes uit mijn muur wrikte viel het me op. Ik schudde mijn hoofd lichtjes, ik had al veel mee gemaakt in mijn huis. Genoeg kogels en messen hadden mijn arme muur geraakt en het leek nu echt bijna traditie te worden. Clayton bedreigde de jongen, een bedreiging waar zelfs ik de rillingen van kreeg. -Note aan mijzelf: nooit te laat komen bij Clayton-, hoewel ik eigenlijk nooit te laat was door mijn eigen schuld. Ik kon niet anders dan opgelucht zijn toen Clayton het mes weer opborg en niet opborg in de borstkast van Marco. Hoewel deze jongen mij nu zeer irriteerde en boos maakte, wilde ik hem niet dood hebben.
Ik stond op en sloeg mijn glas wijn achterover, zonde van een goed wijntje, maar zeker niet onnodig als ik de situatie een beetje in schatte. Het vuurwapen dat ik nog steeds in mijn hand had stopte ik in mijn kleine schoudertas. Hoe zeer ik mensen omleggen verafschuwde, ik ging nog steeds niet ongewapend de deur uit. Als het op een gevecht zou uitdraaien was ik zwaar in het nadeel, gezien mijn lichaam niet gebouwd was op fysieke gevechten.
Clayton draaide zich naar mij toe, zijn gezicht bevatte een grijns alsof er niets aan de hand was. “Klaar om te vertrekken?” vroeg hij mij.
Mijn onweersbui was nog lang niet vertrokken, maar ik wist het toch voor elkaar te krijgen om een glimlach op mijn lippen te persen. Ik hing mijn tasje over mijn schouder en liep langs beide heren. "Het moet maar..." antwoordde ik en liep de deur door, nadat beide heren mij gepasseert waren sloot ik mijn huis af.
Het politie bureau was niet gek ver lopen, maar ik had ergens wel spijt van de hakken. Als we nu narigheid tegenkwamen was ik niet in staat om weg te rennen of mij soepel te bewegen. "De volgende keer nemen we de auto" mompel ik meer in mijzelf dan tegen Clayton. Het politie bureau in het oude gedeelte was niet heel groot, maar gezien ik mijn onderzoeken wel deed wist ik dat dit slechts een post was. Er waren er meer, maar die waren eigenlijk geheim. In dit gebouw was er altijd een hoge pief aanwezig en dat was voordelig voor mij.
Toen we de straat van het bureau inliepen keek ik Clayton aan, "Ik wil in eerste instantie geen dreiging vormen, dus blijf met Marco buiten staan. Als je ook maar het idee krijgt dat er iets mis is, doe me een lol... en kom me helpen" zeg ik met gedempte stem. Tuurlijk was ik zenuwachtig, het bleef altijd een risico wanneer ik een missie uitvoerde.
De heren achter mij latend stap ik het bureau binnen. Mijn schouders recht, mijn borsten vooruit en mijn kin iets geheven, als ik mij niet zeker voelde zorgde ik er wel voor dat ik er zeker genoeg uit zag. Mijn blik gleed meteen analyserend door de ruimte, twee mannen waren aanwezig in de ruimte. Ze kende mij, dat was wel te zien aan hun blik. Maar dat was ook niet verwonderlijk, vrouwelijke bendeleden waren niet echt normaal en ik wist mijn indrukken altijd wel achter te laten. Ik had vaker de politie gepaaid om iets gedaan te krijgen, al was het maar om een bendelid zonder geweld vrij te krijgen.
Toen ik aan de balie melde dat ik de commissaris wilde spreken, een van hen verdween meteen naar een achterligende ruimte terwijl de andere man mij te woord stond. "Een momentje mevrouw" zei de man wat koud tegen mij.
"Goed dan, eentje dan" glimlachtte ik sluiks. Op dat momentging de deur weer open en stapte een bredere man naar buiten. Gezien de strepen op zijn schouders was dat de man die ik wilde spreken. Blijkbaar had de andere man hem al ingelicht over mijn indentiteit, ik zag de grijns op zijn gezicht terwijl deze blik steeds meer afgleed naar beneden. "Als u mij wilt volgen..." bromde hij, waarnaar hij mij voor ging naar de achterruimte.
Direct toen ik de deur door was gelopen hoorde ik de deur achter mij dichtslaan. Mijn hand lag op mijn tasje terwijl ik mij langzaam en soepeltjes omdraaide.
"U wilde mij spreken?" bromde de man met een zware stem terwijl hij een stap dichterbij zette. Hij stak zijn hand uit op mij te begroetten, maar zodra ik zijn hand had vast gepakt versterkte de grip en trok hij mij naar zich toe. Gezien ik nog geen ernst zag hierin keek ik de man met een grijns aan, "U heeft wel lef om mij zo te behandelen commissaris" prevel ik zacht maar sterk. "Ik kwam u een voorstel doen... Zoals u misschien wel kan vermoedden heb ik een hekel aan de bende Gli assassini... en zoals ik kan vermoedde heeft u dit ook?" begon ik.
De man bromde, maar aan de manier waarop kon ik een ineenstemming horen.
"Ik wilde een deal maken... inruil dat u mijn bende met rust laat, zal ik de drugsroutes bekent maken van Gli assassini" glimlachtte ik terwijl ik mij iets naar hem toe vleide. Contact maken werkte altijd, en aan zijn verschuivende handen te voelen... nu ook.
Echter deed deze man iets wat ik niet verwacht had, met een smak werd ik tegen de muur aan geduwd. Niet een, ik ga akkoord en wil nog iets anders, maar een jij gaat voorlopig nergens meer heen duw. Ik herstelde mijzelf snel vrijsnel van deze verwarrende situatie en keek de man boos aan. "Ik stel voor dat je mij nu los laat" grom ik boos.
"Drugsroutes... ze leveren mij niet half zoveel op, als dat jij doet" bromde de man, "Bovendien scheeld dat weer een bendelid van Timuto di Roma".
Ik worstelde mijn hand los en gaf de man een flinke tik in het gezicht, "Het levert je een..." maar voor ik mijn zin kon afmaken raakte de man zijn hand mij hard in het gezicht. Alleen vergeleken met mijn hand kwam dit veel harder aan, het was dan ook niet verwondelijk dat de klap mij letterlijk van mijn benen sloeg en ik op de koude harde grond belandde. Mijn hand gleed mijn tas in en pakte het vuurwapen.
De man die ook niet achterlijk was sprong boven op mij en dwong mijn hand met het wapen tegen de grond, zodat het gericht was op de muur. Zijn andere hand omsloot mijn keel waardoor ik behalve het geluid van verstikking geen lawaai meer kon maken. Wanhopig deed ik pogingen de man te laten stoppen en van mij af te krijgen, maar deze beer van een vent bewoog geen millimeter. Ik moest Clayton waarschuwen voor ik het bewust zijn zou verliezen, maar hoe? Zonder nog na te denken haalde ik de trekker over wat resulteerde in een oorverdovend schoot dat door de ruimte galmde.
De man liet mijn keel los, maar voor ik naar adem kon happen sloeg hij mij opnieuw hard in het gezicht. De ijzeren smaak van bloed proefde ik in mijn mond en begonnen er sterretjes vormen in mijn zicht. Weer omsloot de hand mijn keel, die er ondertussen flink rood zou moeten uitzien van de wurggreep.
[ bericht aangepast op 6 dec 2013 - 23:09 ]
Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.