Clayton 'Clay' Davide Fontani || Timuto di Roma || Outfit
“Dat heb ik je net uitgelegd Clay..” verliet Nora’s mond toen ik eenmaal eindelijk aan de beurt kwam om mijn zegje over haar woorden te doen. Ik negeerde de opmerking maar besloot om gewoon verder te praten. Nu was het mijn beurt om eens mijn mening te laten horen. Natuurlijk had ze me ergens gekwetst met haar uitleg. Ik begreep dat ze zichzelf wilde beschermen en ook niet alle riciso’s wilde nemen maar was onze relatie het dan niet waard? Ik bedoel, als ik naar haar uitleg luisterde, zei ze zelfs dat ik mijn positie onderleider in gevaar bracht door een relatie met haar aan te gaan. En ik zou het helemaal niet eens erg vinden. Oké, natuurlijk was onderleider worden één van de grote hoogtepunten geweest in mijn leven. Dat gevoel kon nooit iemand me weer afnemen. Maar het worden van een onderleider had ook veel negatieve punten gehad. Ik had mijn familie achtergelaten en moest altijd op mijn hoede zijn voor mezelf en voor de mensen die ik lief had. Natuurlijk zou ik het liefste gewoon onderleider blijven en terug contact hebben met iedereen en een relatie met Nora opbouwen. Maar ik werkte eraan. Ik had Raquelle gisteren terug in mijn leven gehad en het was één van de beste gevoelens die ik dit jaar mocht ervaren. Hetzelfde gold voor gisteren toen Nora me kuste. Maar ik wist dat ik wel misschien deze dingen allemaal kon combineren, het zou alleen heel veel moeite langs mijn kant vergen. En ik was bereid om dit te geven.
“Hoe kun je dat nu zeggen? Ik dacht dat ik naïef was! Natuurlijk zal er altijd spraken zijn van ongelijkwaardigheid, zeggen dat dat niet zo is, is zeggen dat je normale leven en het leven binnen een bende twee verschillende dingen zijn! Clayton… mijn leven is de bende, mijn privéleven is de bende..” Ik gokte erop dat ze nu recht in mijn ogen keek, maar door de zonnebril kon ik het niet met zekerheid zeggen. “Ik baseer mijn uitspraken niet op het achtereind van een kip.” Door haar laatste opmerking kon ik niet anders doen dan zachtjes grinniken.
“Wat een geweldige woordkeuze heb je vandaag. Maar nee.. je baseert je uitspraken op je pessimisme.” Ik wreef even over mijn nek om daarna de hand naar mijn donkerbruine haren te verplaatsen.
“Jij kijkt alles veel te pessimistisch. Er bestaat een kans om een privéleven buiten het bendeleven op te richten, Nora. Het is niet omdat ze elkaar nu overlappen, dat het niet meer mogelijk is. Deze relatie is juist de kans op het maken van een privéleven. Ons privéleven.” Daarna voegde ik er nog aan toe dat ik het nooit zou toelaten dat mijn zaken werden vermengd en dat ik altijd op oprecht zal handelen bij het uitoefenen van mijn job. Maar zoals altijd kon ik het niet laten op de charmante Clayton naar boven te halen. Ik wist niet of mijn flirterig gedrag enig effect op haar had sinds ze nog steeds haar zonnebril op had en ik het gevoel in haar ogen niet kon aflezen.
“Luister Clay… ik begrijp de dingen die je doet… maar ik merk dat ik verwachtingen stel. Ik kan je niet steeds verbeteren of een stop roepen als je mij weer ergens gewoon laat staan. Ik snap dat als het om je familie gaat je alles om je heen laat vallen… Maar als Giovanni zijn kans had gegrepen had ik er niet meer geweest… als Stephen liever mij had gemist dan Marco had ik er niet meer geweest. Het is ook mijn fout… ik stel verwachtingen, maar daar kan ik waarschijnlijk weinig aan doen, dan de bron uitschakelen waarom ik verwachtingen heb.” Eindelijk had ze het eruit gegooid. Al een eeuwigheid had ik gewacht tot het moment dat ze eindelijk ging zeggen wat ik nu verkeerd had gedaan.
“Je hebt het recht om ook verwachtingen te stellen in een relatie maar je mag niet vergeten dat dit ook voor mij nieuw is. Tuurlijk ga ik nog wel eens stommiteiten zoals iedereen wel doet begaan maar je kan niet opeens van me verwachten dat ik het hele parcours vlekkeloos afleg, Nora.” verliet oprecht mijn mond, ook al was het niet geheel de waarheid. Nora dacht misschien wel dat ik haar steeds was vergeten toen ik elke keer me de benen van mijn lijf liep voor mijn zusje. Maar in werkelijkheid had ik er al lang voor gezorgd dat ze steeds veilig en wel was. Sinds de avond van onze kus had ik namelijk al lang een bendelid de opdracht gegeven om haar steeds in het oog te houden als ik er niet bij was. Ik was niet dom, hoor. Ik wist ook wel dat er dingen konden gebeuren als ik niet bij haar was. Maar nu speelde ik het spelletje onwetend mee omdat wist hoe ze kon reageren als haar ‘privacy’ werd geschonden. Ze moest dit niet weten.
“Clay… je weet wat ik voor je voel.. En nogmaals, ik begrijp waarom je er niet kon zijn, ondanks dat ik wel verwachtte. Maar hoe kan ik…” Ze stopte abrupt met praten waarna haar bik nu naar de grond gleed. “Maar wat? Hoe je me kan vertrouwen? Nou simpel: je moet het gewoon doen. Ik weet dat ik een ongelofelijke stommerd kan zijn en impulsief reageren maar een relatie is gebouwd op vertrouwen, Nora. Je moet me gewoon vertrouwen, er is geen andere keuze.”
Toen Leonora begon te vertellen dat het allemaal alleen maar in drama zou eindigen en ze wist dat zij eerder een kogel zou opvangen dan mij, kon ik het niet langer meer aanzien. Waarom kon ze nu gewoon niet begrijpen dat ik echt van haar hield? Ik hield abrupt stilstand, pakte haar bij haar schouders beet om onmiddellijk daarna met een pleidooi van jewelste af te komen. Daarna kon ik het niet langer aan en snoerde haar mond dat vol met excuses en nee’s zat door mijn lippen op de hare te drukken. Ik voelde hoe ze haar handen tegen mijn schouders aanzette om me van haar af te duwen maar in de plaats van dat ik afstand creerde zoals ze wilde, deed ik het tegenovergestelde.
Mijn armen waren nu verplaats naar haar middel waarna ik haar steviger tegen me aantrok terwijl onze lippen geen moment van elkaar konden afweken. Als ze niet wilde luisteren naar mijn woorden moest ze maar voelen. Deze gevoelens waren echt niet zomaar oppervlakkig of een opvliegertje dat ik meestal had gevoeld als ik het bed deelde met een andere vrouw. Nee, deze gevoelens waren door en door echt en ik wist dat deze nooit meer mijn gehele leven zouden veranderen.
Al snel stopte ze met verzetten en voelde ik hoe haar handen mijn nek en wangen liefkozend begon te strelen. Ik kon het niet laten om tegen haar lippen te glimlachen. Ik zei toch dat ik altijd kreeg wat ik wil. Hoe vaak ze me ook zou afwijzen, nooit zou ik zomaar de moed opgeven. Waarom? Omdat ik wist dat ze voor me was gevallen maar dat gevoel enkel en alleen maar wilde wegduwen. De basis was er. De gevoelens waren er.
Uiteindelijk verbrak ik de kus met een brede glimlach op mijn gezicht waarmee ik mijn tanden bloot lachte. Haar gezicht voelde ik tegen mijn borstkas gedrukt. Het gevoel dat door mijn lichaam had gestroomd, was werkelijk geweldig en onbeschrijfelijk geweest. Alles klopte gewoon. Alles tot in de puntjes na.
Na enkele minuten daar te hebben gestaan, beide inzinkend welke woorden en acties er nu allemaal gezegd waren, zette ik een stapje achteruit om daarna haar kin vast te nemen en haar gezicht naar boven te liften. Ik keek haar aan een kleine glimlachje, “Geloof je het nu? Ik wil voor je gaan, Nora. Ik wil alles op alles zetten om dit te laten slagen. Geef me alsjeblieft gewoon de kans.”
Rise and rise again until lambs become lions