• Alle kinderen van stervelingen en onsterfelijke ouders, kinderen van Egyptische goden en Griekse goden. Komen allemaal samen op een school dat ergens diep in de bossen van Amerika ligt waar vrijwel geen een mens komt. Hier krijgen de leerlingen les in van alles, in dingen wat ze op een gewone school leren en dingen wat alleen halfgoden leren bev, boogschieten, paardrijden hun krachten onder controle houden, vechten/verdedigen en dat soort dingen. Een leven in de stervelingen wereld zonder enkele bescherming is gevaarlijk voor een halfgod voornamelijk als hij zich zelf niet kan verdedigen monsters ruiken ze op meters afstand.
    Ze leren dus daar om zich te verdedigen en te vechten voordat ze tussen de stervelingen gaan leven.
    Soms zullen de leerlingen op een soort van queeste gestuurd worden, die hun schoolhoofd dus uitzoekt en overlegt met elk laatste jaar van elk een god (dus bev een laatste jaar van de god Ra, een van de godin Athena etc. wie er op die queeste mag. Hier voor moet je wel minstens in de vierde/vijfde klas zitten.



    Eerste jaars
    -Phyllis Neith Heathrow-Anubis Roth
    -
    -

    -Arthur Jasper Jones-Ares xAlways
    -
    -


    Tweede jaars
    Meisjes
    -Haley Isabella Karenin-Nemesis Aevitas
    -
    -

    Jongens
    -Asar-Osiris LyraPhoenix
    -
    -


    Derde jaars
    Meisjes
    -Damianne Abigail Stavros-Poseidon Barnowl
    -Selini Photini-Ouranos Penthesilea
    -
    Jongens
    -Buneb Khnum the Second-khnum DancingKing
    \ -
    -


    Vierde jaars
    Meisjes VOL!
    -Zoey Dawson-Ihy Penthesilea
    -Cadence "Cate" Alma Chandler-Iris Leidenschaft
    -Lauryn Catherina Valentine-Athena xMeCrazyMofo
    Jongens
    -Jongen gereserveerd door Incedunt
    -
    -


    Vijfde jaars
    Meisjes
    -Dawnelle "Dawn" Mykaela Levins-Zeus Luminis
    -Raven Luna Bloodheart-Hades ZaynNiall
    -
    Jongens VOL!
    -Dastan Howard-SetBarnowl
    -Edward "Edy" Lucas Beckett-Hephaistos Aevitas
    -Kendall Francis Jackson-Poseidon Kendizzzzle

    Zesde jaars VOL!
    Meisjes
    -Caelis Elle Allegiant-Apollo Roth
    -Sharony Arione Ash Darkmandel-Hades LacieChan
    -Viviane (Viv) Loise D' Coeur-Poseidon Timelesss
    Jongens VOL
    - Caine Jonathan Temple-Athena Kerspatchico
    -Damon - Damen - Alex Larmora-Erebus ZaynNiall
    - Seth Noah Eblis Vapula-Anubis Inferno

    Zevende jaars
    Meisjes VOL
    -Rhea Karly Carric-Nyx Aurae
    -Carleigh Eralis Hallaghar-Tartaros Number
    - Lilisane (Lil) Susan Reid-Apollo VladiFerr
    Jongens
    -Dean Matteo Lifeless-Hades LyraPhoenix
    -Damian Xifos Machon-Ares Delahaye
    -




    Leraren;
    Schoolhoofd:
    Leraren:
    Conciërge
    Kok/in: [/b]
    Lerares Latijn: Cleo Sahirah Amello Isis Luminis


    .
    Lessen
    Muziek
    Latijn
    Egyptische taal [Voor de kinderen van de Egyptische goden is dit een vast vak, voor de rest een keuze vak]
    Grieks [Voor de kinderen van de Griekse goden is dit een vast vak, voor de rest een keuze vak]
    Weerkunde [alleen voor de kinderen van weergoden, tenzij als je deze vak heel graag wilt volgen]
    Kennis over monsters [alleen Theorie.]
    Boogschieten
    Water, aardbevingen, tornado’s creëren en beheersten [Water tweede jaars, Aardbeving vierde jaar en tornado’s vijfde jaars studenten, alleen voor kinderen van zeegoden en onderwereld goden]
    Bliksem creëren en beheersen [Alleen voor de kinderen van Donder/hemel goden,]
    Ziektes en gezondheid [kinderen van Apollo is dit een vast vak, voor de rest een keuze vak,]
    Landbouw [Kinderen van landbouw goden is dit een vast vak, rest keuzevak]
    Wijn maken en feesten organiseren [Kinderen van de wijn en feest goden is dit een vast vak, voor de rest een keuze vak.]
    Skeletten soldaten, zombies soldaten etc oproepen en beheersten [Alleen voor kinderen van de onderwereld en oorlog goden]
    Smeedwerk en vuur creëerden en beheersen [Alleen voor de kinderen van smeed en vuur goden.]
    Handelen [Kinderen van de handel god, zoals Hermes is dit een vast vak, rest keuze vak.]
    Strategie bedenken in oorlogen etc. [Voor kinderen van oorlogsgoden, en van wijsheid, strategie goden zoals Athena is dit een vast vak voor de rest een keuze vak]
    Vecht en verdediging trainingen
    Paardrijden op gewone, eenhoorn en Pegasussen.

    Als je ziet of denkt dat ik een les vergeten ben dan mag je dat gerust zeggen en dan zet ik die erbij.



    Spellen
    Af en toe wordt er een spel gehouden bevoorbeeld Vlaggenroof, waar je vecht technieken en strategie extra goed kan oefenen.

    Queeste
    Voor als er een queeste komt.


    rollentopic
    rollenstory



    Invullijstje:

    Rol:
    Naam:
    Leeftijd: [11-18] leraren vanaf 26 jaar.
    Jaar:
    Geslacht:
    Ouder:
    Uiterlijk:
    Karakter:
    Herkomst:
    Beste vak/Slechtste vak:
    Vakken die je graag wilt volgen:
    Vakken die je het liefst niet wilt volgen:
    Extra:


    Regels

    ABN praten
    Minstens 5 zinnen
    Naamsverandering doorgeven
    2 personages per persoon
    Jongens en meisjes gelijk houden
    Niet de personages van andere bespelen
    Reserveringen blijven 2 dagen staan
    OOC tussen []{}
    Geen perfecte personages
    16+ mag
    Goden mogen ook gespeeld worden
    Vragen stellen mag.


    Je begint thuis, op weg naar school of waar dan ook, je loopt eigenlijk naar een kleine verlaten station, waar vele rode auto's staan, de bestuurders van die auto's brengen je naar de bos rand waar de school zich bevindt aangezien de bos verder niet toegankelijk is voor de auto's staan daar paarden met en zonder strijdwagen te wachten die je verder naar de school brengen.

    [ bericht aangepast op 24 okt 2013 - 19:09 ]

    Selini
    Verzonken in mijn gedachten loop ik richting mijn kamer. Als ik er na een poosje nog niet ben merk ik dat ik zo in gedachten verzonken was dat ik helemaal verkeerd ben gelopen, nu moet ik dus nog verder slepen met mijn spullen. Ik ben hier nog maar net, maar voel me voor het eerst in 2 maanden weer helemaal tot rust komen. Sinds ik hier ben is mijn 'gave' steeds meer gaan werken en dat maakt de vakanties thuis zo moeilijk. Hier kan ik gewoon lekker mezelf zijn. Als ik uiteindelijk bij de meisjesverblijven aankom zie ik mijn zus praten met Dawn en Lauryn, ik glimlach even tegen haar en verdwijn dan mijn kamer in. Zodra ik in mijn kamer ben laat ik al mijn spullen vallen en ga op het bed zitten. Dat is wel een voordeel van deze school tegen over andere scholen waar je woont. Iedereen heeft hier gewoon zijn eigen kamer, zijn of haar eigen plekje. Ik sta weer op en begin mijn tassen uit te pakken. Met de hoeveelheid spullen die ik bij heb gaat dat nog wel even duren.


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Dean Matteo Lifeless
    Als ik dat had geweten was ik je komen redden,' zegt Daimianne en ze glimlach even. 'En hopen jullie trouwens dat jullie dit jaar op een queeste mogen?' vraag ze aan ons allebei.
    Ik hoop van wel, dan hoef ik tenminste die slaapverwekkende lessen niet te volgen" begon Kendall. 'Nou zo saai zijn de lessen nou ook weer niet, je doet hier teminste meer dan op een doorsnee school van die sterfelijke,' zei ik tegen Kendall. 'Maar ik ben echt benieuwd of ik dit jaar zou slagen.' Ik zat nou eenmaal in het laatste jaar. 'Wat voor een queeste denken jullie te krijgen?' vroeg ik.

    (Ik heb even bij mijn rol geschreven, hoe hij aan zijn verbrande voet kwam.)

    [ bericht aangepast op 25 okt 2013 - 10:48 ]


    Vampire + Servant = Servamp

    Dawnelle "Dawn" Mykaela Levins || Zeus || Vijfde jaars

    Ik kon gewoon aan Lauryn zien dat ze nadacht over wat ik haar zo graag duidelijk kon maken. Kom op, kom op, je kunt het wel bedenken. Je hebt genoeg wijsheid in je, ging er door mij heen en opeens leek er een lichtje bij haar aan te gaan. Blijkbaar had ze het begrepen, wat bevestig werd door de knipoog die volgde na haar vraag of we zin hadden in komend jaar. Oja, het was de eerste dag, de dag waarop iedereen dezelfde vragen stelde. Dat was altijd zo, waardoor je altijd tien keer moest vertellen hoe je vakantie was geweest en waar je wel niet allemaal zin had dit jaar, of waar je juist tegenop zag. Ik vond het nooit echt vervelend, het was logisch, maar toch viel het mij ieder jaar weer op.
    'Natuurlijk, ik snap niet waarom mensen zo'n hekel hebben aan school en waarom ze denken dat wonen op school een nachtmerrie is. Ik heb er altijd zin in,' antwoordde Zoey haar enthousiast. Ik wende mij tot haar.
    'Ik begrijp ze wel hoor. Niet iedereen heeft zo'n leuk vakkenpakket als wij hier op de Demigod Academy. Daarbij zijn sommige mensen ook gewoon heel erg gehecht aan hun ouders. Ik vind het ook altijd naar om mijn moeder weer achter te laten, hoewel ik wel duidelijk de voordelen van school op vind wegen tegen de nadelen. Dus, ik heb er zin in ja,' besloot ik mijn antwoord. 'Ik heb vooral zin in de lessen bliksem creëren en beheersen. Dat miste ik echt tijdens de vakantie.'


    Happy Birthday my Potter!

    Lauryn Catherine Valentine

    Zoey is duidelijk erg enthousiast over het aankomende jaar. Haar gezicht licht al helemaal op als ze haar zusje Selini de trap op ziet komen. Ze is vast erg trots op haar. Ik ben ook erg trots op Caine, ook al is hij een paar jaar ouder. 'Ik begrijp ze wel hoor. Niet iedereen heeft zo'n leuk vakkenpakket als wij hier op de Demigod Academy. Daarbij zijn sommige mensen ook gewoon heel erg gehecht aan hun ouders. Ik vind het ook altijd naar om mijn moeder weer achter te laten, hoewel ik wel duidelijk de voordelen van school op vind wegen tegen de nadelen. Dus, ik heb er zin in ja,' ratelt Dawn achter elkaar door. 'Ik heb vooral zin in de lessen bliksem creëren en beheersen. Dat miste ik echt tijdens de vakantie.' Dat snap ik natuurlijk wel. Bliksem en lucht zit in haar bloed, ze heeft dat vak nodig. Ik denk weer aan de kermis die er in de vakantie was. 'Mijn vader bracht me in de vakantie naar de kermis.' vertel ik dan ook. 'Ze hadden daar een kraampje waar je pijl en boog kon schieten. Mijn vader geeft me altijd na Demigod Academy een middeltje waardoor ik alles vergeet. Hij is bang dat ik "het grote geheim" eruit flap. Maar ik voelde toch dat ik hem aan moest nemen. Ik vuurde de pijlen zo hard dat ze dóór de roos belandden! Toen won ik een supergrote knuffel.' Ik heb een lichte obsessie voor knuffelbeesten. Ze zijn zo pluizig! Ik heb er ook duizenden meegenomen. Dat vinden de meesten waarschijnlijk kinderachtig, maar ja, zo ben ik nou eenmaal.


    "Live simply, so others can simply live." - Matthew Espinosa

    Damon - Damen - Alex Larmora ll Erebus

    'Hoi D' zegt ze terug. Had ik toch gelijk dat ze me niet in mijn gezicht gek noemt. Nou jippie... Bijna rol ik met mijn ogen, maar in doe het niet. Want straks zoute het verkeerd opvatten. Niet dat het me heel veel uitmaakt. Liever alleen dan in de buurt van iemand anders.
    Ze haalt haar schouders op. 'Ging wel, ik deed niet veel bijzonders, gewoon de standaard dingen die je doet in een vakantie, mega lang uitslapen, niks doen. Je weet wel.' zegt ze tegen me. 'Hoe was jou vakantie dan? Interessanter als die van mij?' vraagte ze me. Ik haal mijn schouders op. Mijn vakantie was niet zo speciaal al had 'ie toch langer mogen duren.
    'Ik heb niet veel speciaals gedaan. Maar toch had de vakantie langer mogen duren,'ik neem haar even onderzoekend in me op. 'Van welke god ben jij de dochter?' Vraag ik dan aan haar. Waarna ik mijn ogen weer af wend. Ik kan nooit iemand lang aankijken.


    Caelis Elle Allegiant
    Ook hij haalt zijn schouders op bij de vraag hoe zijn vakantie was. 'Ik heb niet veel speciaals gedaan. Maar toch had de vakantie langer mogen duren,'ik neem haar even onderzoekend in me op. 'Van welke god ben jij de dochter?' beantwoord hij mijn vraag, daarna wendt hij snel zijn ogen af. Verlegen misschien? Ik lach even. 'Ik ben de dochter van Apollo, van wie ben jij de zoon dan?' vraag ik aan hem. Ik kijk even naar de ingang en vraag dan 'Zullen we niet eens naar binnen moeten gaan? Ik weet zeker dat we anders al die toespraken missen, als we die niet al gemist hebben.' Ik lach nog een keer en wacht dan op zijn antwoord.


    That is a perfect copy of reality.

    Damianne Abigail Stavros
    Ik hoop van wel, dan hoef ik tenminste die slaapverwekkende lessen niet te volgen" zegt Kendall. 'Nou zo saai zijn de lessen nou ook weer niet, je doet hier teminste meer dan op een doorsnee school van die sterfelijke,' zegt Dean tegen Kendall. 'Maar ik ben echt benieuwd of ik dit jaar zou slagen.' zegt hij dan . 'Je zal vast wel slagen joh ik denk dat het allemaal niet zo moeilijk is, hoop ik.' 'Wat voor een queeste denken jullie te krijgen?' vraagt Dean.
    'Geen idee, stiekem hoop ik dat er iets gestolen wordt van Olympus, nou ja mij maakt het niet uit zolang er maar niks van mij verdwijnt, geen dier, geen voorwerp.'

    Kendall Francis Jackson- Poseidon:

    'Nou zo saai zijn de lessen nou ook weer niet, je doet hier tenminste meer dan op een doorsnee school van die sterfelijke,' Zei Dean. Ik knikte, hij had wel gelijk, het was wel interessanter als op een normale school. 'Maar ik ben echt benieuwd of ik dit jaar zou slagen.' Zij Dean. 'Je zal vast wel slagen joh ik denk dat het allemaal niet zo moeilijk is, hoop ik.' Zei Damianne. 'Wat voor een queeste denken jullie te krijgen?' Vroeg Dean. 'Geen idee, stiekem hoop ik dat er iets gestolen wordt van Olympus, nou ja mij maakt het niet uit zolang er maar niks van mij verdwijnt, geen dier, geen voorwerp.' Zei Damianne. "Ik heb echt werkelijk geen idee, ik vind alles goed als quest" Glimlach ik.


    How far is far

    [Ik ga pas maandag weer kunnen reageren, aangezien ik dit weekend niet thuis ben. (; ]


    kindness is never a burden.

    [Ik kan pas weer morgenavond schrijven, ben nu pas net thuis en ga gelijk slapen want morgen moet ik om half 8 op mijn werk zijn, tot 5 uur]


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Raven Luna Bloodheart

    Ik zie hoe hij even glimlacht om vervolgens een flesje water uit zijn tas te pakken en het water in mijn gezicht te gooien. Eerst dacht ik dat hij dat niet zou doen, maar hij deed het toch. Zacht grinnnik ik, waar ik zelf best van schrik. Dat doe ik niet, nooit. Wanneer is de laatste keer dat ik gegrinnikt heb?
    'Zo goed? maar vertel wat is er niet leuk aan je vakantie? of nou ja als je het liever niet wilt vertellen. Ik heb inderdaad een best wel goede vakantie gehad in Egypte mijn moeder had me verteld dat me vader me wilde zien maar ze weigerde ze zei niet nu, waarom ze dat zei heb ik totaal geen idee maar het kan me verder ook weinig schelen, mijn vader is denk ik ongeveer 4 maanden bij ons gebleven en daarna is hij opeens verdwenen.' Zegt hij dan. Ik knik en glimlach wat stijfjes omdat ik dat niet gewend ben om te doen.
    'Perfect. Ik ben gelijk wat meer bij bewustzijn,' zeg ik met een kleine glimlach op het eerste wat hij zei. 'Goed dat jij wel een goede vakantie hebt gehad. Dat is raar,' mompel ik het laatste. Dan kijk ik naar de grond. De dagen komen weer naar boven toe, sde dagen die ik het liefst wil vergeten. Die ik het liefst niet meegemaakt wil hebben...
    Ik kijk om me heen naar de bomen en zeg zonder hem aan te kijken:
    'Oude herinneringen die ik het liefst vergeet.' Dan kijk ik hem weer aan en glimlach een beetje. 'Zullen we naar binnen gaan? Straks missen we een toespraak of zo.'

    [Mijn andere personage waar in tijdelijk de naam van ben vergeten komt zo.:'D]


    "Niall was about to hug a fan, but she said she wanted to hug me but I said I wanted to hug Niall." ~ Louis

    Cate Alma Chandler - Iris

    'Laat me het je uitleggen, want blijkbaar begrijp je het niet,' begon hij traag als een kinderjuf.
    Ik wist dat ik iets stoms had gezegd, muzieksmaak is een gevoelig punt, ik kon het weten. Dus liet ik hem geduldig uitpraten.
    'Je kent me niet, je wilt me niet kennen en je gaat me ook nooit leren kennen, oké? En ikzelf heb al evenmin zin om over "boze muziek" te praten met een kind van de regenboog, welke overigs niet eens weet waarover ze spreekt, en die denkt dat ze, door sigaretten te roken, plots heel erg stoer is geworden en denkt dat wij 'een perfect match' zijn.'
    Ik wachtte een moment en glimlachte weer geamuseerd, ik wist dat het Noah zou irriteren, en het was ook niet mijn bedoeling geweest, maar mijn mondhoeken leken een eigen leven te leiden.
    'Rustig aan,' zei ik kalm en nam nog een trek van mijn sigaret voordat ik hem richting de grond schoot. 'Mijn fout, ik heb het te direct beoordeeld. Het doet me denken aan een uitlaatklep voor woede,' ik pauzeerde even om zijn gezichtsuitdrukking in me op te nemen. 'En, ja, over het algemeen vind ik het boze muziek. Net zoals The Smiths over het algemeen depressieve muziek maken. En Jefferson Airplane psychodelische - voor de helft dan. In ieder geval, veel artiesten hebben zo hun kenmerkende "emoties" en zo.
    Hoe zou jij Filter dan noemen?' de rest die hij naar me toe had geworpen negeerde ik, dat had hij met woede overdreven.
    Hou die discriminatie van je een beetje voor je, trouwens. Voordat je spijt krijgt van je vooroordelen. Dat zei ik niet, ik wilde afwachten.
    Ik kreeg door dat er een meisje naast ons was verschenen. Een zevende jaars, volgens mij.
    'Jou ken ik niet,' prevelde ze tegen me. 'Wat is je naam?' vervolgde ze en glimlachte.
    Ik wantrouwde haar toon nogal, maar antwoordde toch.
    'Mijn naam is om je voor te schamen, maar noem me maar Cate,' mijn stem stond erg neutraal.
    Iris was niet al te geliefd bij de kinderen van de onderwereld, dat wist ik, al kwam ze daar regelmatig, zij was nou eenmaal de postbode.
    'En jij?' wat gaf het ook, kom maar op met de kennismaking.

    [ bericht aangepast op 27 okt 2013 - 0:10 ]


    Fuck the government.

    Damon - Damen - Alex Larmora ll Erebus

    Ze lacht even. 'Ik ben de dochter van Apollo, van wie ben jij de zoon dan?'Vraagt C me. Misschien heel slecht van me maar ik ben vergeten waar de god Apollo voor dient. Niet dat het me veel uitmaakt. Niemand weet toch dat ik om de haverklap vergeet waar sommige goden voor dienen. Het maakt me niet zoveel uit.
    C kijkt even naar de ingang en vraagt dan:
    'Zullen we niet eens naar binnen moeten gaan? Ik weet zeker dat we anders al die toespraken missen, als we die niet al gemist hebben.' Ze lacht nog een keer en wacht op mijn antwoord. Ik werp een blik op de school en hou een geïrriteerde zucht binnen. Die school is nergens goed voor. Waarom zou ik in hemelsnaam er nog naartoe gaan?
    Met tegenzin knikte ik maar en antwoord met een 'Is goed'. Zodra we beginnen te lopen kijk ik even haar kant op om dan weer weg te kijken. Het maakt me geen flikker uit als ze denkt dat ik verlegen ben. Laat haar maar denken. Toch ben ik niet afstandelijk naar haar toe wat er waarschijnlijk mee te maken heeft dat ze niet gelijk van me afschrikt. Dat mensen dat doen maakt me niet veel uit. Des te beter. 'Ik ben de zoon van Erebus.' Antwoord ik dan op haar eerdere vraag. Even trekt er een spottende glimlach over mijn gezicht die al snel weer weg is. Ik mag dan wel zijn zoon zijn, als een vader voelt hij niet aan. Ik kijk C even aan om vervolgens gewoon weer weg te kijken. Met mijn hand strijk ik even over mijn kin heen en ongeïnteresseerd laat ik mijn ogen even door de ruimte heen glijden. Een paar ogen kijken naar me alsof ik gek ben wat ze waarschijnlijk ook denken maar ik besteed er geen aandacht aan.
    'Heb je je vrienden eigenlijk al gezien?' Vraag ik dan aan haar mijn ogen focussend op de ruimte.


    "Niall was about to hug a fan, but she said she wanted to hug me but I said I wanted to hug Niall." ~ Louis

    Dean matteo Lifeless-Hades

    'Je zal vast wel slagen joh ik denk dat het allemaal niet zo moeilijk is, hoop ik,' zei Damianne. Daarna vroeg ik naar de queeste waarbij ze antwoorde:
    Geen idee, stiekem hoop ik dat er iets gestolen wordt van Olympus, nou ja mij maakt het niet uit zolang er maar niks van mij verdwijnt, geen dier, geen voorwerp.' "Ik heb echt werkelijk geen idee, ik vind alles goed als quest" Glimlacht kendall. Ik dacht ook al aan zoiets. Ik wist even niks te zeggen. 'Ik ga maar eens naar de slaapvertrekken,' zei ik en liep bij ze vandaan. Met snelle passen liep ik de trap op naar de slaapvertrekken en nam de deur, waar ik daarnet ook was. Ik sloot de deur achter me en bekeek de kamer, dat er weer netjes bij lag. Ik liep zachtjes naar een van de bedden en liet me erop neer vallen. 'Even helemaal niks, dacht ik.


    Vampire + Servant = Servamp

    --

    [ bericht aangepast op 29 okt 2013 - 17:47 ]

    Seth Noah Eblis Vapula - Sixth Year - Anubis
    Kate wachtte een moment en glimlachte vervolgens vermaakt. Noah had zin om het meisje levend te begraven. Langzaamaan raakte hij aan het eindstation van zijn geduld en hij had geen zin om te ontploffen voor de neuzen van de andere leerlingen.
          "Rustig aan," sprak Kate vervolgens, nam een laatste trek van haar sigaret en drukte die vervolgens uit. "Mijn fout, ik heb het te direct beoordeeld. Het doet me denken aan een uitlaatklep voor woede. En, ja, over het algemeen vind ik het boze muziek. Net zoals The Smiths over het algemeen depressieve muziek maken. En Jefferson Airplane psychodelische - voor de helft dan. In ieder geval, veel artiesten hebben zo hun kenmerkende 'emoties' en zo. Hoe zou jij Filter dan noemen?"
          Noah rolde met zijn ogen. "Je hebt geen idee waarover je praat," zei hij opnieuw, haar vraag volkomen negerend. Hij wilde net zijn sporttas nemen en er vandoor gaan wanneer een tweede persoon bij hem kwam staan. Hij wilde net zeggen dat hij diens gezelschap niet nodig had, toen hij de rode lokken opmerkte. Carleigh, zoals het meisje heette, was een dochter van Tartarus, wat al dichter bij zijn goddelijke ouder verwant lag, dan Iris.
          ''We beginnen het jaar met een peptalk, Noah?'' vroeg ze. De jongeman haalde zijn schouders op.
          "We moeten het jaar ergens mee beginnen, is het niet?" Hij zwierde zijn sporttas over zijn schouder en keek het meisje afwachtend aan. Zoals gewoonlijk leek ze geamuseerd door zijn verveling en irritatie. Carleigh zag de humor in leed en pijn.
          Noah volgde haar blik en zag dat ze met getuite lippen naar Noahs Dr. Martens keek. Geamuseerd trok hij een mondhoek op en wilde er een opmerking over maken, maar Carleigh had zich al tot Kate gekeerd.
          "Jou ken ik niet," prevelde ze. "Wat is je naam?" Een glimlach verscheen op Carleighs gezicht en Noah voelde het haast donderen. Ze klonk net iets te aardig; zeker als je wist dat Carleigh gek was op leedvermaak. Maar Noah hield daar zo nu en dan ook wel van. Vanuit zijn ooghoeken keek hij Kate aan, om te peilen of ze de val doorzag.
          "Mijn naam is om je voor te schamen, maar noem me maar Cate," antwoordde Kate neutraal. "En jij?"


    kindness is never a burden.