Eleanor Collins
Toen ik Andrew vertelde dat ik nog nooit iemand die met draken werkte had ontmoet en dat ik het een bijzonder beroep vond liep hij rood aan. "Het zijn echt mooie wezens, ondanks hun agressieve gewoontes," de bewondering in zijn stem verried dat hij van zijn werk hield en ik glimlachte kort. Ik vond het altijd mooi om te zien dat iemand zoveel van zijn werk hield, dat ze een doel hadden. Toch had ik zo op het eerste gezicht het geen beroep voor Andrew gevonden, absoluut niet, maar soms konden mensen je aardig verrassen had ik gemerkt. Toen ik Andrew daarna om een gunst vroeg bleef hij een poos stil, waarschijnlijk de verschillende keuzes overwegend. Het was dan ook niet niks wat ik van hem vroeg, dat realiseerde ik me best, maar ik moest toch ergens beginnen? Zwijgend wachtte ik af en hoopte dat de goden me een beetje geluk gezind waren, maar dit was helaas niet het geval. "Ik zou het kunnen, maar dan moet ik wel weten wie je wilt zien en waarom. Jou het kasteel in smokkelen is niet zonder risico's en ik wil mijn baan niet op het spel zetten om een vreemdeling te helpen, ik hou te veel van mijn werk, snap je?" vertelde hij uiteindelijk en ik knikte kort. Het was een vrij logisch antwoord dat ik had kunnen verwachten, maar één waar ik zéker niet op gehoopt had. Andrew voegde er nog aan toe dat ik eerlijk moest zijn als ik hulp wilde en kort keek ik hem verbaasd aan. "Ik ben eerlijk," viel ik hem in de rede, maar mijn stem klonk verre van boos of beledigd. Dit was ook niet hoe ik me voelde, het waren sowieso gevoelens die ik haast nooit ervoer, maar ik wilde niet dat hij het idee kreeg dat ik stond te liegen. Zacht beet ik op mijn onderlip terwijl ik de voor- en nadelen van deze kans en uiteindelijk zuchtte ik zachtjes. "Ik ben eerlijk, maar ik kan je niet meer vertellen.. Toch bedankt," ik glimlachte flauwtjes. Ik had het hem graag in vertrouwen genomen zodat ik eindelijk de kans zou krijgen mijn broer te ontmoeten, maar er was een grote kans dat hij me niet zou vertrouwen en misschien lekte het nieuws uit.. Ik wilde niet dat Neal het van een ander hoorde, ik wilde hem zelf ontmoeten, voor het geval hij me toch niet wilde zien.
Een sterke en helaas bekende geur drong plots mijn neusgaten binnen en mijn aandacht werd getrokken door de bloederige zak die Andrew nog vast had. "Misschien moet je maar gaan, voordat je nog meer onder het bloed zit en de draken jóúw straks aanzien als lunch." Het was een trieste poging een grapje te maken en het onderwerp weer te veranderen, maar de woorden hadden wat ongemakkelijk uit mijn mond geklonken. Ik was thuis nooit de grootste grappenmaker geweest, maar zo nu en dan bleef ik het proberen. "Ik moet trouwens ook gaan," bedacht ik me plots, "ik moet nog goedkoop onderdak vinden voor de nacht valt. Het was leuk je te ontmoeten Andrew en ik zou graag alsnog een keer komen kijken waar je werkt, als het kan natuurlijk." Ik glimlachte naar hem en meende mijn laatste woorden, ik was erg benieuwd naar de draken waar ik al zo veel verhalen over had gehoord. Zouden ze echt zo angstaanjagend zijn? Ik kon het me haast niet voorstellen, aangezien ik dol was op dieren. Sommige mensen van thuis beweerden soms ook dat ik ze simpelweg aantrok, of dit waar was wist ik niet, maar ik smolt bij het zien van dieren. Met name kleinere zoals katten. Ik zou graag nog een keer een pegasus of eenhoorn zien, maar tot nu toe had ik niet het geluk gehad andere mythische wezens dan satyrs en trollen te ontmoeten. Met name die laatste waren altijd erg onaangenaam bezoek, op zijn zachts gezegd.
Soms gaat schrijven als vanzelf en soms heb ik van die dagen zoals vandaag dat het echt.. Ik weet niet, gewoon niet lukt en gaat zoals ik wil :l Hopelijk kan je er wat mee.
Esmée Hawthorne ~ Uitverkorene
Toen Scythe me complimenteerde vroeg ik me af of hij dit altijd zo snel deed. Eigenlijk hoopte ik van niet, ik was gewend aan een hardere aanpak en had altijd het idee gehad dat dit beter werkte. Eerst moesten we trouwens nog maar eens zien of hij dat inderdaad van me zou vinden, want ik wist prima van mezelf dat ik soms iets te snel mijn mond opentrok en dat viel logischerwijs niet altijd bij iedereen in de smaak. Gelukkig waren zijn volgende woorden veelbelovender. "Voor mij is het geen enkel probleem als je elke dag tijd neemt met je draak, Sammael. Ik zou het zelfs prefereren als je er elke dag een uurtje aan besteed, het zou een goed onderdeel van je training zijn." Mijn ogen lichtten op toen hij dit zei, blij dat ik niet geheel van hem gescheiden zou worden. Anders had ik er zelf wel een stokje voor gestoken, maar dit was makkelijker en paste beter bij mijn plan om me hier te gedragen zoals van me werd verwacht. Net toen ik me afvroeg wat ik dus eigenlijk van het feest kon verwachten en hoe ik me moest gedragen, begon Scythe al uit zichzelf over het feest te vertellen. "Je hebt vast wel doorgekregen dat er bepaalde regels gelden voor vrouwen op dit kasteel. Van mij hoef jij je er niet al te strak aan te houden." Dat werd makkelijk, bedacht ik me triomfantelijk en luisterde naar zijn andere instructies. "Dat is alles?" vroeg ik toen hij klaar was, de woorden waren over mijn lippen gerold voordat ik er erg in had. Voordat ik hierheen kwam had ik mezelf voorbereid op het allerergste, dat ik mezelf anders voor zou moeten doen dan dat ik was, dat ik mezelf in zou moeten houden en 'braaf' moest wezen. Toch leek dit niet wat Scythe van me verwachtte. Of dit me veel punten zou scoren betwijfelde ik, maar ik vond het zeker erg fijn.
Niet veel later had hij me nog een aantal dingen uitgelegd en waren we naar de zaal waar het feest gehouden werd gelopen. Onderweg had ik me weer verwonderd over hoe groot en mooi alles was. Overal hingen grote schilderijen van mensen die het land eerder hadden geregeerd, of die simpelweg veel voor het land betekent hadden. Dit waren echter niet de enige versieringen en ik vroeg me af waar ze al het geld voor deze dure dingen vandaan haalden. Thuis kenden wij zulke rijkdom, laat staan zulke grote gebouwen, niet. Toen ik de grote zaal binnen liep, werden mijn ogen dan ook kort haast zo groot als de zaal zelf. Het plafond was meters hoog en langs de rand had hij allerlei versiersels, ook de zaal zelf was prachtig, maar vooral érg vol. Er waren al ontzettend veel mensen die allemaal druk met elkaar in gesprek waren of gretig de naar de hapjes en drank graaiden, maar zodra we binnen kwamen viel er kort een stilte. Even leek het alsof alles bevroren was. Ik vroeg me af of ze me zouden herkennen en vermoedde dat ze waarschijnlijk mijn trainer herkende en anders al verhalen hadden gehoord van bediendes die me hadden gezien. Wat het ook was, al gauw raakten de mensen weer aan de praat en ik liet gauw mijn ogen over de mensen heen glijden. Ik zocht Camille, ik mocht haar en had gehoopt dat ik vanavond weer wat met haar zou kunnen praten, maar die was nog nergens de bekennen. De mensen die er wel al waren kende ik geen van allen en het waren ook niet types waar ik zelf op af zou stappen, de meesten waren chique gekleed. Wel was het duidelijk welke mensen een betere afkomst hadden en wie dorpelingen waren die zich gelukkig mochten prijzen met een uitnodiging voor dit feest. Of ik de mensen om me heen mocht of niet deed er helaas niet toe vandaag. Ik wist dat ik indruk op ze zou moeten maken en dat zou niet gebeuren als ik hier zou bleven staan. Daarom had ik besloten me te mengen in een gesprek bij een aantal dorpelingen, gewoon om makkelijk te beginnen. Ik had al een stap in de richting gezet toen ik bleef staan en een vragende blik op mijn trainer wierp. Hij had me verteld dat hij me vanavond aan een aantal mensen voor wilde stellen en ik wist niet wanneer hij dit wilde doen, misschien was hij het nu al van plan of wilde hij sowieso met me mee om het in de gaten te houden of iets dergelijks. Ik hoopte echter niet dat het, het laatste zou zijn, aangezien ik me wel zou redden. Ik hield van een feestje, net zoals ieder ander. De sfeer was ontspannen en ik zag niet wat er een probleem zou moeten worden, enkel het feit dat mensen vast naar mijn afkomst zouden vragen en niet iedereen zou hier positief over zijn wist ik. Niet iedereen hield van het onbekende.
I have those days again.. Writers block, al een aantal dagen... Hopelijk is het snel weer over.
[ bericht aangepast op 5 sep 2013 - 20:02 ]
In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.