• Hey,

    Als ik 't s'avonds in bed lig, duurt het echt uren voordat ik in slaap val. En ik overdrijf niet. Laatst, was er een topic, met allemaal redenen, waarom je waarschijnlijk s'nachts niet zou kunnen slapen. Maar ze kloppen allemaal niet voor mij. Ik ben het s'morgens dan zó moe, dat ik gewoon niet goed presteer op school. Ik lig dan ook altijd te draaien, en te woelen in bed, en ik snap gewoon niet waardoor dit komt. Kan iemand me helpen?
    x
    #ga niet zeuren als er al een topic over is, ajb.


    Cute as a button, every single one of you !

    OhMyNarry schreef:
    (...)

    Dat kan natuurlijk ook. Ik merk wel, dat als ik in bed lig, ik overal vanalles begin te denken, en me over sommige dingen ook druk maak.
    En dan bedoel ik ook echt over de "gewone'' dingen. Dan merk ik dat ik een zenuwachtig gevoel krijg, en die shit allemaal.
    Kan het daar iets mee te maken hebben?


    ja daar komt het waarschijnlijk van. Als ik in bed lig probeer ik mijn gedachten op 0 te zetten. Dat is niet altijd een succes maar vaak ga ik dan doelloos naar het plafond staren. Ik merk ook als ik buiten heb gezeten en het is koud buiten en als ik daarna mijn bed induik, dat ik dan ook sneller in slaap val onder de warme deken (:


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    ThunderWolf schreef:
    (...)

    Wat ze bedoelt is dat je doordat je in de vakantie later naar bed gaat en later opstaat je slaapritme is verstoord. Als je je normale bed- en opsta-tijden aanhoud in de vakantie heb je er geen last van! (H) Dus gewoon vroeg naar bed en optijd er weer uit ^^


    Oh. Maar anders heb ik geen vakantie! haha


    Cute as a button, every single one of you !

    MissElmo schreef:
    (...)

    ja daar komt het waarschijnlijk van. Als ik in bed lig probeer ik mijn gedachten op 0 te zetten. Dat is niet altijd een succes maar vaak ga ik dan doelloos naar het plafond staren. Ik merk ook als ik buiten heb gezeten en het is koud buiten en als ik daarna mijn bed induik, dat ik dan ook sneller in slaap val onder de warme deken (:


    Mijn gedachten op 0 zetten, is voor mij makkelijker gezegd, dan gedaan. Maar bedankt voor je tip x


    Cute as a button, every single one of you !

    OhMyNarry schreef:
    (...)

    Mijn gedachten op 0 zetten, is voor mij makkelijker gezegd, dan gedaan. Maar bedankt voor je tip x


    Geen dank :)


    Dress like you're going to meet your worst enemy today.

    OhMyNarry schreef:
    (...)

    Dat kan natuurlijk ook. Ik merk wel, dat als ik in bed lig, ik overal vanalles begin te denken, en me over sommige dingen ook druk maak.
    En dan bedoel ik ook echt over de "gewone'' dingen. Dan merk ik dat ik een zenuwachtig gevoel krijg, en die shit allemaal.
    Kan het daar iets mee te maken hebben?


    Dit probleem hebben veel meer mensen, je bent niet de enige. Ik heb zelf ook wel eens (vooral nu , de laatste tijd, omdat ik ga studeren in een voor mij nog onbekende stad en hier op kamers ga) dat ik alles overdenk. Dit komt omdat sommige mensen gewoon meer nadenken over dingen dan anderen -goh-. Je moet leren om je zaken in je hoofd op te helderen voordat je naar bed gaat, zodat je jezelf ertoe kunt zetten om nergens aan te denken voor het slapen gaan. Je wordt moe van te veel denken, onnodig denken. Voordat je gaat slapen is het van belang dat je ontspannen bent, dit betekend dat je niet een halfuur voordat je gaat slapen je nog ergens zorgen over moet maken (je moet niet smsen of te veel elektronische apparaten gebruiken voordat je gaat slapen, geen huiswerk maken, niet veel klusjes uitvoeren). Als je voordat je naar bed gaat nog allerlei dingen doet wordt je gestrest (denken is ook een ding, dat houdt je ook wakker, hier krijg je ook stress van). Bij stress komen er bepaalde hormonen vrij, die ervoor zorgen dat je gespannen bent en wakker blijft (je bent als het ware nog in een actieve staat) waardoor je niet kunt slapen. Yoga is heel ontspannend voor het slapen gaan, net als een boek lezen / tekeningen / iets doen wat je leuk vindt en wat ervoor zorgt dat je alleen met datgene bezig bent en je gedachten van andere dingen afhoudt. Ik raadt je aan om juist niet te veel tv te kijken, want dat schijnt volgens onderzoeken juist niet ontspannend te zijn (en kijk anders naar belgische zenders, daar hebben ze een stuk minder reclame). Je kunt naar een psycholoog gaan voor dit soort klachten, die kan je verder helpen. Want als je echt niet kan slapen en je van alles probeert maar het niet werkt kun je niet zomaar in je eentje van je probleem afkomen.


    Aan niets denken is ook denken.

    Florentina schreef:
    (...)

    Dit probleem hebben veel meer mensen, je bent niet de enige. Ik heb zelf ook wel eens (vooral nu , de laatste tijd, omdat ik ga studeren in een voor mij nog onbekende stad en hier op kamers ga) dat ik alles overdenk. Dit komt omdat sommige mensen gewoon meer nadenken over dingen dan anderen -goh-. Je moet leren om je zaken in je hoofd op te helderen voordat je naar bed gaat, zodat je jezelf ertoe kunt zetten om nergens aan te denken voor het slapen gaan. Je wordt moe van te veel denken, onnodig denken. Voordat je gaat slapen is het van belang dat je ontspannen bent, dit betekend dat je niet een halfuur voordat je gaat slapen je nog ergens zorgen over moet maken (je moet niet smsen of te veel elektronische apparaten gebruiken voordat je gaat slapen, geen huiswerk maken, niet veel klusjes uitvoeren). Als je voordat je naar bed gaat nog allerlei dingen doet wordt je gestrest (denken is ook een ding, dat houdt je ook wakker, hier krijg je ook stress van). Bij stress komen er bepaalde hormonen vrij, die ervoor zorgen dat je gespannen bent en wakker blijft (je bent als het ware nog in een actieve staat) waardoor je niet kunt slapen. Yoga is heel ontspannend voor het slapen gaan, net als een boek lezen / tekeningen / iets doen wat je leuk vindt en wat ervoor zorgt dat je alleen met datgene bezig bent en je gedachten van andere dingen afhoudt. Ik raadt je aan om juist niet te veel tv te kijken, want dat schijnt volgens onderzoeken juist niet ontspannend te zijn (en kijk anders naar belgische zenders, daar hebben ze een stuk minder reclame). Je kunt naar een psycholoog gaan voor dit soort klachten, die kan je verder helpen. Want als je echt niet kan slapen en je van alles probeert maar het niet werkt kun je niet zomaar in je eentje van je probleem afkomen.


    Bedankt! x


    Cute as a button, every single one of you !

    Vexy schreef:
    Ik heb het zelfde probleem, maar ik merk wel dat ik sneller inslaap val als ik warme melk drink met anijs er in. Je kan anijsblokjes kopen in de supermarkt en ik breek een blokje meestal door midden en doe 1 helft in mijn melk.


    + je lichaam maakt dus melatonine aan , een stofje waardoor je moe wordt, en dat komt pas als het donker wordt . Dus voordat je gaat slapen , kun je beter geen tv kijken , of op je laptop zitten !
    En dat zegt iemand die áltijd nog 's avonds die dingen doet , maar goed !


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    En ASMR filmpjes vind ik ook altijd wel fijn om sneller in slaap te vallen !
    Je moet er wel van houden , anders dan irriteert het je waarschijnlijk mateloos , maar als je het wel leuk vindt helpt het wel !

    Door dit filmpje viel ik halverwege al in slaap !
    http://www.youtube.com/watch?v=a-LjqZe5yIk


    ' So many books, so little time ' ~ Frank Zappa

    Ik heb dat ook en ik ben ermee naar mijn huisarts gegaan. Ik heb toen wat papieren meegekregen, maar om dat nou over te schrijven.. dus ik ben even wezen googlen (altijd een goed idee x'D) en vond toen dit. Misschien dat je er wat wijzer uit wordt? I dunno. Een kijkje nemen kan geen kwaad.


    Don't walk. Run, you sheep, run.

    Ik zit met hetzelfde probleem. Ik probeer soms, als mijn gedachten te veel worden, het op te schrijven. Dit geeft mij rust voordat ik ga slapen.


    26 - 02 - '16

    Je moet ook niet naar schermpjes kijken voor je gaat slapen, vooral je telefoon scherm, bijv als je voor t slapen gaan gewend bent te whatsappen (in bed) is heel slecht


    "Your life. Your choice. Think about what you want."

    Een tijdje geleden had ik dit probleem ook en mijn huisarts gaf volgende tips:
    x Drink camille of andere kruidenthee zo'n half uurtje voor je gaat slapen.
    x Kijk geen tv meer en zit niet meer op de pc vlak voor je gaat slapen.
    x Gebruik je bed alleen maar om in te slapen en niet om bvb. een boek te lezen.
    x Wanneer je na een half uurtje nog niet slaapt, sta dan even op om in een andere kamer iets rustigs te gaan doen. Dit kan eender wat zijn, zolang het je maar even afleid van de 'ik moet slapen' gedachte.
    x Wanneer je merkt dat je in bed ligt te piekeren, schrijf je gedachten op in een schriftje naast je bed. Zo ben je ze de volgende dag niet vergeten en kan je je gedachten gemakkelijker laten gaan.

    Ik heb er uiteindelijk ook pilletjes op basis van planten bijgekregen. Ze heetten Dormiplant en hebben me echt geholpen. Inmiddels slaap ik stukken beter, zelfs nu ik de pillen niet meer neem.


    The truth may be orange!

    melatonine pilletjes slikken


    Ik neem even afstand van Quizlet, sorry. Ik stop met alle RPG's.

    Toen ik dat had kreeg ik slaappilletjes en dan moest ik een halfje nemen, sliep meteen als een blok en heel kort daarna kon ik zonder. Ik was vaak gewoon te druk voordat ik ging slapen ofzo, maar het hielp perfect :p


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Probeer iets te vinden waar je slaperig van wordt. Dat kan muziek zijn, maar ook een gedachte of iets te drinken. Anders zijn melatoninepillen ook nog altijd een oplossing. Dit zijn pilletjes die het "slaaphormoon" van je lichaam opwekken. Zo val je toch wel echt zelf in slaap, maar helpen deze pillen je gewoon slaperig te worden. Het is niet verslavend en gewoon in de apotheek te krijgen.


    From these ashes, I will rise