Guinness schreef:
Eens, natuurlijk wel onder de voorwaarde dat iedereen die verplicht word gesteld een keuring moet ondergaan. Als je een aandoening hebt kan je natuurlijk niet de trainingen doorstaan.
Ik vind dat de jongeren van tegenwoordig lui, onverantwoordelijk zijn. In het leger krijgt met een bepaalde opvoeding mee. Men leert gelukkig te zijn met wat je hebt, (namelijk geen zak). Je leert een teamworker te zijn en fysiek word je aangesterkt. Als ik kijk naar de generatie van mijn vader zijn de mannen heel anders.
Je krijgt bepaalde normen en waarde mee die je tegenwoordig als ouders er bijna niet meer in krijgt.
- ik baseer dit onder andere op het feit dat ik zelf stage heb gelopen bij defentie ![=) =)](/images/smilies/smile.gif)
Sorry, maar ik kan me hier echt kwaad om maken. Telkens dat gedoe dat jongeren van tegenwoordig 'lui' en 'onverantwoordelijk' zijn. Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die ongelooflijk veel verantwoording hebben en er goede normen en waarden op nahouden, en bereid zijn hard te werken. Dus zij moeten dan maar ook zoiets verschrikkelijks gaan doen als in het leger gaan en daar uiteindelijk allerlei stoornissen aan overhouden? Waarom zo overgeneraliseren en zo'n radicaal middel ervoor inzetten? Dat is gewoonweg belachelijk.
Daarnaast, hoezo zou het leger je per se meer bijbrengen? Er zijn er ook genoeg die er kapot van terugkomen en helemaal niet meer kunnen functioneren. Daarvoor moeten dan maar gezondheid en levens op het spel gezet worden? Voor deze 'luiheid en onverantwoordelijkheid', wat je baseert op een deel van de samenleving?
Dus kortom; ik ben tegen.
[ bericht aangepast op 26 nov 2013 - 17:05 ]
The truth is, once you learn how to die, you learn how to live. - Tuesdays with Morrie, Mitch Albom