• Prins Friso is maandagmorgen overleden op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst maandag.
    Friso is de tweede zoon van Beatrix. Hij is overleden aan gevolgen van de complicaties die zijn opgetreden door de hersenbeschadiging die hij opliep bij het ski-ongeluk vorig jaar, aldus de RVD. Sindsdien lag de 44-jarige prins in coma.
    Friso werd op 17 februari 2012 tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkste Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense ziekenhuis.

    Hersenletsel
    Friso werd vorig jaar tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkse Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense Wellington Ziekenhuis.
    Begin juli dit jaar werd Friso van het ziekenhuis in Londen overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch. Daar zouden zijn vrouw Mabel en hun twee dochters de zomer doorbrengen. Prinses Mabel is zondag 45 jaar geworden.
    Zijn toestand werd toen beschreven als 'zorgwekkend'. De prins was toen in een 'zeer gering bewustzijn', maar verdere behandeling in een ziekenhuis was niet noodzakelijk meer.
    Het is nog niet duidelijk waar en wanneer Friso wordt begraven.
    Bron.

    Het viel opzich te verwachten.. Maar ik ben wel even geschokt eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 15:29 ]

    Anguish schreef:
    Jezus, wat zou ik jullie graag eens tegenkomen als een dierbare van jullie in coma ligt. Kijken hoe er dan gepiept wordt.

    Heeft het trouwens sowieso nog nut om hierover te discussiëren? Het gaat erom dat die arme man nu gestorven is, wat wil zeggen dat er een moeder haar zoon verloren heeft (het meest afschuwelijke wat er kan gebeuren), een vrouw haar man en twee jonge kinderen hun vader. Ga me dan alsjeblieft niet vertellen over egoïsme. Wat vreselijk onbeschoft en respectloos vind ik dit.

    Eindelijk iemand waar ik het mee eens ben. Dit is het ergste wat er kan gebeuren, Beatrix verliest haar kind, Mabel haar man en die kinderen hun vader.
    Het gaat er helemaal niet om of het egoïstisch is of niet, het gaat erom dat er iemand gestorven is

    Humphries schreef:
    (...)
    Eindelijk iemand waar ik het mee eens ben. Dit is het ergste wat er kan gebeuren, Beatrix verliest haar kind, Mabel haar man en die kinderen hun vader.
    Het gaat er helemaal niet om of het egoïstisch is of niet, het gaat erom dat er iemand gestorven is


    +Wat maakt het uit of hij van koninklijk bloed komt? Daar kan hij niks aan doen.

    [ bericht aangepast op 13 aug 2013 - 17:13 ]


    Queer zijn is gewoon alles

    Ik vind het natuurlijk verschrikkelijk, maar om eerlijk te zijn vind ik het ook wel goed dat het nu afgelopen is..


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind

    Martenvilijn schreef:
    (...)

    +Wat maakt het uit of hij van koninklijk bloed komt? Daar kan hij niks aan doen.


    Ik bekijk het gewoon vanuit twee standpunten. Die van mezelf en die van zijn familie.
    Ikzelf vind het wel 'egoïstisch' ja, want die man heeft er uiteindelijk niks aan gehad. Als hij al iets voelde was dat waarschijnlijk pijn of machteloosheid. Het is dan ook beter voor hem dat hij nu dood is eigenlijk.
    Vanuit familie gezien snap ik het ook wel dat ze hun man/zoon/vader niet meteen kwijt wilden, maar dan denk ik 'waarom zo lang?'
    In ieder geval, ik bestempel het niet gelijk als egoïsme, want ze wilden hem niet kwijt, maar het heeft hem ook niet veel voordeel gedaan denk ik.


    It finally happened - I'm slightly mad! ~ Queen

    Hatsumomo schreef:
    (...)

    Het is wel egoïsme. Je weet dat hij niet meer wakker word en anders gehandicapt is. Toch wil je hem niet laten gaan omdat je het zelf niet kunt, dat vind ik behoorlijk egoïstisch.


    Mijn beste vriendin vroeg vandaag nog heel willekeurig aan me of ik, mocht zij ooit in een coma raken, haar alsjeblieft niet zou laten gaan. Ja dan ben ik echt een vette egoïst als ik haar in coma houd hoor. Het is misschien niet waarschijnlijk, maar er zijn genoeg mensen die na jaren coma nog wakker worden.

    Ribery schreef:
    (...)
    Dit. En over dat belastingsgeld, joh, vind je het gek? Misschien zit jij in een lekkere situatie, maar heel veel mensen (waaronder wij hier thuis) hebben het ietsjes minder breed, mede doordat het koningshuis (waar veel mensen niet eens meer trek in hebben) massas belastingsgeld innen. Sorry hoor.


    Als ik er een mens mee kan redden, betaal ik met al het plezier wat belasting. Desalniettemin heeft dit behoorlijk weinig met Friso te maken. Hij werd misschien wel overbodig luxe verzorgd, maar ik vermoed toch niet dat jij je zorgen moet maken om die extra cent hoor.

    Fauxlivia schreef:
    (...)
    Inderdaad. Sommigen lijken wel allergisch voor het feit dat hij toevallig de titel van 'prins' heeft. Het is ook maar een mens, zoals jij en ik, en dat maakt het even erg. Ik hoop dat de familie er vrede mee kan hebben.


    Mooi gezegd.


    i put the fun in funeral

    Arme mensen. Friso, en natuurlijk zijn dierbaren.


    Tijd voor koffie.