Titan schreef:
Goed, nu moet ik echt oppassen wat ik ga zeggen. Als iemand hier dan toch aanstoot aan neemt, kus mijn kont. Ik ga trouwens uit van deployment, dat men dus echt naar een oorlogsgebied gaat.
Voor vrouwen het dan verplichten lijkt me niet heel handig. Omdat het grootste gedeelte van de vrouwen niet lichaamlijk zo sterk zijn als een gemiddelde man. Dat zou een behoorlijk nadeel kunnen zijn tijdens de oorlog, behalve als men vrouwen extra training zou geven (wat weer extra tijd en geld kost, iets wat in een oorlog schaars is). Zou het dan al verplicht worden zou ik de vrouwen rondom het gebied inzetten als verzorging, snipers of iets in die richting, want dat zou logischers zijn dan voetsoldaten.
Eigenlijk ben ik het hier wel mee eens, al ben ik zwaar tegen dienstplicht. Hier in België is het in 1967 afgeschaft, we gaan gewoon ruim 50 jaar terug als we dat terug invoeren.
Vrouwen zijn fysiek gewoon gemiddeld minder sterk. Of die verzorging inzetten, weet ik nog niet zo goed. Er zijn genoeg vrouwen die niets weten van dat soort zaken. Als her echt verplicht wordt, zou ik ze eerder plannen laten uitstippelen. Niet voor het een of ander, maar vrouwen zijn vaak toch net iets minder impulsief dan de gemiddelde man.
Even as we grieved, we grew; even as we hurt, we hoped; even as we tired, we tried