• Alle kinderen van stervelingen en onsterfelijke ouders, kinderen van Egyptische goden en Griekse goden. Komen allemaal samen op een school dat ergens diep in de bossen van Amerika ligt waar vrijwel geen een mens komt. Hier krijgen de leerlingen les in van alles, in dingen wat ze op een gewone school leren en dingen wat alleen halfgoden leren bev, boogschieten, paardrijden hun krachten onder controle houden, vechten/verdedigen en dat soort dingen. Een leven in de stervelingen wereld zonder enkele bescherming is gevaarlijk voor een halfgod voornamelijk als hij zich zelf niet kan verdedigen monsters ruiken ze op meters afstand.
    Ze leren dus daar om zich te verdedigen en te vechten voordat ze tussen de stervelingen gaan leven.
    Soms zullen de leerlingen op een soort van queeste gestuurd worden, die hun schoolhoofd dus uitzoekt en overlegt met elk laatste jaar van elk een god (dus bev een laatste jaar van de god Ra, een van de godin Athena etc. wie er op die queeste mag. Hier voor moet je wel minstens in de vierde/vijfde klas zitten.



    Eerste jaars
    -Phyllis Neith Heathrow-Anubis Roth
    -
    -

    -Arthur Jasper Jones-Ares xAlways
    -
    -


    Tweede jaars
    Meisjes
    -Haley Isabella Karenin-Nemesis Aevitas
    -
    -

    Jongens
    -Asar-Osiris LyraPhoenix
    -
    -


    Derde jaars
    Meisjes
    -Damianne Abigail Stavros-Poseidon Barnowl
    -Selini Photini-Ouranos Penthesilea
    -
    Jongens
    -Buneb Khnum the Second-khnum DancingKing
    \ -
    -


    Vierde jaars
    Meisjes VOL!
    -Zoey Dawson-Ihy Penthesilea
    -Cadence "Cate" Alma Chandler-Iris Leidenschaft
    -Lauryn Catherina Valentine-Athena xMeCrazyMofo
    Jongens
    -Jongen gereserveerd door Incedunt
    -
    -


    Vijfde jaars
    Meisjes
    -Dawnelle "Dawn" Mykaela Levins-Zeus Luminis
    -Raven Luna Bloodheart-Hades ZaynNiall
    -
    Jongens VOL!
    -Dastan Howard-SetBarnowl
    -Edward "Edy" Lucas Beckett-Hephaistos Aevitas
    -Kendall Francis Jackson-Poseidon Kendizzzzle

    Zesde jaars VOL!
    Meisjes
    -Caelis Elle Allegiant-Apollo Roth
    -Sharony Arione Ash Darkmandel-Hades LacieChan
    -Viviane (Viv) Loise D' Coeur-Poseidon Timelesss
    Jongens VOL
    - Caine Jonathan Temple-Athena Kerspatchico
    -Damon - Damen - Alex Larmora-Erebus ZaynNiall
    - Seth Noah Eblis Vapula-Anubis Inferno

    Zevende jaars
    Meisjes VOL
    -Rhea Karly Carric-Nyx Aurae
    -Carleigh Eralis Hallaghar-Tartaros Number
    - Lilisane (Lil) Susan Reid-Apollo VladiFerr
    Jongens
    -Dean Matteo Lifeless-Hades LyraPhoenix
    -Damian Xifos Machon-Ares Delahaye
    -




    Leraren;
    Schoolhoofd:
    Leraren:
    Conciërge
    Kok/in: [/b]
    Lerares Latijn: Cleo Sahirah Amello Isis Luminis


    .
    Lessen
    Muziek
    Latijn
    Egyptische taal [Voor de kinderen van de Egyptische goden is dit een vast vak, voor de rest een keuze vak]
    Grieks [Voor de kinderen van de Griekse goden is dit een vast vak, voor de rest een keuze vak]
    Weerkunde [alleen voor de kinderen van weergoden, tenzij als je deze vak heel graag wilt volgen]
    Kennis over monsters [alleen Theorie.]
    Boogschieten
    Water, aardbevingen, tornado’s creëren en beheersten [Water tweede jaars, Aardbeving vierde jaar en tornado’s vijfde jaars studenten, alleen voor kinderen van zeegoden en onderwereld goden]
    Bliksem creëren en beheersen [Alleen voor de kinderen van Donder/hemel goden,]
    Ziektes en gezondheid [kinderen van Apollo is dit een vast vak, voor de rest een keuze vak,]
    Landbouw [Kinderen van landbouw goden is dit een vast vak, rest keuzevak]
    Wijn maken en feesten organiseren [Kinderen van de wijn en feest goden is dit een vast vak, voor de rest een keuze vak.]
    Skeletten soldaten, zombies soldaten etc oproepen en beheersten [Alleen voor kinderen van de onderwereld en oorlog goden]
    Smeedwerk en vuur creëerden en beheersen [Alleen voor de kinderen van smeed en vuur goden.]
    Handelen [Kinderen van de handel god, zoals Hermes is dit een vast vak, rest keuze vak.]
    Strategie bedenken in oorlogen etc. [Voor kinderen van oorlogsgoden, en van wijsheid, strategie goden zoals Athena is dit een vast vak voor de rest een keuze vak]
    Vecht en verdediging trainingen
    Paardrijden op gewone, eenhoorn en Pegasussen.

    Als je ziet of denkt dat ik een les vergeten ben dan mag je dat gerust zeggen en dan zet ik die erbij.



    Spellen
    Af en toe wordt er een spel gehouden bevoorbeeld Vlaggenroof, waar je vecht technieken en strategie extra goed kan oefenen.

    Queeste
    Voor als er een queeste komt.


    rollentopic
    rollenstory



    Invullijstje:

    Rol:
    Naam:
    Leeftijd: [11-18] leraren vanaf 26 jaar.
    Jaar:
    Geslacht:
    Ouder:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Herkomst:
    Beste vak/Slechtste vak:
    Vakken die je graag wilt volgen:
    Vakken die je het liefst niet wilt volgen:
    Extra:


    Regels

    ABN praten
    Minstens 5 zinnen
    Naamsverandering doorgeven
    2 personages per persoon
    Jongens en meisjes gelijk houden
    Niet de personages van andere bespelen
    Reserveringen blijven 2 dagen staan
    OOC tussen []{}
    Geen perfecte personages
    16+ mag
    Goden mogen ook gespeeld worden
    Vragen stellen mag.


    Je begint thuis, op weg naar school of waar dan ook, je loopt eigenlijk naar een kleine verlaten station, waar vele rode auto's staan, de bestuurders van die auto's brengen je naar de bos rand waar de school zich bevindt aangezien de bos verder niet toegankelijk is voor de auto's staan daar paarden met en zonder strijdwagen te wachten die je verder naar de school brengen.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 19:09 ]

    Seth Noah Eblis Vapula - Sixth Year - Anubis
    Helaas ging Kate niet in op Noahs afstandelijke houding en ging zijn plan dus de mist in. Jammer, want hij verheugde zich niet echt op een zonder twijfel uiterst interessant gesprek. Kate wierp haar tas op de grond, wat Noah vertelde dat ze nog niet meteen van plan was om te vertrekken.
          "Geen probleem, die 'kleurrijke details' uit mijn vakantie bestaan toch niet, gelukkig kan ik ze altijd nog verzinnen. Wel heeft m'n tante me verslaafd gemaakt aan sigaretten. Heb je er toevallig eentje voor me? Je ziet eruit als een roker," zei ze aan een stuk door. Noah trok opnieuw een wenkbrauw op en twijfelde even of hij dat moest opnemen als een belediging of niet, maar besloot dan maar om niet de dramaqueen uit te gaan hangen en haalde zijn pakje sigaretten uit zijn jaszak.
          "Sinds wanneer roken kinderen van Iris?" vroeg hij niet echt geïnteresseerd. Hij bedoelde het eerder als een retorische vraag, maar dat zou Kate vast niet doorhebben. Hij had de kinderen van Iris altijd gezien als de regenbooskleurige, artistieke personen en zeker niet als jaren '20 uitziende rokers. Noah gaf Kate een sigaret en nam een zelf ook één, waarna hij eerst de zijne aanstak en vervolgens de aansteker aan de vrouw overhandigde.


    kindness is never a burden.

    ZiallLilo schreef:
    Damon - Damen - Alex Larmora ll Erebus ll Zesde jaar

    Met een zucht was ik opgestaan om vervolgens als een lopende zombie naar beneden te lopen. Het was weer zo ver. Ik moest terug naar school. Niet dat ik daar veel zin in had. Ik had zo goed als niks iets met die school. Maar goed ik was dan ook de "gekke" Damon zoals sommige me noemden. Het maakte me niet veel uit wat ze over me dachten.
    Geïrriteerd omdat ik weer naar beneden school moest was ik de auto in gestapt en had de hele rit geen woord gezegd. Waarna ik al snel bij het station arriveerde. Zonder iets te zeggen was ik uitgestapt om vervolgens in een van die rode auto's die er stonden in te stappen. De rit naar de school ging voor mijn gevoel veel te snel voorbij. En al snel zat ik in een van die wagens om het laatste gedeelte naar de school af te leggen. Te vroeg naar mijn zin stond ik weer met mijn voeten op de grond. Voor de school. Jippie. Please kill me. De eerste persoon die ik in zicht kreeg was een meisje van hetzelfde jaar als ik. Haar naam begon met een c, maar ik kon me niet herinneren hoe ze helemaal heette. Alleen wist ik dat ze me geen gekke Damon noemde. Nou ja, niet in mijn gezicht ten minste. Misschien zei ze het wel als ik er niet was. Maar het maakte me niet veel uit hoe ze me nou noemde. Het enige wat me uitmaakte was dat ik me aan het vervelen was. Daarom liep ik naar het meisje toe en zei:
    "Hi C," eigenlijk praatte ik nooit uit mezelf met iemand. Maar dit was een uitzondering. Als ik dan toch met iemand moest praten, praatte ik liever met haar dan met iemand anders.
    Even liet ik mijn ogen over de omgeving gaan om C daarna aan te kijken. "Hoe was jouw vakantie?" Ik vroeg het omdat ik niets anders wist om te zeggen.



    Caelis Elle Allegiant

    Ik had nog geen zin om naar binnen te gaan en al snel komt er een jongen uit mijn jaar mijn kant op. 'Hi C' zegt Damon dan. Ik kende hem wel ergens van, we hadden waarschijnlijk samen les, maar ik ben niet echt een opletter, dus ik ik zal hem wel nooit gezien hebben. 'Hoi D' zeg ik tegen hem terug. Hij kijkt even de omgeving rond en kijkt daarna mij weer aan. 'Hoe was jou vakantie?' vraagt hij dan. Ik haal mijn schouders op. 'Ging wel, ik deed niet veel bijzonders, gewoon de standaard dingen die je doet in een vakantie, mega lang uitslapen, niks doen. Je weet wel.' zeg ik tegen hem. 'Hoe was jou vakantie dan? Interessanter als die van mij?' vraag ik aan hem en ik lach even. Vast zou die wel interessanter zijn dan die van mij, want mijn vakanties zijn altijd niks aan, we gaan toch bijna nooit ergens heen.

    [ Wie voor Phyllis?]

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 18:33 ]


    That is a perfect copy of reality.

    Raven Luna Bloodheart ll Hades

    Dastan knikt, waarna ik even vermoeid in mijn ogen wrijf. 'Ja het was wel leuk, en de jouwe?' Als hij ziet dat ik een gaap probeer te onderdrukken moet hij grinnikte.
    'Niet goed geslapen?' Data pakt zijn koffers op en kijkt dan even naar de school. Ik haal mijn schouders op en zeg:
    "Het had beter gekunt. Jij hebt waarschijnlijk een betere vakantie dan ik gehad," antwoord ik. Deze vakantie was het thuis niet echt te harde. Nou ja, als je mijn bent ten minste. Weer onderdruk ik een gaap en mijn ogen dreigen dicht te vallen. "Niet bepaald nee." Zeg ik wat slaperig.
    "Oké, direction klinkt misschien raar. Maar heb je water voor me? En kun je het dan in mijn gezicht gooien? Ik heb namelijk het gevoel dat ik elk moment in slaap kan vallen," grinnik ik. Het klonk nogal lachwekkend, maar ik meen het wel. Ik kan mijn jaar namelijk beter niet beginnen met in slaap vallen tijdens een toespraak of les. De leraren zijn al niet zo dol op me. En dat zal er volgens mij niet echt bij helpen.
    Ik kijk even naar Dastan om naar zijn reactie te kijken. Hij is en van de weinige met wie ik wel praat, want liever ben ik op mezelf. Vrienden heb ik dan ook bijna niet, maar dat maakt me niet heel veel uit. De meeste vrienden die je hebt zijn toch nep en ik heb helemaal geen behoefte aan vrienden. De meeste meiden op mijn leeftijd hebben hun eerste kus al gehad, maar in tegenstelling tot hun hebay ik dat niet. Als ik daaraan denk gaat er soms wel een steek van jaloezie en pijn door me heen, omdat ik dat zelf ook wil al zal ik dat nooit hardop toegeven. Soms wil ik gewoon normaal zijn, maar hoe hard ik dat soms ook probeer, het lukt me gewoon niet. En dat heeft grotendeels met mijn verleden te maken waar ik liever niet aan denk. Daarom stop ik het altijd weg in een hoekje in mijn gedachten en ga door met doen alsof het me niet uitmaakt.

    [Damon komt zo.(:]


    "Niall was about to hug a fan, but she said she wanted to hug me but I said I wanted to hug Niall." ~ Louis

    Selini
    Als we met de bus aankomen bij onze halte verzamelen mijn zus en ik onze grote hoeveelheid spullen en lopen dan, ietwat onhandig door alle tassen, naar het stationnetje waar de rode auto's al klaar staan. Snel stoppen we onze spullen in de achterbak en gaan dan naast elkaar zitten. Ik pak mijn iPod weer uit mijn rugzak en zet een klassiek muziekstuk op, als dochter van de god van de hemel ben ik lichtvoetig en dat komt goed uit bij het ballet, als je goed kijkt zal je zien dat ik nooit helemaal de vloer raak, als ik loop valt het minder op. Ik heb mezelf van kinds af aan geleerd om zo gewoon mogelijk te lijken, maar als ik dans ben ik echt mezelf en dan zweef ik. Terwijl de noten mijn gedachten vullen zie ik de passen er al bij.
    Na een kleine 10 minuten komen we aan de bij de paarden. Zoey en ik pakken samen een rijtuig waar onze spullen maar net inpassen en gaan dan op weg naar school, nog een klein stukje en dan zij we er

    Zoey
    Zodra we in de auto zitten sluit mijn zusje zich weer af met haar muziek. Ik besluit haar voorbeeld te volgen en ben al snel verdiept in mijn gedachten en de muziek. Mijn vader is god van de muziek, dus je kan wel raden dat ik gek ben op muziek. Ik kijk uit naar het komende jaar, de demigod academy is al 3 jaar lang mijn thuis. De enige plek waar niemand gek opkijkt als je meerdere instrumenten tegelijk speelt. Natuurlijk kan ik dat thuis ook wel doen, bij opa en oma, maar ik ben bang dat iemand het ziet en mijn geheim bekend wordt. 2 maanden vakantie vind ik meer dan genoeg. Ik heb zin om Cate en Lauryn weer te zien, mijn vriendinnen.
    Als we even later in een rijtuig stappen en nog een poosje later eindelijk de contouren van het prachtige gebouw zien ontspan ik eindelijk een beetje. Ik ben thuis


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Damon - Damen - Alex Larmora ll Erebus

    'Hoi D' zegt ze terug. Had ik toch gelijk dat ze me niet in mijn gezicht gek noemt. Nou jippie... Bijna rol ik met mijn ogen, maar in doe het niet. Want straks zoute het verkeerd opvatten. Niet dat het me heel veel uitmaakt. Liever alleen dan in de buurt van iemand anders.
    Ze haalt haar schouders op. 'Ging wel, ik deed niet veel bijzonders, gewoon de standaard dingen die je doet in een vakantie, mega lang uitslapen, niks doen. Je weet wel.' zegt ze tegen me. 'Hoe was jou vakantie dan? Interessanter als die van mij?' vraagte ze me. Ik haal mijn schouders op. Mijn vakantie was niet zo speciaal al had 'ie toch langer mogen duren.
    'Ik heb niet veel speciaals gedaan. Maar toch had de vakantie langer mogen duren,'ik neem haar even onderzoekend in me op. 'Van welke god ben jij de dochter?' Vraag ik dan aan haar. Waarna ik mijn ogen weer af wend. Ik kan nooit iemand lang aankijken.


    "Niall was about to hug a fan, but she said she wanted to hug me but I said I wanted to hug Niall." ~ Louis

    (Sorry ik heb te weinig tijd voor dit RPG kun je me uitschrijven?)


    Don't be a salad, be the best goddamn brocoli you could ever be!

    Luminis schreef:
    Rider -> Luminis


    Happy Birthday my Potter!

    Cate Alma Chandler - Iris

    'Sinds wanneer roken kinderen van Iris?' vroeg hij waarna hij een pakje sigaretten uit zijn jaszak haalde.
    Hij stak eerst zijn eigen op en overhandigde toen de aansteker aan mij, bijna minachtend, voelde ik. Ik negeerde dat en keek toe hoe dat vlammetje de rook mijn mond binnen stuurde. Ik blies de grijze mist uit en bestudeerde zijn aansteker voor een moment.
    'Chique is deze, wij kennen ze bij ons thuis anders,' en ik gooide hem de aansteker terug.
    Ik nam nog een trek voordat ik zijn vraag beantwoordde. Ik twijfelde of hij überhaupt een antwoord verwachtte, maar mijn woorden waren mijn gedachten voor.
    'Ik weet niet hoe het met haar andere kinderen zit,' nog een trek, 'maar ik doe het alsof ik aan een oneindige ketting zuig. Bij mij thuis doen we niet aan gezondheidsregels,' het voelde net alsof ik hem plaagde, omdat ik er een zeker plezier in had mijn ongebruikelijke thuisgewoonten aan hem te verklappen. Maar dat was niet mijn bedoeling.
    Ik kreeg door dat mijn wenkbrauwen telkens achteloos op en neer gingen, ik had een hekel aan ze, alsof ik zo'n aangeschoten, ironisch meisje was uit een zwart-witfilm.
    Noah's koptelefoon viel me op. Weer een rookwolk.
    'Welke muziek luister je?'

    [ bericht aangepast op 23 okt 2013 - 23:17 ]


    Fuck the government.

    Dastan Howard
    "Het had beter gekund. Jij hebt waarschijnlijk een betere vakantie dan ik gehad," "Oké, direction klinkt misschien raar. Maar heb je water voor me? En kun je het dan in mijn gezicht gooien? Ik heb namelijk het gevoel dat ik elk moment in slaap kan vallen," Ze grinnikt even en ik glimlach waar ik dan een flesje water uit mijn tas haal en het in haar gezicht gooi. 'Zo goed? maar vertel wat is er niet leuk aan je vakantie? of nou ja als je het liever niet wilt vertellen. Ik heb inderdaad een best wel goede vakantie gehad in Egypte mijn moeder had me verteld dat me vader me wilde zien maar ze weigerde ze zei niet nu, waarom ze dat zei heb ik totaal geen idee maar het kan me verder ook weinig schelen, mijn vader is denk ik ongeveer 4 maanden bij ons gebleven en daarna is hij opeens verdwenen.


    Damianne Abigail Stavros.
    "Mooi, maar misschien kunnen we beter naar binnen gaan" zegt hij en ik knik even en ik kijk naar de lucht, ook al gaat het misschien dadelijk regenen voor mij maakt het niets uit ik kan kiezen of ik nat wil worden of droog blijven en ik hou van water ook al is het alleen maar regen, alleen water doet me wel denken aan thuis misschien raar maar het is wel zo. ook als ik meren of rivieren zie, of wat dan ook dan denk ik aan thuis aan de paleis van mijn vader, waar de haaien gewoon je slaapkamer naar binnen kunnen zwemmen en de jongere speelse haaien doen af en toe net als of ze je willen op eten. Althans soms lijkt het er op of ze dat echt zouden willen. Maar goed we hebben ze in de hand. Ik kijk naar de ogen van jongen voor me de ogen en voornamelijk de kleur lijken op de kleur van een kind van de zeegod een beetje als de mijne, maar mijn vader heeft verder niet verteld dat hij verder nog halfgod kinderen had, of hij heeft het wel verteld maar ben ik het vergeten.

    Kendall Francis Jackson- Poseidon:

    Ze knikte terwijl ze naar de lucht keek. Ook al kon ik zelf bepalen of ik nat werd of niet, ik wou gewoon naar binnen om mijn spullen uit te pakken, en ik was nogal moe. "Welke god of godin is jou ouder eigenlijk?" Vroeg ik. Ik hield trouwens wel heel erg van regen, het is net alsof regen al de pijn en verdriet dat je hebt er voor je uit huilt, omdat je het niet zelf kan. Maar toch wou ik nu graag naar binnen.


    How far is far

    Damianne Abigail Dacre
    "Welke god of godin is jou ouder eigenlijk?" vraagt hij, ik kijk hem aan en een glimlach verschijnt op mijn gezicht. 'De god van de zee, Poseidon.' zeg ik dan.
    terwijl ik mijn koffer pak vraag ik; 'Wie is jou ouder dan?' ik kijk hem even nieuwsgierig aan. Ik zie een regen druppel vallen. 'Laten we naar binnen gaan,' zeg ik en ik loop alvast aan.

    Kendall Francis Jackson- Poseidon:

    Er verscheen een glimlach op haar gezicht. "De god van de zee, Poseidon" Zei ze. Ik had eigenlijk al zo´n vermoeden, het was aan haar ogen te zien, ik had dus blijkbaar een halfzus. "Raad maar" Zei ik met een grijns. Ik vond het altijd wel grappig als mensen meteen zagen dat ik een zoon van Poseidon was.


    How far is far

    Damianne Abigail
    'Even denken, je hebt groene ogen, op bepaalde dingen lijk je wel op mijn vader, ik denk dat jij... ook een kind van Poseidon bent en dus mijn halfbroer,' zeg ik toch iets wat te vrolijk. Ik loop de hal in en zet mijn koffer even weer neer. 'Wel leuk zeg dat ik een halfbroer heb, mijn vader heeft me dat nog nooit verteld, of wel maar dan ben ik het vergeten.' ik neem even diep adem. 'Heb jij Poseidon wel eens ontmoet?'

    Kendall Francis Jackson- Poseidon:

    'Even denken, je hebt groene ogen, op bepaalde dingen lijk je wel op mijn vader, ik denk dat jij... ook een kind van Poseidon bent en dus mijn halfbroer,' Zei ze vrolijk. "Jep, inderdaad, ik ben een zoon van Poseidon, en jij bent mijn halfzus" Zei ik met een glimlach. Ik liep achter haar de gang in, en dumpte mijn koffer op de grond, net zoals haar. Ik vond het wel grappig dat ze vond dat ik op Poseidon leek, ik had hem nog nooit gezien, dus ik kon het niet weten. 'Wel leuk zeg dat ik een halfbroer heb, mijn vader heeft me dat nog nooit verteld, of wel maar dan ben ik het vergeten.' Zei ze, waarna ze diep adem haalde. "Ja, ik vind het ook wel leuk" Zei ik met een lach. 'Heb jij Poseidon wel eens ontmoet?' Vroeg ze. "Nee, nog niet, jij?" Zei ik. Ik vond het wel jammer dat ik mijn vader nog nooit ontmoet had. Ik had het er toen ik nog klein was best wel moeilijk mee, als ik jongetjes met hun vaders zag honkballen of zoiets. Ik had ook niks aan mijn stiefvader, ik had toen al een ontiegelijke hekel aan hem.


    How far is far

    Damianne Abigail Stavros

    "Jep, inderdaad, ik ben een zoon van Poseidon, en jij bent mijn halfzus" hij glimlacht en ik glimlach terug."Ja, ik vind het ook wel leuk" "Nee, nog niet, jij?" vraagt hij. Aan de ene kant een best wel moeilijke onderwerp voor mij, want ja ik ken hem inderdaad ja, al mijn hele leven lang, in tegenstelling tot de andere ken ik juist mijn sterfelijke ouder niet. Aan de ene kant mis ik dat wel, maar ik hou ook van mijn vader, hij was er tenminste voor me en had me niet alleen achter gelaten en me laten sterven of hopend dat een andere me zou vinden en opgroeien. Door dat ik daar te veel aan denk nu en dat dus wat verdrietige emoties oproept begint het gelijk best hard te regenen. 'Ja, hij heeft me eigenlijk opgevoed toen ik nog maar een paar maanden oud was.'