• Prins Friso is maandagmorgen overleden op Paleis Huis ten Bosch in Den Haag. Dat meldt de Rijksvoorlichtingsdienst maandag.
    Friso is de tweede zoon van Beatrix. Hij is overleden aan gevolgen van de complicaties die zijn opgetreden door de hersenbeschadiging die hij opliep bij het ski-ongeluk vorig jaar, aldus de RVD. Sindsdien lag de 44-jarige prins in coma.
    Friso werd op 17 februari 2012 tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkste Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense ziekenhuis.

    Hersenletsel
    Friso werd vorig jaar tijdens zijn skivakantie in het Oostenrijkse Lech bij het off piste skiën getroffen werd door een lawine.
    Zijn hart stond 50 minuten stil, met ernstig hersenletsel tot gevolg. Op 1 maart werd hij opgenomen in het Londense Wellington Ziekenhuis.
    Begin juli dit jaar werd Friso van het ziekenhuis in Londen overgebracht naar Paleis Huis ten Bosch. Daar zouden zijn vrouw Mabel en hun twee dochters de zomer doorbrengen. Prinses Mabel is zondag 45 jaar geworden.
    Zijn toestand werd toen beschreven als 'zorgwekkend'. De prins was toen in een 'zeer gering bewustzijn', maar verdere behandeling in een ziekenhuis was niet noodzakelijk meer.
    Het is nog niet duidelijk waar en wanneer Friso wordt begraven.
    Bron.

    Het viel opzich te verwachten.. Maar ik ben wel even geschokt eigenlijk.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 15:29 ]

    Sinistre schreef:
    (...)

    Dat klopt niet helemaal :Y)


    Na de kritieke toestand van de afgelopen tijd? Zelfs de verslaggever zei het als ik me niet vergis.


    Enjoy life

    Toch nog. Heb altijd gezegd dat hij het niet zou overleven. :')


    stay safe because I like being alive at the same time as you

    Lanti schreef:
    (...)

    Na de kritieke toestand van de afgelopen tijd? Zelfs de verslaggever zei het als ik me niet vergis.


    Nee de zin klopt niet helemaal; hoewel gebruikt je ongeveer hetzelfde als ondanks. Dus 'Hoewel het geen verassing is, vind ik het toch schokkend dat Friso is overleden'.


    'Plays wasted words, proves to be warn, that he not busy being born is busy dying.'

    Sinistre schreef:
    (...)

    Nee de zin klopt niet helemaal; hoewel gebruikt je ongeveer hetzelfde als ondanks. Dus 'Hoewel het geen verassing is, vind ik het toch schokkend dat Friso is overleden'.


    Ach zo :']


    Enjoy life

    Appa schreef:
    Hij was toch al hersendood ._. Mij boeit het niet eens. De titel "prins'' maakt niks belangrijker dan een normaal mens
    dit vind ik ronduit grof prins of niet ik vind het wel erg dat iemand zoiets is overkomen. ik ben blij dat hij uit zijn lijden is verlost maar ik vind jou reactie onrespectvol. en nogmaals dat maakt me niet uit dat het over een prins gaat.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    RavensMoon schreef:
    (...)dit vind ik ronduit grof prins of niet ik vind het wel erg dat iemand zoiets is overkomen. ik ben blij dat hij uit zijn lijden is verlost maar ik vind jou reactie onrespectvol. en nogmaals dat maakt me niet uit dat het over een prins gaat.


    Enjoy life

    RavensMoon schreef:
    (...)dit vind ik ronduit grof prins of niet ik vind het wel erg dat iemand zoiets is overkomen. ik ben blij dat hij uit zijn lijden is verlost maar ik vind jou reactie onrespectvol. en nogmaals dat maakt me niet uit dat het over een prins gaat.
    Het zou het nieuws niet eens berijken als het Jantje Wit was. Dus ik ben het met haar eens.

    [ bericht aangepast op 12 aug 2013 - 15:57 ]


    Baby, when I know you're only sorry when you got caught,

    Faisean schreef:
    (...)Het zou het nieuws niet eens berijken als het Jantje Wit was. Dus ik ben het met haar eens.
    maar dat vind ik logisch het blijft zo dat deze man bekend was... als rutte doodgaat komt dat ook in het nieuws het zou een beetje raar zijn als iedereen die dood gaat in het nieuws komt =)
    ik ben helemaal niet pro koningshuis maar dat betekend niet dat je grof en onrespectvol moet worden.


    Never forget what you are. The rest of the world will not. Wear it like armor and it can never be used to hurt you.

    Vind dat het allemaal wat overdreven wordt. Het is zijn eigen domme fout geweest, dat soort dingen doe je niet als je een gezin hebt. Vind het erger voor de kinderen tbh.


    To infinity and beyond •

    RavensMoon schreef:
    (...)dit vind ik ronduit grof prins of niet ik vind het wel erg dat iemand zoiets is overkomen. ik ben blij dat hij uit zijn lijden is verlost maar ik vind jou reactie onrespectvol. en nogmaals dat maakt me niet uit dat het over een prins gaat.


    Dan is het maar grof, het maakt echt niet uit of het nou een onbekend mens is of een prins, die titel maakt het er niet erger op. Of het nou een beroemde popster is of iemand onbekends, voor de families voelt het als hetzelfde aan. Het is even erg. Dat van hersendood is heus niet gemeen bedoeld, maar als je in een coma ligt en je nooit meer wakker wordt dan ben je gewoon dood, je ziel is eruit, je lichaam ligt er alleen nog maar.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Dit is niet om haat te zaaien of wat dan ook, maar om eerlijk te zijn vind ik het zijn eigen schuld en ergens vind ik dat nog erger voor de familie. Hij heeft er iets aan kunnen doen en dan was hij nu misschien niet dood geweest. Als hij er niets aan had kunnen doen, had het ook erg geweest, natuurlijk, maar toch naar mijn mening minder erg, dan wanneer het je eigen schuld is. Ik vind het erg voor de kinderen en de rest, dus ik hoop dat ze het verlies snel kunnen verwerken, maar het is beter voor Friso dat hij dood is.


    I'm Ellie's & Mitshy's little secret. Rawr.

    Crave schreef:
    Dit is niet om haat te zaaien of wat dan ook, maar om eerlijk te zijn vind ik het zijn eigen schuld en ergens vind ik dat nog erger voor de familie. Hij heeft er iets aan kunnen doen en dan was hij nu misschien niet dood geweest. Als hij er niets aan had kunnen doen, had het ook erg geweest, natuurlijk, maar toch naar mijn mening minder erg, dan wanneer het je eigen schuld is. Ik vind het erg voor de kinderen en de rest, dus ik hoop dat ze het verlies snel kunnen verwerken, maar het is beter voor Friso dat hij dood is.


    This.


    "We will teach you how to make boys next door, out of assholes."

    Immortal schreef:
    (...)

    Nou vermoord zou ik het niet noemen...
    Ze zeiden net zelfs op het nieuws dat hij de lawine mogelijk zelf heeft veroorzaakt.

    Persoonlijk verbaasd het me dat hij het nog zo lang heeft uitgehouden.
    Toch blijft het erg voor de familie...


    Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoelde dat ze wss euthanasie hebben gepleegd.


    In the end the only person we love is ourselves, that's why we choose to love someone who can please us the most.

    Ubiquitous schreef:
    (...)

    Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoelde dat ze wss euthanasie hebben gepleegd.

    Waarschijnlijk niet. ^^


    "I shut my eyes in order to see.'

    Dat werd wel tijd nu kan de familie eindelijk weer verder....


    ©1998