• Lieve allemaal,

    Er ligt al dagen iets op mijn hart en ik moet het gewoon even kwijt...
    Afgelopen februari heb ik een ontzettend leuke jongen leren kennen. Het klikte meteen en we zien elkaar sindsdien vaak. We gaan vaak samen naar de bioscoop, winkelen, ijsjes eten, met vrienden uiteten, etc. Hij heeft mijn ouders al ontmoet. Ik die van hem alleen nog niet... Dit wuifde ik in eerste instantie weg door te denken dat het voor hem misschien best raar is om een meisje waarmee het niet officieel is meteen voor te stellen aan zijn ouders.

    Nu zijn we inmiddels een half jaar verder en ik vond het toch wel tijd worden voor 'the talk'. Ik vind hem gewoon zó ontzettend leuk en aan zijn manier van doen denk ik dat hij hetzelfde voor mij voelt. Hij legt zijn hand vaker op mijn been, komt naar me toe wanneer ik hem nodig heb, knuffelt me vaak en zoent me altijd als we afscheid nemen.

    Begin deze week vond ik het dus tijd voor 'the talk'. Ik vroeg hem wat we nu waren, omdat we al een half jaar verder zijn en ons eigenlijk al als een stel gedragen. En wat hij toen zei sloeg bij me in als een bom.
    Zijn moeder gaat psychisch echt niet goed (wat het is, laat ik even in het midden), en de jongen in kwestie slaapt al weken bijna niet meer. Ik was op de hoogte van zijn moeder, maar niet dat het zo erg was. Hij zei dat hij me hartstikke leuk vindt. En toen ik vroeg of ik 'echt niet zomaar een meisje voor hem ben', zei hij: 'Ik dacht dat dat toch wel duidelijk was'. Hij zei dat hij nu zó gefocust is op zijn moeder, dat hij bang is dat hij niet aan de verwachtingen kan voldoen als we een relatie hebben. Hij is bang dat hij me niet alles kan geven dan en dat het sowieso misloopt. Maar hij benadrukte wel dat hij me echt leuk vindt. Ook vertelde hij dat dit een reden was waarom ik zijn ouders nog nooit heb ontmoet.

    Wat denken jullie ervan? Ik weet het op dit moment echt even niet meer..

    Iemand tips?

    Kusjes van mij

    [ bericht aangepast op 24 aug 2017 - 15:26 ]


    Cute as a button, every single one of you !

    Als hij de waarheid vertelt is dit echt alles behalve aan het lijntje houden. Ik snap dat dit een hele duidelijke reden van hem is dat hij jou niet voorstelt, want ik denk dat zijn ouders nu (niet lullig bedoeld) iets anders aan hun hoofd hebben. Ik zou als ik jou was gewoon duidelijk wilt maken dat je het officieel wilt maken en hem wilt steunen met alles wat er aan de hand is (en dat dat misschien beter gaat als je zijn ouders hebt ontmoet?)


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Standal schreef:
    Als hij de waarheid vertelt is dit echt alles behalve aan het lijntje houden. Ik snap dat dit een hele duidelijke reden van hem is dat hij jou niet voorstelt, want ik denk dat zijn ouders nu (niet lullig bedoeld) iets anders aan hun hoofd hebben. Ik zou als ik jou was gewoon duidelijk wilt maken dat je het officieel wilt maken en hem wilt steunen met alles wat er aan de hand is (en dat dat misschien beter gaat als je zijn ouders hebt ontmoet?)


    Hij zei ook tegen mij, dat als ik het nu rustiger aan wil doen omdat het voorlopig toch niks zal worden, hij dat begrijpt... Wat zou jij doen? Inderdaad een stapje terugnemen of er voor gaan?


    Cute as a button, every single one of you !

    OhMyNarry schreef:
    (...)

    Hij zei ook tegen mij, dat als ik het nu rustiger aan wil doen omdat het voorlopig toch niks zal worden, hij dat begrijpt... Wat zou jij doen? Inderdaad een stapje terugnemen of er voor gaan?


    Ik zou denk ik niets anders doen dan wat je nu doet. Ik zou geen stap terugnemen, omdat ik dan denk dat alles wat jullie samen hebben gedaan soort van in het water valt, snap je? Maar ik zou nu ook niet voor 100% erin duiken, omdat hij zegt "dat het voorlopig toch niks wordt" (wat ik wel een raar statement vind, om eerlijk te zijn). Ik zou gewoon aankijken hoe het gaat en zeggen dat je hem steunt in alles wat er gebeurd.


    "One has to learn to read, as one has to learn to see and learn to live," - Vincent van Gogh

    Ik denk niet dat hij je aan het lijntje houdt. Eigenlijk zou ik hem nu gewoon vooral steunen en er voor hem zijn, hem de ruimte geven om te praten en misschien aanbieden om te helpen. Jij laat zien dat jij het ook serieus met hem meent, en hij krijgt misschien wat ruimte in zijn hoofd door het bij iemand kwijt te kunnen.


    Maflodder -> Rozenthee / "Would you like an adventure now, or shall we have tea first?"

    Je kan er voor hem zijn en hem een schouder aanbieden wanneer hij zou willen uithuilen.
    Verder zou ik zeggen: ga gewoon door met die "dates" die jullie nu hebben. Geniet van jullie tijd die jullie op die momenten hebben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Het is natuurlijk lastig te bepalen of hij de waarheid spreekt, maar ik denk het niet. Mijn vriend had ongeveer hetzelfde probleem toen ik hem leerde kennen.. Zijn moeder is gehandicapt en deels verlamd en heeft soms periodes dat ze ontzettend veel zorg nodig heeft (het is dan net een grote baby). Hij durfde in het begin niet echt een relatie aan te gaan, omdat het dan zo écht word en hij was bang dat ik het niet zou begrijpen met zijn moeder of dat het voor spanningen zou zorgen..

    Mijn tip: gewoon lekker door blijven gaan zoals nu. Trek het je niet persoonlijk aan dat je zijn ouders nog niet hebt ontmoet, heb er gewoon vertrouwen in dat dat vanzelf komt als de tijd daar is. Geniet van elkaar en steun hem. Wees er voor hem en bied gewoon je hulp aan. Meer kun je niet doen. Ik zou geen stap terugnemen, want dat kan hij misschien ervaren als zijn fout en zou als extra zwaar kunnen vallen, nu hij het al zo zwaar heeft. Het komt vast wel goed. :) En als hij je echt zo leuk vind en hij jou, dan is hij het wachten waard. ;) Die ouders ontmoet je dan later wel een keer.. (En waarschijnlijk heb je er dan spijt van, want schoonouders zijn vermoeiend, haha!)


    You know, sometimes when you cage the beast, the beast gets angry.

    Standal schreef:
    Als hij de waarheid vertelt is dit echt alles behalve aan het lijntje houden.
    Ik snap dat dit een hele duidelijke reden van hem is dat hij jou niet voorstelt, want ik denk dat zijn ouders nu (niet lullig bedoeld) iets anders aan hun hoofd hebben.

    + Ik zou hem steunen waar ik kan en een beetje afwachten nu, want zijn hoofd staat wel ergens anders naar. Desnoods hulp aanbieden.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Nee, dit is niet aan het lijntje gehouden worden. Ik denk eerder dat dit een goede jongen is die het echt serieus met je voorheeft. Misschien zelfs zodanig dat hij niet wilt dat het slecht afloopt. Hij wilt je een goede relatie geven en is daartoe op dit moment niet in staat, dus wacht hij af, omdat een relatie een stap hoger is. Hij is denk ik gewoon bang dat het in het honderd zou lopen.
    Er is duidelijk iets tussen jullie en ik zou het voorlopig even gewoon onofficieel houden. Liefde kun je maar moeilijk tegenhouden, dus als de slechte situatie voorbij is, zul je vast wel gewoon vanzelf samen komen in de toekomst. Sta hem gewoon bij en dan komt het als het rustiger wordt voor hem vast wel in orde.

    [ bericht aangepast op 28 aug 2017 - 13:10 ]


    Don't tell me the sky is the limit when there are footprints on the moon.

    Histoire schreef:
    Nee, dit is niet aan het lijntje gehouden worden. Ik denk eerder dat dit een goede jongen is die het echt serieus met je voorheeft. Misschien zelfs zodanig dat hij niet wilt dat het slecht afloopt. Hij wilt je een goede relatie geven en is daartoe op dit moment niet in staat, dus wacht hij af, omdat een relatie een stap hoger is. Hij is denk ik gewoon bang dat het in het honderd zou lopen.
    Er is duidelijk iets tussen jullie en ik zou het voorlopig even gewoon onofficieel houden. Liefde kun je maar moeilijk tegen houden, dus als de slechte situatie voorbij is, zul je vast wel samen zijn in de toekomst. Sta hem gewoon bij en dan komt het als het rustiger wordt voor hem vast wel in orde.


    Ik denk inderdaad dit!


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!