• Prins Friso is maandagmorgen overleden op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst maandag.
    Friso is de tweede zoon van Beatrix. Hij is overleden aan gevolgen van de complicaties die zijn opgetreden door de hersenbeschadiging die hij opliep bij het ski-ongeluk vorig jaar, aldus de RVD. Sindsdien lag de 44-jarige prins in coma.
    Friso werd op 17 februari 2012 tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkste Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense ziekenhuis.

    Hersenletsel
    Friso werd vorig jaar tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkse Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense Wellington Ziekenhuis.
    Begin juli dit jaar werd Friso van het ziekenhuis in Londen overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch. Daar zouden zijn vrouw Mabel en hun twee dochters de zomer doorbrengen. Prinses Mabel is zondag 45 jaar geworden.
    Zijn toestand werd toen beschreven als 'zorgwekkend'. De prins was toen in een 'zeer gering bewustzijn', maar verdere behandeling in een ziekenhuis was niet noodzakelijk meer.
    Het is nog niet duidelijk waar en wanneer Friso wordt begraven.
    Bron.

    Het viel opzich te verwachten.. Maar ik ben wel even geschokt eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 15:29 ]

    Draculea schreef:
    (...)
    Ben ik het ook mee eens hoor, dat hij per se op dat gebied wilde zijn was zijn eigen keuze en was behoorlijk dom. Ik heb dan ook meer medelijden met de familie en vooral kinderen, maar dat laat niet weg dat Friso ook gewoon een mens was. En mensen maken soms nou eenmaal domme keuzes, soms levensbedreigend - zonder dat ze het door hebben natuurlijk - en soms breek je een bot.
    Maar ik vind het wel onrespectvol als men gaat rond schreeuwen dat het ze niet boeit. Als hij nou dood was gegaan door drugs ofzo, dan was het op dat gebied een ander verhaal geweest.


    Dat vind ik ook erg, want het is inderdaad een mens en het boeit me dat hij dood is. Alleen het boeit me niet meer dan wanneer het een gewoon mens zou zijn.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Vanillivi schreef:
    Ondanks dat dit totaal niet als een verassing komt, vind ik het alsnog best erg. Zeker voor de familie.


    My thoughts are stars I cannot fathom into constellatio

    Father schreef:
    Nu pas? Dat duurde lang.


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Whitmore schreef:
    (...)

    Natuurlijk, maar ik heb het meer over reacties als "wat kan het mij schelen" en "het boeit me helemaal niets".


    Kan ik ergens wel begrijpen, maar Nederland is zo'n typisch land waarbij de meesten erg meeleven met de Koninklijke Familie en hun ook erg volgen.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Kan ik ergens wel begrijpen, maar Nederland is zo'n typisch land waarbij de meesten erg meeleven met de Koninklijke Familie en hun ook erg volgen.


    Maar zelfs als je wat minder meeleeft, kun je wel iets subtieler en respectvoller reageren dan dat, volgens mij.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Whitmore schreef:
    (...)

    Maar zelfs als je wat minder meeleeft, kun je wel iets subtieler en respectvoller reageren dan dat, volgens mij.


    Ja ach, dat is nog iets wat Nederlanders kenmerkt, namelijk dat ze recht voor hun raap zijn :')


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Ja ach, dat is nog iets wat Nederlanders kenmerkt, namelijk dat ze recht voor hun raap zijn :')


    Tja, dat zal wel. Maar ik vind toch niet dat dat het goed praat.


    “I'd rather laugh with the sinners than cry with the saints. The sinners are much more fun.” - Billy Joel

    Nu pas? Ik had dat eerder verwacht


    Ex astris, sciencia

    Het is natuurlijk hartstikke erg dat hij is overleden, maar ik word er altijd zo moe van dat ze dan non-stop op elke zender waar ze nieuws hebben, het over hem gaan hebben.


    "If you're gonna say that you've always been secretly gay for me, everyone always just kind of assumed it."

    Ik vind het wel beter voor hem dat hij dood is. Ik bedoel, als hij het wel had overleefd zou hij waarschijnlijk een kasplantje worden dat niks meer zelf kon doen vanwege het hersenletsel. Hij is dan ook nu uit zijn lijden verlost waarschijnlijk. Ik vind het echt heel zielig voor zijn familie, maar het was wel zijn eigen schuld vind ik zelf.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Ik vond het eigenlijk al geen verrassing meer. Het is natuurlijk wel heel erg voor de familie. Voor zijn vrouw moet 't ook vreselijk zijn geweest, om haar man langzaam te zien sterven. Eigenlijk hadden ze ook wel een beetje kunnen weten dat hij er niet meer bovenop zou komen, aangezien hij zo'n beetje hersendood was. Ik vind het ook erg voor, ze niet meer onze koningin maar toch, Beatrix. Het is wel haar zoon die is overleden.

    Maar toch vind ik het gewoon een stomme actie van Friso om buiten de piste te gaan. Hij had bescherming om moeten doen of helemaal niet moeten gaan. Dan was dit nooit gebeurd en had hij gewoon nog geleefd.


    26 - 02 - '16

    Vreselijk om je eigen kind te moeten begraven. Ik vind het zijn eigen domme schuld om niet met een veiligheidsvest aantrekt als je dan toch off piste gaat, maar jong sterven terwijl je kinderen aflaat is schuwelijk. Het was te verwachten, dat wel.


    "A weed is simply a flower that somebody has decided is in the wrong place." Sister Monica Joan, Call the Midwife

    Pom schreef:
    Ik vond het eigenlijk al geen verrassing meer. Het is natuurlijk wel heel erg voor de familie. Voor zijn vrouw moet 't ook vreselijk zijn geweest, om haar man langzaam te zien sterven. Eigenlijk hadden ze ook wel een beetje kunnen weten dat hij er niet meer bovenop zou komen, aangezien hij zo'n beetje hersendood was. Ik vind het ook erg voor, ze niet meer onze koningin maar toch, Beatrix. Het is wel haar zoon die is overleden.

    Maar toch vind ik het gewoon een stomme actie van Friso om buiten de piste te gaan. Hij had bescherming om moeten doen of helemaal niet moeten gaan. Dan was dit nooit gebeurd en had hij gewoon nog geleefd.


    Enjoy life

    Draculea schreef:
    (...)
    Ben ik het ook mee eens hoor, dat hij per se op dat gebied wilde zijn was zijn eigen keuze en was behoorlijk dom. Ik heb dan ook meer medelijden met de familie en vooral kinderen, maar dat laat niet weg dat Friso ook gewoon een mens was. En mensen maken soms nou eenmaal domme keuzes, soms levensbedreigend - zonder dat ze het door hebben natuurlijk - en soms breek je een bot.
    Maar ik vind het wel onrespectvol als men gaat rond schreeuwen dat het ze niet boeit. Als hij nou dood was gegaan door drugs ofzo, dan was het op dat gebied een ander verhaal geweest.


    Helemaal mee eens.
    Ik vind het heel erg voor de familie. En ondanks dat het te verwachten was, vind ik het geen fijn nieuws.


    You are beautiful, you are love.

    Het kan mij eigenlijk ook maar weinig schelen en ik vind het irritant dat het nu constant op het nieuws is, alweer. Ze wisten dat hij niet meer wakker zou worden en ik vind het op z'n zachtst gezegd zielig dat ze hem zo lang in coma gehouden hebben. Al die extra aandacht opnieuw is gewoon irritant, vooral omdat het nu weer op tv is en iedereen weer medelijden met die vent moet hebben. Zielig voor zijn familie ja, maar die heeft nu al anderhalf jaar de tijd om zich voor te bereiden op zijn dood, aangezien het er gewoon aan zat te komen. Het is maar eens mens, en nog een dom mens ook.


    Your make-up is terrible