• Prins Friso is maandagmorgen overleden op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst maandag.
    Friso is de tweede zoon van Beatrix. Hij is overleden aan gevolgen van de complicaties die zijn opgetreden door de hersenbeschadiging die hij opliep bij het ski-ongeluk vorig jaar, aldus de RVD. Sindsdien lag de 44-jarige prins in coma.
    Friso werd op 17 februari 2012 tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkste Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense ziekenhuis.

    Hersenletsel
    Friso werd vorig jaar tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkse Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense Wellington Ziekenhuis.
    Begin juli dit jaar werd Friso van het ziekenhuis in Londen overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch. Daar zouden zijn vrouw Mabel en hun twee dochters de zomer doorbrengen. Prinses Mabel is zondag 45 jaar geworden.
    Zijn toestand werd toen beschreven als 'zorgwekkend'. De prins was toen in een 'zeer gering bewustzijn', maar verdere behandeling in een ziekenhuis was niet noodzakelijk meer.
    Het is nog niet duidelijk waar en wanneer Friso wordt begraven.
    Bron.

    Het viel opzich te verwachten.. Maar ik ben wel even geschokt eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 15:29 ]

    Vraag me af of ze in minder koninklijke kasplantjes (burgers dus) ook zoveel geld en moeite zouden steken. Niet dus.

    Zonde van al dat geld dat erin om is gegaan. Is gewoon weggegooid geweest.


    ars moriendi

    Hatsumomo schreef:
    Het kan mij eigenlijk ook maar weinig schelen en ik vind het irritant dat het nu constant op het nieuws is, alweer. Ze wisten dat hij niet meer wakker zou worden en ik vind het op z'n zachtst gezegd zielig dat ze hem zo lang in coma gehouden hebben. Al die extra aandacht opnieuw is gewoon irritant, vooral omdat het nu weer op tv is en iedereen weer medelijden met die vent moet hebben. Zielig voor zijn familie ja, maar die heeft nu al anderhalf jaar de tijd om zich voor te bereiden op zijn dood, aangezien het er gewoon aan zat te komen. Het is maar eens mens, en nog een dom mens ook.


    Wauw.. Heb gewoon geen woorden voor jou reactie. Maar laat ik een poging doen. Ik vind het wat onrespectvol van je dat je zo reageert. Het gaat wel om leven of dood. En als iemand dood gaat, vind ik dat mensen daar om mogen rouwen. Als jij je er aan irriteert moet je gewoon lekker de tv uitzetten en iets anders doen. Het is niet jouw familielid die dood is gegaan, dus niemand vraagt jou om er wat om te geven. Maar laat de mensen de mensen die wel om hem geven aub in hun waarde.


    You are beautiful, you are love.

    Nou, ik geef haar gelijk haar :'D Kom op zeg, hij was een zak aardappelen. Die kerel zou nooit meer wakker worden, dat was vanaf het begin al redelijk duidelijk en na een paar weken al helemaal. Toen hadden ze al moeten bepalen dat hij maar moest gaan, maar daar was de familie te egoistisch voor. (Ja, ik vind dat pure egoisme). Ze wisten dat dit zou gebeuren, dus dat het nu weer zo zwaar in het nieuws moet komen vind ik echt vervelend.

    Betekent niet dat ik geen medelijden met de familie, hoor. Ik ben niet harteloos en in het begin vond ik het ook echt erg voor ze.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 18:27 ]


    I hope you drown in all the cum you fucking swallow, to get yourself to the top.

    Juniper schreef:
    (...)

    Wauw.. Heb gewoon geen woorden voor jou reactie. Maar laat ik een poging doen. Ik vind het wat onrespectvol van je dat je zo reageert. Het gaat wel om leven of dood. En als iemand dood gaat, vind ik dat mensen daar om mogen rouwen. Als jij je er aan irriteert moet je gewoon lekker de tv uitzetten en iets anders doen. Het is niet jouw familielid die dood is gegaan, dus niemand vraagt jou om er wat om te geven. Maar laat de mensen de mensen die wel om hem geven aub in hun waarde.


    Het is ook niet jouw familie dus niemand heeft jou eveneens wat gevraagd. Kom op zeg, als iemand van mijn familie sterft komt het toch ook niet op tv? Zou ik niet eens willen, trouwens. Het is zielig, voor zijn familie, maar het zat er gewoon aan te komen. Ik laat ze in hun waarde, ik heb geen kritiek op ze en vind het alsnog erg voor ze. Maar ik vind gewoon dat de hele zaak zo enorm overdreven word.


    Your make-up is terrible

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Het is ook niet jouw familie dus niemand heeft jou eveneens wat gevraagd. Kom op zeg, als iemand van mijn familie sterft komt het toch ook niet op tv? Zou ik niet eens willen, trouwens. Het is zielig, voor zijn familie, maar het zat er gewoon aan te komen. Ik laat ze in hun waarde, ik heb geen kritiek op ze en vind het alsnog erg voor ze. Maar ik vind gewoon dat de hele zaak zo enorm overdreven word.


    Ja, daar heb je wel een punt, het word waarschijnlijk behoorlijk uitgemolken. Dat is jammer, maar we kunnen er weinig aan doen. Er zijn opzich best veel Nederlanders betrokken bij de Koninklijke familie en dat zal één van de redenen zijn waarom het op tv komt.
    Maar over wat je zei 'Het is maar eens mens, en nog een dom mens ook' -eigen schuld, dikke bult-, dat vind ik wat kortzichtig. Mensen maken nou eenmaal domme fouten, dat wil nog niet zeggen dat het niet erg is dat hij dood is om zijn eigen schuld.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 18:36 ]


    You are beautiful, you are love.

    Pom schreef:
    Ik vond het eigenlijk al geen verrassing meer. Het is natuurlijk wel heel erg voor de familie. Voor zijn vrouw moet 't ook vreselijk zijn geweest, om haar man langzaam te zien sterven. Eigenlijk hadden ze ook wel een beetje kunnen weten dat hij er niet meer bovenop zou komen, aangezien hij zo'n beetje hersendood was. Ik vind het ook erg voor, ze niet meer onze koningin maar toch, Beatrix. Het is wel haar zoon die is overleden.

    Maar toch vind ik het gewoon een stomme actie van Friso om buiten de piste te gaan. Hij had bescherming om moeten doen of helemaal niet moeten gaan. Dan was dit nooit gebeurd en had hij gewoon nog geleefd.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    50 minuten zonder zuurstof onder sneeuw tja hij was gewaarschuuwd wel zijn eigen schult......


    You dare to gaze upon me?

    Waarom zouden ze de stekkers eruit trekken terwijl de halve familie op vakantie is. Tuurlijk hebben ze dat niet gedaan, dan was iedereen er wel bij geweest.


    niall stared into my eyes for 30 seconds during last first kiss and it was the best moment of my life

    Eigenlijk was het wel een beetje te verwachten nadat hij werd overgeplaatst.
    Wel heel erg naar voor de familie en vooral voor zijn vrouw en kinderen. :(

    En ik denk ook niet dat die koninklijke familie erom vraagt om op tv te komen. Het lijkt me juist dat ze het vervelend vinden dat ze niet met rust worden gelaten, maar ze hebben geen keuze, ze zijn nu eenmaal ons koningshuis.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 19:07 ]


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Het is naar voor zijn familie en vrienden dat hij nu ineens is overleden. Maar het was wel het beste voor hem, hij is nu waarschijnlijk op een betere plek. Hij is erg lang in leven gehouden. Dat begrijp ik wel want ik denk dat sommige mensen hetzelfde zouden hebben gedaan, ik in ieder geval wel. Klinkt heel egoïstisch en dat is het ook. Hij was nu een kasplantje en als hij was wakker geworden dan denk ik niet dat hij er op vooruit zou zijn gegaan.

    Ik hoop dat zijn familie en vrienden nu rustig kunnen rouwen zonder dat ze lastig worden gevallen door de media en ik hoop ook dat ze het uiteindelijk kunnen afsluiten voor zichzelf.


    Physics is awesome

    Werd tijd ja.

    Ik moest even denken wie het was
    maar het was eigenlijk allang te verwachten
    Wel zielig dat de familie zo lang moest wachten


    Ha! I invent the word impossible. That's why I am the champ. Whether I like it or not.

    Misschien is het maar beter zo, anders had hij óf voor altijd in coma gelegen, of was hij er heel vercrackt uitgekomen.


    Bad decisions make good stories.

    ik had het ook al verwacht dat hij het niet zo overleven, maar ik vind eerlijk gezegt ook beter als hij bij zou komen zou het een kastplantje worden, en ik vind het ook natuurlijk erg vervelend voor Prinses Beatrix en zijn vrouw en 2 dochtertjes.


    Leef de dag, zoals je nooit hebt geleefd.

    De vader van zijn kinderen en de man van Mabel is anderhalf jaar geleden al overleden, het is beter dat zijn familie en vrienden het nu kunnen afsluiten dan dat er een ademend karkas ergens ligt. Het overlijden van iemand is altijd iets triest, dit laat ook maar eens zien dat beroemdheden ook niet onaantastbaar zijn.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2013 - 9:16 ]


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'