• Hey,

    Als ik 't s'avonds in bed lig, duurt het echt uren voordat ik in slaap val. En ik overdrijf niet. Laatst, was er een topic, met allemaal redenen, waarom je waarschijnlijk s'nachts niet zou kunnen slapen. Maar ze kloppen allemaal niet voor mij. Ik ben het s'morgens dan zó moe, dat ik gewoon niet goed presteer op school. Ik lig dan ook altijd te draaien, en te woelen in bed, en ik snap gewoon niet waardoor dit komt. Kan iemand me helpen?
    x
    #ga niet zeuren als er al een topic over is, ajb.


    Cute as a button, every single one of you !

    Neem melatonine, haal je gewoon bij de drogist. Is een lichaamseigen stofje waar je van in slaap valt, het is volledig natuurlijk en niet gevaarlijk of slecht voor je.

    Edit: Neem er in het begin vijf (staat ook in de beschrijving) en bouw, naarmate je beter slapen gaat, het steeds verder af ^^

    [ bericht aangepast op 22 aug 2013 - 22:29 ]


    Egal was kommt, es wird gut, sowieso. Immer geht 'ne neue Tür auf, irgendwo.

    Eh, heel simpel vraagje...drink je soms koffie?


    Thank you for the tragedy, I need it for my art.

    Als je er al last van heb, kan het ook zijn dat jij onbewust met de gedachte van 'Oh, ik kan straks toch niet slapen' naar bed gaat. En dan wordt het slapen inderdaad erg moeilijk. Ik zeg niet dat je hier last van heb, maar ik merk dat bij mijzelf. Als ik een paar nachten slecht geslapen heb, dan ga ik al naar bed met de gedachte van dat ik niet kan slapen.


    Stop holding me under and let me breathe.

    je bioritme is gewoon verkeerd :) (als ik het zo hoor)
    je kunt de truc van jetlag toepassen: 16 uur lang niets eten tot een 'normaal' tijdstip dat je eet, en je lichaal past zich daaraan aan. Of telkens op hetzelfde uur in je bed en op hetzelfde uur 's ochtends uit je bed, met de vakantie is het normaal dat je bioritme helemaal off is.


    Maybe we should doubt our fears instead our dreams.

    Heb ik ook. Ik heb van de schooldokter een paar jaar terug een oefening gekregen waarbij je een voor een al je spieren moet aanspannen en dan moet ontspannen. Je moet gewoon in bed gaan liggen en dan eerst alle spieren in je handen, armen, buik etc. aanspannen en dan ontspannen. Bij mij werkt het (:


    -

    Had ik vroeger ook last van. M'n moeder heeft gewoon tabletten opgehaald waar je heel moe van werd, heb d'r nu geen last meer van c:


    De rustigste manier van zelfmoord is houden van een vreemdeling.

    Drink je misschien caffeïne (zoals in cola) +/- twee uurtjes of korter voordat je naar bed gaat? Wanneer ik dat doe kan ik ook amper slapen.


    ars moriendi

    Te laat nog op de laptop? I dunno.
    En anders melatonine gaan slikken.

    [ bericht aangepast op 23 aug 2013 - 12:38 ]


    If a writer falls in love with you, you can never die

    Misschien helpt Melatonine? (slaappillen)


    Wie durft te verdwalen, zal nieuwe wegen vinden!

    Ik luister muziek voordat ik ga slapen, en dan meestal op repeat en dan de liedjes waar ik ook echt slaperig van word.


    Alleen maar tranen van geluk

    OhMyNarry schreef:
    (...)

    Dat kan natuurlijk ook. Ik merk wel, dat als ik in bed lig, ik overal vanalles begin te denken, en me over sommige dingen ook druk maak.
    En dan bedoel ik ook echt over de "gewone'' dingen. Dan merk ik dat ik een zenuwachtig gevoel krijg, en die shit allemaal.
    Kan het daar iets mee te maken hebben?

    Oh zoiets had ik ook, maar dan praatte ik mezelf in dat ik niet kon slapen en dat gebeurde dan ook. Ik kreeg last van zo'n ellendig gevoel op de borst waar ik heel veel last van had. Probeer niet, niet ergens aan te denken. Dat gaat je niet lukken. Zoek de oorzaak van je geestelijke onrust. IS het wel een probleem en zo ja, hoe erg is het feitelijke probleem en hoe erg maak ik het zelf? Zijn er oplossingen voor? Als er geen oplossing voor is, kan ik ermee leren omgaan? Is het nodig dat ik er alleen mee leer omgaan of is het handig om de hulp van iemand anders te zoeken?
    Probeer in je hoofd toe te werken naar zulk soort dingen, afhankelijk van het soort probleem dat je hebt. Dat creeert geestelijke rust, dat je weet wat je plan de campagne is. Aside from that; koppel dingen die jou rust geven aan je slaapproces. Wat ik vaak deed was schrijven voor ik ging slapen. Schrijven brengt me tot rust en zorgt ervoor dat ik mijn gedachten naar m'n eigen fantasiewereld schuif in plaats van 's nachts continue aan die problemen te denken.
    What I'm saying is: probeer je gedachten/problemen niet te blokkeren, maar werk naar oplossingen of manieren om ermee om te gaan toe en bezet je hoofd en slaapomgeving met dingen die jou rust geven.


    No growth of the heart is ever a waste

    ik heb hetzelfde, meestal ga ik wat rustige filmpjes op youtube kijken als ik niet kan slapen, dat helpt bij mij, dan slaap ik best snel


    Is that so wrong? Is it so wrong? That you make me strong..

    tialdaatje schreef:
    Misschien helpt Melatonine? (slaappillen)


    Melatonine is geen slaappil. Slaappillen zijn onnatuurlijk.
    Het is een stofje dat je lichaam zelf aan maakt om te gaan slapen, lichaamseigen dus. Als je gestrest ben of iets dergelijks, maakt je niet genoeg aan om te kunnen slapen, dan kun je pilletjes Melatonine nemen.
    Ik gebruik het zelf ook en het werkt echt super. Je hebt er geen recept voor nodig van de dokter, je kan het zo halen bij de drogist.


    #WWED - What Would Emma Do?

    Comanche schreef:
    Clear your mind, darlin'.


    Enjoy the best things in you life, cause you aint gonna live it twice.